Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,320 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wifi valt steeds weg #207909
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit zou er op kunnen wijzen dat het kanaal dat jouw WiFi accespoint gebruikt al bezet wordt door een of meerdere buren. Dat leidt tot dit soort storingen. Vooral als de verbinding met een kabel wel goed is. Een versterker helpt in dit geval niet.

    Het is eenvoudig op te lossen: In de instellingen van je accesspoint (vaak te bereiken op http://192.168.1.1 of http://192.254.1.1) kun je het gebruikte kanaal veranderen. Soms kun je ook nog kijken hoe druk een bepaald kanaal is zodat je het meest rustige kanaal kunt zoeken (een getal tussen de 1 en de 13, kan ook hoger zijn).

    Succes!

    In reactie op: waterdruk wijsheid #207889
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heren,

    Dank voor de adviezen. Aanstaand weekend zal ik er mijn voordeel mee gaan doen. Hopelijk is dan het geklop en gestuit verleden tijd. Ik houd eenieder op de hoogte!

    Jeroen B, 62

    In reactie op: waterdruk wijsheid #207888
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Jeroen,

    In aanvulling op de bijdrage van Rob hierboven, hier vind je een voorbeeld van een regulateur de pression die zowel statisch als dynamisch werkt, bedoeld voor je installatie direct achter de watermeter. Misschien wat duurder dan de Brico variant maar dan heb je ook wat 🙂
    En inderdaad, standaard afgeregeld op 3 bar.

    Salutations, Jos

    In reactie op: waterdruk wijsheid #207884
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Interessante informatie tref je hier aan:

    Water en riool

    Problemen met de watervoorziening

    In reactie op: Voilà de nieuwe Franse regering #207848
     Noë
    Sleutelbeheerder

    It’s all about the money.
    Coin

    In reactie op: goede assurance habitation #207845
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook wij hebben uitstekende ervaringen met onze AXA agent: die regelt alles en als het buiten de verzekering valt maakt hij een financieel gebaar op zijn kosten. Wij zijn er ons van bewust dat AXA duurder is dan andere maatschappijen, maar dat stoort ons niet. Het ligt dus aan uw tussenpersoon.

    In reactie op: Voilà de nieuwe Franse regering #207833
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Munt of kop.
    De 15 jarige David Pierce mocht het ontwerp maken van de nieuwe munt met een waarde van 1 UK pond. De minister was verrukt en koos voor de klassieke symboliek: een twaalfhoekige munt met uitpuilende distel, look, roos, en een klaverblad, de traditionele vorm van arme boeren omringt door een plas koperkleurig water.

    Afgezonderd van de rest, het modernisme, de samenwerking. Zilverkleurig in het centrum, koperkleurig bij de rand, maar meer overeenkomsten met de euromunt zijn er niet. Het is een hoekig, oubollig ontwerp, een zucht naar nostalgie, blik zonder visie op samenwerking.

    Net nadat Macron zijn eerste speelkaarten – zorgvuldig en precies getimed, geheel in lijn met de strategie- op de wereldkaart had gegooid en zich met passie onomwonden uitsprak voor ambitie en visie op de toekomst, -voort met de EU, durf te galopperen- had Rutte in zijn angst voor de as Paris-Berlijn, wat vertragende capriolen uitgehaald.

    De pragmaticus deed wat onhandige aanschuurpogingen met bezoekjes richting Warschau bij het weifelende, remmende, zelfs anarchistische deel van de EU; de Polen de Hongaren en Tsjechen. Rutte liet zien dat de snelheid en visie van Macron om de EU drastisch te versterken niet zijn beeld was van het nieuwe Europa.

    De nieuwe UK munt mag dan klassiek zijn, we verdienen er goed aan, en zonder de Britse vrienden is de Nederlandse stem een stuk minder waard.

    Hij was niet gebeld voorafgaand aan het etentje tussen May en Juncker over de impasse in de Brexit besprekingen. Macron en Merkel wel. Hoe gaan we verder nu de gezamenlijke opdracht aan onderhandelaar Barnier: rechten van de burgers, prijs van de uittreding, erkennen van het Europees hof en de toekomst van de Noord Ierse grens niet tot beweging heeft geleid?
    Geef je toe als de ander niet naar voren schuift? Wie wil hier nu weg?

    In negentig minuten moesten de vier elkaar in de ogen kijken, de onderhandelaars en hun bazen.
    Eenheid is de motor van het EU bestaan, en nodig voor progressie. Ze waren het eens dat veiligheid, defensie en buitenlandse zaken (zoals de Iran deal) samenwerking behoefde.
    De impasse was breed en snelheid was geboden, en om het ijs te smelten zou May zorgen voor het diner (snelle hap, er was weinig tijd) en Juncker voor de wijn.

    Om de eenheid wat te testen werd het zeeduivel met citroen in combinatie met een groenten gerecht, een gerecht uit Catalonië. Rape con limon met samfaina.
    Juncker had een flesje uit huis meegenomen, de druiven in Luxemburg zijn zoeter dan die in de UK. Ze proosten zuur, de vertraging was met gelijke munt terugbetaald.

    In reactie op: goede assurance habitation #207830
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Krelis, als ik dat zo lees moet ik inderdaad misschien op zoek naar een andere tussenpersoon. Op zich was ook bij ons de financiële afwikkeling door AXA net als bij u (uiteindelijk) naar tevredenheid, alleen anderhalve maand bellen met een callcenter bracht mij op de vraag op dit forum. Ik ga op zoek, zeer bedankt voor uw bijdrage.

    Met vriendelijke groet,
    Kees

    In reactie op: goede assurance habitation #207810
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zit nu 16 jaar bij Axa en heb heel andere ervaringen. Zou het wellicht aan de tussenpersoon kunnen liggen? Ik heb de afgelopen jaren driemaal een beroep op de verzekering moeten doen en alle drie de keren werd het voor 100% door het plaatselijke kantoor afgewikkeld zonder dat ik me ook maar ergens mee behoefde te bemoeien. Nog zeer coulant afgewikkeld overigens ook.

    In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207779
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook als je huis midden in de zomer afbrandt – de kachel staat al maanden ongebruikt – zal deze verzekeraar 30 procent van het bedrag niet uitkeren en zich beroepen op het niet vegen van de schoorsteen. Kortom; het zijn boefjes.

    In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207777
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Veel met je eens maar noem mij een verzekering die accepteerd dat je zelf je eigen schoorsteen veegt.
    Ik heb er ooit eens naar gekeken omdat m’n oude buurman 60 euro voor de schoorsteenveger te duur vond en flink wat schade had opgelopen door een brand.
    Elke maatschappij eist dat je minimaal een keer maar in ons geval zelfs twee keer per jaar de schoorsteen moet laten vegen.
    Kun je het papiertje niet aantonen, au revoir met je eurootjes.

    Cees.

    http://droit-finances.commentcamarche.net/faq/15317-ramonage-obligatoire-la-reglementation

    In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207771
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Amaguiz is zo’n verzekeraar. Als je de tevredenheid cijfers bekijkt op een vergelijkingssite, dan regent het klachten over deze goedkope web-only verzekeraar. Keren niet uit bij schade, doen moeilijk als je je contract wil beëindigen, wijzen op vage clausules, en hebben algemene voorwaarden die sowieso bijna alles uitsluiten waarvan je juist dacht, dat je er verzekerd voor was.

    Menig consumenten programma heeft zijn tanden er al ingezet. Je betaald premie, maar waarvoor eigenlijk? Zelf de schoorsteen gereinigd? Foei! Andere houtkachel geplaatst? Foei! Wij betalen niet uit bij rook en brandschade…

    In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207768
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er zijn helaas verzekeringsmaatschappijen die een clausule in de voorwaarden hebben staan, dat ze 30 procent van de brandschade niet uitbetalen als je niet kan aantonen dat je houtkachel en schoorsteen door een “vakman met diploma” zijn geplaatst.

    Dat, terwijl je – als je goed je best doet- het prima, veilig, zelf kan monteren. Dus heb ik een goede verzekering afgesloten, die wel uitkeert en duidelijke voorwaarden publiceert.

    Schade die buiten jouw schuld is ontstaan, moet vergoed worden.
    ‘Verzekeringsmaatschappijen’ die hun plichten niet nakomen moeten aangepakt worden, gelukkig zijn daar kritische consumenten mediaprogramma’s voor.

    In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207759
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Sorry hoor

    Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar u zich zo over opwindt. Bovendien poneert u nogal wat ongegronde insinuaties:

    – Nee, ik sleep geen materialen aan uit Nederland of waar ook vandaan, ik koop vrijwel alles in Frankrijk en zo veel mogelijk lokaal.
    – Nee, ik pas niet de Nederlandse, maar in het algemeen de Franse werkwijzen toe, zoals vastgelegd in de normen en DTU’s terzake.
    – Ja, ik woon al geruime tijd in Frankrijk, sinds 2003, en ben sindsdien onafgebroken aan het bouwen en renoveren.
    – Ja, ik heb mijn complete electrische installatie zelf ontworpen en aangelegd waarna deze in één keer is goedgekeurd door de Consuel.

    U geeft alhier de mede forumleden op basis van uw persoonlijke ervaringen het advies om, als ze geen risico’s willen lopen, zaken door Franse professionels uit te laten voeren. Ik geef alhier de mede forumleden op basis van mijn persoonlijke ervaringen het advies om, als ze teleurstellingen en hoge rekeningen willen vermijden, er niet te snel voor moeten terugdeinzen om zelf de handen uit de mouwen te steken.

    Tegengestelde meningen in een pittige discussie. Lijkt me helemaal niets mis mee.

    Salutations, Jos

    In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207745
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sorry hoor @Jos, Ik wist niet dat u dingen beter wist dan de Franse “Professional”

    Er zijn voldoende NL-ers die van alles uit NL mee naar Fr slepen en dan gebruiken op de manier zoals ze dat gewend zijn in NL want zoals het in NL word uitgevoerd is het goed en de rest is prut. Mij best maar ik woon hier inmiddels lang genoeg om te weten dat het verstandiger is iets uit te (laten) voeren op de Franse methode. Tenminste als het met electra of (rook)gas te maken heeft.

    Dat u blijkbaar te maken kreeg met, in uw ogen, incompetente professionals hoeft u niet direct op mijn hint af te reageren.
    Zo heb ik mijn nieuwe houtkachel (als renovatie project) laten aansluiten door professionals die wel iets konden. Ze kwamen met het juiste spul aan dakdoorvoeren e.d., alles tegen laag btw tarief en vervolgens korting op de inkomstenbelasting. Mijn hint was slechts dat het zo ook kan met een hoop gesleep en onzekerheden minder.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207744
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ging er eigenlijk van uit dat je Topfield vanwege vergelijkbare mogelijkheden ook al was aangesloten op je netwerk zodat het slechts zou gaan om inprikken van de reeds bestaande kabels.

    Voor het brengen van internet naar een plek waar WiFi niet lukt is een powerline adapter de handigste oplossing: De netwerkaansluiting gaat via de stroomkabels in huis naar het stopcontact waar dat nodig is. De constructie bestaat uit twee kastjes: de ene komt in het stopcontact dicht bij het modem en wordt via een (meestal meegeleverde) utp kabel aangesloten op het modem. Het tweede kastje komt in een stopcontact vlak bij de ontvanger en via de utp kabel aangesloten op de ontvanger. Powerline adapters zijn beschikbaar in verschillende prijsklasse’s en snelheden. Ik heb zelf deze in gebruik. Je kunt die vervolgens weer uitbreiden met modules om meer aansluitingen te realiseren of WiFi naar een andere ruimte te brengen. Als je geen stopcontact wilt/kunt opofferen kun je ook een module kopen met geïntegreerd stopcontact. Koop die dan wel in Frankrijk anders zit je met een verkeerde randaarde.

    ‘even’ de ontvanger verplaatsen naar het modem is geen oplossing. Zonder ook de TV mee te nemen en alles in de buurt van je modem weer aan te sluiten kun je niks zien en dus ook je ontvanger niet bedienen. Dan kun je nog beter een lange utp kabel kopen en die tijdelijk door het huis leggen. Maar dan gaat toch een groot deel van het bedieningsgemak verloren. Ik zou voor powerline adapters kiezen.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207742
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wauw, voor mij klinkt dat ingewikkeld, sorry.
    Ons modem staat erg ver van de TV/decodeur in een andere ruimte, dus dat is een probleem. Internet is hier ook erg langzaam. Wifi haalt het wel naar die andere ruimte, maar niet op volle sterkte.
    Om nieuwe software binnen te halen ( al die andere mogelijkheden vind ik niet belangrijk ) is het neem ik aan mogelijk om de decodeur even mee te nemen naar het modem, of moet hij op de satelliet aangesloten blijven.
    En die UTP kabel? Moet je die apart kopen of wordt die meegeleverd?

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207740
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aansluiten op internet?
    Net als je Topfield is deze ontvanger voorzien van een UTP aansluiting waarmee je hem kunt aansluiten op je modem/router. Daarmee kan de ontvanger (software-) updates binnenhalen, andere skins, betere EPG dan Canal Digitaal, uitzending gemist, youtube, weersverwachting, etc. te veel om op te noemen. Daarnaast kun je dan vanaf je PC TV kijken via de ontvanger, bijvoorbeeld op de slaapkamer, je ontvanger bedienen en configureren, films kopiëren naar je pc, gedownloade films uploaden naar je ontvanger om af te spelen etc.

    In plaats van een UTP kabel kun je ook een USB Wifi stick gebruiken en meestal kun je die direct meebestellen bij de dealer, maar via UTP is betrouwbaarder.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207739
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We gaan dus maar de VU+ solo2 bestellen. Met alles erop. Ik ben dat getob met decoders nu wel zat!
    Nog 1 vraag. Ik snap de laatste zin niet.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207736
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die firmware versie van de CI module is inderdaad actueel. Je mag coax connectors alleen bevestigen/losschroeven als de ontvanger geheel spanningsloos is anders loop je het risico dat de betreffende tuner defect raakt. Meestal gaat het wel goed, dus ik vermoed ook dat sprake is van een slechte verbinding in de f-connector. Als het een aangeknepen type is, dan moet die vervangen worden anders even opnieuw monteren volgens de handleiding van Rob.

    Er lijkt dan toch echt sprake van een hardware defect in de Topfield 2400. Het is een a-typische storing, ik weet geen voor de hand liggende oorzaak. Google geeft ook geen uitsluitsel, dit probleem kom ik nergens tegen.

    Erg jammer, want dit is één van de weinige ontvangers die in staat is om gecodeerd op te nemen en deze (automatisch) achteraf te decoderen via de CI module. Dat maakt de decoder bijvoorbeeld ook direct geschikt voor gebruik met Joyne.

    De op het andere forum gesuggereerde Vu+ solo2 is een prima alternatief. Met de zwarte CI module kun je de extra beveiligde kanalen niet zien, dus die mis je ook niet. Zet er OpenPli software op, of laat dat over aan de de dealer, en je hebt de voor een Nederlandse situatie meest gebruikersvriendelijke software met uitstekende support er op staan. Let op dat een ‘kaal’ geadverteerde prijs meestal zonder harddisk en software is. Het is zeer aan te bevelen om deze ontvanger op internet aan te sluiten.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207734
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Rob,
    We zullen de montage handleiding opvolgen en de connector opnieuw aansluiten.
    Nog iets anders. De opnames van maanden geleden spelen niet soepel af, maar staan steeds voor korte of langere tijd stil.
    Misschien is dat ook nog een aanwijzing.
    Mvg,
    Elja

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207729
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako,
    De module is de zwarte met de wereldbol, niet de nieuwste dus, maar hij heeft al die tijd gewoon gewerkt.
    Ik kan niets aanvinken.
    De firmware versie is 3.03.013.sp2, dus, dacht ik, de juiste versie.
    Helaas hebben we na het weer terug wisselen naar de oude kabel ook geen kwaliteit meer!! De kabel maakt contact voordat hij in de decoder is geschroefd, maar eenmaal aangeschroefd niets meer.
    Ik weet het niet meer!!
    Mvg,
    Elja

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207728
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die voorlaatste opmerking verandert de diagnose aanzienlijk. Het probleem heeft dus niks te maken met LNB spanning. Maar wel vreemd dat je kennelijk geen problemen hebt met verticale transponders die ook een hoge symbolrate hebben.

    Welke CI module heb je? (de kleur biedt voldoende info) Met welke melding komt je ontvanger?
    Kijk eens in het menu van je ontvanger en ga naar instellingen voor de CI module. Staat daar een instelling voor high-speed o.i.d.? En als dat uitgevinkt staat, zet ‘m dan aan.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207727
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    De twintuner zit maar aan 1 kabel, maar bij zenders zoeken heb ik bij beide tuners gezocht.
    Inmiddels nwe kabel uitgeprobeerd, maar zelfde verhaal.
    De Topfield vanbinnen bekeken. Ziet eruit als nieuw, geen bolle kapjes of smurrie.
    Inmiddels wel gezien dat er wel H zenders worden ontvangen. Eurosport en Animalplanet op 12187 H 27500KS S2 2/3
    Waarom wel 27500KS en geen 29900KS is nu de vraag.
    Overigens ben ik een zij.
    Mvg,
    Elja

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207726
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een bezoek aan een computerwinkel ligt inderdaad niet voor de hand. Die heeft vast wel een meter, maar kan geen werkende opstelling maken, moet dus onbelast meten en dan weet je nog niks, tenzij de spanning ook onbelast al te laag is. Het zoeken naar een bolle elco lijkt me te vroeg, voor mij staat nog niet vast dat de ontvanger de oorzaak is.

    Het is overigens een twin tuner, dus je kunt nog testen of het probleem zich wel met beide tuners en beide kabels voordoet. Kijk of je wel een opname kunt maken en/of verwissel de kabels eens onderling.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207721
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die goedkope Chinese elco’s ook. Heb ongeveer hetzelfde gedaan . Was een Samsung monitor.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207719
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako,
    Ik snap wat u zegt.
    Ik heb een multimeter gevonden, maar die meet niet meer.
    Stel dat ik met de Topfield naar een computerwinkel ga om de uitgangsspanning te laten controleren, wat moet ik dan vragen? Dit om te voorkomen dat ik weer niet de juiste conclusie trek uit de uitkomst.
    Mvg,
    Elja

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207718
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Uiteraard is dat mogelijk, maar pas op voor te snelle conclusies.

    Als het testapparaat ook maar een fractie meer spanning afgeeft kan net de drempelwaarde worden gehaald en werkt alles. Hetzelfde geldt voor het verwisselen van de ontvanger door een nieuw exemplaar (beetje meer spanning) of het vervangen van de LNB door een ‘groen’ exemplaar met een zuiniger gebruik.

    Tenzij het bedrijf ook de uitgangsspanning van de Topfield heeft gemeten, en te laag was, is er nog niks bewezen.

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207716
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako,
    Ik had dit verhaal gelezen op een ander forum en juist daarom de installatie laten testen door een bedrijf. Hij heeft zijn testapparaat ook op de coax-kabel aangesloten en zodoende de satellietontvanger omzeild. Zijn testapparaat gaf het benodigde signaal ( 12187 H 29900 enz. ) gewoon aan als aanwezig. Vandaar de gezamenlijke conclusie: Topfield kapot.
    Mvg,
    Elja

    In reactie op: Verlies horizontale zenders #207715
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor het omschakelen van de LNB naar de horizontale polarisatie moet een spanning van 18 volt de LNB bereiken. Dat is met een gewone mulitmeter te controleren, maar pas op dat je geen kortsluiting maakt.

    Meestal is de LNB defect als horizontale zenders wegvallen, maar dat is hier kennelijk niet het geval. Dan kan de ontvanger defect zijn, maar dat is niet gebruikelijk.

    In de meeste gevallen is het gebruik van CCS coax kabel de oorzaak. CCS staat voor Copper Clad Steel, de middenader van de coax kabel bestaat dan uit staaldraad die met een zeer dun laagje koper is bedekt. Prima voor gebruik met een kabelaanbieder zoals in Nederland gebruikelijk, maar niet voor satellietontvangst. In de loop der jaren gaat het staal roesten waardoor gelijkstroom slecht door de kabel kan en de spanning bij de LNB instort. Zodra die onder de drempelwaarde komt schakelt de LNB niet langer om naar horizontaal.

    Je kunt met een magneet controleren of de binnenader van staal is: stukje van de binnenader afknippen en bij een magneet houden. Als ie plakt, dan is het CCS kabel. Om te testen of de kabel de oorzaak is kun je bij een Brico even voldoende goedkope coax kopen en buitenom je installatie testen. Als het nu werkt weet je genoeg, maar de goedkope kabel van de Brico is meestal die CCS kabel, dus dan alsnog goede kwaliteit coax kabel kopen, anders krijg je het probleem later weer terug.

30 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,320 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?