F3 regionaal naar MPEG4 op TNTSAT per 15 dec 2015

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186836
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op de TNTSAT site wordt gemeld dat:

    18 novembre 2015
    Les programmes régionaux de France 3 sont diffusés en MPEG 4 dès le 15 décembre 2015.

    Zonder HD ontvanger dus geen F3 regionaal meer binnenkort.

    #186837
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, de andere TNTSAT zenders zijn al over naar MPEG4 en de meeste naar HD. Hoewel uit reacties in een ander forum blijkt dat nog veel Nederlanders liever naar SD kijken, zelfs met een HD abonnement, vind ik het een enorme verbetering. Ik hoop dan ook dat de regionalen snel de gang naar HD volgen.

    Fransat gaat per 1 december a.s. volledig over naar HD. (klik) De SD uitzendingen blijven nog tot 1 april 2016 zodat consumenten de tijd hebben om nieuwe apparatuur te kopen.

    #186838
     Noë
    Sleutelbeheerder

    de 2 voormalige transponders met France 3 regio zenders zijn nu omgezet naar dvbs-2
    waarbij alle 23 franse regio`s nu uitzenden via de 12728 V 22000 dvbs-2 FEC 7/8
    QPSK

    via de 12699 v 22000 dvbs-2 zijn nu 6 multisports kanalen gestart

    #186841
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt, ik heb ze maar even met de hand goed gezet.

    #186842
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Via het SAT4ALL forum begrijp ik dat de France 3 regionale zenders in SD formaat nog te zien zouden zijn via astra 19.2 (astra1) op 11856 v 27500:
    Gezien eerdere berichten zal dit waarschijnlijk maar voor kort zijn.
    Blijft dus het advies om naar HD ontvangers over te stappen als men de regionale zenders wil blijven ontvangen.

    (het is toch wel heel apart, dat we deze informatie over Franse sat zenders het eerste kunnen vinden op een NL forum)

    #186839
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volgens de King-of-Sat site worden de Franse regionale zenders uitgezonden op 12728 V 22000 dvbs-2 FEC 2/3 8PSK. Anders dus dan ik eerder meldde.
    Waarom bij mij op mijn ontvangers het wel werkt op de eerder gemelde waardes weet ik niet.
    Eventueel allebei proberen dus.

    #186840
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In veel gevallen kan het tunerblikje zelfstandig de juiste waardes berekenen en aanpassen zonder dat de ontvanger dat merkt. Ik vermoedde al dat het 8PSK was omdat dit ook weer extra bandbreedte oplevert, maar ook mijn tuner past dat zelf aan, dus ik kan dat niet controleren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?