Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderRechtsboven is ADSL, dus dat lijkt me normaal als de box niet is aangesloten. Bij mij blijft links juist rood. De onderste is voor TV, dus die gaat uit als er geen TV decoder is aangesloten. Ik ben kennelijk nog steeds geen klant, want ik kom wel in mijn ‘espace client’, maar kan daar niks aanpassen of chatten met de helpdesk.
Admin
SleutelbeheerderDe box is ontvangen, ziet er hetzelfde uit als op de foto van Jako met dit verschil dat alles netjes ingepakt was.
Ook bij mij blijft er een ledje rood, rechtsboven op het rondje van 3 ledjes. Links wordt na een minuutje groen en de onderste gaat uit. Het eco knopje maakt dat de ledjes halve kracht gaan branden!
Nu maar wachten op verdere berichten van sfr.Admin
Sleutelbeheerder24 uur later is m’n telefoon nog steeds actief via de analoge lijn van Orange. Kennelijk maakt Orange daar geen haast mee. Uiteraard ook nog geen sms van SRF ontvangen, die wachten op Orange.
Admin
SleutelbeheerderAchteraf alsnog een nummer porteren is uitgesloten. Eigenlijk kun je een (04-) nummer alleen niet porteren als je nu woont op een adres wat niet binnen 04 gebied ligt (na verhuizing dus) of als het nummer al langdurig niet in gebruik is.
Admin
SleutelbeheerderHet vakje met mijn te behouden nummer krijgt na het ingeven een groen vinkje. Vervolgens in het vakje daaronder het RIO nummer wat ook een groen vinkje krijgt. Vervolgens bevestigen om naar de volgende stap te gaan. Dat gaat niet en onder mijn telefoonnummer komt de tekst “Le numéro renseigné ne peut pas être conservé.” Als ik een teken verander in het RIO deel wordt het vakje rood, dus die RIO klopt wel.
Maar oke, het zal wel aan de warmte liggen. Het nummer gebruik ik toch niet, dus heb ik maar gekozen voor een nieuw nummer, dat werkte wel. Mogelijk kan ik dit later nog wijzigen en anders is het wel lekker rustig zo’n nieuw nummer.
@Rob, met 1,5 Mbit ben ik al blij. Bij die Orange procedure blijft er niets meer te surfen over! Weg gaan het zien over een week. Zonder nummerbehoud heb ik de procedure af kunnen maken. De box ligt morgen klaar op depot.
@Jako, goede hint, volgende week de orange mail nog eens goed nalopen en mailadressen veranderen. Daarna kan je er dus ineens niet meer bij, duidelijk.Admin
SleutelbeheerderEen 04 nummer is toch een standaard ‘vaste lijn’? Lijkt me normaal dat je die behoudt. Ik heb een 05 nummer en daarmee geen enkel probleem ervaren.Rio wel goed?
Hé, ik merk nu dat ik de mails van dit forum nog ontvang via pseudo van m’n orange mail. Die mail kan ik via web inmiddels niet meer bereiken, maar via pop3 komt alles nog door.
Admin
SleutelbeheerderKom niet helemaal door de aanmeldprocedure heen. Op het moment dat ik aangeef mijn huidig telefoonnummer te willen behouden, het telefoonnummer ingeef en het bijhorende RIO nummer krijg ik de boodschap terug dat het nummer niet behouden kan blijven en kan ik de procedure niet verder afmaken.
Mogelijk moet ik een dagje wachten totdat het nummer bij Orange is vrijgegeven?
Of zit het erin dat ik een 04 nummer niet kan behouden maar wel een 09 nummer?
Geen idee.Admin
SleutelbeheerderJa, ik heb het standaard wachtwoord sfrpnp gebruikt. Het prijsverschil met Orange is enorm en ik werd zelfs nog afgekapt op 8Mb/s. SFR zet de max snelheid van de verbinding op 25 Mbps waarbij mijn modem nu op ruim 14Mbps synchroniseert. Netto van 8 naar 12 Mbps, toch 50% sneller.
Admin
Sleutelbeheerder@Jako, dat gaat dus lekker vlotjes. Moest je nog een wachtwoord ingeven voor de identificatie?
Voor mij voldoende goede berichten om het ook te gaan doen, op naar Red. Zal hier later wel melden hoe het loopt.
Dank voor de info zover.Admin
Sleutelbeheerder@Ron: de omzetting is sinds enkele minuten een feit en duurde slechts een minuutje. Mijn Fritzbox is nu aangemeld via mijn telefoonnummer@sfr, de ‘gewone’ inloggegevens werden door de authenticatieserver afgewezen. Internet is nu sneller, zowel up-als down. Ik wacht met het aanzetten van de SFR box tot ik de bevestiging via sms heb ontvangen.
Admin
SleutelbeheerderNou Nou, moet dat zo?
Natuurlijk gaat het niet om een rood led-je maar om de eventuele heisa die daar mogelijk achteraan komt. Dit is nu net wat mij, en mogelijk anderen, weerhoud om zomaar over te stappen.
De gegeven info is daarom zeer relevant om in te schatten wat de gevolgen kunnen zijn en wat ze uit uiteindelijk blijken te zijn.Ik begrijp dan ook weer niet waarom het zo moeilijk is even het adsl stekkertje uit de box te halen om te zien welke reactie de ledjes geven. De angst dat het niet meer terug zal werken? Dan kan je dat beter nu maar testen want bij de eerste stroomstoring gebeurt hetzelfde en na die 2 maanden wordt het blijkbaar een stuk lastiger hulp te krijgen.!
Admin
SleutelbeheerderNee hoor, wel gelouterd door ervaring in de branche waar ik ook zelf in zat.
Admin
Sleutelbeheerder@Bosbess: de kabel van je telefoon kan gemakkelijk verward worden met jouw telefoonkabel. De kabel van je telefoon heb je aangesloten op je gele telefoonkabel die naar de telefoonaansluiting aan de muur gaat. De blauwe kabel is ‘gewoon’ een ethernetkabel voor een (snellere) vaste aansluiting.
Een minuutje zonder adsl is geen probleem, maar gezien de het vrijwel ontbreken van een service client ben ik al blij als ik maximaal een week zonder internet zit. Volgens gegevens op internet is het gebruik van het door jou gemelde telefoonnummer per klant gelimiteerd tot 3 telefoontjes en maximaal 2 maanden en het mag uitsluitend gaan over problemen met een nieuwe aansluiting.
Admin
Sleutelbeheerder@Rob van der Meulen:Ik vraag me af hoe oud die informatie is. SFR geeft bij elke mail aan “identifiant de connexion; celui que vous avez choisi lors de votre commande” Daarmee kun je inloggen bij sfr, maar je ook identificeren bij sfr wifi hotspots.
Die inloggegevens moeten dus in de authenticatieserver van SFR staan en lijken me bruikbaar om een modem mee te laten inloggen hetgeen op het forum van sfr is bevestigd. Het lijkt er dus op dat bruikbare inlogmethodes zijn: het geregistreerde mac adres van de sfr box, je telefoonnummer en je inloggegevens.
Ik kies het volgende ‘aanvalsplan’: zodra de lijn van Orange wegvalt vervang ik de inloggegevens van Orange door die van SFR. In het beste geval is mijn modem dan alweer actief voordat SFR meldt dat de lijn actief is, daarna probeer ik de sfr box. Als die werkt is het klaar, anders klagen over de sfr box. Als niks werkt ga ik bellen.
@Bosbess: je hebt wel degelijk de adsl kabel aangesloten, want je hebt internet. Alleen weet je niet welke kabel dat is. Vreemd want je hebt, afgezien van de stroom, maar één kabel aangesloten…
Admin
SleutelbeheerderJe bent heel stellig Bosbess, vermoedelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken. 😉
Ik zou zeggen bewijs het: trek de adsl stekker uit je telefoonaansluiting. Als dan lampje ‘c’ (links) rood wordt, dan heb je gelijk. Maar ik denk dat alleen lampje ‘a’ (rechts) oranje wordt.
‘Even’ een ander kastje halen is voor mij twee uur rijden en dan heb ik €20,- uitgegeven om een defect kastje te mogen ontvangen…
Het raadsel is niet zo groot. Ik wil de box alvast configureren voor mijn persoonlijke instellingen en zet dan de box ‘aan’ om hem te configureren. Als dan een lampje ‘ik ben defect’ gaat branden zou ik dat op willen lossen voordat het een probleem wordt.
Admin
SleutelbeheerderAangezien ik nog steeds via Orange m’n internet krijg is de SFR box uiteraard helemaal nog niet aangesloten. Voor zover ik uit de karige informatie kan opmaken moet het betreffende lampje gewoon ‘groen’ zijn en is ‘rood’ de code voor hardware defect (lampje “c” zie hier. Wellicht het resultaat van een Power On Self Test, maar dat wordt niet beschreven. Zowel op het forum van red als sfr komt niemand met de definitieve informatie, afgezien van de info die ik al heb, dus het blijft afwachten wat er gebeurt na het aansluiten op een actief adsl signaal van SFR.
Een mac adres als wifi code is erg onhandig, gelukkig kun je die zelf aanpassen via de webinterface van de box. De box configureren via de webinterface werkt ook prima, in de webinterface klaagt de box ook alleen over de afwezigheid van een adsl signaal hetgeen niet zo vreemd is.
Ik heb voor de telefoon dégroupage totaal aangevraagd, dus voip via de box.
Admin
Sleutelbeheerder@jako, elders vond ik als inlog het mac adres zonder : dus; xxx 12 cijfers xxx@neufpnp wachtwoord de wifi code zoals vermeld op de boos. Iemand anders was wat onduidelijk maar dacht dat er zelfs geen wachtwoord nodig was, leeg veld dus. Er is wat te proberen.
Begrijp ik goed dat de telefoon op de vaste lijn blijft werken zoals in de huidige situatie, na de splitter, of dat je bedoelt dat je de telefoon via het internet wilt gebruiken, via het protocol in de red box?Admin
SleutelbeheerderInmiddels heb ik bericht ontvangen dat mijn lijn in principe tussen 22/6 en 24/6 wordt overgezet naar SFR. Binnen een week na aanmelding dus, als het werkelijk doorgaat. Mocht ik hier lang niks laten weten, dan is de reden bekend… 🙂
Gezien het feit dat er op het geleverde 2e hands modem een lampje brand wat in principe betekent “hardware defect” heb ik per chat geprobeerd om dat te verifiëren en dan loop je direct tegen de grenzen aan van de “service” die bij dit goedkope abonnement hoort. De chat functie van SFR werkt, die herkent mij automatisch als ik ingelogd ben, maar weigert vragen te beantwoorden omdat ik bij “red” zit. Op zich wel logisch, maar dan geven ze een link voor de chat van “red” die niet werkt, vermoedelijk omdat ik (nog) geen abonnee ben en weigeren verdere actie. Ik kom daar dus geen steek verder en als internet na de omzetting niet blijkt te werken kan ik uiteraard ook de chat niet meer bereiken.
Op het forum van “red” staat hier een voorbeeld van iemand die z’n eigen box aan de praat heeft door z’n telefoonnummer als inlognaam te gebruiken. Volgens bericht van sfr in dat forum zou ook de inlognaam+password moeten werken. Op de door sfr geleverde box is de inlognaam als volgt: “mac adres van de box”@neufpnp met als wachtwoord “neufpnp’, maar dat kan ook “sfrpnp” zijn. Wellicht hoort daar een mac filter bij zodat dat niet werkt op een andere box die dit mac adres niet kan spoofen.
Voldoende om uit te proberen als de box niet blijkt te werken. Maar ik wil wel m’n vaste lijn gebruiken en ben dus in principe gebonden aan de box van sfr.
Admin
SleutelbeheerderOndanks tevredenheid over Orange wordt het prijsverschil met anderen wel erg groot op dit moment dus overweeg ook ik over te stappen.
Kunnen de overstappers een beeld geven hoeveel tijd eea kost in doorloop, dus hoelang het duurt na aanmelding tot de Orange lijn wordt afgesloten en hoelang je daarna zonder internet zit totdat SFR operationeel is. Mijn lijn is non-dégroupé, de €15,- variant dus.Dan ben ik ook benieuwd hoe het Jako verder vergaat in zijn overstap. Ook ik wil het liefst mijn eigen modem blijven gebruiken, die doet het tenminste in tegenstelling tot de diverse liveboxen. Het gaat mij enkel om de PPP verbinding en niet de zozeer de SIP. Telefoon ga ik toch niet gebruiken, dat ding ging de hele dag door af met callcenter blabla. We zijn helemaal over op (SFR) mobiel bellen. Dus ik hoop dat Jako daar later nog iets over kan melden.
Admin
SleutelbeheerderDank je Paul, deze link werkt wel maar is m.i. anders dan de bovenste was. Ik heb in ieder geval de formulier nummers gevonden en kan aan de slag.
Admin
SleutelbeheerderZeer bedankt voor dat telefoonnummer, dat heb ik echt nergens gevonden. De WiFi code heb ik inmiddels al vervangen voor iets wat ik wel kan onthouden en tevens de beveiliging naar wpa2 gezet aangezien het gebruik van wpa onveilig is.
Ik heb per mail geen inlognaam of wachtwoord ontvangen. In mijn mail staat dat ik het mailadres en wachtwoord moet gebruiken wat ik zelf bij de aanmelding heb opgegeven en dat werkt inderdaad om in te loggen op mijn “espace client” en daar kan ik ook mijn toekomstige @sfr mailadres vinden.
Weer een verschil in procedure tussen dégroupé en non-dégroupé?
Admin
SleutelbeheerderNee, de box is uiteraard nog niet aangesloten. Ik ben de instellingen van de box even aan het uitproberen en dat valt alleszins mee. Zo te zien kan ik alles wat ik wil handmatig aanpassen. 🙂
Ik heb zelfs de inlognaam voor de verbinding al gevonden. Als ik hem het wachtwoord ook nog kan ontfutselen kan ik de sfr verbinding zelfs via m’n eigen fritz!box aan de praat krijgen.Uiteraard “klaagt” de box ook dat ie geen internet heeft en dat is logisch. Als dat ook leidt tot een rood lampje “c” is er niks aan de hand, maar de beschrijving wijst daar niet op.
Admin
SleutelbeheerderHet heeft natuurlijk geen haast, voorlopig werkt adsl nog via Orange.
Ik heb zojuist de box die ik gisteren heb ontvangen aangesloten en kom tot de conclusie dat die defect is. Lampje “C” brand namelijk rood:“Voyant c : indique l’état de votre box. Voyant vert, la box est fonctionnelle. Si le voyant est rouge, cela veut dire qu’un problème a été détecté sur la box.”
Admin
Sleutelbeheerder@Bosbess: Welk telefoonnummer heb je gebruikt om een storing te melden?
In de geleverde documentatie is geen telefoonnummer te vinden en evenmin op de website. Met wat googlen kan ik vinden dat 1023 het algemene nummer is voor SFR klanten, maar dat die niet bedoeld is voor klanten van RED. Die worden geacht klachten online via chat of mail op te lossen. Dat is prima, behalve als je internet niet werkt…
Admin
SleutelbeheerderWe kregen applaus en complimenten van de buren en de zoon van de eigenaar die 60 jaar geleden de verbouwing had gedaan kwam speciaal langs en was heel verheugd dat het huis nu eindelijk afgebouwd werd..
Over twee weken gaan we de laatste stenen doen en inderdaad, het was een behoorlijke klus.
WillemAdmin
SleutelbeheerderExact tien dagen na de bestelling is de vaatwasser door de vervoerder afgeleverd. Dat is binnen de vooraf gestelde termijn van 10-14 dagen, maar het duurt best lang als je er op zit te wachten. Dat is kennelijk de prijs die betaald moet worden voor de scherpe prijsstelling van Ubaldi.
Na het uitpakken wel meteen ruzie met de bezorgers over het meenemen van de oude machine. Aangezien het innemen van oude apparatuur in Frankrijk verplicht is bij aanschaf van een nieuw apparaat weigerde ik te tekenen voor ontvangst als zij bleven weigeren de oude machine mee te nemen. Na een telefoontje met het hoofdkantoor van de vervoerder (Girard Agediss) kregen ze alsnog toestemming om het oude apparaat mee te nemen, maar dat was toch een flinke smet op het verder prima verlopen proces.
Admin
SleutelbeheerderIk heb voor de telefoonlijn uiteraard voor dégroupage complet gekozen. Ik denk overigens dat dat sowieso zou gebeuren want anders kan SFR nooit telefonie via hun box leveren, die vraag in de procedure kwam dan ook als een verrassing.
Als Orange wil controleren of ik werkelijk weg wil dan hoeven ze die vraag maar per mail te stellen, net als ze een bevestigingsmail sturen (aan de mail van mijn internetabonnement) voor het afschakelen van mijn analoge lijn. Ik heb slechts een analoge telefoonlijn, geen extra al-dan-niet gratis voip via een niet-aanwezige livebox van Orange. Voor voip gebruik ik nu andere providers en een Fritz!box. Op het forum van SFR staat overigens een vraag van iemand die z’n Fritz!box wil gebruiken. Volgens SFR moet dat werken, maar de volgende vraag hoe te configureren en wat de gegevens zijn van het sfr sip account blijft al maanden onbeantwoord.Zojuist is de box van SFR al gearriveerd. Duidelijk 2e hands met een flinke laag stof op de box in een afgetrapte doos zonder omhulsel.
De gecombineerde adsl/telefoon T-kabel is een zeer bijzondere constructie.(groene plug rechts op de foto) Normaliter zit er gewoon een telefoon RJ11 aansluiting op de box waar je telefoon in gaat. SFR heeft gekozen voor een gecombineerde ADSl-in+ telefonie-uit RJ45 aansluiting op de box met een RJ11 aansluiting aan de kabel waar de telefoon op wordt aangesloten.
Admin
SleutelbeheerderDe kogel is door de kerk. De aanvraag bij SFR is gedaan en de box is onderweg, de overgang duurt maximaal 3 weken. Toegang tot wifi hotspots van SFR is per onmiddellijk mogelijk.
Zojuist een mail van Orange ontvangen ter bevestiging van het overzetten van m’n telefoonnummer.Twee verrassingen in de procedure:
-SFR rekent maar liefst €20,- verzendkosten voor een box die ik eigenlijk niet wil hebben. Voor dat bedrag kan ik een modem/router in China kopen, inclusief de verzendkosten naar Frankrijk.-SFR geeft aan dat ik het abonnement voor de vaste lijn niet zelf hoef op te zeggen, maar internet wel. Het internetabonnement moet opgezegd worden nadat de lijn is overgezet van Orange naar SFR. Mede dankzij het bestaan van ‘opzegbrief generatoren’ is dat op zich niet zo’n punt, maar procedureel vind ik het erg vreemd. Orange zet zowel de telefoon als het internetabonnement om naar SFR, maar heeft daarna alsnog een opzegbrief voor het internetabonnement nodig om te stoppen met factureren voor een dienst die ze niet meer leveren…
Admin
SleutelbeheerderBonjour Cees,
Ik gebruik al jarenlang tot volle tevredenheid Leclerc Mobile, tegenwoordig bekend als Reglo Mobile. Dit is een soort kruising tussen abonnement en prepaid. Je zet een beetje tegoed op een compte en Reglo Mobile boekt daar maandelijks de belkosten vanaf. Je krijgt de afrekeningen per mail en een waarschuwing als je tegoed dreigt op te raken. Je kunt automatisch opwaarderen vanaf je bankrekening of handmatig als je tegoed op raakt.
Ik gebruik de formule mini plus, een minimum afboeking van 1,50 per maand, als je belkosten daaronder blijven is dat alles wat je betaalt en kost de hele bende je dus 18 euro per jaar.
Voor mij een prima oplossing als je voornamelijk bereikbaar wilt zijn.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderRon, zoek je deze info ? : https://infofrankrijk.com/rijbewijs-verlengen-frankrijk/
-
AuteurBerichten