Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198829
     Noë
    Sleutelbeheerder

    heeft iemand ervaring met een canadese put ( puit canadien )?
    nu de vloeren openliggen op de begane grond en op de etage de meeste binten verwijderd zijn kwam de verwarming weer ter sprake. Eenvoudigste manier leek ons 2 hout of pellet kachels. De altijd behulpzame buurman begon over een puits-canadien! Met het graafwerk wat nog moet gebeuren voor de sceptic tank kan je natuurlijk ook direct graven voor een buis. geen ingewikkelde installatie, zeer weinig stroomverbruik. indien het mogelijk is het huis te verwarmen tot zo’n 15 a 16 graden en de resterende 4 graden met hout te doen, klinkt zeer aantrekkelijk.
    het mooist is natuurlijk om een dergelijk systeem in werking te zien, maar is er iemand met ervaring op dit gebied? benodigde capaciteit, vocht, afvoer lucht etc..

    Groet,

    Anton

    #198830

    Geen ervaring mee, alleen herinner ik me deze eerdere discussie die je hopelijk iets op weg kan helpen bij deze eerste verkenning.

    #198831
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Rob, het mooiste zou zijn als ik in kontakt kan komen met Aat en zijn bevindingen. Ookal gaat het in onze situatie om aan te voeren verwarmde lucht zonder tussenkomst van een wisselaar/ pomp. De eenvoud van het systeem spreekt zo aan. Als bijvoorbeeld 3 meter gewenst is dan moet het maar drie meter zijn. Een tabel per streek of departement zou ook al kunnen helpen. Wij wonen zelf op 130m hoogte dus dat valt mee. Ga ook maar een offerte aanvragen exclusief graafwerk in de hoop ergens een werkend systeem te kunnen ervaren. indien er zich ervaringen voordoen dan laat ik dat hier weten.

    Groet,

    Anton.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?