Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 5,971 tot 6,000 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Driewegkraan verwarming #199964
     Admin
    Sleutelbeheerder

MN 42,

hiervoor bestaan kant-en-klare schakelunits. Deze zijn in eerste instantie ontwikkeld voor solarsystemen+chaudière, maar zijn ook toepasbaar op een twee-ketel-systeem.
    Ik heb met een keer googelen gevonden:

http://www.atmos.eu/germany/ekvitermni-elektronicka-regulace
    https://w1.siemens.ch/buildingtechnologies/ch/de/service/know-how/Documents/Regeln%20und%20Steuern%20von%20Heizungsanlagen.pdf
    https://www.solarbayer.de/Heizungsregler-D20.html

Met groeten aan Jean.

In reactie op: Onkruid in grindpad #189090
     Admin
    Sleutelbeheerder

@JS: Met één keer worteldoek is het helaas niet gedaan. Ik kan alleen de reeds gerapporteerde observaties bevestigen:
    In het grind, boven het worteldoek, verzamelt zich toch weer aarde en zand, en ook uitwerpselen van vogels, en daarin gedijt onkruid – tenminste dat is onze ervaring na vijf jaar grind-op-worteldoek. Het voorstel het grind na een paar jaar te wassen lijkt inderdaad een oplossing, maar wie heeft er een handige methode voor?

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196280
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank voor alle reacties, het duizelt mij een beetje.
    Is er iemand die wel probleemloos kan internetbankieren bij de Credit Agricole?

Bij voorbaat dank/Peter.

In reactie op: Onkruid in grindpad #189089
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kan je niet één keer worteldoek onder het grind leggen? Ok, het is een klusje, maar telkens veel zout strooien tegen gras komt de omgeving ook niet ten goede..

JS

In reactie op: Onkruid in grindpad #189088
     Admin
    Sleutelbeheerder

ik ben al een tijdje opzoek naar een goede oplossing. Roundup werkt wel maar het blijft gif. Het verhaal van de azijn spreekt mij aan maar i.d.d. die lucht lijkt me niet erg prettig. De schoffel vind ik iets teveel werk het pad is bijna 150 meter. Het strooien van zout zou een oplossing zijn nu kwam ik deze site tegen heeft iemand ervaring met dit produkt en dood het ook gras. http://onkruidzout.nl/onkruidzout-voor-grindpaden/

In reactie op: Pensioenopbouw #197337
     Admin
    Sleutelbeheerder

Aangezien het mij niet lukt om een link te plaatsen, doe ik het zo maar. Op deze site is een formulier te downloaden waarmee je je aanvraag kunt doen voor je retraite.
    http://www.rsi.fr/retraite-prevoyance/partir-en-retraite/faire-sa-demande-de-retraite.html

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196279
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maar waarom zou dat niet kunnen via internetbankieren als je een rekening bij La Banque Postale hebt Mieke ?

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196278
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zojuist wilde ik in een dorpspostkantoor een betaling doen naar NL. Dat kan al niet via internetbankieren maar toen ik het e.e.a. invulde en men het las was de opmerking Nee, dit kan niet. Het ”’hoogste”’ bedrag dat je mag overmaken is duizend euro. Zit je daar overheen dan doen ze het niet terwijl het jouw geld is. Je kan dus niet doen en laten met je geld wat jij wilt. Mieke

In reactie op: VPRO – Slag om Europa – Frankrijk #195133
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja, voor diepgang is de reportage te kort. Het zet echter wel een goed sfeerbeeld met de 55 jarige gepensioneerde postbode die verdedigt dat La Poste ‘uiteraard’ nooit geprivatiseerd kan worden, de jonge ondernemer die uitlegt waarom hij ‘uiteraard’ nooit personeel kan aannemen en de politicus die slechts één onderdeel uit het Amerikaanse beleid tilt om te bewijzen dat Europa de economie ‘uiteraard’ ook moet stimuleren met geleend geld.

P.s. Net gelezen dat de 75% tax uit de hoed van Piketty kwam, die er nu ineens niets meer van wil weten. Achteraf beleid maken gaat ook hem kennelijk beter af dan voorspellen.

In reactie op: Pensioenopbouw #197341
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154475]Beste Peter,
    (…) IK ga nu twijfelen of ik wel pensioenrechten heb opgebouwd. Ik werkte vroeger met een micro entreprise (vaste kostenaftrek circa 75 % van omzet) en betaalde sociale premies zonder daarvan de specificaties te weten dus misschien geen pensioenpremies.[/quote]

Marc, als er afdrachten zijn geweest, zijn daar toch stukken van ?
    Aan wie u die sociale lasten hebt betaald, bij voorbeeld.
    En wellicht andere afdrachten zoals voor ’t pensioen, maar als de Carsat niets kan vinden …
    Als u aan de RSI hebt betaald, zullen ze u terug moeten kunnen vinden. Dat kunnen ze kennelijk niet, aan welke instelling hebt u dan wel betaald ?

Had u toen geen boekhouder ? Is er nog wat administratie ? Zo niet, dan komt u inderdaad niet veel verder.

Deze site (http://vosdroits.service-public.fr/professionnels-entreprises/F31263.xhtml &c.) hebt u al bekeken ?
    Kortom : zoek naar stukken, aan wie hebt u toen wanneer en hoeveel afgedragen ?

Ik twijfel met u,
    Peter.

In reactie op: Pensioenopbouw #197340
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Peter,
    Ik heb nu van zowel Carsat als RSI reacties gehad en kom niet verder. Carsat heeft mijn brief doorgestuurd naar Carsat Picardie waar ik al een paar maanden geleden was zonder enig resultaat. RSI schreef me net dat ze van mij geen gegevens hebben en verwijzen mij door naar CPAM. Dat kan ik doen maar CPAM is mijn vroegere ziektekostenverzekering, die houden volgens mij niet mijn pensioenopbouw bij.
    IK ga nu twijfelen of ik wel pensioenrechten heb opgebouwd. Ik werkte vroeger met een micro entreprise (vaste kostenaftrek circa 75 % van omzet) en betaalde sociale premies zonder daarvan de specificaties te weten dus misschien geen pensioenpremies.
    Heb jij nog een gouden tip voor me ?
    Bij voorbaat dank en groeten,
    Marc Keiser

In reactie op: VPRO – Slag om Europa – Frankrijk #195135
     Admin
    Sleutelbeheerder

Erg diep ging het allemaal niet, maar wel interessant om het circus te zien gebeuren.
    En lunch is natuurlijk belangrijker dan de Nederlandse televisie.

JS

In reactie op: Upside-down stoken van openhaarden en inserts #200807
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wij doen het ook zo. Hebben een Finnoven waar we het hele huis mee verwarmen.Een keer per dag vullen en stoken voopr 24 uur warmte. http://www.tigchelkachels.nl/finovens
    En af en toe de ruitjes schoonmaken doen we met de as uit de asla op een iets vochtig sponsje. Nawrijven met keukenrol.Resultaat ongekend!

groet vanuit een heerlijk warm (binnen) Cadepau

In reactie op: VPRO – Slag om Europa – Frankrijk #195136
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt, ben hem aan het downloaden. Zal hem straks op TV bekijken.

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196306
     Admin
    Sleutelbeheerder

Corridor,

Goede uitleg.
    En gelukkig, het is dus zowel met een zakelijke- als met een privé-rekening bij LBP mogelijk geld over te maken zonder papieren-formulieren-gedoe, toestemming van de bank (zoals bij Banque Populaire) of wat dan ook.
    (Ik was even bang een dwaalspoor te hebben gezet omdat wij een zakelijke rekening hebben en de methode van aanmaken-van-beneficiaires wellicht niet automatisch van toepassing zou zijn op privérekeningen.)

Banjoiste, succes!

In reactie op: Boekhouder/ accountant #196062
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je Joost. Binnenkort heb ik een afspraak met een boekhouder die volgens mij ook expert is. Ik ben benieuwd wat hij kan doen voor me..

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196310
     Admin
    Sleutelbeheerder

Banjoiste,

Toen wij in 2006 onze rekening bij LBP openden hebben wij meteen eenmalig internetbankieren aangevraagd. Sindsdien bankieren we gratis en ook probleemloos van en naar Nederland.
    Na aanvraag krijg je per post: votre identifiant et votre mot de passe
    Daarna inloggen bij http://www.labanquepostale.fr
    rechts boven: acces clients particuliers
    accédez a vos compts
    identifiants en mot de passe invoeren
    Daarna links bij virements et prélèvements:
    gerer la liste de vos comptes beneficiaire:
    ajouter un nouveau beneficiaire

Je moet wel beschikken over een (Frans) mobiel telefoonnummer, want als je een nieuwe begunstigde toevoegt aan je nummerlijstje krijg je per sms een code.

Zie ook het formulier vos service de banque en ligne benden op het scherm om de eerste bankrekening(en) en je telefoonnummer door te geven.

Succes en echt het werkt al jaren naar tevredenheid

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196309
     Admin
    Sleutelbeheerder

cabagnous wrote:
    Het is mij echter niet bekend bij welke bank in LDF je zo maar naar iedereen over kunt maken.

Wij bankieren privé met een gezamenlijke rekening van Boursorama. Gratis en absoluut probleemloos.

Wilm

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196308
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154423]Het is mij echter niet bekend bij welke bank in LDF je zo maar naar iedereen over kunt maken.[/quote]

Ik doe ’t tot volle tevredenheid met Crédit Mutuel en ING Direct. Deed ’t ook zo met BNP Paribas. Slechts ING Direct (van deze drie) is kosteloos.

andere Peter.

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196307
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op DIT scherm heb ik overzicht van alle mensen/instanties aan wie ik – via LBP – geld overmaak, en links onderaan zit de knop waarmee ik nieuwe “beneficiaires” aanmaak.
    Maar ik realiseer me ineens dat ik ooit een zakelijke rekening heb aangevraagd, waarschijnlijk zit daar dan het verschil?

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196271
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tsja, wij hebben in NL van die betaalijzers waar je je pas in moet stoppen.
    In LDF log je in met je rekeningnummer en een 6-cijferige code (CA).
    Dat systeem is zo lek als een zeef, als je iemand zijn bankrekening kent en je weet wanneer hij/zij jarig is dan zit je er in vele gevallen zo in. Daarom moet iedere overmaking eerst geregistreerd worden. Het is mij echter niet bekend bij welke bank in LDF je zo maar naar iedereen over kunt maken.

groet/peter

In reactie op: declaration préalable: mag het nou wel of niet? #200694
     Admin
    Sleutelbeheerder

Misschien is het een goed idee om iemand van Raad&Daad te vragen om je even te helpen bij het gesprek.

Succes/Peter

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196270
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154399]Ja, Banjoiste, het is héél herkenbaar. Ik vroeg of er een soort ‘Internetbankieren voor Dummies’ bestond, (banque internet pour les nulles), men keek mij niet begrijpend aan. Van NL op de LBP overmaken is geen probleem. Maar andersom…alsof het jouw rekening met jouw geld niet is.
    Marie-Henriette[/quote]
    Daarom heb ik mijn Nederlandse rekeningen nog, want ik ben gewend aan het gemak, daar moet ik dan desnoods maar iets voor betalen. Ik zit niet op papierwinkels te wachten!

In reactie op: gratis lopende FR bankrekening #196269
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154373]Opmerkelijk, ik kan bij LBP gewoon bankieren zoals in Nederland, niks formulieren invullen op een postkantoor, overschrijven naar het buitenland. Inderdaad moet ik wel elke crediteur eerst een keer aanmelden, maar verder geen probleem, geen toestemming nodig (zoals bij de Banque Populaire) of wat dan ook.

Veel Nederlanders bankieren overigens gratis bij de banque Boursorama. Daar hebben we ook een privé-rekening, bevalt ook prima.

Wilm
    [/quote]
    Waarom kan ik dan geen overboekingsscherm vinden in mijn internetbankieren? Ik schijn toch echt eerst een crediteur aan te moeten melden met een formulier. Dat voelt voor mij zo’n beetje als met paard en wagen benzine gaan kopen om die dan in mijn auto te gooien waarna ik eindelijk auto kan rijden. Is er dan regionaal verschil in het internetbankieren van een landelijk opererende bank? Ik vat het niet meer!

In reactie op: declaration préalable: mag het nou wel of niet? #200693
     Admin
    Sleutelbeheerder

Allen bedankt voor de reacties.
    Inderdaad het beste om te gaan praten.
    Dat zal wel even lastig worden, omdat het dan op de details in een gesprek aankomt, wat lastig is met een basiskennis Frans. De formulieren kan je tenminste op je gemak bestuderen. Maar goed, het advies is er niet minder om.
    Dank!

Wim3

In reactie op: Autonoom met energie? #189028
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik zou graag het tegendeel willen, maar hho als energiedrager vind ik doodeng. Het is een explosief gas. Een lange leiding met het gasmengsel, bijvoorbeeld, zou van begin tot eind explosief ontbranden. Een tank met het gas wil ik niet eens over nadenken, het is een bom.

Gewoon puur waterstof is op zich wel brandgevaarlijk, en wel precies even gevaarlijk als ons oude stadsgas. Dat was namelijk voor een groot deel waterstof. Vandaar ook dat je er mee kon gasballonvaren (Charlière). De rest was methaan en nog een flink deel CO, koolmonoxide. Dat CO is dan ook de reden dat stadsgas giftig was. Je kon echt dood gaan door je hoofd (klassiek) in een gasoven te steken. (Aardgas is methaan, en niet giftig, en zelfmoord plegen lukt dan ook niet erg met aardgas.)

Ik had gehoopt dat er al mensen zijn die een installatie hebben gebouwd waarbij ze waterstof maken met zonnestroom, dat opslaan in een éénsgezins gashouder, en er van stoken, en eventueel elektriciteit maken met een brandstofcel.

Elektrolyse op wat grotere schaal is nog niet zo eenvoudig. Elektroden slijten en worden heet, en de opslag van waterstof is ook niet simpel. Los van de vraag nog of je het zou mogen op je eigen terrein. Het oude stadsgas werd uit cokes gewonnen, en opgeslagen in die enorme ijzeren tanks die je op een heel enkele plek nog als monument ziet. Een gasometer is eigenlijk een omgekeerde klok die drijft op een waterbad. Pomp je er gas in dan gaat de klok omhoog. Wie weet is een miniatuurversie van plastic privé haalbaar.

JS

In reactie op: Autonoom met energie? #189044
     Admin
    Sleutelbeheerder

tja meneer waal toen de eerste gasketels kwamen zij mijn grootvader ook dat dat nooit zou werken
    maar even voor de goede orde in korea word al heel veel gebruik gemaakt van dit systeem
    maar u zult ook wel iemand zijn van eerst zien en dan geloven
    nou ik zou zeggen probeer het
    ben ketel constreucteur werkte oa voor visschmann duitsland hebben voor 10 jaar terug al een proto type gebouwd de rechten en patenten hiervan liggen nu in de kluis bij gasunie in groningen
    gr ruiter

In reactie op: Autonoom met energie? #189043
     Admin
    Sleutelbeheerder

Helemaal rijzen me de haren ten berge om de site http://www.hho-heating-systems.com/ Zo te zien nog van Nederlanders ook.

1. No more bills for natural gas or heating Oil
    2. No harmful emission gases leaving your chimney (CO & CO2 free)
    3. No dangerous gas pipes in your house anymore
    4. No risk of carbon monoxide poisoning!
    5. No longer worrying about fuel or gas bills, always have a warm and comfortable home.

ehhh.. van elektriciteit knalgas maken en daarmee een cv stoken? Inderdaad, je hoeft je geen zorgen meer te maken om de rekening voor gas en de rekening voor brandstof, alleen noemen ze de elektriciteitsrekening niet. (Waar ze de elektriciteit vandaan halen zeggen ze niet.)

En als je al zo veel elektriciteit hebt dat je er een dergelijke installatie mee kan draaien dan stook je toch gewoon elektrisch?

Het klinkt me in de oren als pure kletspraat en oplichterij, maar ik laat me gaarne corrigeren.

JS

In reactie op: Autonoom met energie? #189042
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154409]nee door de konstrutie leveren ze puur waterstof[/quote]

Excuses als ik eigenwijs lijk, maar, fysisch lijkt me dat niet mogelijk. Als je water splitst krijg je èn waterstof èn zuurstof. En als je de elektroden niet uit elkaar houdt mixen die gassen. Ik zie om en om elektroden in de vorm van platen, maar niks dat H2 en O2 scheidt…

HHO in wikipedia leidt me naar http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen en daar gaat het toch ook echt over “Knallgas”.

JS

In reactie op: Autonoom met energie? #189041
     Admin
    Sleutelbeheerder

nee door de konstrutie leveren ze puur waterstof maar ook dat kun je laten knallen
    heb het wel eens gedaan met oud en nieuw waterstof unit aangesloten op melkbus even wachten en knallen maar
    gr ruiter

30 berichten aan het bekijken - 5,971 tot 6,000 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?