gratis lopende FR bankrekening

Dit onderwerp bevat 45 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196307
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op DIT scherm heb ik overzicht van alle mensen/instanties aan wie ik – via LBP – geld overmaak, en links onderaan zit de knop waarmee ik nieuwe “beneficiaires” aanmaak.
    Maar ik realiseer me ineens dat ik ooit een zakelijke rekening heb aangevraagd, waarschijnlijk zit daar dan het verschil?

    #196308
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is mij echter niet bekend bij welke bank in LDF je zo maar naar iedereen over kunt maken.

    Ik doe ’t tot volle tevredenheid met Crédit Mutuel en ING Direct. Deed ’t ook zo met BNP Paribas. Slechts ING Direct (van deze drie) is kosteloos.

    andere Peter.

    #196309
     Noë
    Sleutelbeheerder

    cabagnous wrote:
    Het is mij echter niet bekend bij welke bank in LDF je zo maar naar iedereen over kunt maken.

    Wij bankieren privé met een gezamenlijke rekening van Boursorama. Gratis en absoluut probleemloos.

    Wilm

    #196310
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Banjoiste,

    Toen wij in 2006 onze rekening bij LBP openden hebben wij meteen eenmalig internetbankieren aangevraagd. Sindsdien bankieren we gratis en ook probleemloos van en naar Nederland.
    Na aanvraag krijg je per post: votre identifiant et votre mot de passe
    Daarna inloggen bij http://www.labanquepostale.fr
    rechts boven: acces clients particuliers
    accédez a vos compts
    identifiants en mot de passe invoeren
    Daarna links bij virements et prélèvements:
    gerer la liste de vos comptes beneficiaire:
    ajouter un nouveau beneficiaire

    Je moet wel beschikken over een (Frans) mobiel telefoonnummer, want als je een nieuwe begunstigde toevoegt aan je nummerlijstje krijg je per sms een code.

    Zie ook het formulier vos service de banque en ligne benden op het scherm om de eerste bankrekening(en) en je telefoonnummer door te geven.

    Succes en echt het werkt al jaren naar tevredenheid

    #196306
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Corridor,

    Goede uitleg.
    En gelukkig, het is dus zowel met een zakelijke- als met een privé-rekening bij LBP mogelijk geld over te maken zonder papieren-formulieren-gedoe, toestemming van de bank (zoals bij Banque Populaire) of wat dan ook.
    (Ik was even bang een dwaalspoor te hebben gezet omdat wij een zakelijke rekening hebben en de methode van aanmaken-van-beneficiaires wellicht niet automatisch van toepassing zou zijn op privérekeningen.)

    Banjoiste, succes!

    #196278
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zojuist wilde ik in een dorpspostkantoor een betaling doen naar NL. Dat kan al niet via internetbankieren maar toen ik het e.e.a. invulde en men het las was de opmerking Nee, dit kan niet. Het ”’hoogste”’ bedrag dat je mag overmaken is duizend euro. Zit je daar overheen dan doen ze het niet terwijl het jouw geld is. Je kan dus niet doen en laten met je geld wat jij wilt. Mieke

    #196279
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar waarom zou dat niet kunnen via internetbankieren als je een rekening bij La Banque Postale hebt Mieke ?

    #196280
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor alle reacties, het duizelt mij een beetje.
    Is er iemand die wel probleemloos kan internetbankieren bij de Credit Agricole?

    Bij voorbaat dank/Peter.

    #196281
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor de duidelijke gebruiksaanwijzing. Ik ben even gaan kijken, maar ik moet toch eerst weer allerlei dingen doen voordat ik rekeningen kan toevoegen. Bovendien ben ik flink geschrokken van wat ze me rekenen voor een overboeking: 3.30 euro per keer, dat vind ik een heleboel geld hoor!
    Ik ben nu dus serieus kandidaat voor een andere bank die me niet besteelt maar mijn geld fatsoenlijk beheert. Dat hele SEPA systeem was toch bedoeld om Europese betalingen makkelijker en goedkoper te maken?
    Ik sta open voor alle suggesties die mij helpen om een bank te vinden die me geen poten uitdraait.

    #196273
     Noë
    Sleutelbeheerder

    he he, eindelijk is het gelukt. Niet aan de balie maar bij een adviseur. Deze dame heeft ons het e.e.a. uitgelegd. Wat ik wilde kán niet aan de balie. En inderdaad, het kost €3,30. Doe je vanuit NL een een overboeking in Europa dan is het gratis aan beide zijden. Doe je het vanuit LDF dan betaal je wél. Ik weet niet of je betaalt voor elke overboeking, ongeacht of het in LDF blijft of europees.
    Europees bankieren kan bij LBP niet met internet.
    Maar ik begrijp de site en wat je moet kiezen enzo niet goed dus ben ik bang om fouten te maken.
    Ik heb nog eens goed gelezen wat Corridor schreef. Wij hebben geen mobiel in LDF alleen telefoon fixe. Maar het verhaal geeft mij wat meer duidelijkheid. Dank hiervoor. Mieke

    #196274
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik werk al jaren met mijn Vlaamse bank, die notabene gratis is voor alle verrichtingen in binnen- en buitenland, zelfs voor Mastercard. Alles via internetbankieren.
    Nog nooit problemen gehad. Ik betaal Orange, EDF, Veolia, de belastingen, internetaankopen, en gebruik betaalkaart en kredietkaart.
    Heb 1 jaar een Franse rekening gehad en werd zelfs beboet wegens ’te weinig verrichtingen’.

    #196275
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niemand dus die iets kan zeggen over de Credit Agricole?

    mvg/peter

    #196276
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Peter,

    Twee dingen:
    – per kantoor lijkt het te verschillen.
    – van Engelsen waar ik veel contact mee heb weet ik dat ze – ook al hebben ze een privérekening – een accountmanager hebben. Die zit met z’n snufferd overal bovenop, en inderdaad, als er een nieuwe crediteur moet worden ingevoerd doet hij dat. Daarna kunnen ze zelf geld overmaken. Ook wil hij (mij te graag) adviseren wat ze moeten doen met hun geld.
    Vind ervan wat je ervan vindt. Ik persoonlijk ben niet gek op zulke meekijkers, die niet alleen meekijken, maar ook meedenken, meedoen, en naast meebeslissen ook nog eens deels in hun eentje lijken te kunnen beslissen.

    #196285
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad, over Credit Agricole valt niets te zeggen omdat elke vestiging een zelfstandige bank is met een eigen beleid. Meldingen hier op het forum lopen uiteen van ‘duur en helemaal geen internetbankieren’ tot ‘gratis rekening courant, inclusief internetbankieren’.

    #196282
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Banjoiste, hallo Mieke,

    Nogmaals : geld overmaken naar – of ontvangen uit het buitenland via internet bij La Banque Postale is én blijft GRATIS!

    Ik heb hier zelfs de reeds ontvangen “Extrait standard des tarifs du 1-1-2015″ waarin staat : – Frais par virement occasionnel ( cas d’un virement SEPA) par internet Gratuit

    – En bureau de poste € 3,30

    En echt, ik heb nog nooit iets extra hoeven te betalen voor overmaken of ontvangen van bedragen vanuit Nederland en ik doe het regelmatig.

    Heb deze eenvoudige rekening met alleen cheques al vanaf 2006 en betaal alleen
    ” Frais de tenue de compte €1,05 per trimestre”.

    En wat betreft de verplichting om een Frans mobiel telefoonnummer te hebben om de codes te kunnen ontvangen voor het inbrengen van nieuwe crediteuren, daar heb ik een abonnement voor bij Free van € 2,= per maand voor 2 uur communicatie per maand zelfs naar vaste nummers in Nederland en dat gebruik ik meestal daarvoor.

    Kan ik nog ergens bij helpen ?

    #196283
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is Europees geregeld dat ’n internationale overschrijving (binnen de EU) niet méér mag kosten dan ’n binnenlandse overschrijving. Dus dit is vaak kosteloos (“gratis”).

    Er gelden enige voorwaarden, zoals ’t vermelden van alle Iban- en andere codes (nu “Sepa”) en ’n maximaal bedrag van vijftigduizend euros.

    Houdt uw bank zich hier niet aan, dan is ’n briefje naar Bruksels gauw geschreven en dan zult u zien hoe rap uw bank zich deze regel herinnert.

    Peter.

16 berichten aan het bekijken - 31 tot 46 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?