Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,271 tot 12,300 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193393
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dat klinkt inderdaad als een software stem, wel een redelijk stomme fout..

In reactie op: gazon #188655
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit bosbess op 20/04/2013 07:44
    ( … ) wel afbeeldingen gevonden, maar niet waarop je kon zien wat Christian bedoelt.

Bosbess, ik bedoelde zoiets:
    14182245xx.jpg

Oeps,
    afbeelding verschijnt erg klein.
    Maar vergelijk het met jouw afbeelding. Even geen tijd dat uit te zoeken.

edit 21-04-2013:
    Nu is het gelukt, dankzij de tip van Bosbess. Overigens, Bad Muskau, aan de Poolse grens gelegen, ist stets eine Reise wert.

14189171sy.jpg

En hieronder nog een afbeelding uit het boek, dat de vorst Pückler-Muskau 1834 publiceerde om zijn tijdgenoten de Engelse manier van tuinen aanleggen duidelijk te maken. Wij gebruiken de herdruk uit de vorige eeuw als inspiratiebron voor onze tuinen, die overigens een stuk bescheidener zijn dan die van Bad Muskau.

14189536ys.jpg

Men zegt dat de vorst ca.50 man in dienst had om zijn tuinen aan te leggen en 24 om deze te onderhouden. Tegenwoordig werken er 18 man men machines.
    Pückler-Muskau heeft ook de parks van Potsdam, Dresden, Weimar en Cottbus ontworpen of heringericht.

Om weer op Frankrijk terug te komen:
    dit was een reactie op de geometrische Franse tuinen uit de 17e en 18e eeuw.

Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Dit, Bosbess en Naturalis,

De auto blijft totdat het NL kenteken is ingenomen en de Carte Grise is afgegeven, gewoon bij de NL verzekeringsmaatschappij. Ja, de bekeuringen gaan natuurlijk naar de eigenaar, dus daar moet je wel even nette afspraken over maken. Als de auto al een aantal jaren oud is, dan is de Préfecture nog nauwelijks geïnteresseerd. Het familielid schrijft een briefje waarop staat “Vedu pour Eur 3000 y compris TVA”. Het “regelen” van een BTW factuur in NL is ook niet erg moeilijk.
    De RDW wil alleen een bewijs zien dat het kenteken is ingenomen. Op de Carte Grise waarvan je een kopie meestuurt staat de naam van de vorige eigenaar, dus je familielid.

mvg/peter

Noë
    Sleutelbeheerder

Indertijd heb ik mijn op mijn naam staande auto in NL aan mezelf verkocht in FR. Dus tussen mezelf en mij ook keurig de BTW voldaan. Dus ingewikkelder kunnen we het niet maken…. Creativité is een mooi frans woord voor veel zaken.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189346
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ai, dat viel tegen! Dacht ik de in LDF gevestigde fine fleur van 020 over me heen te krijgen, bleek het effect miniem.
    Dank, Cees, voor de videoclip van de (Rotterdamse) André van Duin. Ik kende hem nog niet.

Steven

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189345
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ai, dat viel tegen! Dacht ik de in LDF gevestigde fine fleur van 020 over me heen te krijgen, bleek het effect miniem.
    Dank, Cees, voor de videoclip van de (Rotterdamse) André van Duin. Ik kende hem nog niet.

Steven

In reactie op: Observatoire danimaux #188989
     Noë
    Sleutelbeheerder

Volgens een geraadpleegd vooraanstaand LPO-lid zou dit een ei van een leeuwerik kunnen zijn.

Steven

In reactie op: Observatoire danimaux #188988
     Noë
    Sleutelbeheerder

Tja Bosbess, maar welke maat heeft het luciferdoosje? 🙂 Want van dat merk ken ik er diverse met verschillende maten. 😀 Jammer dan. 🙁
    Wie zei ook al weer “feiten wil ik hebben, feiten” ?
    Dus …..centimeters…..centimeters……….(van het luciferdoosje? 😉 )

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193397
     Noë
    Sleutelbeheerder

Geheel mee eens wat de media doen. Minderjarigen moeten altijd worden beschermd. Dat is onze, volwassenen, morele plicht.

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193396
     Noë
    Sleutelbeheerder

Mja, gisteren vond ik het ook wel storend, en ik vind vooral dat de Franse media er vaak een dubbele moraal op nahouden in functie van het ‘politiek correcte’.

Maar anderzijds sta ik wel vaak in bewondering voor het werk van de Franse mediawaakhond. Het is (wellicht een van de weinige wetten?) in Frankrijk die rigoureus worden toegepast. Zo is er een absoluut verbod om merken onnodig te vernoemen of in beeld te brengen. Daar overdrijven ze wel mee, want beelden uit het straatbeeld worden vaak in spiegelbeeld weergegeven zodat je de namen niet kan lezen, en merklogo’s van auto’s worden van een mistlaagje voorzien. Dat stoort vaak meer dan het waard is.
    Maar anderzijds was er zo onlangs een richtlijn om de merken ‘Twitter’ en ‘Facebook’ niet bij naam te noemen, omdat ze zo reclame aan het maken zijn voor een privebedrijf. Eerst was het wat wennen, maar in de grond hebben ze absoluut gelijk en nu sta ik er volledig achter. Alleen hebben ze die richtlijn nu onlangs weer afgeschaft, geen idee waarom, maar jammer.
    Als ik dat dan vergelijk met onze media waar men het zonder schroom constant over een ipad of een iphone heeft, terwijl men het deontologisch correcte tablet of telefoon zou moeten gebruiken, dan vind ik dat we hier nog heel wat van kunnen leren.

En dan terug naar de kindertjes uit Kameroen. Kijk, als je naar de grond van de zaak kijkt, en de ‘protection des mineurs‘ in acht neemt, dan hebben ze eigenlijk gelijk. Alhoewel het wat storend overkomt, maar zo is dat dan maar.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189344
     Noë
    Sleutelbeheerder

Mja, hoe ‘Jeroen’ eruit kwam, daar moest ik me toch ook even schrap voor zetten hoor.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189342
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik was ook wel eens benieuwd naar de Franse visie op het noorden, en ik vond het al bij al een vrij leuke en gebalanceerde uitzending. Het kan zeker meer Fransen zin geven om het noorden eens te verkennen, want voor velen van hen blijft dat gelijk staan met regen, kou en wind (cf. het cliché uit Bienvenue chez les Ch’tis).

Alleen heb ik van pure miserie de ondertiteling moeten aanschakelen want telkens er een eigennaam moest uitgesproken worden, werd die op de meest gruwelijke manier verkracht. Het is iets dat me blijft irriteren bij de Fransen, die xenofobie ten opzichte van vreemde talen. En ze beseffen zelf niet hoe arrogant ze ermee overkomen. Alsof de Franse uitspraak de enige universele is. Tja…

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189340
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik verexcuseer mij t.a.v. grachtengordelaars & andere (ex)020-bewoners. Ik was enigszins van de wijs na het horen van het “Kroningslied”. Een taalkundige analyse van deze chant bij P&W bevestigde mijn onderbuiks gevoelde afkeer……

Steven

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189337
     Noë
    Sleutelbeheerder

Aardige uitzending, ’t zoute water maakte me weemoedig. M’n Franse herderinnetje was onder de indruk.

Begrepen dat ’t huidige Amsterdam voor mij ’n terra incognita is, ben er lang niet meer geweest (toen ik vertrok waren ze bezig met de brug naar IJburg, bij voorbeeld).
    Hoewel je “020” niet van je afschudt, zou ik er niet meer kunnen leven.

Peter.

In reactie op: gazon #188653
     Noë
    Sleutelbeheerder
    In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193367
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het is me door de autoriteiten in Israël persoonlijk medegedeeld: ik ben daar als niet-Jood niet welkom, behalve als toerist. Emigratie naar Israël is voor niet-Joden uitgesloten.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189335
     Noë
    Sleutelbeheerder

Flauw Taciturne. Leuk toch dat dit goede programma dit op de buis brengt naast alle pulp?
    En de boodschapper zegt toch ook duidelijk dat zijn melding is voor hen die het leuk vinden?
    Of was je vergeten er een toepasselijke smiley bij te zetten? Ironie is pas ironie als duidelijk is dat het ironie is.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189334
     Noë
    Sleutelbeheerder

Wie zegt dat 020 me intersseert?

Les gens d’Amsterdam on un bon coeur mais ce devrait pendre cuit sur leur dos, aussi bas afin que les chiens peuvent l’attraper (Jules Deelder)

Steven
    (010 van oorsprong)

In reactie op: Meerwaardebelasting #196125
     Noë
    Sleutelbeheerder

Carl, gegroet.
    Zit zelf in een min of meer vergelijkbare situatie (meerdere percelen in één deal). Hoe goed is de verstandhouding met uw notaris? Indien goed dan rustig met hem overleggen en ook suggereren dat een zwembad van 20 jaar als afgeschreven onroerend goed beschouwd zou kunnen worden (blijft over de grond: wel of niet constructible?). Uit eigen ervaring blijkt een gesprek met de eigen notaris vaak rustgevend! En geeft hij soms zeer constructief advies!
    P. Brand

In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193392
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ai zink zèt Fransco iz rait. Wiz ze cuts in ze budzets, no moné too buy ze good softwèr!

Ztéven

In reactie op: schimmel op balken na insmeren met Xylophene #198957
     Noë
    Sleutelbeheerder

Met een stofzuiger met goed filter (HEPA) worden de schimmels niet verspreid.

Na gebruik advies de stofzuiger goed schoon te maken.

Steven

In reactie op: schimmel op balken na insmeren met Xylophene #198956
     Noë
    Sleutelbeheerder

Momenteel ben ik bezig met het afnemen van de balken met St. Marc. Een vreselijk karwei, gezien alle spleten en kieren waar slecht bij te komen is.
    In de afgelopen weken is de hoeveelheid schimmel verdubbeld. Zelfs bij het afnemen met een natte schuurspons stuift de schimmel behoorlijk. Ik aarzel om de balken eerst maar af te nemen met een stofzuiger, want ik heb geen idee of de schimmels door de filters van de stofzuiger heen komen en ik daarmee mogelijk een nieuw problemen creëer.

Kan de stof van de schimmel nieuwe besmetting veroorzaken? Heeft iemand enig idee?

Een redelijk moedeloze
    Wim3

In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193391
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat het een Engelse tekst is, die wordt voorgelezen door op het Frans ingestelde tekst-naar-spraaksoftware. Ik mag daar soms ook graag mee spelen door Nederlandse teksten op zijn Frans te laten uitspreken. Heel vermakelijk. Zou eenvoudig te verhelpen zijn in de instellingen. Maar misschien heeft Hollande niet de juiste Engelse spraaksoftware…
    Frans

Noë
    Sleutelbeheerder

Zeer geachte Bosbess,

Je vraag is begrijpelijk.
    Ik zal proberen het uit te leggen.
    Bij de invoer van een auto heeft de Franse Staat niets te winnen. Geen BPM, geen invoerrechten als in de EU BTW is betaald, dus het enige dat telt is dat je bij de Préfecture met voldoende gegevens komt om een Carte Grise af te geven. Het feit dat de ene Nederlander de andere Nederlander een Acte de Cession afgeeft is natuurlijk belachelijk. Daar heb je dus volkomen gelijk in.
    Maar de formele ambtenaren vinden dat prachtig. In mijn departement 82 vinden ze een drie-regelig briefje in het Frans ook voldoende. Waar het om gaat is dat de aanvraag vergezeld wordt van voldoende documenten.
    De procedure heb ik uitgebreid behandeld in de handleiding die op deze site staat
    Mail me anders even.

Dus om terug te komen op je vraag, op het moment dat je auto is ingevoerd in LDF dan stuur je een bericht aan de RDW dat je auto uit de roulatie is genomen, met copie van je nieuwe carte grise, en dan krijg je binnen 14 dagen het restant van je wegenbelasting terug, en dat is het moment waarop je een fles champagne opentrekt.

Met zeer vriendelijke groeten/Peter.

In reactie op: gazon #188651
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit bosbess op 19/04/2013 11:03Christian, hoe groot jouw tuin is weet ik ook niet, maar ik vind wel dat je je vrouw maar een zeer karig lapje als zoethoudertje gunt…

Het stukje, overigens niet vierkant 4x6m, maar ovaal, komt juist bijzonder op zijn recht door de ligging in een groot grasveld. Net als een oase op een presenteerblaadje. Bijna à la Pückler-Muskau (googelen, Bosbess!).

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193362
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik werd vanochtend blij verrast door een aantal mensen van het comité des fêtes van ons dorp. Zij brachten mij een doos wijn. Op mijn vraag waarom? Werd geantwoord:” wij schamen ons voor de vertoning in het parlement. Je zult je vast gekwetst voelen”. Toen, inmiddels jaren geleden, ons in NL gesloten huwelijk door de franse overheid werd erkend, werd door dezelfde groep een sapin met slingers bij het huis geplaatst met een bord: honneur aux mariés reconnu !
    Verleden jaar was vrijwel het hele dorp aanwezig bij de afscheidsbijeenkomst van mijn echtgenoot. Mensen hebben het nu nog over de warmte en liefde die werd uitgesproken.
    Gelukkig is het niet overal zo zwart als Cees helaas moet meemaken. Ik hoop later dit jaar bij zijn huwelijk mijn neus even te laten zien. Want het komt erdoor !

In reactie op: tempo tarief en besturing PAC #198640
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Jos en Peter,
    Ik denk voor optie drie of vier te gaan; had zelf al een ander merk gestionaire gevonden, peu importe. Mijn PAC heeft een zeer uitgebreid schakelpaneel dat door diverse informatie wordt gevoed en wordt (werd) dus ook gevoed met een fil pilote.
    Ik gebruik het tarif tempo sinds een jaar of 6. De tarieven (m.n voor de witte en blauwe dagen) zijn in de loop van de tijd enorm omhoog gegaan. Desondanks is de investering in de PAC al afgeschreven. Maar dat komt vooral door de hoge olieprijs.
    Ik had een Sagem meter, in 2007 geplaatst met C3 en 4 aansluiting. En gemakkelijk te programmeren voor de boiler en de PAC. Nu is een landys en Gyr geplaatst, uiteraard zonder achterlating van de gebruiksaanwijzing. En alles in een van de bijgebouwen, waar de electra binnenkomt.

Ik heb nog tot pakweg november om EDF aan te spreken. Heb anderzijds geen zin in Don Quichotte te spelen… Dus mijn kosten maar nemen. Pakweg de helft van een stookseizoen -(

In reactie op: Garantie en economische levensduur #202063
     Noë
    Sleutelbeheerder

gewist, was een foutje!

In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193390
     Noë
    Sleutelbeheerder

Volgens mij is dit een geslaagde aanval van een presidentieel medewerker op het persoon Hollande!
    Deze heeft zijn best gedaan een spreekster te vinden die het Franglais perfect kan overdrijven.
    Overigens: zo werkt de link beter.

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193358
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ter nuancering van de Israëlische tolerantie is het wellicht handig te vermelden dat daar uitsluitend joden welkom zijn. Gelovigen met een andere overtuiging en niet-gelovigen mogen niet in het ‘beloofde land’ komen wonen, dat is bij wet verboden.

30 berichten aan het bekijken - 12,271 tot 12,300 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?