enorme prijsverhoging Orange internet

Dit onderwerp bevat 132 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #205596
     bosbess
    Deelnemer

    Jako, wat die 20 euro verzendkosten betreft: ik heb het pakket opgehaald bij een Point Relais; dat is gratis. Misschien is dat voor jou te ver. Maar die 20 euro heb je in één maand terugverdiend.

    Wat het zelf opzeggen van internet betreft, vermoed ik dat het komt doordat je niet bent gedegroepeerd. Ik heb mijn dochter er namelijk niet over gehoord. Gisteren heb ik samen met een vriendin (ook niet gedegroepeerd) voor haar gekeken. Zij kon onder meer kiezen voor de optie Dégroupage Gratuit. Was dat bij jou ook mogelijk?

    De actie is kennelijk zeer succesvol, want na de zoveelste verlenging van de aanbieding tot 26 juni blijkt de offerte nu weer tot 3 juli te zijn verlengd.

    #205597

    Zou het kunnen zijn dat Orange juridisch over meer dan één nacht ijs wil schaatsen? Er zijn legio voorbeelden van mensen die ooit telefonisch benaderd werden door commerciële types om van provider te veranderen en duidelijk te kennen gaven dat niet te willen. Toch werd hun abonnement stopgezet en overgezet naar een andere provider die ze niet hadden gekozen. Varianten op wat we in de VS gezien hebben met Wells Fargo.

    #205598
     bosbess
    Deelnemer

    Ik ken geen “legio voorbeelden” van mensen die tegen hun zin werden gedwongen om van provider te veranderen. Rob kennelijk ook niet, anders had hij er Wells Fargo niet met de haren bij hoeven slepen.

    Er zijn uiteraard mensen die altijd bij KPN of Orange blijven hangen, omdat ze dat een veilig idee vinden. Dat wil niet zeggen dat je allerlei spookverhalen de wereld in moet sturen. Toen het bij mij niet werkte stond binnen de kortste keren een mannetje van France Telecom voor de deur om de lijn te controleren. Ik heb hem gevraagd waarom hij France Telecom zei, want dat bestaat toch niet meer? Inderdaad, zei hij, officieel voor het grote publiek zijn wij nu Orange, maar we werken (als onderaannemer) voor FT.

    Omdat Jako niet gedegroepeerd is heeft hij twee telefoons: één (FT) om normaal te bellen en één (Orange) om (gratis) te telefoneren via de internet-lijn. Wanneer SFR de telefoonlijn voor hem opzegt en de internetlijn niet, dan zal dat wel weer ergens in een of ander protocol staan.

    Dochterlief (gedegroepeerd) vertoeft momenteel in Nederland, dus ik ga haar er nu niet mee lastigvallen. Maar mij (gedegroepeerd) is niets bekend van zelf opzeggen van wat dan ook.

    #205602
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb voor de telefoonlijn uiteraard voor dégroupage complet gekozen. Ik denk overigens dat dat sowieso zou gebeuren want anders kan SFR nooit telefonie via hun box leveren, die vraag in de procedure kwam dan ook als een verrassing.
    Als Orange wil controleren of ik werkelijk weg wil dan hoeven ze die vraag maar per mail te stellen, net als ze een bevestigingsmail sturen (aan de mail van mijn internetabonnement) voor het afschakelen van mijn analoge lijn. Ik heb slechts een analoge telefoonlijn, geen extra al-dan-niet gratis voip via een niet-aanwezige livebox van Orange. Voor voip gebruik ik nu andere providers en een Fritz!box. Op het forum van SFR staat overigens een vraag van iemand die z’n Fritz!box wil gebruiken. Volgens SFR moet dat werken, maar de volgende vraag hoe te configureren en wat de gegevens zijn van het sfr sip account blijft al maanden onbeantwoord.

    Zojuist is de box van SFR al gearriveerd. Duidelijk 2e hands met een flinke laag stof op de box in een afgetrapte doos zonder omhulsel.

    De gecombineerde adsl/telefoon T-kabel is een zeer bijzondere constructie.(groene plug rechts op de foto) Normaliter zit er gewoon een telefoon RJ11 aansluiting op de box waar je telefoon in gaat. SFR heeft gekozen voor een gecombineerde ADSl-in+ telefonie-uit RJ45 aansluiting op de box met een RJ11 aansluiting aan de kabel waar de telefoon op wordt aangesloten.

    #205603

    Bosbess, moet ik hieruit afleiden dat mijn begin van een juridisch vermoeden, een aarzelende poging om als leek de juridische zieleroerselen van de black-box Orange te doorgronden, nu al naar de déchetterie kan worden gebracht? En zo ja, op welke gronden?

    #205606
     bosbess
    Deelnemer

    Sorry Rob, mijn reactie was niet al te vriendelijk. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat prijsvechters alle steun verdienen. Zij zorgen ervoor dat bijvoorbeeld Orange en KPN gedwongen worden om hun prijzen ook te verlagen. Toch weigerde ik toen mijn dochter overstapte (naar aanleiding van een bericht op Nederlanders.fr). Want al dat gedoe vind ik maar niks. Zo zijn er veel mensen. Ze zijn, net als ik, bang. Nu ik ben overgestapt is het achteraf allemaal bijzonder snel gegaan en het viel reuze mee.

    Maar als ik jouw griezelverhaal tevoren had gelezen, zou ik niet eens naar die website hebben durven gaan om het aanbod te bekijken. Ik zou doodsbang zijn geweest om plotseling zonder dat ik het wist te zijn overgestapt. Daarom ergerde ik me aan je veronderstellende beschrijving van de “juridische zieleroerselen” van Orange, want een ieder is uiteraard vrij om tegen een hoog tarief bij Orange te blijven, maar voor veel mensen is de SFR-Redaanbieding geweldig, zeker wanneer je tegelijkertijd ook nog eens gedegroepeerd wordt. Zulke mensen moeten niet afgeschrikt worden door doemverhalen.

    Er zijn ook mensen die graag betalen om per se bij EDF te kunnen blijven. Toen ik vorig jaar overstapte naar Lampiris, ging er maandelijks al meteen 25 euro van m’n rekening af. En Lampiris regelde alles, ik heb nergens iets van gemerkt. Dit dankzij Macron, toen hij nog minister van EZ was (loi Macron).

    Toen ik dit had geschreven, belde mijn dochter op uit Nederland. Ik vertelde haar het verhaal van Jako over het zelf opzeggen van internet en het eerste wat ze zei was: “Dan is hij niet gedegroepeerd.” Volgens haar geldt hetzelfde wanneer je niet je oude telefoonnummer wenst te behouden. Alles staat op de website vermeld, zei ze.

    Mijn doos zag er wel iets anders uit dan die van Jako. In mijn doos zat een soort voorgevormde eierdoos, waarin alles precies paste. Ik heb de doos (zonder eierdoos) gebruikt om het oude materiaal naar Free terug te sturen. Wanneer je de doos eenmaal hebt ontvangen gaat het heel snel. Je krijgt een sms dat de lijn is geactiveerd, vervolgens twee kabeltjes aansluiten en klaar is kees. Internetten en bellen maar. Wanneer de boel na een paar uur uitvalt, moet je de telefoonstekker even uit de muur halen en de lamelletjes in de stekker een beetje losmaken met een dun schroevendraaiertje. Dan hoef je mijn theater met France Telecom niet mee te maken. Succes. Hopelijk lezen we binnenkort het resultaat.

    #205610

    Bosbess, mijn opmerking sloeg op telefonische colportage / koop op afstand. Van die handige types, Jacobse en Van Es, die omstreeks etenstijd bellen om bij iemand die een Macbook heeft staan namens de Microsoft helpdesk te constateren dat er iets mis is met Windows, of je gouden bergen beloven bij de overstap naar een andere provider of de aanschaf van dubbele beglazing, zonnepanelen, noem maar op.

    Wanneer je zelf aan het stuur zit, rechtstreeks contact met de providers, of zaken doet via te goeder naam en faam bekend staande overstap websites, zeef je in elk geval dat soort soms malafide tussenpersonen eruit. Ik zie die extra check van Orange dan ook als een mogelijke defensielijn tegen de rafelrandjes van de vrije markt.

    #205617
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess: Welk telefoonnummer heb je gebruikt om een storing te melden?

    In de geleverde documentatie is geen telefoonnummer te vinden en evenmin op de website. Met wat googlen kan ik vinden dat 1023 het algemene nummer is voor SFR klanten, maar dat die niet bedoeld is voor klanten van RED. Die worden geacht klachten online via chat of mail op te lossen. Dat is prima, behalve als je internet niet werkt…

    #205618
     bosbess
    Deelnemer

    Jako, ik heb geprobeerd om dochter te bellen, want ze moet het nog uit haar hoofd weten, maar ze neemt niet op (is bij familie en neemt niet overal telefoon mee naartoe). Maar voorzover ik me herinner had zij het na enig zoeken in het forum gevonden. Maar misschien kunnen ze je het ook wel geven als je 1023 belt. Succes. Ik blijf proberen om haar te pakken te krijgen. Laat ff weten als het niet meer nodig is, want om 12 uur moet ik naar het stemlokaal om dienst te doen als bijzitter. Nee, niet als bijzit.

    #205619
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het heeft natuurlijk geen haast, voorlopig werkt adsl nog via Orange.
    Ik heb zojuist de box die ik gisteren heb ontvangen aangesloten en kom tot de conclusie dat die defect is. Lampje “C” brand namelijk rood:

    “Voyant c : indique l’état de votre box. Voyant vert, la box est fonctionnelle. Si le voyant est rouge, cela veut dire qu’un problème a été détecté sur la box.”

    #205620
     bosbess
    Deelnemer

    Maar heb je dan al een sms ontvangen dat je lijn is geactiveerd? Bij mij duurde dat bijna 24 uur nadat plotseling alles was afgesloten. Free werkte dus ineens niet meer op vrijdagmiddag (terwijl ik zat te internetten) en de volgende morgen om 10 uur kreeg ik een sms dat de lijn was geactiveerd. Toen was het een fluitje van een cent. Behalve dat bij mij na een paar uur alles weer uitviel (enzovoort).

    #205621
     bosbess
    Deelnemer

    PS Dus zolang alles nog via Orange werkt, is er bij jou niets afgesloten. En kan je nieuwe lijn dus ook niet zijn geactiveerd, vermoed ik met mijn domme hoofd.

    #205622
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, de box is uiteraard nog niet aangesloten. Ik ben de instellingen van de box even aan het uitproberen en dat valt alleszins mee. Zo te zien kan ik alles wat ik wil handmatig aanpassen. 🙂
    Ik heb zelfs de inlognaam voor de verbinding al gevonden. Als ik hem het wachtwoord ook nog kan ontfutselen kan ik de sfr verbinding zelfs via m’n eigen fritz!box aan de praat krijgen.

    Uiteraard “klaagt” de box ook dat ie geen internet heeft en dat is logisch. Als dat ook leidt tot een rood lampje “c” is er niks aan de hand, maar de beschrijving wijst daar niet op.

    #205623
     bosbess
    Deelnemer

    Terwijl jouw bericht binnenkwam, belde dochter terug. Ze heeft me het nummer ge-smst:
    0801820036. Ze had het namelijk opgeslagen in haar telefoon. Je hebt het nu niet nodig, maar voor geval van nood heb je het.

    Wat belangrijk is is de code de sécurité die op de achterkant van je box staat. Dat is je code voor de wifi.

    #205624
     bosbess
    Deelnemer

    Behalve de code voor de wifi op de achterkant van je box ontvang je per email ook je inlognaam (Dinges@sfr.fr) ook je wachtwoord dat je meteen kunt vervangen. Let op: nadat de verbinding is geactiveerd, moet je dat wachtwoord voor de veiligheid opnieuw vervangen! Dus niet meteen het goede opgeven…

    #205625
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zeer bedankt voor dat telefoonnummer, dat heb ik echt nergens gevonden. De WiFi code heb ik inmiddels al vervangen voor iets wat ik wel kan onthouden en tevens de beveiliging naar wpa2 gezet aangezien het gebruik van wpa onveilig is.

    Ik heb per mail geen inlognaam of wachtwoord ontvangen. In mijn mail staat dat ik het mailadres en wachtwoord moet gebruiken wat ik zelf bij de aanmelding heb opgegeven en dat werkt inderdaad om in te loggen op mijn “espace client” en daar kan ik ook mijn toekomstige @sfr mailadres vinden.

    Weer een verschil in procedure tussen dégroupé en non-dégroupé?

    #205739
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ondanks tevredenheid over Orange wordt het prijsverschil met anderen wel erg groot op dit moment dus overweeg ook ik over te stappen.
    Kunnen de overstappers een beeld geven hoeveel tijd eea kost in doorloop, dus hoelang het duurt na aanmelding tot de Orange lijn wordt afgesloten en hoelang je daarna zonder internet zit totdat SFR operationeel is. Mijn lijn is non-dégroupé, de €15,- variant dus.

    Dan ben ik ook benieuwd hoe het Jako verder vergaat in zijn overstap. Ook ik wil het liefst mijn eigen modem blijven gebruiken, die doet het tenminste in tegenstelling tot de diverse liveboxen. Het gaat mij enkel om de PPP verbinding en niet de zozeer de SIP. Telefoon ga ik toch niet gebruiken, dat ding ging de hele dag door af met callcenter blabla. We zijn helemaal over op (SFR) mobiel bellen. Dus ik hoop dat Jako daar later nog iets over kan melden.

    #205740
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat mijn lijn in principe tussen 22/6 en 24/6 wordt overgezet naar SFR. Binnen een week na aanmelding dus, als het werkelijk doorgaat. Mocht ik hier lang niks laten weten, dan is de reden bekend… 🙂

    Gezien het feit dat er op het geleverde 2e hands modem een lampje brand wat in principe betekent “hardware defect” heb ik per chat geprobeerd om dat te verifiëren en dan loop je direct tegen de grenzen aan van de “service” die bij dit goedkope abonnement hoort. De chat functie van SFR werkt, die herkent mij automatisch als ik ingelogd ben, maar weigert vragen te beantwoorden omdat ik bij “red” zit. Op zich wel logisch, maar dan geven ze een link voor de chat van “red” die niet werkt, vermoedelijk omdat ik (nog) geen abonnee ben en weigeren verdere actie. Ik kom daar dus geen steek verder en als internet na de omzetting niet blijkt te werken kan ik uiteraard ook de chat niet meer bereiken.

    Op het forum van “red” staat hier een voorbeeld van iemand die z’n eigen box aan de praat heeft door z’n telefoonnummer als inlognaam te gebruiken. Volgens bericht van sfr in dat forum zou ook de inlognaam+password moeten werken. Op de door sfr geleverde box is de inlognaam als volgt: “mac adres van de box”@neufpnp met als wachtwoord “neufpnp’, maar dat kan ook “sfrpnp” zijn. Wellicht hoort daar een mac filter bij zodat dat niet werkt op een andere box die dit mac adres niet kan spoofen.

    Voldoende om uit te proberen als de box niet blijkt te werken. Maar ik wil wel m’n vaste lijn gebruiken en ben dus in principe gebonden aan de box van sfr.

    #205741

    Jako, als ervaren ict’er heb je uiteraard al meer dan één keer dat SFR boxje aan en uit gezet en ook de resetknop weten te vinden. Het blijven branden van het rode lampje, zou dat op een hardware fout duiden, of gaat er bij de eerste verkenningen op de twee koperdraadjes met het synchroniseren iets fout? Attentie, ik zie geen bruikbaar adsl signaal? Zelfs bij een geactiveerde lijn blijft dat rode lampje wel eens branden, getuige deze service mededelingen van SFR:

    1. Avec l’aide d’un trombone ou d’un cure-dent, appuyez quelques secondes sur le bouton “Reset” situé au dos de la box, relâchez la pression lorsque les voyants du bouton “SFR” deviennent rouges ;
    2. Votre box redémarre et reconfigure les paramètres par défaut comme lors de la première installation, les diodes Accès et Tel deviennent fixes au bout de quelques minutes.
    3. Il arrive que la diode de Service reste de couleur rouge : débranchez l’adaptateur électrique, puis patientez quelques secondes avant de le rebrancher.

    #205742
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @jako, elders vond ik als inlog het mac adres zonder : dus; xxx 12 cijfers xxx@neufpnp wachtwoord de wifi code zoals vermeld op de boos. Iemand anders was wat onduidelijk maar dacht dat er zelfs geen wachtwoord nodig was, leeg veld dus. Er is wat te proberen.
    Begrijp ik goed dat de telefoon op de vaste lijn blijft werken zoals in de huidige situatie, na de splitter, of dat je bedoelt dat je de telefoon via het internet wilt gebruiken, via het protocol in de red box?

    #205744
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aangezien ik nog steeds via Orange m’n internet krijg is de SFR box uiteraard helemaal nog niet aangesloten. Voor zover ik uit de karige informatie kan opmaken moet het betreffende lampje gewoon ‘groen’ zijn en is ‘rood’ de code voor hardware defect (lampje “c” zie hier. Wellicht het resultaat van een Power On Self Test, maar dat wordt niet beschreven. Zowel op het forum van red als sfr komt niemand met de definitieve informatie, afgezien van de info die ik al heb, dus het blijft afwachten wat er gebeurt na het aansluiten op een actief adsl signaal van SFR.

    Een mac adres als wifi code is erg onhandig, gelukkig kun je die zelf aanpassen via de webinterface van de box. De box configureren via de webinterface werkt ook prima, in de webinterface klaagt de box ook alleen over de afwezigheid van een adsl signaal hetgeen niet zo vreemd is.

    Ik heb voor de telefoon dégroupage totaal aangevraagd, dus voip via de box.

    #205752
     bosbess
    Deelnemer

    Het is mij een raadsel waarom je de Neufbox aan zou sluiten wanneer je nog internet via Orange. Je kunt niets zeggen over rode lichtjes totdat je lijn is geactiveerd en alles is aangesloten. Natuurlijk deugt de hardware niet, want die kan nog niet functioneren. Je hoeft dus ook niet te chatten over dat rode lampje. Volgens mij word je als helpdeskmedewerker stapelgek van dat kennelijk onbedwingbare ongeduld bij sommige nieuwe klanten. Gewoon ff afwachten. Bovendien heb ik je het telefoonnummer gegeven voor het geval er na activering en aansluiting iets mis mocht zijn.

    Wanneer dat het geval is kun je toestemming vragen om in een SFR-winkel een nieuw kastje te halen. Maar voorlopig lijkt mij dat beslist niet nodig. Geduld is zulk een schone zaak en schenkt het mensdom veel vermaak.

    Ron, binnen een week na aanmelding kreeg ik bericht dat tussen 11 en 14 juni de lijn geactiveerd zou worden. Maar al op 9 juni viel ’s middags om 4 uur internet geheel weg. De volgende morgen om tien uur kreeg ik een sms dat de lijn was geactiveerd. Ik zat dus in principe een avond en een nacht zonder internet.

    #205753
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je bent heel stellig Bosbess, vermoedelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken. 😉

    Ik zou zeggen bewijs het: trek de adsl stekker uit je telefoonaansluiting. Als dan lampje ‘c’ (links) rood wordt, dan heb je gelijk. Maar ik denk dat alleen lampje ‘a’ (rechts) oranje wordt.

    ‘Even’ een ander kastje halen is voor mij twee uur rijden en dan heb ik €20,- uitgegeven om een defect kastje te mogen ontvangen…

    Het raadsel is niet zo groot. Ik wil de box alvast configureren voor mijn persoonlijke instellingen en zet dan de box ‘aan’ om hem te configureren. Als dan een lampje ‘ik ben defect’ gaat branden zou ik dat op willen lossen voordat het een probleem wordt.

    #205754

    Om toch nog even het technische spoor vast te houden, Il semblerait bien possible que votre Box SFR soit bridée et qu’il ne soit pas possible de l’utiliser avec un autre FAI sans modification zoals een Franse internaut ergens opmerkte. Het probleem van de zg. “Routerzwang: Bislang konnten Internetprovider Kunden, die einen eigenen Router nutzen wollten, einen Strich durch die Rechnung machen. Ab 1. August 2016 ist diese Praxis nicht mehr zulässig. Dann herrscht Router-Freiheit.” Nu de rest van Europa nog.

    Hierboven wordt van de ene naar de andere taal geswitched, iets soortgelijks is voor een aantal deep-down modem instellingen misschien ook nodig wanneer Jako z’n Fritzbox zou willen blijven gebruiken. Want niet iedereen is een doorsnee internetgebruiker (m/v). Gamers en mensen die een eigen website beheren moeten bepaalde instellingen anders kunnen configureren dan “one size fits all”. De instellingen van Orange zijn min of meer public domain. Dus een modem van buiten de Orange familie gebruiken is over het algemeen geen probleem indien je zonder de ingebakken voice-over-IP functionaliteit kunt leven. SFR houdt de kaarten dicht tegen de borst en de concrete mededelingen (van anderen) daarover op internet zijn dun gezaaid, dit is er een voorbeeld van:

    Type de connexion : “PPPoE / LLC – MTU: 1492” (modem ethernet, modem-routeur)
    VPI : 8
    VCI : 35
    modulation: G-DMT
    identifiant : votre_numero_de_tel@sfr.fr (pas celui du votre mail)
    mot de passe : sfrpnp

    Persoonlijk zou ik die MTU liever op de 1454 instellen, trial and error.

    Vraag is hoe diep je bij dat SFR modem nu al onder de motorkap kunt kijken, wellicht beperkt zicht, om te achterhalen hoe alle paramètres er precies uitzien.

    Conclusie: info die iemand anders dan Jako misschien nog kan gebruiken, want hij heeft voip over de box aangevraagd. En dan zit je gebakken aan wat de FAI je aan modem levert. Hoewel Jos le Conseiller daar niet mee zal zitten, die gooit een eigen infrastructuur in de lucht die de Franse providers het nakijken geeft. Die snappen dat niet. Inmiddels is er in Parijs wel iemand gesignaleerd, Mounir Mahjoubi, die nog een leuke chat met Jos zou kunnen beginnen. En hopelijk ook wat meer lijn kan aanbrengen in het Franse ict beleid.

    #205755
     bosbess
    Deelnemer

    Om toch weer even het technische spoor los te laten:

    Inderdaad word ik godzijdank niet gehinderd door de geringste kennis van zaken. Totaal ongehinderd heb ik dus alles mooi in de doos laten zitten totdat ik de sms kreeg dat de lijn was geactiveerd. De adsl-kabel heb ik helemaal niet aangesloten, want die heb ik met wifi niet nodig (zei dochter). Ik kan hem er dus ook niet uittrekken. Dat zou ik trouwens toch niet doen, want ik dank de hemel op m’n blote knieën dat alles weer goed functioneert. Je zult gewoon rustig moeten afwachten tot je de activerings-sms ontvangt en dan kijken wat er gebeurt wanneer je alles hebt aangesloten. Het duurt trouwens best lang totdat de ronde cirkel rond de grote knop groen wordt en het lichtje links en de twee lichtjes rechts helderwit gaan branden. En misschien is bij jou ook alles anders doordat je totaal gedegroepeerd moet worden.

    Kennis van zaken of niet, we wachten in spanning af.

    #205756
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Rob van der Meulen:Ik vraag me af hoe oud die informatie is. SFR geeft bij elke mail aan “identifiant de connexion; celui que vous avez choisi lors de votre commande” Daarmee kun je inloggen bij sfr, maar je ook identificeren bij sfr wifi hotspots.

    Die inloggegevens moeten dus in de authenticatieserver van SFR staan en lijken me bruikbaar om een modem mee te laten inloggen hetgeen op het forum van sfr is bevestigd. Het lijkt er dus op dat bruikbare inlogmethodes zijn: het geregistreerde mac adres van de sfr box, je telefoonnummer en je inloggegevens.

    Ik kies het volgende ‘aanvalsplan’: zodra de lijn van Orange wegvalt vervang ik de inloggegevens van Orange door die van SFR. In het beste geval is mijn modem dan alweer actief voordat SFR meldt dat de lijn actief is, daarna probeer ik de sfr box. Als die werkt is het klaar, anders klagen over de sfr box. Als niks werkt ga ik bellen.

    @Bosbess: je hebt wel degelijk de adsl kabel aangesloten, want je hebt internet. Alleen weet je niet welke kabel dat is. Vreemd want je hebt, afgezien van de stroom, maar één kabel aangesloten…

    #205757
     bosbess
    Deelnemer

    Klopt, behalve de stroomkabel zijn er twee kabels: een blauwe en een gele. De blauwe, ik dacht dat dat de adsl-kabel is, heb ik dus helemaal niet aangesloten. Dan is er de gele, die je helemaal rechts steekt (als je voor het kastje staat). Die verbindt het kastje met de telefoon en met het telefooncontact in de muur. Ik noem dat de telefoonkabel.

    Ik begrijp totaal niet waarom je niet gewoon wacht tot de sms. Kun je geen minuut zonder internet? Enfin, succes met je aanvalsplan.

    #205759

    @ Jako, ik had er nog bij willen schrijven dat na 2010 de algemene discussies over dat soort instellingen wat geluwd zijn. De Linux community lust er nog steeds pap van. Er zal ongetwijfeld het een en ander zijn veranderd de laatste jaren. De informatie geeft wel een indruk van het soort configuratiegegevens dat door een verkeerde instelling tot weigerachtig gedrag van een modem aanleiding kan geven.

    #205762
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess: de kabel van je telefoon kan gemakkelijk verward worden met jouw telefoonkabel. De kabel van je telefoon heb je aangesloten op je gele telefoonkabel die naar de telefoonaansluiting aan de muur gaat. De blauwe kabel is ‘gewoon’ een ethernetkabel voor een (snellere) vaste aansluiting.

    Een minuutje zonder adsl is geen probleem, maar gezien de het vrijwel ontbreken van een service client ben ik al blij als ik maximaal een week zonder internet zit. Volgens gegevens op internet is het gebruik van het door jou gemelde telefoonnummer per klant gelimiteerd tot 3 telefoontjes en maximaal 2 maanden en het mag uitsluitend gaan over problemen met een nieuwe aansluiting.

    #205763
     bosbess
    Deelnemer

    Je kwelt jezelf met allerlei mogelijke onheilen. Het doet me denken aan:

    De mens lijdt vaak het meest
    Door het lijden dat hij vreest
    Maar dat niet op komt dagen.
    Zo heeft hij meer te dragen
    Dan ’t lot te dragen geeft.

    Vergeet niet dat je geheel gratis een “mannetje” aan huis krijgt, wanneer je er telefonisch niet uitkomt. Dat kun je geen ontbreken van een service client noemen, ook al is het beperkt tot de eerste twee maanden. Ik heb de eerste rekening al gehad van SFR (per email): € 9,98.

30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 133)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?