Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
@Jos le Conseiller: Als 4G ontvangst van SFR goed is en je zit ver van de telefooncentrale kun je ook overwegen om de telefoonkabel vaarwel te zeggen en over te stappen op een 4G aanbod van RED: 30 Gb voor slechts €10,-/maand. Stop de simkaart van SFR in een 4G modem en je hebt snel internet.
NoëSleutelbeheerderMijn nummer wordt nog herkend, ik heb ook gewoon mijn oude analoge nummer behouden en dan is dat gebruikelijk. Bij jou bleek nummerbehoud bij de omschakeling naar SFR ook al niet mogelijk, kennelijk was er toen al iets met dat nummer.
NoëSleutelbeheerderJa, met dat formulier. Nou ben ik in jouw situatie wel benieuwd hoe dat afloopt immers ik herinner me dat je jouw analoge nummer hebt geporteerd naar een virtueel SFR (Voip) nummer dus dat nummer zal niet ook je NDI nummer zijn lijkt me. Een NDI (Numéro de Désignation d’Installation) is altijd een fysieke lijn gekoppeld aan een huisadres.
Nu kan je dat b.v. verifiëren door net te doen of je wilt overstappen naar een andere ISP. De procedure vraagt dan direct in het begin je telefoonnummer. In dat geval geef je het huidige SFR nummer. Als het nummer niet word herkend tijdens de procedure dan is het geen NDI nummer en kan Orange er uiteindelijk ook niks mee.
NoëSleutelbeheerderAha, dat is grappig. Je kon dat dus gewoon via dit formulier van Thomas doen zonder dat je een klant bent van Orange.
Ik heb jaren geleden als Orange klant DLM al uit laten zetten via dat formulier, maar de kans bestaat dus dat DLM nu weer aan staat en dat je dat als niet-klant toch gewoon weer uit kan zetten. Goed om te weten, bedankt.
NoëSleutelbeheerderTja Jako nu overvraag je me. Hoe het kan weet ik ook niet maar ik ben in ieder geval niet de enige.
Bij mij is het NDI niet gelijk aan mijn vorige analoge nummer. Met die NDI vul je het on-line formulier in en na enkele uren krijg je een mail met bevestiging dat aan het verzoek is voldaan.
Om kort te gaan lijkt het er in mijn geval op dat mijn lijn binnen de centrale is omgestoken op een andere poort waar dan standaard de DLM op zit. Mogelijk hebben ze een kast voor orange klanten en een kast voor de degroupage klanten om eea uit elkaar te kunnen houden. wie weet.
NoëSleutelbeheerderIk heb gebeld met het lokale belastingkantoor. Omdat ik geen inkomsten in Frankrijk heb is het niet mogelijk om toegang te krijgen tot impots.gouv.fr om mijn aangifte te wijzigen. Dat moet gewoon op papier.
Ik moet opnieuw een gecorrigeerde papieren aangifte sturen…
(het is bijna 2018)
NoëSleutelbeheerderGefeliciteerd, Eric!
En weer eens zie je dat alles geen probleem is als je zorgvuldig en logisch te werk gaat.
Ik zou de engelse uitspraak
Measure twice, cut once
hier modificeren in
Plan dubbel goed, dan loopt in de praktijk alles netjes.NoëSleutelbeheerderToen ik dat NDI nummer, wat lijkt op een regulier telefoonnummer, te pakken had kon ik bij Orange verzoeken de DLM te verwijderen
Het NDI nummer is normaliter gelijk aan het oorspronkelijke telefoonnummer van de fysieke analoge telefoonlijn.
Hoe kun je bij Orange verzoeken om DLM te verwijderen als je geen klant bent bij Orange? En hoe haalt Orange het in z’n hoofd om DLM te activeren op een lijn die SFR huurt zonder dat de klant (=SFR) daar om vraagt?NoëSleutelbeheerderBosbess het lijkt er op dat je laptop als die ontwaakt eerst een programma start dat contact zoekt op internet (bijvoorbeeld je mailprogramma of een browser) en dan pas je wifi-verbinding wakker schudt. Dat betekent dat je dus eerst de melding krijgt dat er geen verbinding is, dat kost wat opstarttijd, en dat dan pas aan die verbinding wordt gewerkt. Je kunt proberen om de volgorde van wakker worden te veranderen. Daar zijn enkele programmaatjes voor.
Groet,
FransNoëSleutelbeheerderDNS=Domain Name System. Het is het mechaniek op internet wat de naam van een website (bv infofrankrijk.coml) vertaalt naar het IP nummer van die website. De meeste mensen onthouden nu eenmaal gemakkelijker een naam dan een willekeurig nummer.
Als de toegewezen dns server niet goed werkt of niet klopt, dan kan het heel lang duren voordat de gezochte website reageert of die reageert helemaal niet. De DNS servers worden verzorgd door SFR en kun je niet aanpassen in de SFR box, maar wel in je computer. DynDNS is een heel andere service, nu niet van belang en afblijven. Een MAC adres kun je niet uitschakelen, het is een uniek hardware adres van je netwerkadapter. Vermoedelijk bedoel je ergens een optie om mac adressen te filteren. Pas daarmee op als je niet weet wat je doet, voor je het weet heb je je notebook de toegang tot je eigen netwerk verboden.
Bij apparaatbeheer moet je eerst het juiste apparaat selecteren (netwerkadapters->Broadcomm Wifi Adapter oid) waarna je de tab stuurprogramma kunt selecteren.
OpenDNS is niet iets wat je kunt vinden, maar een dienst waar je gebruik van kunt maken. Ze leveren een DNS service onafhankelijk van je provider. Maar ik denk dat het aanpassen van deze gegevens te complex is en dan kun je er beter vanaf blijven om te voorkomen dat het fout gaat.
NoëSleutelbeheerderOm het draadje van Jos niet te vervuilen ga ik hier maar even verder op het WiFi probleem wat kennelijk nog bestaat.
De SFR box heeft inderdaad net een firmware update gekregen, maar de SFR forums (RED en ‘gewoon’ SFR) staan niet bol van klachten over WiFi problemen, ik vond er slechts één. Ik ga er dan ook van uit dat de oorzaak niet bij SFR ligt, maar bij de notebook.
Wie nog veel vaker update dan internet providers is Microsoft en de kans is groot dat er ‘geprutst’ is aan de WiFi vanwege de recente WPA2 crack. De notebook geeft aan dat er verbinding is, maar de SFR box is het daar wellicht niet mee eens. Het kan zijn dat de SFR box nog geen IP nummer heeft toegewezen, dat de DNS niet (meer) klopt na het ontwaken, dat de WiFi driver recent een update heeft gehad of dat deze juist achterloopt.
IP nummer en DNS servers kunnen handmatig vastgezet worden. Het IP nummer moet in de juiste reeks, maar buiten de DHCP reeks zitten, bijvoorbeeld 192.168.1.101. (boven 100 of onder -20, behalve -1). Als DNS servers kun je die van OpenDNS gebruiken : 208.67.222.222 en 208.67.220.220.
Bij ‘apparaatbeheer’ kun je controleren of het WiFi stuurprogramma recent is geupdated, ik dat geval kun je er voor kiezen om het vorige stuurprogramma te gebruiken. Is die juist oud, klik dan eens op ‘stuurprogramma bijwerken’.Uiteraard niet alles tegelijk veranderen, anders weet je niet wat er geholpen heeft.
NoëSleutelbeheerderNu het blijkbaar ook over de WiFi gaat. Omdat ik de REDBox niet gebruik maak ik dus ook geen gebruik van zijn WiFi mogelijkheden.
Aangezien een modem/router/wifi combi meestal in een hoek staat bij de dsl aansluiting zal deze nooit optimaal zijn.
Zelf maak ik gebruik van WiFi Access Points. Twee binnen op ieder verdiep en eentje buiten. Overal goede WiFi nu.NoëSleutelbeheerderJos, in het overstap draadje heb je kunnen lezen dat ik toen ook de stap gewaagd heb. Bij mij ging het allerminst vlekkeloos, dat is terug te lezen. Het duurde vele dagen voor het werkte. Door de iPhone op 4G tethering te zetten wist ik mij binnen het gezin staande te houden. Iedereen toch kunnen blijven interneten met wat ongemakken.
Ik behoor tot beide groepen die je terug hebt gevonden op de fora. Ik was op een bepaald moment zo radeloos dat ik overwoog terug over te stappen naar Orange. Alle communicatie met Red, op welke manier dan ook, is r*k. Hele vriendelijke mensen die steeds met hetzelfde mantra komen, “het op te lossen” of “dat alles normaal werkt”.
Uiteindelijk is het wel gaan werken, eerst na tussenkomst van een native fransman die de juiste toon tijdens een telefoongesprek wist te vinden en in tweede instantie door mijzelf er wat beter in te verdiepen.
Nu na enkele maanden behoor ik tot de zeer tevreden groep. Maaaaar, let op een paar zaken.Ik lees dat het gaat om een lange lijn dus beperkte bandbreedte! Het gratis SFR kastje, de REDBox, heeft niet veel techniek aan boord om je het beste te leveren bij een lange lijn. Dan reserveert Red een deel van de bandbreedte voor het telefoongebruik. Dit is niet dynamisch, dus niet enkel bij gebruik van de telefoon maar altijd ongeacht of je aan het bellen bent of niet. Ook ik zit op een lange lijn van 7050 meter. Wat gebeurde er:
Bij Orange, analoge telefoon en dsl was mijn snelheid (uit het log van het modem) ongeveer 1100kbps down.
Bij Red met de REDBox aanvankelijk 900kbps. Niet slecht, ik was er tevreden mee, echter na 14 dagen trad DLM in werking en zakte het naar minder dan 500kbps. Bij regen geen verbinding en geen telefoon! Alles werkte heel traag en instabiel. Via de helpdesk kwam ik tot niveau 2 doch wederom “alles in orde meneer, geen probleem te zien”Ik kwam er uiteindelijk achter dit dat mijn fysieke telefoonlijn in de centrale was verplaatst. Ik had ook een ander fysiek telefoonnummer gekregen, niet het virtuele SFR voip nummer en ook niet mijn oude analoge nummer maar een NDI nummer. Toen ik dat NDI nummer, wat lijkt op een regulier telefoonnummer, te pakken had kon ik bij Orange verzoeken de DLM te verwijderen.
Omdat ik de vaste telefoon toch nooit meer gebruikte heb ik de REDbox vervangen door een beter modem zonder telefoon en vanaf dat moment is mijn lijn stabiel 1,5mbps en ben ik een gelukkig mens. We kunnen Netflix-en en Prime kijken. Youtube werkt zonder steeds te bufferen. De lijn valt zelden weg, niet meer aankomen dus.Zover mijn ervaring welke zeker niet voor een ieder dezelfde is of zal zijn. Succes.
NoëSleutelbeheerderJeroen, exact dit probleem heb ik ook gehad. Drukgroep bij de boiler bleef lopen e.d. We merkten het ook bij de inbouw toilet waar de druk zo hoog was dat de vlotterkraan naar onderen gedrukt werd en dus bleef doorlopen.
De oplossing zat in het vervangen van de waterdruk regelaar, hierboven al genoemd, welke direct bij de hoofdkraan zit in mijn geval. Heb hem laten vervangen door de depannage dienst. De monteur was er in 5 min mee gedaan en hij vertelde dat die dingen niet het eeuwige leven hebben en regelmatig vervangen kunnen worden. Dat verklaart ook de reden dat ze bij de Brico in de voorraad zitten lijkt mij.
Om compleet te zijn, de kosten in 2011, €68,75 incl TVA 5,5%. Succes.NoëSleutelbeheerderZo af en toe de computer echt helemaal uit zetten, koffie drinken en dan weer aanzetten wil ook wel eens helpen.
Steeds naar de slaapstand gaat niet altijd goed, af en toe een reïncarnatie is beter.
wimbNoëSleutelbeheerderRED by SFR is de (spot-) goedkope versie van SFR. Afgezien van een 2 maandelijkse periode direct na het activeren van de lijn is de Service Client dan ook niet telefonisch bereikbaar. De Service Client van RED is uitsluitend per chat, social media of de app bereikbaar en niet in het weekend. Ook Orange biedt deze goedkopere mogelijkheid van hun dienst zonder telefonische helpdesk via Sosh, maar is dan nog steeds veel duurder.
Door de beschikbaarheid van een goede 4G verbinding zou dat voor jou geen probleem moeten zijn. Ik heb de service client nog niet nodig gehad en ook voor mij is een kapotte kabel de meest waarschijnlijke reden om contact te zoeken. Dat lijkt me een simpele melding die SFR direct naar Orange kan doorsluizen, dus ik hoop dat dat tzt goed gaat. Zoals in het betreffende draadje gemeld ging bij mij de overgang van Orange naar SFR prima en sindsdien betaal ik nog slechts €14,98/maand inclusief onbeperkt bellen naar vaste lijnen.
Als je wilt kun je wel je analoge lijn behouden, dan wordt die doorgezet naar SFR. Je krijgt bij het aanmelden de optie of je de telefoon volledig wilt “dégrouperen” of niet. Dan kun je de analoge lijnkwaliteit nog ‘bewaken’.
Ik heb de afgelopen 4 maanden in totaal enkele uren zonder internet gezeten zonder dat er iets defect was. ADSL blijft dan gewoon staan, maar geen internet verbinding. Dat is beduidend meer dan bij Orange (enkele minuten/jaar), maar het kan een incident zijn. Aangezien ADSL bleef staan heb ik ook geen contact gezocht met de helpdesk.
NoëSleutelbeheerderIk zou graag willen weten of Miguel naar aanleiding van de informatie van Rob nog een reactie van de Spanc in Stenay heeft gekregen. Ons dorp valt ook onder Stenay en hier speelt zo ook een en ander wat betreft aanleg fosses septiques. Ik heb een paar jaar geleden het advies gekregen een mini Station d epurification aan te leggen. Voorlopig hoef ik nog niets, maar ik verzamel info.
Groet
Gramoune.NoëSleutelbeheerder“Wat kan daar de oorzaak van zijn en wat kunnen zij er aan doen?”
Ik had ook wel eens zenderuitval, en er kwam een update. Maar ik ben niet gewaarschuwd.
NoëSleutelbeheerderJako, reuze bedankt voor deze prompte aanwijzing.
Ik zal het de familie in Nederland laten weten en uit laten Voeren.
NoëSleutelbeheerderTNTSAT is de beveiliging flink aan het opschroeven. Hiervoor worden software-updates gestuurd naar zowel de TNTSAT ontvangers als de -smartcards. Genoemde melding lijkt er op te duiden dat een update ontbreekt. Er zijn veel verschillende typen ontvangers in omloop, dus er moeten veel updates worden verstuurd. Het gevolg is dat de updates voor een bepaalde ontvanger maar eens in de twee weken langskomt. Als het familielid weinig kijkt kan de update gemist worden. Klik hier voor het huidige update-schema en wat de laatste software versie is.
NoëSleutelbeheerderVoor je numéro d’accès en ligne moet je contact opnemen met de belastingdienst.
Zij sturen je dan een toegangsnummer waarmee je op internet kunt.
Daarna moet je opnieuw inloggen, je nummer invullen, en dan pas wordt jouw goedje geactiveert.
Zo simpel.Cees.
PS, vergeet dit nummer niet want een vergeten wachtwoord is een drama bij de belastingdienst.
NoëSleutelbeheerderJij bepaalt niet wanneer je buurman z’n draadloze telefoon gebruikt… 😉
Maar in plaats van iets aanschaffen zou je kunnen overwegen om alternatieve firmware te flashen in een oude router die je wellicht nog op zolder hebt liggen. Ik meen dat een oude populaire WRT4G router voorzien van DD-WRT software al voldoende is voor dit doel.
NoëSleutelbeheerderHet nut van een tooltje als InSSIDer is overigens zeer beperkt. Alle draadloze huishoudelijke electronica communiceert op diezelfde 2.4 GHz band, maar uiteraard niet volgens de WiFi normen en wordt dus niet gezien door de tool. Denk hierbij aan draadloze telefoons, op afstand bediende lampen, draadloze luidsprekers etc.
NoëSleutelbeheerderAdministratie van de inkomstenbelasting. (Die je niet hebt, maar wel inkomsten). Schakel maar naar deel twee van de oplossing: bellen.
NoëSleutelbeheerderKijk terug in de papieren administratie van de dienst, bovenaan pgn 1 staat ergens dat nummer.
Welke administratie? Ik krijg aanslagen voor Taxe d’habitation en Taxe Foncieres, en nu dus voor huurinkomsten, maar die is uit Noisy Le Grand, en niet van de lokale tresorier.
NoëSleutelbeheerderKijk terug in de papieren administratie van de dienst, bovenaan pgn 1 staat ergens dat nummer. Kan je het niet vinden op die aanslagen bel dan in/bij je woonplaats met de belastingdienst en vraag om je 7 cijferige code.
NoëSleutelbeheerderBonjour Wubbe,
- Numéro d’accès en ligne
Waar haal ik die vandaan?
Door contact op te nemen met de vestiging van de belastingdienst waaronder je ressorteert. Een andere mogelijkheid schijnt er niet te zijn. Succes!
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderSucces heb ik inderdaad nodig. Ik snap er niets van.
Ga naar: https://cfspart.impots.gouv.fr/
Kijk dan bij Création de mon espace particulier.
Dan moet je 3 velden invullen:- Numero Fiscal
- Numéro d’accès en ligne
- Revenu fiscal de référence
De eerste en de laatste kan ik uit de aangifte halen. De tweede weet ik nog steeds niet, maar heb je toch echt nodig.
Waar haal ik die vandaan?
NoëSleutelbeheerderHet was slechts een kwestie van tijd totdat Jako een deskundig antwoord zou geven 🙂
NoëSleutelbeheerderIk denk dat je SFR box onlangs een firmware update heeft gekregen naar versie 3.5.8, die kreeg ik enkele weken geleden ook. Op zoek naar wat die firmware voor verbeteringen bracht vond ik een enkele klacht over de WiFi sinds de upgrade.
In principe is de stand ‘automatisch’ prima, de box zoekt dan zelf een vrij kanaal. De box geeft bij het tabblad wifi-général achter ‘auto’ tussen haakjes aan welk kanaal momenteel in gebruik is. (Canal actuel:x)
Je kunt beter niks proberen aan te passen bij” Réseau v4″, of bij V6 ,dat staat goed dus elke wijziging is onjuist.
Los van mogelijke storingen van buren is een mogelijke oorzaak dat een apparaat een trage verbinding heeft gemaakt met je box. Vanwege het gebruikte protocol moeten dan noodgedwongen alle andere apparaten ook traag werken. Zet alle andere draadloze apparaten eens uit. En natuurlijk: controleer of je geen virus hebt opgelopen…
-
AuteurBerichten