CanalDigitaal wijzigingen per 1 augustus

Dit onderwerp bevat 22 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187632
     Noë
    Sleutelbeheerder

    CanalDigitaal biedt op 30 juli nieuwe geforceerde zenderlijsten aan (in HD en in SD). Ontvangers van de merken M7, Philips en een groot aantal andere ontvangers laden nieuwe zenderlijsten automatisch in.

    Heeft u een ontvanger waarbij de zenderlijst handmatig moet worden vervangen?

    Bekijk dan onze video met instructies over het inladen van een zenderlijst

    Nederland 1, 2 en 3 uitsluitend nog met een betaald abonnement te zien
    Als gevolg van bezuinigingen bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) stopt de gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 via de satelliet m.i.v. 1 augustus 2014. En zijn Nederland 1, 2 en 3 vanaf deze datum alleen nog te bekijken met een betaald abonnement.

    Nederland 1, 2 en 3 HD zijn vanaf 1 augustus 2014 uitsluitend te zien vanaf het BasisHD-pakket. Daarnaast maakt de HD-versie van de Publieke Omroep deel uit van het HDTV-pakket.

    Klanten die een abonnement hebben op het Recreatie-pakket, ontvangen Nederland 1,2 en 3 tot het einde van het recreatieseizoen; tot en met 21 september. (Waarna de zenders vanaf 21 maart, bij de start van het recreatieseizoen, weer te zien zullen zijn.)

    Radiozenders van de Publieke Omroep en FunX
    Na 1 augustus 2014 zijn de radiozenders Radio 1, 2, 3FM, 4, 5 en 6 alleen nog te beluisteren via de ASTRA-satelliet op 23,5 graden Oost. Als ook jongerenradiozender FunX.

    U hebt tenminste een dubbele kop (DUO- of Triple-LNB) aan uw schotel nodig om ook na 1 augustus naar deze radiozenders te blijven luisteren. Tot 1 augustus kunt u zowel via de ASTRA-satelliet op 19,2 graden Oost, als via de ASTRA-satelliet op 23,5 graden Oost de publieke radiozenders beluisteren.

    Nautical Channel niet langer via de ASTRA-satelliet te ontvanger
    Nautical Channel heeft besloten om te gaat uitzenden via de Eutelsat en stopt met uitzenden via ASTRA 19,2. Dat betekent dat met ingang van 30 juli 2014 Nautical Channel geen deel meer uitmaakt van het CanalDigitaal zenderaanbod.

    bron: http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/

    #187640
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou Jan, ik ben benieuwd wat mij overmorgen te wachten staat. Zoals je weet schijn ik ’n nogal ‘rare’ kaart te hebben.

    Ik laat je weten.

    Peter.

    #187641
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee??, vertel.

    #187642
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kort van memorie of gewoon Alzheimer ?

    Peter.

    #187643
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij nader inzien : m’n CD-kaart schijnt dermate exotisch, ik laat ’t er maar bij. Stel je voor dat ik alsnog in de links & rechtse administratie opduik.
    Jan weet van nix meer, houden zo.

    Peter.

    #187644
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Denk je dat ik alleen in dit forum actief ben?
    Van iedereen het abonnement onthouden lijkt me wat veel gevraagd. Ik kan me ook niet voorstellen dat je echt een ‘exotische’ kaart hebt, vermoedelijk heb je gewoon een standaard abonnement met tijdelijk korting tegen verlenging van het abonnement met x jaar en kun je dat zelf prima nazien in ‘mijn canaldigitaal’.

    #187653
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Denk je dat ik alleen in dit forum actief ben?

    Neeneen, Jan, wel één van de deskundigsten op dit gebied.

    Ik kan me ook niet voorstellen dat je echt een ‘exotische’ kaart hebt, vermoedelijk heb je gewoon (…)

    Sorry, maar je vermoeden is niet juist. Mocht je details willen, dan liever via ’n persoonlijk bericht.
    By the way : ik kan in ’t geheel niets nazien in ‘mijn canaldigitaal’, want noch m’n kaartnummer noch ikzelf worden herkend.

    Laatste nieuws : sinds deze ochtend ontvang ik geen Hilversumse radiozenders.
    Ô ô …

    Peter.

    #187652
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo nieuwsgierig ben ik niet. De radiozenders zijn overgezet naar Astra3, ook de zenders waar geen kaart of abonnement voor nodig is. Dus wie alleen Astra1 kan ontvangen heeft nu bijna geen NL radio zenders meer.

    #187645
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aanvulling: de oude seca2 codering is niet actief op Astra3, dus wie nog een oude zwarte of groen-witte kaart gebruikt zal die moeten omruilen voor een oranje kaart om de gecodeerde radiozenders en de HD zenders te kunnen ontvangen.

    #187646
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Jako,
    Ik heb een soort van stoommachine, een extreme sat box.
    En ik heb nog steeds alle Nederlandse zenders.
    Ik snap er nu niets meer van? Alles zou toch nu verdwijnen.
    Moet ik nu actie ondernemen om over te stappen of blijft dit juist bestaan.

    Allors ben nieuwsgierig
    Albert

    Ps hopelijk geen spelfouten gemaakt.

    #187654
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ‘alle’ ca. 85 Nederlandse zenders, of bedoel je de 8 nog resterende SD zenders op Astra1?

    Die zenders: Ned1-3, SBS6, Net5, RTL4,5,7 zenden nog gewoon uit en blijven dat tot nader bericht doen. Er is niks uitgezet, behalve Ned1-3 voor kijkers zonder abonnement.

    Het feit dat CanalDigitaal het Basispakket omzet naar BasisHD wijst op een naderende wijziging, maar de settopbox kijkers hebben bij mijn weten nog geen bericht ontvangen.

    Sinds 1 augustus is er ook een 2e versie van BVN TV gestart op een andere frequentie (11185,V,22000, 5/6) , maar niemand weet nog waarom.

    #187647
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Herladen ging automatisch, maar ik kan geen verschil ontdekken met het oude aanbod in mijn pakket. NL 123 in HD had ik al , en meer dan dat. Ben benieuwd -als ik de nieuwe dienst weiger- of alles bij het oude blijft.

    #187648
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je eerst het basispakket had, dan heb je tot 1 november gratis het gehele HD pakket er bij. Denk aan RTL4-7HD, NET5HD,SBS6HD, één HD, Canvas HD, Ketnet (SD) , discovery showcaseHD, History HD, Brava HD, EurosportHD, Travel channel HD. Ik weet natuurlijk niet wat je al-dan-niet per ongeluk reeds kon ontvangen. Vanaf 1 november gaan er dan weer een paar uit, welke is nog een vraagteken. Als je ontvanger de SD fastscan had gebruikt, dan staan nog steeds de SD zenders vooraan in de zenderlijst, voer dan een HD fastscan uit.

    Ik lees op internet dat de verhoging weigeren toch niet geaccepteerd wordt, je kunt wel opzeggen. Sommigen melden dat een reeds gedane toezegging om bij SD te kunnen blijven schriftelijk teruggedraaid wordt.

    #187649
     Noë
    Sleutelbeheerder

    3 augustus : ik ontvang nog steeds de zenders die ik altijd al ontving (Ned I, II, III en BVN en ’n hele hoop buitenlandse). Terwijl ik toch echt géén abonnement heb, niets betaal en niets betaald heb sinds de aanschaf van ’t setje (zo’n veertien jaar geleden). Ik meen dat ik toen dertig gulden heb betaald voor Canal Digitaal, en negenhonderd gulden voor schotel en decoder.

    De Hilversumse radiozenders zijn dus verdwenen, maar dat heeft Jan goed uitgelegd. Ik mis er te weinig aan om te gaan pielen met ’n tweede LNB of anderszins te moeten fröbelen.

    Peter.

    #187650
     Noë
    Sleutelbeheerder

    BVN en die buitenlandse zenders blijven uiteraard, daar heb je geen kaart noch abonnement voor nodig. Ned1-3 in SD heb je kennelijk nog, maar vermoedelijk niet lang meer.

    #187636
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ned1-3 in SD heb je kennelijk nog, maar vermoedelijk niet lang meer.

    Zo is ’t, Jan, we schrijven inmiddels 17 augustus en ik zat net nog te kijken – en direct – naar Ionica Smeets op Ned II.
    Wat heb ik dan toch voor ’n exotisch kaartje ? Jij ontkent dat, de werkelijkheid spreekt je tot op heden tegen.

    Peter.

    #187637
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo bijzonder zal je kaart niet zijn, want CanalDigitaal stuurt elke maand een key update voor de volgende maand, twee maanden vooruit. De kaart zit dus nog in het systeem. Ze hoeven daar maar mee te stoppen en de ontvangst stopt ook. Je kunt dat zelf controleren door de geldigheidsdatum van je abonnement te controleren in het menu van je ontvanger. Zodra die datum niet meer vooruit gezet wordt stopt de ontvangst op de verloopdatum.

    Als het goed is staat die datum nu op 1 oktober, op 1 september moet die naar 1 november gaan enz. Als die datum nu op 1 september staat zijn ze al gestopt en is het einde verhaal op 1 september.

    #187638
     Noë
    Sleutelbeheerder

    OK, Jan. M’n “ontvangstrechten” staan nu op 30 september 2014, ‘operator 1’ en ‘operator 2′ staan op 01 jan 90. Geen idee wat dat wil zeggen, overigens.
    Ik wacht af, via die CD-site kom ik geen stap verder want zoals ik al ergens zei : m’n kaartnummer wordt niet geaccepteerd, andere gegevens van mij evenmin.

    Spannend !
    Peter (die zich afvraagt of-ie de enige is, dat lijkt ‘m sterk).

    #187639
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, je bent niet de enige. Als je een oranje kaart had kon je zelfs nog de NPO themazenders op Astra3 ontvangen. Het abonnementssysteem van een oranje kaart werkt wel anders.

    Je kaart werkt nu in principe nog minimaal tot 1 oktober, met de via de groeps-update verkregen rechten, tenzij CanalDigitaal je kaart eerder afschakelt via een individueel signaal naar jouw specifieke kaart. Als de kaart op 1 september weer een maand verder wordt gezet sturen ze nog steeds updates voor niet meer bestaande FTV kaarten.

    #187633
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Och Jan, en nu moeten we ook nog “NPO” I, II en III zeggen. Als nu alle veranderingen verbeteringen waren …
    Gelukkig volg jij alles op de voet, ik ben slechts ’n gebruiker.

    Peter (die nog van de stempel N punt O punt S punt is, en de V.P.R.O. ook met puntjes spelt, jawel. Wat ga ik straks allemaal missen als die CD-club m’n knop omdraait ? Ik heb daar zo gauw geen antwoord op, heb daar zeker geen nieuw contract met deze maffiose bende voor over zolang de De Leeuwen, de Knevels, de Nieuwenkerken en de andere WitteMannen de dienst te Huilversum uitmaken).

    #187634
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Naast het logo voor de omroep en de NPO hebben ze nu zelfs nog een 3e programmalogo toegevoegd. Het is moeilijk om tussen alle logo’s van de publieke oproepen nu nog een programma waar te nemen. Gelukkig gebruiken de commerciëlen minder logo’s en kan ik de reclame gewoon overslaan.

    Ik snap niet waarom je CanalDigitaal een maffiose bende noemt, heb je daar ook maar 1 reden voor?

    Ik zou eerder de NPO voor graaiende bende uitmaken. Volop belasting en reclame inkomsten, 6 ton over de balk voor wisselen van de naamgeving en salarissen ver boven de afgesproken Balkenende norm betalen , maar geen geld meer voor satelliet distributie.

    #187635
     Noë
    Sleutelbeheerder

    (…) Ik snap niet waarom je CanalDigitaal een maffiose bende noemt, heb je daar ook maar 1 reden voor?

    Wel drie, maar ik oordeel misschien te snel. Voor ’t gemak noem ik iedere door kapitaal gedreven, autistische en dus slecht communicerende organisatie “maffioos”. Mag dat, of is dat te Amsterdams ?

    Ik zou eerder de NPO voor graaiende bende uitmaken. Volop belasting en reclame inkomsten, 6 ton over de balk voor wisselen van de naamgeving en salarissen ver boven de afgesproken Balkenende norm betalen

    Ja ! Ja !! Ja !!! En weet je wat nog erger is ? De duurste zakkenvullers zitten bij de Vara. En weet je hoe die Vara dit verdedigt ?
    *quote :
    (…) Een – overigens beperkt – aantal presentatoren bij de publieke omroep ontvangt een salaris dat door kijkers als zeer riant wordt ervaren. En in zeker opzicht is het dat ook. De hoogte van dat salaris heeft in de voorkomende gevallen echter ook een duidelijke reden.

    Met de komst van de commerciële televisie (en radio) in Nederland zijn de salarissen die presentatoren kunnen verdienen in de loop der jaren flink gestegen. Een aantal toppresentatoren bij de commerciële zenders verdient niet zelden het dubbele of meer van wat de best betaalde presentatoren bij de publieke omroep verdienen.

    Om te voorkomen dat alle bijzonder getalenteerde presentatoren de publieke omroep ‘ruilen’ voor RTL of SBS, is er voor gekozen om tot op zekere hoogte de marktmechanismen – die de salarissen grotendeels bepalen – te volgen.

    Van belang hierbij is: tot op zekere hoogte. In de praktijk betekent dit dat, zoals al gezegd, presentatoren bij de publieke omroepen de helft of minder verdienen dan hun collega’s bij ‘de commerciëlen’.
    Daarnaast hanteert de publieke omroep de stelregel dat slechts een zeer beperkt aantal presentatoren meer mag verdienen dan wat meestal wordt aangeduid als de balkenendenorm. Presentatoren die onder deze uitzonderingsregel vallen, dienen over een bijzonder talent te beschikken dat voor de publieke omroep van grote waarde is.

    De VARA wil, als onderdeel van de publieke omroep, vanuit haar visie en missie kwalitatief hoogstaande programma’s maken voor een breed publiek. Dat doen we, zoals u weet, op een zeer succesvolle manier. Wat wij onze presentatoren betalen zijn ze, met het oog op wat we willen bereiken, absoluut waard. De VARA zal echter nooit salarissen betalen die zij elders zouden kunnen verdienen. Dat weten deze presentatoren ook. Bij de VARA echter kunnen ze programma’s maken die ze anders niet, of niet zó, zouden kunnen maken. Dat laatste laat zich moeilijk in geld uitdrukken maar is wel de reden dat ze voor de VARA kiezen.
    *unquote

    was getekend : Dunja Onrust / VARA Publieksvoorlichting, 9/V/14

    Jan, laat ons erover ophouden. Zodra de techniek hier ermee ophoudt vanwege omgedraaide knoppen door CD, zal ik ’t laten weten.
    Voor ’t overige houd ik me zo ver als mogelijk van Huilversum.

    Peter.

    #187651
     Noë
    Sleutelbeheerder

    update 24/IX

    Gisteren de zenders opnieuw geïnstalleerd, vanwege de ’transponderverhuizing’ van BVN. Met enige vrees, want wat zou ik overhouden ?

    Alles, en meer dan dat ! Zonder problemen, en m’n ontvangstrechten lopen tot 1 november. Wel heet BVN nu BVN TV en die Ned I &c. heten nu NPO 1 &c.

    Peter.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?