Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderWubbe schreef:
We (ik) leven niet meer in het papieren tijdperk!Zie hier voor een andere kijk. 🙂
Admin
SleutelbeheerderWij hebben een Zetor uit 1963 een geschenk van de buren. Een maaier, een grote bak, een zaag en een splitter voor het stookhout. Dit maakt het buitenleven bijna af.
Een voorlader kan helaas niet worden gemonteerd.Admin
SleutelbeheerderHier kun je lezen wat je moet doen als je geen Franse bankrekening hebt:
http://www.impots.gouv.fr/portal/dgi/public/popup?espId=1&typePage=cpr02&docOid=documentstandard_5918Er staat:
Si vous n'avez pas de compte bancaire domicilié en France, vous pouvez payer par virement auprès du SIP Non Résidents. Les coordonnées bancaires du SIP Non Résidents sont les suivantes : N° IBAN FR76-3000-1000-6400-0000-9086-903 SWIFT : BDFEFRPP CCT Attention: préciser la banque bénéficiaire et son adresse Banque de France 31 rue croix des petits champs 75049 PARIS cedex 01 Veillez à mentionner les références de votre paiement : Nom, Prénom, Référence de l'avis d'impositionNou, dat lijkt me duidelijk :). Ik vind dat een makkelijkere manier dan het opsturen van een enveloppe. We (ik) leven niet meer in het papieren tijdperk!
Admin
SleutelbeheerderIk heb een mini tracteuse Kubota BX-22; met industrieel chassis tbv een montage van een minipelle; heeft een voorlader en is 23pk; hefvermogen is matig ongeveer 250kg; wordt gebruikt met gyrobroyeuse, broyeur met 3 messen, een benne, zelfmaak kogelgewricht tbv aanhangers. is volledig hydraulisch met 4-wheel drive.
is in de Puy-de-Dôme onontbeerlijk om bijv een sleuf te maken of boom te planten; ook voor het maaien met veel molshopen prima geschikt.
voorlader ook om beton naar hoger gelegen punt te brengen
ik ben er zeer tevreden mee; zijn helaas erg prijzig en 2e hands slecht te verkrijgen; deze is geimporteerd uit USAAdmin
SleutelbeheerderVeel dank Joost!
Admin
SleutelbeheerderHet belangrijkste is een bezwarschrift indienen,on- of volledig voor 31 december.
Ontbreken er nog stukken dan vraagt de fiscus daarom met vermelding van een nieuwe termijn.
Ik handel deze bezwaarschriften af voor meerdere klanten, en uit de verschillende belasting kantoren komen de meest fantastische verschillende (vertragende, ontmoedigende) vragen. Er moeten tenslotte enkele honderden miljoen euros terug betaald worden …. Vragen over de huwelijksvorm, over het verkrijgen van het eigendom, over de affiliatie van een buitenlands sociaal systeem. En er zullen nog wel meer verrassingen komen.
Als bewijs voor de affiliatie kun je bij de SVB een Wlz verklaring aanvragen, of de fiscus die accepteert is nog de vraag. Om te beginnen stuur ik de nl belasting aanslag met een verklarende tekst, wordt misschien ook opzij geschoven.
Een voorbeeld van een bezwaarschrift staat op deze website. In te dienen niet in Noisy-le-Grand, maar bij het departemtale belastingkantoor van het department waar het onroerend zich bevindt.Succes – Joost kubbe.
Admin
SleutelbeheerderIk heb in 2013 mijn 2e woning in Frankrijk als non-resident verkocht en wil dus een bezwaarschrift indienen. Maar wat geldt in Frankrijk als een bewijs van de inschrijving van de belastingplichtige in een stelsel van sociale zekerheid in Nederland? Is dat de belastingaanslag?
En wat wordt bedoeld met “alle elementen die het mogelijk maken om deze bezitter te identificeren (bezit in eigendom van de persoon die niet aangesloten is bij een Frans stelsel van sociale zekerheid, etc.)”? Is dat een kopie van mijn paspoort en een kopie van de koopovereenkomst van de woning in Frankrijk?
Verder ben ik erg benieuwd of iemand een voorbeeld heeft van een bezwaarschrift en een overzicht van de zaken die ik moet meesturen.
Admin
SleutelbeheerderJa, de andere TNTSAT zenders zijn al over naar MPEG4 en de meeste naar HD. Hoewel uit reacties in een ander forum blijkt dat nog veel Nederlanders liever naar SD kijken, zelfs met een HD abonnement, vind ik het een enorme verbetering. Ik hoop dan ook dat de regionalen snel de gang naar HD volgen.
Fransat gaat per 1 december a.s. volledig over naar HD. (klik) De SD uitzendingen blijven nog tot 1 april 2016 zodat consumenten de tijd hebben om nieuwe apparatuur te kopen.
Admin
SleutelbeheerderDank Janv/Silex.
Aan mijn berichten te zien heb ik het wel ooit gebruikt…
Ook een seniorenmomentje denk ik 😉Admin
Sleutelbeheerder
janv
Admin
SleutelbeheerderRebonjour Timo,
Ach nee, dat was het oude forum. Seniorenmomentje 🙁
Dan maar een mailtje naar abcjosatsandronpuntnlxyz minus abcxyz.Salutations, Jos
Admin
Sleutelbeheerder@Jos,
Leek mij ook een prima prijs.
Ik ga hem gewoon binnen zetten, maar zo’n klepje ziet er wel leuk uit.
Ons weiland is deels vrij steil dus een rolbeugel is straks ook geen overbodige luxe denk ik voor een beginner als ik. Dan weet je zeker dat de waslijn er af is als je er onderdoor rijdt.Ik ben erg geinteresseerd in PDF’s 🙂
Ik vraag me af of we elkaar nog PM’s kunnen sturen? Mis ik iets?Admin
SleutelbeheerderCanalDigitaal webcare heeft op hun forum de datum van 1 januari 2016 inmiddels aangepast naar ‘in de loop van 2016’. De SD kijkers krijgen nog wat respijt.
Admin
SleutelbeheerderBonjour Timo,
Mooie trekker voor een zeer nette prijs!
Maak je over die uitlaat geen zorgen, die zit hoog genoeg om van de gassen geen last te hebben. Wel goed opletten bij maaien onder lage boomtakken door, of de waslijn van moeders, ik spreek uit ervaring 🙁
Als je de trekker buiten laat staan zou ik op de uitlaat zo’n klepje zetten tegen inwateren.Eventueel heb ik de gebruikershandleiding (Franstalig) en het werkplaatshandboek (Engelstalig) voor je, in PDF formaat. Stuur me een PM als je geïnteresseerd bent, dan kan ik je een mail met attachment terugsturen.
Salutations, Jos
Admin
Sleutelbeheerder@Peter
Ik heb (nog) niet zo veel verstand van tractoren, maar een kennis in het dorp (ook NL-er) heeft in het verleden aan trekker-trek wedstrijden meegedaan en min of meer zijn eigen tractoren gebouwd. Hij heeft er wel verstand van.
Hij heeft de tractor voor mij bekeken en beoordeeld (zelf heb ik de tractor nog niet eens gezien) 🙂 Hij gaat ook het werk uitvoeren (leuk om zelf uit te zoeken, maar geen tijd voor).Het NL antwoord: ik ga er €1700 voor betalen met voorlader.
Admin
SleutelbeheerderLijkt me ’n goede prijs, Timo. Vergeet de binnenbanden niet.
In 2006 betaalde ik voor ’n voorband 43.-, voor ’n binnenband 11,-, voor ’n achterband 159,- en voor die binnenband 25.-. En vier liter “Vulcavite”, 54,- (prijzen HT).
Eh, gemonteerd bovendien want dat vraagt enig gereedschap …Inderdaad is die documentatie niet gratis, maar je betaalt voor wat je nodig hebt. Ik vind dan 25 à 30 euros niet duur voor ’n hoofdstuk “Elektrische installatie” of ’n Revue Technique uit 1969.
Kijk ook de tank goed na. Mocht die aan de binnenzijde aangetast zijn (en die kans is aanwezig) : Restom (www.restom.net).
Peter.
P.S. De Hollandse vraag : hoeveel heb je betaald ?
Admin
SleutelbeheerderDank voor jullie tips!
@Petrus, ja die voorbanden moeten inderdaad vervangen worden. De tractor staat in de Vogezen, maar ik heb een webshop gevonden die ze levert. (€60 pst)
Bedankt ook voor de link naar de handboeken, ik had zelf al gezocht, maar de meesten lijken alleen tegen betaling te downloaden. Vreemd eigenlijk voor iets waarvan je zou zeggen dat het Copyright toch bij Ford ligt.@Steven, dank voor de link! Ze hebben inderdaad veel. Catalogus aangevraagd. 🙂
Admin
SleutelbeheerderStrak trekkertje!
Tip: de Amerikaans firma Steiner Parts http://www.steinertractor.com/ heeft een dikke catalogus die je online kunt aanvragen. Een ware bijbel. Ze sturen hem kostenloos naar Europa.Steven
Admin
SleutelbeheerderAl ’t procedurele is al gezegd.
Goede keuze ! Die bovenhoofdse uitlaat ga je vast verplaatsen, tenzij je van gerookte Timo houdt 🙂
Peter.
P.S. Voor wat nieuwere banden zou ik naar de gebroeders Thouery (Foëcy, 18) gaan, maar ik weet niet waar je zit.
P.P.S. Voor werkplaatshandboeken : Tracto-Retro Archives, http://www.chez.com/tracteurdoc/ & perso-club-internet.fr/tracto/
Admin
SleutelbeheerderDank Rob, het mooiste zou zijn als ik in kontakt kan komen met Aat en zijn bevindingen. Ookal gaat het in onze situatie om aan te voeren verwarmde lucht zonder tussenkomst van een wisselaar/ pomp. De eenvoud van het systeem spreekt zo aan. Als bijvoorbeeld 3 meter gewenst is dan moet het maar drie meter zijn. Een tabel per streek of departement zou ook al kunnen helpen. Wij wonen zelf op 130m hoogte dus dat valt mee. Ga ook maar een offerte aanvragen exclusief graafwerk in de hoop ergens een werkend systeem te kunnen ervaren. indien er zich ervaringen voordoen dan laat ik dat hier weten.
Groet,
Anton.
Admin
SleutelbeheerderDe aarding in de badkamer was wel een punt die de controleur enthousiast ging controleren. Daar moet weinig ruis tussen zitten. Ik neem aan dat er een overgangsperiode is, i.v.m. nieuwe regelgeving, huizen die nu worden geïnstalleerd volgens de ‘oude’ norm en pas gecontroleerd tijdens de periode van de nieuwe norm.
Immers, tussen de aanleg van elektra en de afwerking en de controle, daar kan best wel wat tijd tussen zitten.
Admin
SleutelbeheerderKijk daarom zit ik op dit forum. 🙂
Heel erg bedankt voor de tips!
Ik begreep verder nog dat als de tractor wordt opgehaald door iemand anders en de verkoper de juiste papieren meegeeft, dat ook geen probleem is.
Alleen met die 2 keer 15 dagen moet ik een beetje oppassen.
Certificat de situation = 15 + max aanvraagtijd 15 dagen.
Dat moet ik ff goed uittellen. 🙂Dit moet hem worden:

Fors 3055, met voorlader.
Moet nog een hoop aan gebeuren, maar daar heb ik “een mannetje” voor 🙂Admin
SleutelbeheerderVanuit mijn eigen elektrotechnische achtergrond kom ik heel een eind als de 1010 met de franse norm vergelijk en de overeenkomsten en verschillen uitzet in mijn installatietekening.
Maar ….. Aarding badkamer: ik krijg een centraal aardingspunt vanaf b.v. waterleiding,vloergoot,vlechtmat vloer met 2,5 mm2 maar vanaf dit punt naar mijn groepenkast wordt dit 6 mm2 of kan dit 2,5 mm2 blijven ??
dank alvast erickAdmin
SleutelbeheerderBonjour Timo,
Voor de overdracht zelf heb je inderdaad genoeg aan de in jouw link genoemde papieren. Een paar dingen om extra attent op te zijn tijdens de overdracht(vergeef me als je die al weet):
– De verkoper moet de originele carte grise afgeven;
– De verkoper moet een recent certificat de situation overleggen (maximaal 15 dagen oud);
– Het certificat de cession (cerfa 13754*02) moet correct zijn ingevuld zonder doorhalingen/verbeteringen. Let met name op of je naam- en adresgegevens correct gespeld zijn! Die moeten namelijk exact overeenkomen met wat je invult op de demande de certificat d’immatriculation, zie hieronder.Voor de aanvraag van het kenteken:
– De aanvraag moet binnen maximaal 15 dagen naar de préfecture;
– Daarvoor heb je een demande de certificat d’immatriculation (Cerfa 13750*05) nodig.Als je met de tractor de openbare weg op wilt:
– Verzekering, zoals Steven al zegt
– Zwaailicht
– Richtingaanwijzers
– KentekenplaatSucces en plaats eens een fotootje van je aanwinst als de boel rond is!
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderIk geloof dat je vrijdag ook nog de vlag moet uithangen.
Doe je dat niet, dan kom je vast in een speciaal register.Een collega-bedrijfsarts vroeg een man met ernstige rugklachten of hij een “ceinture” droeg, zo’n stabiliserende lendegordel die in Frankrijk zeer populair is.
De man was “d’origine maghrebine”….. maar had de eventuele dubbelzinnigheid van de vraag gelukkig niet door.
Tsja….Steven
Admin
SleutelbeheerderHeb ditzelfde een paar maanden geleden gedaan. Precies zoals een auto alleen geen CT nodig.
In mijn département (45) kon de Carte Grise via de post geregeld worden. Alle papieren opsturen plus een chèque (speciaal tarief voor tractoren, gelooof dat het 90€ was,en 8 dagen later was de CG per post binnen.Zorg wel voor een goed “justificatif de domicile”.
Ga je ermee op de openbare weg, ook verzekeren.Steven
Admin
SleutelbeheerderKleine aanvulling op de duidelijke toelichting van Joost.
In het vervolg zal de belasting je bankgegevens vast invullen. Zodra ze dit doen hoef je het strookje alleen nog maar in te vullen en hoeft de RIB niet meer bijgevoegd te worden. WilliamAdmin
SleutelbeheerderDat gaan we proberen!
Eindelijk richting SEPA in FR 🙂
Admin
SleutelbeheerderLaatst schreef ik dit aan een klant, die ermee omhoog zat:
> het is heel eenvoudig, zoals het achterop de aanslag TF 2015 vermeld staat,
> 3e rij: Le prélèvement européen (SEPA):
>
> Je schrijft op de TIP (Titre Interbancaire de Paiement) onderaan het blad,
> plaats en datum en ondertekent het.
> Je scheurt de TIP eraf schrijft bij het adres “Frankrijk”, en doet de TIP in
> het envelopje (adres voor het venstertje), voeg er aan toe een BIC/IBAN van
> je bankrekening, maar het adres moet zichtbaar blijven, plak dicht en
> postzegel voor Frankrijk erop, op de post zodat het op tijd bij de fiscus
> is. (zoniet 10% boete).
> Schrijf ook de afzender achterop, voor als er iets misgaat…
>
> De fiscus bedient zichzelf bij je bank voor het vermelde bedrag.
>
> Straks voor de Taxe d’Habitation 2015 gaat het op dezelfde manier.Joost Kubbe
-
AuteurBerichten