Carte grise bij aankoop Tractor

Dit onderwerp bevat 14 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191574
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een overeenkomst met een verkoper van een tractor.
    IK heb nog niet eerder een voertuig gekocht in FR en ik wil enigszins voorbereid zijn.

    Ivm planning (ik ben nu niet in FR) gaat een vriend van mij de tractor halen en betalen en daarna regel ik de CG / papieren met de verkoper (2 weken later).

    Klopt het dat ik voor de overdracht straks deze formulieren moet hebben?
    https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1707

    Nog andere dingen waar ik aan moet denken?

    bvd Timo

    #191581
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb ditzelfde een paar maanden geleden gedaan. Precies zoals een auto alleen geen CT nodig.
    In mijn département (45) kon de Carte Grise via de post geregeld worden. Alle papieren opsturen plus een chèque (speciaal tarief voor tractoren, gelooof dat het 90€ was,en 8 dagen later was de CG per post binnen.

    Zorg wel voor een goed “justificatif de domicile”.
    Ga je ermee op de openbare weg, ook verzekeren.

    Steven

    #191575
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Timo,

    Voor de overdracht zelf heb je inderdaad genoeg aan de in jouw link genoemde papieren. Een paar dingen om extra attent op te zijn tijdens de overdracht(vergeef me als je die al weet):
    – De verkoper moet de originele carte grise afgeven;
    – De verkoper moet een recent certificat de situation overleggen (maximaal 15 dagen oud);
    – Het certificat de cession (cerfa 13754*02) moet correct zijn ingevuld zonder doorhalingen/verbeteringen. Let met name op of je naam- en adresgegevens correct gespeld zijn! Die moeten namelijk exact overeenkomen met wat je invult op de demande de certificat d’immatriculation, zie hieronder.

    Voor de aanvraag van het kenteken:
    – De aanvraag moet binnen maximaal 15 dagen naar de préfecture;
    – Daarvoor heb je een demande de certificat d’immatriculation (Cerfa 13750*05) nodig.

    Als je met de tractor de openbare weg op wilt:
    – Verzekering, zoals Steven al zegt
    – Zwaailicht
    – Richtingaanwijzers
    – Kentekenplaat

    Succes en plaats eens een fotootje van je aanwinst als de boel rond is!

    Salutations, Jos

    #191576
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk daarom zit ik op dit forum. 🙂
    Heel erg bedankt voor de tips!
    Ik begreep verder nog dat als de tractor wordt opgehaald door iemand anders en de verkoper de juiste papieren meegeeft, dat ook geen probleem is.
    Alleen met die 2 keer 15 dagen moet ik een beetje oppassen.
    Certificat de situation = 15 + max aanvraagtijd 15 dagen.
    Dat moet ik ff goed uittellen. 🙂

    Dit moet hem worden:

    Ford 3055

    Fors 3055, met voorlader.
    Moet nog een hoop aan gebeuren, maar daar heb ik “een mannetje” voor 🙂

    #191582
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Al ’t procedurele is al gezegd.

    Goede keuze ! Die bovenhoofdse uitlaat ga je vast verplaatsen, tenzij je van gerookte Timo houdt 🙂

    Peter.

    P.S. Voor wat nieuwere banden zou ik naar de gebroeders Thouery (Foëcy, 18) gaan, maar ik weet niet waar je zit.

    P.P.S. Voor werkplaatshandboeken : Tracto-Retro Archives, http://www.chez.com/tracteurdoc/ & perso-club-internet.fr/tracto/

    #191583
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Strak trekkertje!
    Tip: de Amerikaans firma Steiner Parts http://www.steinertractor.com/ heeft een dikke catalogus die je online kunt aanvragen. Een ware bijbel. Ze sturen hem kostenloos naar Europa.

    Steven

    #191584
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor jullie tips!

    @Petrus, ja die voorbanden moeten inderdaad vervangen worden. De tractor staat in de Vogezen, maar ik heb een webshop gevonden die ze levert. (€60 pst)
    Bedankt ook voor de link naar de handboeken, ik had zelf al gezocht, maar de meesten lijken alleen tegen betaling te downloaden. Vreemd eigenlijk voor iets waarvan je zou zeggen dat het Copyright toch bij Ford ligt.

    @Steven, dank voor de link! Ze hebben inderdaad veel. Catalogus aangevraagd. 🙂

    #191585
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Lijkt me ’n goede prijs, Timo. Vergeet de binnenbanden niet.
    In 2006 betaalde ik voor ’n voorband 43.-, voor ’n binnenband 11,-, voor ’n achterband 159,- en voor die binnenband 25.-. En vier liter “Vulcavite”, 54,- (prijzen HT).
    Eh, gemonteerd bovendien want dat vraagt enig gereedschap …

    Inderdaad is die documentatie niet gratis, maar je betaalt voor wat je nodig hebt. Ik vind dan 25 à 30 euros niet duur voor ’n hoofdstuk “Elektrische installatie” of ’n Revue Technique uit 1969.

    Kijk ook de tank goed na. Mocht die aan de binnenzijde aangetast zijn (en die kans is aanwezig) : Restom (www.restom.net).

    Peter.

    P.S. De Hollandse vraag : hoeveel heb je betaald ?

    #191586
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Peter

    Ik heb (nog) niet zo veel verstand van tractoren, maar een kennis in het dorp (ook NL-er) heeft in het verleden aan trekker-trek wedstrijden meegedaan en min of meer zijn eigen tractoren gebouwd. Hij heeft er wel verstand van.
    Hij heeft de tractor voor mij bekeken en beoordeeld (zelf heb ik de tractor nog niet eens gezien) 🙂 Hij gaat ook het werk uitvoeren (leuk om zelf uit te zoeken, maar geen tijd voor).

    Het NL antwoord: ik ga er €1700 voor betalen met voorlader.

    #191587
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Timo,

    Mooie trekker voor een zeer nette prijs!

    Maak je over die uitlaat geen zorgen, die zit hoog genoeg om van de gassen geen last te hebben. Wel goed opletten bij maaien onder lage boomtakken door, of de waslijn van moeders, ik spreek uit ervaring 🙁
    Als je de trekker buiten laat staan zou ik op de uitlaat zo’n klepje zetten tegen inwateren.

    Eventueel heb ik de gebruikershandleiding (Franstalig) en het werkplaatshandboek (Engelstalig) voor je, in PDF formaat. Stuur me een PM als je geïnteresseerd bent, dan kan ik je een mail met attachment terugsturen.

    Salutations, Jos

    #191577
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Jos,

    Leek mij ook een prima prijs.
    Ik ga hem gewoon binnen zetten, maar zo’n klepje ziet er wel leuk uit.
    Ons weiland is deels vrij steil dus een rolbeugel is straks ook geen overbodige luxe denk ik voor een beginner als ik. Dan weet je zeker dat de waslijn er af is als je er onderdoor rijdt.

    Ik ben erg geinteresseerd in PDF’s 🙂
    Ik vraag me af of we elkaar nog PM’s kunnen sturen? Mis ik iets?

    #191578
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rebonjour Timo,

    Ach nee, dat was het oude forum. Seniorenmomentje 🙁
    Dan maar een mailtje naar abcjosatsandronpuntnlxyz minus abcxyz.

    Salutations, Jos

    #191579
     Noë
    Sleutelbeheerder

    mail

    janv

    #191580
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Janv/Silex.

    Aan mijn berichten te zien heb ik het wel ooit gebruikt…
    Ook een seniorenmomentje denk ik 😉

    #191588
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Even een update.
    Het heeft een tijd geduurd, maar alles is geregeld.
    Ik had me in één ding vergist.
    Bij het aanvragen van het Carte grise (certificat d’immatriculation) ging alles goed, maar ik wist niet dat die “aangetekend” wordt afgeleverd.
    Gelukkig was dat een dag later, anders waren we niet meer in Frankrijk geweest. 🙂

    De tractor is nu bij een vriend voor een aantal reparaties, in het voorjaar zou hij klaar moeten zijn. Dank voor jullie advies en meedenken!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?