Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 5,821 tot 5,850 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: strijden tegen windmolens #191845
     Admin
    Sleutelbeheerder

Welnee, het is diep philosophiesch, maar dat ziet niet iedereen meteen.

JS

In reactie op: strijden tegen windmolens #191844
     Admin
    Sleutelbeheerder

Had ik dit draadje bij volle bewustzijn in de rubriek ‘de Franse overheid’ gestart, nu dreigt ’t weer zo’n klusonderwerp te worden.
    Niets mis mee, maar ’t ging me om procedures en hoe deze te keren.

Overigens heeft Dit inmiddels m’n e-adres, als ’t goed is.

Peter.

In reactie op: Wet Openbaarheid van Bestuur #191863
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goede vraag, volgens mij niet. Ik wilde ooit weleens ‘wobben’, maar kwam weinig verder.

Er was ’n Médiateur de la République, sinds 2011 heet dit instituut Défenseur des Droits, maar die is er om conflicten met de overheid op te lossen. De noordelijke transparantie is iets anders.

Lokale of regionale media zijn zeker géén middel, de Franse journalistiek is nogal gouvernementeel. Maar gelukkig zijn er nog enkele onafhankelijke media.

Peter.

In reactie op: Varens verwijderen #188637
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb in Nederland op een plek waar ze nog niet hele dicht op elkaar stonden ze met succes weg gekregen door ze er om de week uit te trekken.
    Recht omhoog trekken zodat je een stuk wortel meeneemt werkt het beste.
    Onze buurvrouw heeft ze ook op die manier weg gekregen op een relatief klein oppervlak (20 m2).
    Ik begreep van een boer dat maaien ook kan, maar dan moet je vaak maaien & ook kalk strooien zei hij. Wij hebben zelf in Frankrijk ook nog zo’n halve hectare varens staan.. 🙁

In reactie op: strijden tegen windmolens #191843
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154974]Als ik het goed begrepen heb, komt binnenkort de Ridgeblade op de markt. Dat is een windmolen op de nok van het dak.

wimb[/quote]

Ik mis daar een grafiekje als in http://www.evancewind.com/products/r9000-5kw-system/system-performance. RB1 bereikt dus 2kW output bij 9 m/s, maar da’s “vrij krachtig”-e wind volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Beaufort. Het jaargemiddelde in Nederland is 2.2 m/s in het binnenland, 5.6 m/s aan de kust, volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Wind_(meteorologie)

Hela, ’s nachts waait het minder hard dan overdag.. Da’s ook niet wat ik zou willen, als ik mijn zonnepanelen wil vervangen.

JS

In reactie op: strijden tegen windmolens #191842
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als ik het goed begrepen heb, komt binnenkort de Ridgeblade op de markt. Dat is een windmolen op de nok van het dak.
    RidgeBlade
    Bijna onzichtbaar en zeker niet storend in het landschap.
    wimb

In reactie op: strijden tegen windmolens #191841
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154965]Peter, kun je mij even een prive mailadres sturen, voor uitwisseling van info over het molenvraagstuk. [/quote]

Oeps, beter geen e-mailadressen op de website noemen, dan loop je kans onder spam bedolven te worden. Er is de mogelijkheid privéberichten uit te wisselen via het forum. Even op ‘contact/RSS’ gaan staan met de muis, de rest volgt vanzelf.

In reactie op: strijden tegen windmolens #191839
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wie het interessant vindt serieuze info over alternatieve energie, inclusief windmolens te lezen, met berekeningen etc, kan eens kijken naar: http://withouthotair.com/download.html

Een gratis boek, 12MB, in diverse talen vertaald, zelfs in het Frans. Ik ben onder de indruk.

Ik heb ook het idee dat een windmolen leuk is als extra bron van elektriciteit, zeker ’s nachts als je zonnepanelen het niet meer zo goed doen. Het is echter maar de vraag of dat wel werkt. Een windmolen levert kwadratisch meer energie op naarmate de wieken langer worden (het is het oppervlak dat wind vangt). Zelfs een model dat wordt verkocht als 5kW levert bij gewone windsnelheden max enkele honderden Watt.

De technische hoofdstukken in het boek leggen uit, met keurige berekeningen, hoeveel energie er in de wind zit, en hoeveel je er uit zou kunnen halen. Dat valt niet mee voor kleine windmolens. Voor de grote overigens wèl. (Er is een reden dat ze zo groot zijn.)

Heb je geen zin in dat boek dan is dit korter: http://www.bbc.co.uk/blogs/legacy/ethicalman/2009/12/why_micro_wind_turbines_dont.html

Nog sneller is kijken naar het eerste grafiekje in http://www.evancewind.com/products/r9000-5kw-system/system-performance Dat gaat over een 5kW windmolen. Maar, die 5 kW levert ie pas vanaf 10 à 12 m/s (krachtige wind). Bij 5 m/s (matige wind) wordt maar een paar honderd Watt geleverd.

Let op, mijn scepsis geldt de kleine windmolens, niet de grote. Daar klopt de balans investeren/opbrengst prima.

JS

In reactie op: strijden tegen windmolens #191838
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, kun je mij even een prive mailadres sturen, voor uitwisseling van info over het molenvraagstuk. creacominfo@info.com

In reactie op: strijden tegen windmolens #191857
     Admin
    Sleutelbeheerder

En dan moest JS eens weten hoe vóór ik ben. Mits …

Peter (die bezig is zo’n ‘Amerikaanse’ molen om water te pompen om te pimpen om er stroom mee te genereren; lastig, want om water te pompen mag-ie langzaam draaien, stroom vergt snelheid; en als ’t allemaal werkt, komt-ie inderdaad op m’n eigen erf; zonder bouwvergunning want onder de twaalf meter).

In reactie op: strijden tegen windmolens #191856
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wel jammer dat geknoei en eigenbelang van de bestuurders de acceptatie van een op zich goede techniek verprutst.

En nog steeds: nu windmolens uit je eigen achtertuin houden zorgt straks wel voor een nieuwe kerncentrale in iemand anders’ achtertuin.

JS

In reactie op: strijden tegen windmolens #191855
     Admin
    Sleutelbeheerder

Inderdaad, Marietta, de tijden van ’t verlicht despotisme lijken toch echt voorbij.

Peter.

In reactie op: Brandstofprijzen #190386
     Admin
    Sleutelbeheerder

En ik voeg er nog de prijzen van de peages aan toe:
    http://www.autoroute-eco.fr/

In reactie op: strijden tegen windmolens #191854
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zo zie je maar…. fijn weekend gewenst!

In reactie op: SBS9 ook bij CanalDigitaal #187174
     Admin
    Sleutelbeheerder

Uiteraard op 23.5.
    Op 19.2 zit alleen nog 1 DVBS transponder die wordt afgebouwd, zie het bericht over settopbox pakket.

In reactie op: SBS9 ook bij CanalDigitaal #187173
     Admin
    Sleutelbeheerder

19.2 of 23.5 Jako?

In reactie op: Contactverzoek Donateurs ICNG #196120
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een groot aantal onderwerpen, meest van uitvoeringstechtnische aard op het gebied van zorgverzekering, is in in September in een overleg tussen belangengroepen, waaronder ICNG, en ZIN en CAK aan de orde geweest. Zie het verslag op http://www.vngsint.com, thuispagina

In reactie op: Nederlandse schakelaars/dimmers enz…Frans huis #200824
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rob,

Als ik het goed begrijp is het wel toegestaan om bv een kroonluchter of andere niet vast ingebouwde plafond lamp op de door mij beschreven manier aan te sluiten…?

Harold

In reactie op: Nederlandse schakelaars/dimmers enz…Frans huis #200831
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik wil toch een iets specifieker voorbeeld geven, als ik in het plafond een aantal
    Inbouwspotjes plaats en deze verbind met snoer aan een in Nederland gekochte inbouw wand dimmer en deze met een snoer met Franse stekker daaraan in het vaste Franse stopcontact plaats, is dit dan ok? Ik heb deze dimmers al vandaar deze oplossing?

Harold

In reactie op: Nederlandse schakelaars/dimmers enz…Frans huis #200830
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als het een los gekochte zelf te monteren stekker betreft, ben ik het hier geheel mee eens, ik schreef over stekkers aan franse apparaten, van ordinateur tot machine à café.

Joost Kubbe

In reactie op: Nederlandse schakelaars/dimmers enz…Frans huis #200828
     Admin
    Sleutelbeheerder

Joost,
    niet alleen in Frankrijk, maar ook in A, B, CH, D … NL … is dat inmiddels zo.

In reactie op: Nederlandse schakelaars/dimmers enz…Frans huis #200827
     Admin
    Sleutelbeheerder

De meeste apparatuur die in Frankrijk verkocht wordt en voorzien is van een ge-aarde stekker, is geschikt voor dubbel gebruik, randaarde voor nl/d stopcontact, en een gaatje voor de aardpen van het franse stopcontact.
    Joost Kubbe

In reactie op: Varens verwijderen #188641
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hela, varens zijn er al 180 miljoen jaar, wij mensen pas een miljoen, of zo. Ze waren er dus éérst.

Ja, èn?
    Dinosaurussen waren er ook eerder dan wij.

Frans (die niet van smileys houdt, maar anders een heel kleintje zou hebben gebruikt)

In reactie op: Varens verwijderen #188640
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=154921]Het is jammer dat varens zo uitlopen, want het is een mooie plant als-ie z’n plaats zou kennen. [/quote]

Hela, varens zijn er al 180 miljoen jaar, wij mensen pas een miljoen, of zo. Ze waren er dus éérst.

JS

In reactie op: Varens verwijderen #188639
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zie hier voor meer informatie over de Adelaars varen. Als je ze zodanig wilt verwijderen dat ze niet meer terugkomen dan dus zowel de varen met z’n wortels als de wortelstokken uitgraven.
    Ik heb er selectief een paar laten staan en de rest inderdaad op die manier blijvend kunnen uitroeien.
    Jan Joost

In reactie op: Varens verwijderen #188636
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het is jammer dat varens zo uitlopen, want het is een mooie plant als-ie z’n plaats zou kennen. Ik steek altijd de uitlopers in juni weg en als ik later weer wat zie, wordt dat ook weg gestoken – gewoon de schop er onder en door de wortelstok. Bij mij blijft zo alles goed onder controle en hoef ik elk jaar wat minder weg te steken.
    Frans

In reactie op: Varens verwijderen #188635
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als het echt adelaarsvarens zijn kijk er dan wel een beetje mee uit, ze zijn in zekere mate giftig, naar verluidt. Vee moet ze niet eten, en uittrekken best met handschoenen. Sommigen zeggen dat ook de sporen giftig zijn.

JS

Admin
    Sleutelbeheerder

Voor de bezwaarprocedure tegen de charges sociales over de plus-value moest er officieel ook een fiscale vertegenwoordiger worden aangesteld. De belastingdiens in Gaillac leerde mij echter dat bij hen ook bezwaarschriften zonder fiscale vertegenwoordiger worden behandeld. Het is niet zeker of dat overal zo is.

Admin
    Sleutelbeheerder

De wet is aangenomen!
    Bij de verkoop van een huis in Frankrijk door een Nederlandse person bestaat de verplichting om een fiscaal vertegenwoordiger aan te stellen in principe niet meer. Deze moesten de aangifte plus value maken en indienen namens de verkoper.
    Nu moeten we wachten voor het uitleg van hoe en wat in de praktijk…

Admin
    Sleutelbeheerder

Kun je wat meer toelichten, Sophie ? Wat is een fiscaal vertegenwoodiger?

30 berichten aan het bekijken - 5,821 tot 5,850 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?