Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 3,991 tot 4,020 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Vers une déclaration d'impôt en ligne obligatoire en 2016 #196661
     Admin
    Sleutelbeheerder

Update :

De boel is geregeld, met ingang van volgend jaar (aangiften betreffende 2015) betaalt u 15 euros wanneer u die aangifte op papier wilt blijven doen.

Peter.

In reactie op: Fermer les yeux #190146
     Admin
    Sleutelbeheerder

Met die ADMD-petitie is weinig mis, ik zou dan ook niet aarzelen te tekenen. Maar tegelijkertijd zie ik niet wat er zo mis is met dat onderhavige wetsvoorstel en de amendementen om ertegen te zijn.
    Zoals Steven al beweerde : F is aan ’t basculeren, en ja : alle beetjes helpen.

“De medische wereld is al om” (Steven), de ADMD-petitie schreeuwt om enige redactie want hun enige argument om tegen te stemmen valt hiermee weg.
    Ik pleit daarentegen om alle orthodoxe kathozieke ouders onder curatele te stellen, juristen ’n zwijgplicht met betrekking tot dit onderwerp op te leggen en politici ouder dan 55 met pensioen naar huis te sturen.

Of : stop de verjuridisering van dit ethisch debat.

Peter.

In reactie op: Fermer les yeux #190145
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sterke gelijkenis met waar de NVVE (https://www.nvve.nl/) in Nederland al jaren vooor strijdt. Waar mijn vader veel aan gehad heeft toen hij zijn einde zag naderen. En dan spreek ik over 1992.
    Ik vind dit een lofwaardig initiatief.

De publieke opinie over euthanasie is aan het “basculer” in Frankrijk.
    De medische wereld is al om, inhoudelijk, maar bang voor juridische consequenties.Helaas -en weer typisch Frans- lopen de politici achter de feiten aan i.p.v. het voortouw te nemen.

Er is niet veel meer nodig. Alle beetjes helpen.

Steven

In reactie op: Fermer les yeux #190144
     Admin
    Sleutelbeheerder

De oproep is bestemd voor degenen die deze politieke discussie met belangstelling volgen en de gedeputeerden van hun departement een hart onder de riem willen steken bij deze moeilijke discussie. Dat kun je doen als voorstander van gelegaliseerde euthanasie en als je daar tegenstander van bent, zullen je oproepen van een “ander” kamp bereiken.

In reactie op: Fermer les yeux #190143
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mimi ? Twee dingen want ik vrees onbegrip :

Hebben de deelnemers aan dit forum enige zeggenschap in F, bij voorbeeld door ’n actief stemrecht dat verder reikt dan hun gemeenteraad ?

En die motie van de ADMD om tégen te stemmen is weer zo lekker verwarrend : hebben Claeys & Leonetti ’n stap voorgesteld, is ’t voor ’n Bataaf nog niet goed. Neen, maar ’n Fransmens is dan ook geen Bataaf.

Kortom : legt u éérst uit wat dat wetsvoorstel inhoudt alvorens ’n OPROEP te doen.

Peter.

In reactie op: Fermer les yeux #190142
     Admin
    Sleutelbeheerder

OPROEP
    Laat uw stem horen wat de legalisatie van euthanasie in Frankrijk betreft. Spreek voor 5 oktober a.s. de gedeputeerden van uw departement aan. Dat is een kwestie van een paar handelingen. Ga naar http://www.admd.net. Druk op interpellez vos députés.

In reactie op: Televisie naar de déchetterie. #191945
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bij de volgende belastingaangifte het vakje aankruisen dat u niet beschikt over tv-apparatuur.

Peter.

In reactie op: Televisie naar de déchetterie. #191944
     Admin
    Sleutelbeheerder

De peildatum was 1 januari 2015, dus voor 2015 moet je nog betalen.(klik)

In reactie op: Ligne fixe #186515
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wie permanent in Frankrijk verblijft kan eens kijken naar de abonnementen bij sosh.fr

De dienst wordt geleverd door Orange, inclusief livebox en mobiel bellen, maar zonder TV. Dan is € 30,-/maand inclusief bellen en 2 uur mobiel bellen en zonder extra huur voor de livebox een leuke prijs.

In reactie op: Ligne fixe #186514
     Admin
    Sleutelbeheerder

Inmiddels heb ik het abonnement van Orange veranderd in Découverte zonder TV.
    Het goedkoopste abonnement en de Ligne Fixe voor de wintermaanden opgeschort. (suspendre) zodat ik tijdens mijn afwezigheid geen telefoonabonnement betaal.
    Tegelijkertijd het Orange abonnement veranderd van principale naar secondaire.
    Dit ter informatie voor anderen.

Groeten, Nicolas.

In reactie op: De strijd tegen de Eoliens #192473
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,
    Dit was niet het stuk dat u zocht?

masten

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190954
     Admin
    Sleutelbeheerder

“Ik weet ’t allemaal niet”, typte ik ’n half uurtje geleden. Maar onder de douche en met wat koffie besloten toch maar te typen wat ik wèl weet :

Als ik ’n leegstaande camping (of glamping) met die comfortabele safaritenten uitbaatte, dan wist ik ’t wel. Dan zaten daar nu vluchtelingen in, voor de winter zoeken we naar ’n warmere oplossing.

Als ik een of andere Eurocommissaris, staatshoofd of anderszins Machtig Man was, dan charterde ik – tegen betaling ! – alle toestellen van AirFrance-KLM, Lufthansa en noem maar op. Met deze toestellen wordt ’n luchtbrug geopend tussen Europa en de kusten van Libië en Libanon.
    We ontnemen de mensensmokkelaars hun ‘handel’, er spoelen geen dode drenkelingen meer aan en ’t is nog goed voor de Europese luchtvaartsector bovendien. Die mensen ‘van daar’ komen toch.

Als ik burgemeester van ’n dorpje was, president van de ‘comcom’ bovendien, zette ik me in voor ’t uitwerken van mogelijk goede ideeën in plaats van schaapachtig te glimlachen bij ’n voorstel. Dat dat lastig is bij oprukkende FN-stemmers, zelfs in ’t diepste rurale Frankrijk, begrijp ik ook wel. Maar opvoeding, onderwijs en voorlichting dragen bij aan wederzijds begrip. Dat zou ’n gepensioneerde schoolmeester zoals mijn burgemeester toch moeten weten.

Genoeg voor nu, ik moet vijfhonderd kilometer rijden vanwege ’n trouwpartij. Morgen weer terug. Ik schaam me voor dit soort decadentie.
    Peter.

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190953
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mimi, u leest me slecht voor ’n docente Nederlands. Ik typte eerder “andere kranten lezen”, welke kranten u onder « juist » verstaat, weet ik niet.

En denken in termen van « hoog » en « laag » lijkt me nu niet handig, er wordt immers al genoeg gediscrimineerd. Dus die miljoenen euros die bij voorbeeld naar die kampen in Libanon gaan, lijken me ’n zinnige investering in ’t op orde brengen van die kampen, in ’t onderwijzen van die vluchtelingen, enfin, in humanitaire hulp.

Maar ik weet ’t allemaal niet, mijn man heeft niet voor (namens ?) de UN in Syrië gezeten. Ik heb helemaal geen man.
    Ik weet ’t allemaal niet.

Peter.

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190952
     Admin
    Sleutelbeheerder

Net vroeg ik mijn man die zoveel vluchtelingenkampen zag in het Midden-Oosten, wat hij zou hebben gedaan, als hij daar had gezeten. Ik was met mijn gezin gevlucht, naar de USA. Je bent niets in die hiérarchie.

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190951
     Admin
    Sleutelbeheerder

De juiste kranten lezen? We lezen de Figaro dagelijks, Petrus, en twee keer per week nemen we Le Monde mee met de alledaagse boodschappen. Tuurlijk is er aandacht voor de vluchtelingenstroom. Vandaag vooral voor de negatieve effecten ervan. Toch: het nationale nieuws overheerst.
    Maar stap eens terug in de geschiedenis. Wat is Syrië ? Tot 1946 nog Frans mandaatgebied. En tijdens de Libanese burgeroorlog in de zeventiger nam Syrië de macht over een deel van Libanon. Maar wat deed Syrië tijdens de strijd in Zuid-Libanon tussen de PLO en Israël in de tachtiger jaren? Syrië keek lachend toe en deed weinig voor Libanon. Mijn man werkte daar toen namens de UN, dus ik weet van de hoed en de rand. De Libanezen vluchtten niet, bleven verdedigen en zouden niet eens welkom zijn geweest in Syrië! Nu vluchten de Syriërs naar Libanon, maar de Syriërs van hoog niveau weten geen orde te brengen in de Libanese opvang. Geven daar geen leiding, verzorgen daar geen onderwijs. Nee, want met geld kun je naar het rijke Europa. Een gemiste kans voor de wat lager opgeleide Syriërs in de vluchtelingenopvang te Libanon.
    Europa wil veel geld steken in de vluchtelingenopvang in Libanon, maar wat bereikt Europa daar als de hoogopgeleiden naar het rijke westen zijn vertrokken door duizenden euro’s neer te leggen?

In reactie op: weinig verassend #204184
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sneller dan de baktijd van een crêpe Suzette, wat een verrassing!

In reactie op: weinig verassend #204183
     Admin
    Sleutelbeheerder

🙂

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190950
     Admin
    Sleutelbeheerder
    In reactie op: weinig verassend #204178
     Admin
    Sleutelbeheerder

Klaar terwijl u wacht. 🙂

In reactie op: Grond ruilen en notariskosten #192604
     Admin
    Sleutelbeheerder

En als je het nu niet notarieel regelt, maar elkaar over en weer het gebruiksrecht geeft voor de stukjes grond. Geen kosten. Stel nu dat iemand op een gegeven moment toch zijn eigen stukje grond terug wil (een nieuwe eigenaar bijvoorbeeld), dan eist de ander ook zijn stukje op. Dan is alles weer bij het oude.
    Dus gewoon een goede beschrijving op papier zetten, allebei tekenen en klaar. Je kunt er een termijn aan verbinden, maar dat lijkt hier niet nodig.

Frans

In reactie op: Grond ruilen en notariskosten #192603
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee Carl, goedkopere koekjes worden helaas niet gebakken, het zijn 2 distincte actes, die elk het volledige aantal handelingen door de notaris behoeven. Bovendien zal in beide gevallen, als het een gedeelte van een perceel betreft de expert-géomètre een document d’arpentage op moeten maken, zodat het kadaster de nieuwe (te ruilen) percelen elk van een nieuw nummer kan voorzien. Dus in dit geval een kostbare zaak vwb alle administratieve handelingen, die hetzelfde zijn voor 30 hectare of 30 m2.

Joost Kubbe

In reactie op: weinig verassend #204181
     Admin
    Sleutelbeheerder

Et Voilà! U kunt weer genieten van de nieuwe ontwikkelingen in la France.

In reactie op: weinig verassend #204180
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nu de voorpagina nog sneller vernieuwen, ik zit vol dubbele bodems. ;>)

In reactie op: weinig verassend #204179
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nou dat is scoren bij de baas Rata…… 🙂

In reactie op: Tijdelijk even naar Nederland. #198537
     Admin
    Sleutelbeheerder

?Pied à terre in Nederland

Even terug naar Nederland, soms een wens of noodzaak. Wie er geen pied à terre meer heeft en toch van privacy geen afscheid willen nemen, voelt er wellicht voor samen zo’n soort gite te realiseren. Uiteraard ingekaderd binnen goede gezamenlijke afspraken. Bestaat zoiets al?

Spreekt u dit aan? Of neemt u al deel aan zoiets? Neem dan contact op met Ppa via het Forum of stuur een e-mail naar info@infofrankrijk.com

In reactie op: weinig verassend #204182
     Admin
    Sleutelbeheerder

Getver ik snap m nu pas. Spelfout is verbeterd. Dank voor uw opmerkzaamheid.

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190947
     Admin
    Sleutelbeheerder

Actie ! Actie !! Actie !!!

Peter.

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190946
     Admin
    Sleutelbeheerder

Angst is een slechte raadgever. Een vriendin die wegens haar mans werk lang in Syrië woonde, heeft ook haar vrees omdat de vrouw daar een andere positie heeft in de samenleving dan die in het westen. Geen vrees voor haar eigen hachje maar voor de impact op de westerse cultuur. Misschien moet je die angst vertalen in: wel welkom, maar leef dan wel zoals wij hier leven. De angst voor het onbekende moet ook kunnen worden geuit in een democratie. En het is goed dat deze vrees ook wordt gecommuniceerd met de nieuwe landgenoten.
    De situatie is wel zo, dat men plots wordt geconfronteerd met leed dat men niemand toewenst, wel wil lenigen, maar waarbij men nog niet de consequenties kan overzien van een nieuwe situatie in de directe woonomgeving. Dat heeft zijn tijd nodig. Het is niet zo zeer de vluchteling die angst inboezemt, maar het overweldigende aantal.
    Ook bij gesprekken met Fransen om ons heen hoor ik die angst dat eigen normen en waarden kunnen worden aangetast, terwijl er hier nog geen vluchteling aankwam. Angst voor de massa.
    Ik gaf als docente Nederlands les aan groepen manlijke vluchtelingen in het beroepsonderwijs. Het was voor de heren niet prettig een vrouw voor de klas te hebben. Pas nadat ze weken lang hun minachting voor mij toonden, konden we productief aan de slag gaan. En dan kon het gebeuren,dat er eentje na de les kwam vragen, waarom hij geen krul kreeg bij het ingeleverde werk.
    Culturen met elkaar laten samengaan is niet nix. Dat kunnen we als Nederlanders in Frankrijk wel zeggen. We plukken de zegeningen hier, maar uiten op diverse fora ook ons ongenoegen over zaken die hier anders verlopen dan in Nederland. En hoe kijken de Fransen naar ons. Ik heb een prachtige tuin vol sierproducten, maar het blijft een waardeloze tuin in de ogen van mijn buurboerinnen, omdat er nog geen tomaat in groeit. Een buurboer sprak me erop aan, dat ik à midi nog lekker met de honden wandelde. Moest ik niet in de keuken staan? Nee, zei ik, mijn man kookt altijd. Nou, toen daalde ik stevig in achting. Een buurboerin begrijpt niets van mijn protestante geloof waarbij Maria niet steeds wordt aangesproken, maar desondanks warmt ze altijd een bakkie koffie voor me op in haar steelpannetje en biedt ze me haar nog door eigen voeten verwarmde pantoffels aan als ik bij binnenkomst in haar boerderij mijn laarzen uittrap. We kwamen hier voor het leven als god in Frankrijk en we waren welkom, ook al zijn we nog steeds vreemde vogels.
    Europa en de nieuwkomers, het heeft de tijd nodig. Ja, Ratatouille, er moet nog veel geleerd worden, maar er bestaat geen spoedcursus voor.

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190945
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als je de verontwaardigde, angstige mensen ziet die aangeven dat er ook een tuin grenst aan het -nog in te richten tijdelijke opvangcentrum-, en dat oma elke week daar langs moet, om naar de club te gaan. Dat er wel 9 kinderen wonen in een straal van 1200 meter, die misschien wel in de buurt kunnen komen van deze vluchtelingen. Om nog niet te spreken over de jonge vrouwen die in het dorp wonen. “Dat kan je als gemeente toch niet maken!” verontwaardigd en angstig, blikken mensen in de camera. Ogen gesperd. “We zijn geen racisten, maar niet hier!”

Het gelijkstellen van pedofielen en vluchtelingen, een op een, zonder enige moeite of nadenken, daar word ik koud van, niet van de september bui. Er moet nog veel geleerd worden.

In reactie op: Vluchtelingen & vakantiehuizen #190944
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank, Marietta, dit geeft de burger moed.

Peter (die in eerste instantie dacht dat genoemde Eric en Charles gîte-uitbaters waren).

30 berichten aan het bekijken - 3,991 tot 4,020 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?