Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 5,491 tot 5,520 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Inklemming van palen in de grond #199194
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Bas,

    Ik wil je graag voor een paar dingen waarschuwen:

    In het algemeen kunnen in de grond gezette palen niet of nauwelijks buigmomenten wegleiden. Met andere woorden, als je een beetje horizontale kracht op de staander uitoefent zal die al snel gaan wijken. De krachten die de constructie willen laten schranken moet je in principe elders afvangen door op geëigende plaatsen schoren aan te brengen. In jouw geval dus zowel in de lengte als in de breedte.

    Houten palen direct in de grond, al dan niet met beton eromheen, is geen aanbevelenswaardige werkwijze. Vóórdat je het weet gaan de palen op de grens van wind en water rotten. Het is veel beter om een betonnen poer te storten met een anker erin, waar je de paal op zet. Zie hier voor een voorbeeld.

    Het zal duidelijk zijn dat je via dit soort ankers uitsluitend verticale krachten kunt wegleiden, een reden te meer dat je constructie zelf van een stabiliteitsverband voorzien moet zijn.

    Salutations, Jos

    In reactie op: De RT 2012 isolatieregels: te veel van het goede? #198626
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Over vijf jaar: RT2020 begin je maar alvast zorgen te maken (of je te irriteren).
    Maar de isolatieregels en ventilatieregels zijn weer een paar stappen verder.

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193737
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Het leven is -ondanks alle informatie- minder overzichtelijk geworden, we reizen verder, migreren, rijden sneller, zijn continue bereikbaar, vol nieuwe informatie, kopen in meer landen, zitten dichter op elkaar, proppen ons in de file iedere dag. Er zijn dus meer dingen om rekening mee te houden. Het is complexer, en men tracht dat in banen te leiden, misschien mag er ook minder?

    De motorrijder moest niet alleen zijn hand uitsteken bij het afslaan er moest ook een spiegel op! Wat een onzin zo’n glitterplaat. En de blaashoorn voldeed niet meer!

     Admin
    Sleutelbeheerder

    [quote quote=155857]Sorrie, mijn bericht staat op de verkeerde plaats; Hoe kan ik het hier verwijderen????[/quote]

    Bedoel je dit bericht of het vorige? En waar moet het naartoe?

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193734
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Peter,

    Mooi verhaal uit Duckstad, inderdaad heel toepasselijk. Het feit dat menig gestudeerde hem niet leuk vond, doet vrezen dat de groei van het regeltjeswoud niet binnenkort zal stoppen. Helaas.

    [quote quote=155855]als iedereen zich aan alle regels zou houden, waren er nauwelijks regels nodig. Helaas is de werkelijkheid anders, helaas zijn er horken onder ons.[/quote]

    Om horkerigheid in te dammen heb je volgens mij niet zoveel regels nodig. Met de tien geboden kom je al een heel eind 🙂 . FR kende in 2013 zo’n 11.500 wetten en 280.000 décrets. Kan dat nu écht niet een beetje minder?

    Groeiende regeltjesjungle

    Salutations, Jos

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Sorrie, mijn bericht staat op de verkeerde plaats; Hoe kan ik het hier verwijderen????

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Zoals overal ter wereld is er ooit eens een wet gemaakt die beantwoordde aan de noden van dat moment. Jaar na jaar wordt die wet aangepast: een regeltje hier een schrappinkje daar. En nog een amendement en nog een uitbreiding en later nog een toevoegsel en een verwijdering. Uiteindelijk is die wet zo ingewikkeld dat niemand er nog uit wijs geraakt…en dan wordt de wet maar nog eens aangepast.
    Napoleon had dan toch ergens gelijk: even alles schrappen en opnieuw beginnen. 🙂

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193733
     Admin
    Sleutelbeheerder

    [quote quote=155854]jij ziet hen wel, maar zij zien jou niet[/quote]

    Ratatouille, ik droom uw werkelijkheid maar de werkelijkheid is helaas anders.

    “Zij zien jou niet”, zo is ’t. Ondanks zwaailichten – blauwe ook soms – en fluo hesjes, men ziet je gewoon niet en raast gewoon verder.
    Hier helpt geen regelgeving aan, tenzij iedere overtreder standrechtelijk mag worden geëxecuteerd. En dat willen we toch ook niet ?

    Terug naar Jos : als iedereen zich aan alle regels zou houden, waren er nauwelijks regels nodig. Helaas is de werkelijkheid anders, helaas zijn er horken onder ons.

    Peter.

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193732
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Nu is het natuurlijk niet zo dat alles in statistiek vastgelegd kan worden, eenvoudig omdat men niet alle kerngegevens heeft. Dus, er is geen registratie welk hesje de motorrijder aan had toen hij langs de weg door een vrachtwagen geschept werd. Dat houden ze gewoon niet bij, het staat niet in het verbaal.

    Wat ze wel doen, is testen in hoeverre fluorescerende kleuren (en welke en in welke afmetingen), zichtbaar zijn in bijzondere lichtomstandigheden. Er zijn enorme studies over de koplampen van auto’s, reflecties, de zichtbaarheid van verkeersborden etc.

    Daaruit kan je afleiden (zonder de kerndata) dat het dragen van fluorescerende kleding helpt bij het meer zichtbaar zijn voor overige weggebruikers, en -stelling- dat, als je gezien wordt, de kans dat je aangereden wordt, kleiner is.

    En ik weet als geen ander, jij ziet hen wel, maar zij zien jou niet! Vandaar dat soms extra power op twee wielen nodig is. Zucht politiek, zucht wetenschap…

    [quote quote=155824]Mijn conclusie: de politiek vindt de cijfertjes vervelend, kondigt met veel misbaar nog wat extra regels aan, kunnen daarna lekker roepen “kijk eens hoe krachtdadig we hier zijn opgetreden!!”. Netto effect natuurlijk nul, want niemand heeft zich werkelijk in oorzaken en gevolgen verdiept. Praatjes voor de bühne.

    Politiek. Politici. Braak.[/quote]

    In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187625
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb begrepen dat het lukt door op de Franse netflix in te loggen met een Nederlands account.

    In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187624
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dank je voor het snelle antwoordt.`
    waarschijnlijk ook niet op een andere manier?

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Natuurlijk zal onze Wouter z’n F-kenteken verkrijgen, maar hij maakt ’t zich zo lastig.
    ’t Lijkt erop alsof hij alle lol wil beleven aan ’t sarren van ’n ambtenaar.
    Dat geeft niet, dat doen velen, maar weest dan niet verrast dat die civil servants de rollen omdraaien, zeker in de 94.

    Wouter is slachtoffer van de zogenoemde lokettistenfout. Vele Wouters zijn hem immers voorgegaan, en dat is zijn deel.

    De ambtenarij veranderen zal ons niet lukken, doet er dan ook geen moeite voor. ’n Land met al z’n idioterieën veranderen zou wel moeten lukken. Maar dan is enig vertrouwen in ‘onze’ vertegenwoordigers vereist.

    Peter.

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Nou Gautier,
    je laat er geen gras overgroeien, ik volg je strijd met belangstelling.

    Zet um op!

    Sterkte!
    Albert 87

    In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187615
     Admin
    Sleutelbeheerder

    In frankrijk geeft Netflix geen nederlandse ondertiteling. 3 weken geleden een kennis op visite die dat heeft geprobeerd met de Ipad. Op m’n smart ook alleen frans.

    Albert 87

    In reactie op: Houten ramen – RT2012 #198602
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Rob, de reden waarom je geen gegevens vindt is het simpele feit dat een attestation de l’achevement niet mag worden geweigerd. Wat er wél gebeurt is dat in de attestation wordt opgenomen dat het huis NIET voldoet, met opgave van welke gebreken er zijn.

    De attestation thermique bij de eindcontrole van de woning mag niet langer zoals vroeger het geval was, door de eigenaar van de woning worden gedaan, maar moet sinds de RT 2012 door een onafhankelijke gekwalificeerde partij worden uitgevoerd. Hiervoor komen alleen nog in aanmerking architecten die een speciale stage hebben gevolgd (MAF), speciale organisaties (Veritas e.d.), of thermisch specialisten (specifieke opleiding). Volgens mij is er nog een partij, maar die schiet me niet te binnen.

    Er wordt bij mijn weten geen boete uitgedeeld als de woning niet voldoet, je mag er alleen niet wonen dan totdat e.e.a. in orde is gemaakt (kosten extra controle e.d. voor de eigenaar natuurlijk).

    Wilm

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Rebonjour Wouter,

    Men zou niet moeten pleiten voor het afschaffen van departementen. Men zou moeten pleiten voor het afschaffen van zo veel mogelijk flutregeltjes, en de zich daarmee bezig houdende ambtenaren. Maar dat zal helaas nooit gebeuren. Áls er al een afslankingsoperatie wordt overwogen, worden commissies van ambtenaren daarmee belast. Zoiets als een hartchirurg opdragen bij zichzelf een open-hart operatie uit te voeren. Dat gaat dus nergens heen.

    Ik zou ervoor pleiten elke maandagochtend bij zonsopgang tenminste tien fonctionnaires te executeren, als waarschuwing voor de rest. Nét zo lang totdat ze óf begrijpen dat ze de bevolking ten dienste behoren te zijn, óf allemaal zijn uitgeroeid.

    Helaas, “…tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren…” merkte Willem Elsschot reeds op. Maar dromen staat nog vrij, gelukkig.

    Salutations, Jos

    In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187614
     Admin
    Sleutelbeheerder

    `vraagje
    is Netflix al beschikbaar voor Orange abonnees?
    Zijn er ook nederlandse ondertitels aanwezig?

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jos,

    Bedankt om even mee te denken. Ik ging er zomaar van uit dat het niet in een ander departement kon, maar blijkbaar dus wel. Nu wordt het wel dansen op een fijne koord, want ik heb de wals ingezet in de 94. Bij mijn weten hebben ze hier mijn gegevens weliswaar niet genoteerd, maar toch even opletten, zoniet komen daar nog problemen van.

    Ik heb in ieder geval de préfecture de police de Paris al gecontacteerd of ze problemen hebben met het feit dat ik een auto op buitenlandse plaat zou inschrijven. Mooi contactformulier hebben ze, je kan met hen een rendez-vous op afspraak krijgen, en bovendien zitten ze hier bij mij om de hoek, veel dichter zelfs dan de lui van de 94. Dus mocht het antwoord positief zijn, weet ik wat gedaan. Had ik het maar eerder geweten.

    “Brussel” trouwens ook al gecontacteerd. Die vielen ook even van hun stoel, begrepen niet waarom die mafkezen zich hier met hun nummerplaten zitten te bemoeien. Lieten ook fijntjes weten dat Fransen in België de omgekeerde procedure volgen, en dat zij ook niet even gaan kijken of een Franse auto nog in Frankrijk geregistreerd staat.

    En wat lees ik verder nog op de site van de Préfecture de police de Paris over dat keuringsattest? 8 – la preuve d’un contrôle technique : contrôle technique de moins de six mois réalisé dans le pays d’importation du véhicule ou en France pour les véhicules dont l’âge et le genre les soumettent à cette obligation.

    Kijk eens aan. Is dat niet wat ik had? Ja dus. Ik begin meteen te begrijpen waarom sommigen pleiten voor het afschaffen van de departementen. Het is toch niet te vatten dat elk departement zich op eigen houtje gaat bezighouden met het interpreteren van de wetgeving.

    Wordt vervolgd…

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193726
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad, Jos, tot walgens toe. In ’n vorig leven mocht ik me bezighouden met infrastructuur en zo, voor Rijkswaterstaat bij voorbeeld. Deze pagina hing bij me aan de muur :

    Donald Duck

    Menig ingenieur (Ir èn ing.) vond ‘m niet leuk.

    Maar als ’t toch in ’t Latijn moet : “Humanas actiones non ridere, non lugere, neque detestari, sed intelligere” (Spinoza)

    Peter.

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193725
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Peter,

    Natuurlijk betwist ik niet het effect van autogordel, helm, strenge controles en dergelijke. Allemaal zaken die niet alleen in FR maar wereldwijd cijfermatig onderbouwd zijn. Als onderzoek, ervaring en statistiek eenstemmig aantonen dat iets tot meer verkeersdoden leidt, is het niet meer dan verstandig daaruit conclusies te trekken en maatregelen te nemen.

    Helaas is deze wetenschappelijke aanpak niet de gewoonte in FR. Integendeel, als één of andere figuur maar luid genoeg zijn vermoedens, beweringen of veronderstellingen in het rond roeptoetert komen als bij toverslag nieuwe regeltjes uit de hoge hoed. Die dan vervolgens geen- of zelfs ongewenste effecten hebben. Waarna dan weer nieuwe regeltjes volgen. Et cetera, ad nauseam. The facts, although interesting, are generally irrelevant.

    Voor dit verschijnsel is zelfs een begrip, namelijk inflation législative. Ik roep daarom eigenlijk altijd direct en intuïtief NON als er weer eens ergens het idee van nieuwe regeltjes wordt geopperd. Dat zouden meer mensen moeten doen.

    Cartoon

    Salutations, Jos

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Tja, het zal wat. Als ik het goed begrijp Wouter voer je je eigen auto in. Je hebt hem niet gekocht van iemand maar het is gewoon een auto die op jouw naam staat waarmee je dus probleemloos tussen België en Frankrijk kunt rijden. Je hebt dus geen aankoopbon nodig.
    De procedure voor invoeren staat op deze website uitgebreid beschreven, ook met alle lokale variaties en waarschuwingen dat je niet moet willen proberen af te wijken van de vermelde procedure. In jouw geval: ga naar de belastingdienst voor een Quitus fiscal, ga naar een keuringsstation voor een Controle Technique, zorg dat je een Conformiteitsverklaring hebt (hier in de Tarn kwam in weg met een Nederlands kenteken met een K-nummer) je paspoort, een rekening van de EDF en zorg dat je overal een kopietje van hebt en spreek de behandelend ambtenaar vooral niet tegen. De beste methode om om te gaan met Franse ambtenaren is ze er van te overtuigen dat je bovenal hun advies en bereidwillige hulp nodig hebt omdat je als glimlachende buitenlander niet precies op de hoogte bent van de procedures. Laten merken dat je wel op de hoogte bent is dodelijk voor de effectiviteit. Ik kreeg in Albi het Nederlandse kenteken niet terug maar het eigenarendeel heb ik ze niet gegeven. Procedure duurde 15 minuten inclusief de productie van een tijdelijk kenteken en een rekening (moest wel 45 minuten wachten voor ik aan de beurt was). Daarna afmelden et voila…

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193724
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen ik heb een motor en mag graag hier in de buurt rondtoeren. Maar de fransmens is visueel niet erg sterk, en je moet enorm oppassen om niet ondersteboven gereden te worden. Ook stuurt men zonder probleem 10 meter voor je links of rechtsaf.
    Ik heb na een paar jaar besloten om alleen nog op zondag tussen 12 en 14 uur te toeren dan is het redelijk veilig. En het fluo droeg ik al uit principe.

    Albert 87

    In reactie op: Nieuw jaar, nieuwe kansen? #187177
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Beste Aart,
    Internet kost nou eenmaal geld, ook in nederland. Een G3/4 mobiel nomade abonnement ook! Waarom zou in frankrijk het internet zonder telefoon abonnement bestaan. Dat heb je in nederland toch ook niet. Ja, kabel maar dat kent men hier niet.

    Albert 87

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Beste Gautier, ik was er al een beetje beducht voor je opgewekte aanpak.
    Een auto moet je eerst exporteren voordat je die importeert. daar zijn speciale europeesche kentekens voor die 15, jawel 15 dagen geldig zijn. En dan met alle papieren rompslomp, aankoop factuur en de btw en de controle techniek is iets dergelijks in een half uurtje gepiept.
    Maar neuf-quatre is dan ook wel een zeer speciaal canton, ik denk dat men daar alles wel eens gezien en meegemaakt heeft. Maar nog nooit een boze Gautier.

    IK blijf nieuwsgierig!

    Albert 87

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Wouter,

    Neen, deze variant kende ik nog niet. En zoals je uit mijn bovenstaande verhaal kunt afleiden heb ik toch óók wel sterke staaltjes meegemaakt.

    Grappig genoeg heeft de NL rijksdienst voor het wegverkeer een speciale procedure om achteraf het NL kenteken te annuleren nadat een voertuig in het buitenland op kenteken is gesteld. Je moet dan de oude platen, het oude NL kentekenbewijs en een kopie van het nieuwe buitenlandse kentekenbewijs naar NL opsturen waarna de NL registratie wordt doorgehaald. Deze werkwijze is juist bedoeld om te zorgen dat je met je gekentekende auto naar het buitenland kunt rijden om aldaar de formaliteiten te vervullen. Precies het omgekeerde dus van wat jouw FR préfecture probeert te bewerkstelligen.

    Overigens zag ik in de officiële procedure de tekst “À savoir : la démarche peut être effectuée dans le département de votre choix, pas nécessairement celui où vous résidez“. Ik heb deze omweg zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien is het de moeite waard eens te kijken of een andere préfecture minder moeilijk doet?

    Ik vind het trouwens prijzenswaardig dat je zelden cynisch doet over ambtenaren, maar ik vrees dat dat wel eens zou kunnen veranderen naarmate je vaker met de FR exemplaren te maken krijgt 🙁

    Salutations, Jos

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193730
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Jos heeft gelijk : voor de stijging van ’t aantal dodelijke slachtoffers onder voetgangers en motorrijders is nog geen verklaring gevonden. De cijfers zijn slechts beschrijvende statistieken.

    Zouden die doden wellicht door anderen worden veroorzaakt ? Door iemand die èn enigszins beschonken, nogal jeugdig maar wèl veel te hard reed ?

    Als Jos even verder zoekt vindt-ie vrij snel verbanden tussen de invoering van bij voorbeeld de autogordel (en achterin), de helm en de controles op alcoholgebruik en ’t afgenomen aantal dodelijke verkeersslachtoffers.
    Bovendien kunnen we – deze keer & vooralsnog – de minister van dienst niet betichten van nauwe banden met ’n fluohesjesfabrikant.

    Tot slot : regelgeving die als onzinnig wordt gevoeld door de burgers, wordt niet nageleefd. Dat leert iedere eerstejaars rechtenstudent.

    Peter.

     Admin
    Sleutelbeheerder

    [quote quote=155826]Heeft iemand anders al ooit van een dergelijk verhaal gehoord?[/quote]

    Neen.

    Peter.

    In reactie op: Nieuw jaar, nieuwe kansen? #187176
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik geef nog een gratis tip, nu ja, zo goed als gratis. Zo’n driemaal per jaar organiseert Free een uitverkoop via Vente Privee, meestal in juni en dan nog een keer of twee in de periode november-januari. Dan geven ze een jaarabonnement op hun box weg (internet+telefoon+tv) voor 1,99€ per maand. Na een jaar schakelt men je over op 29,99€ per maand. Het addertje onder het gras is dat er een verbrekingsvergoeding is van 49€, maar dat is het dan. Als je het dus slim aanpakt, betaal je gedurende een gans jaar slechts 12×2€ + 49€ verbreking = 73€. Na opzegging kan je dan uiteraard de volgende keer weer op de trein springen. Enige voorwaarde is dat je in een zone dégroupée moet wonen.
    Ik ben niet echt een voorstander van Vente Privee, want ze genereren nogal veel spam. Maar inschrijven doe je op http://www.vente-privee.com, en vervolgens kan je een e-mailalarm instellen voor het merk ‘Free’. Dan wordt je per mail verwittigd wanneer er nog eens zo’n uitverkoop aankomt.

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Manmanmanmanman. Ik ben zelden cynisch over ambtenaren, maar je vraagt je toch af waarom mensen nog een tv-toestel in huis halen. Ga een namiddag op de Prefektuur zitten, het is een middagvullend programma. Er is altijd wel wat te beleven, en de tijd vliegt voorbij. En bij mij in de 94 krijg je er dan nog een exotisch publiek bovenop dat het slechts nipt moet afleggen tegen de 93 en de 92.

    Wat betreft dat keuringsattest kreeg ik dus weer een subliem antwoord: ‘Notre département ne l’accepte pas‘, want de voorwaarden in België zijn anders dan hier. Welke dan? Wel, in België is het attest één jaar geldig, en hier twee. Da’s dus niet hetzelfde, en we aanvaarden het niet. Dat het op een overheidswebsite stond dat het kon, mocht niet baten. ‘Zij’ aanvaarden het niet. Allemachtig, hebben ‘zij’ hier als departement dan enige zeggenschap over? Dat is toch op nationaal niveau geregeld? Ik heb bij Service Public alvast de geldende wetgeving opgevraagd, want als die regel wet is, laat ik het hier niet bij.

    Maaarrrr, dat alles zou pas erg zijn mocht het op het keuringsattest aangekomen zijn. Nééééé, ze hadden nog iets beters in petto. Mijn auto kan niet ingeschreven worden, vermits ze op de computer gezien hadden dat hij nog in België geregistreerd staat. ‘Ik had u de moeite kunnen besparen’, zei ik, ‘hij staat voor de deur. Met welke nummerplaat denkt u dan wel dat ik rondrijd?’. Ongelooflijk. Ze willen hem dus niet inschrijven zolang ik mijn Belgische plaat niet annuleer.
    Waarop zich een discussie ontspint waarin ik hen het onder niet-ambtenaren gekende principe van de kip en het ei probeer uit te leggen. Hoe kan ik de plaat annuleren van een auto die nog in het verkeer zit, en die ik niet zomaar even een paar weken van de weg kan halen? Hoe kan ik bovendien in België een plaat laten annuleren, en dan wat, zonder plaat eventjes Frankrijk binnenrijden en rustig mijn Franse plaat gaan aanvragen?
    Dit verhaal stinkt langs alle kanten. Volgens mij is er geen enkele wet waar ze zich op kunnen beroepen om dit af te dwingen. Bovendien hebben zij zich niet te bemoeien met Belgische nummerplaten. Ik moet nu nog even uitzoeken of er hier geldende wetgeving rond is, maar ik ga er wel van uit dat het ambtenarenapparaat hier zelf voor wetgever aan het spelen is.
    (wellicht heeft het er mee te maken dat de 94 zoals alle Parijse randdepartementen een vrij hoge criminaliteits- en fraudefactor rond auto’s heeft, wellicht probeert men hiermee inschrijvingen van gestolen voertuigen tegen te gaan, maar da’s mijn probleem niet)

    Heeft iemand anders al ooit van een dergelijk verhaal gehoord?

    In reactie op: Nieuwe regelgeving #193729
     Admin
    Sleutelbeheerder

    In de gedachtenlijn van Jos, even uit het hoofd herhalen wat ik vanmiddag in Le Monde las (heb je veel tijd voor als je op de Prefektuur van het comfort van het wachtmeubilair mag genieten). Een paar parlementsleden stelden dat ze absoluut geen vragende partij waren om de alcohollimiet van 0,5 naar 0,2 pro mille terug te brengen, omdat er volgens hen nauwelijks letselongevallen zijn die aan dit soort van lage alcoholpercentages te wijten zijn. Deze ‘maatregel’ lost dus helemaal niks op. Integendeel zelfs, ze vrezen voor een nog groter aantal ‘kleine’ overtredingen bij jongeren (één biertje en je hangt eraan), wat hen bijzonder zwaar zal vallen gezien zij maar van het halve aantal punten op het rijbewijs kunnen genieten (zes).
    Compleet maar dan ook compleet ondoordacht dus. Nu nog zien wat de verlaging van de snelheid naar 80 op sommige routes nationales zal teweegbrengen. Ik doe even een gok: meer overtredingen, en dus, opnieuw, meer puntenverlies en intrekkingen van rijbewijs. Zomaar een gok.

30 berichten aan het bekijken - 5,491 tot 5,520 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?