Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Dat is voor jou natuurlijk prima, vasthouden zo. Maar aangezien Canal Digitaal ook voor jou moet betalen aan Fox sports betekent het dat dit bedrag extra door de andere abonnees moet worden opgehoest. Die weigeren en zeggen redelijk massaal het abonnement op.
De abonnees die veel betalen verdwijnen en de abonnees die weinig betalen blijven, dat lijkt me voor deze provider geen zonnige toekomst. Vermoedelijk als gevolg daarvan komt er en herschuffeling aan van de pakketstructuur. Naar verluid een HD start-, HD basis- en HD Pluspakket. Afwachten wat dat gaat brengen, vooral omdat ze veel zenders momenteel helemaal niet in HD uitzenden, in tegenstelling tot de concurrentie.
NoëSleutelbeheerderIk heb afgelopen week 2x gesproken met canal digitaal en mij is aangegeven dat er niets bekend is over het beëindigen van het 10 euro abonnement dat ik heb.
Dit ook nog per mail bevestigd gekregen.
Vr.gr. HaroldNoëSleutelbeheerderNee, kan niet. Althans, niet bij de eerste aanmelding, want daarbij zijn de eerste twee karakters van het IBAN nummer alvast ingevuld en niet te veranderen: FR
Nadat je abonnee bent geworden kun je de betaalmethode wijzigen, maar of dan wel een buitenlandse IBAN kan worden gebruikt weet ik niet.OK dank je Jako.
NoëSleutelbeheerderNee, kan niet. Althans, niet bij de eerste aanmelding, want daarbij zijn de eerste twee karakters van het IBAN nummer alvast ingevuld en niet te veranderen: FR
Nadat je abonnee bent geworden kun je de betaalmethode wijzigen, maar of dan wel een buitenlandse IBAN kan worden gebruikt weet ik niet.NoëSleutelbeheerderAls ik ook ff mag “inbreken”, is er iemand die voor RED betaald vanaf een niet FR bankrekening?
Als ik dit lees, dan lijkt het mogelijk, maar ik zou dat graag bevestigd zien. 🙂NoëSleutelbeheerderDie grijze brij klopte dus.
Frankrijk zit nou eenmaal vol met dat soort eindeloos lange teksten, daar moet je maar aan wennen (al is het moeilijk)Cees.
NoëSleutelbeheerder@Rob: Normaal staat er reclame aan de andere kant van het viltje, juist om te voorkomen dat je eerste originele idee doorslaat in een berekening. Creativiteit is een idee poneren en je glas leeg drinken. Als een dergelijke grote groep tot de armen behoort, dan zou ik proberen die 15% huishoudens / deels kiezers, voor mij te winnen. Kerstbonus, meer aftrek zoiets. Verlies of winst is steeds vaker een procenten kwestie.
NoëSleutelbeheerderPopulair is altijd een belasting waar geen enkele kiezer last van heeft, bijvoorbeeld een ‘buitenlanderbelasting’. Al vaak geprobeerd en steeds weer teruggefloten door EU wetgeving. Maar vanaf 30 maart 2019 vervalt deze bescherming voor de grootste groep 2e huizenbezitters in Frankrijk. Gezien de altijd lege Franse schatkist reken ik na die datum op een algemene belastingmaatregel die in de praktijk uitsluitend Britse (2e-) huizenbezitters treft.
NoëSleutelbeheerderInmiddels antwoord van de RSI. Wanneer ik aantoon dat ik in NL sociale premies betaal en al die tijd betaald heb, herzien zij hun aanslagen. Uitvoerend orgaan in NL is de Sociale Verzekerings Bank SVB, deze verstrekt daartoe een z.g. A1-verklaring. Europees gestandaardiseerd, dus geen discussie. Aanvraag loopt.
À suivre….
NoëSleutelbeheerderJe kunt natuurlijk een heffing bedenken voor de groep medelanders die dan én geen woonbelasting én geen kijkbelasting betalen. Uit het oogpunt van ‘liberté, égalité, fraternité.‘
NoëSleutelbeheerderNu de taxe d’habitation voor de lage inkomens wordt afgeschaft, vraag ik me af of de “kijkbelasting” voor die inkomensgroep het zelfde lot ondergaat. Op dit moment is daar een koppeling tussen, en in dat geval komen er dus nog meer uitzonderingen bij…
NoëSleutelbeheerderBonjour,
En binnenkort is zelfs het bezit van een smartphone voldoende reden om deze taxe te moeten betalen…
Ja, dan wordt het misschien tijd om gewoon iederéén die taxe à l’audiovisuel te laten betalen. Geen aparte rubrieken meer, geen uitzonderingen, geen specifieke controles, geen speciale ambtenaren, minder- en eenvoudiger formulieren. Dan wordt er misschien zelfs iets bespaard.
Maar ja, een efficiëntieverbetering in Frankrijk…
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderEn binnenkort is zelfs het bezit van een smartphone voldoende reden om deze taxe te moeten betalen…
NoëSleutelbeheerder@ allen,
als de woning maar 6 weken per jaar gebruikt wordt is er dan een mogelijkheid om onder deze belasting uit te komen?
Eric
NoëSleutelbeheerderWij hebben de velux verzonken versie met zwarte afwerking aan de buitenkant in het leien dak laten plaatsen. Staat echt heel mooi (vinden wij, want over smaak valt niet te twisten toch)
Jaap22 november 2017 om 20:50 In reactie op: vrijstelling inhouding loonbelasting/premie volksverzekeringen #208206NoëSleutelbeheerderIk heb alle formulieren opgestuurd, met een brief er bij dat ik naar eer en geweten enz.enz. in FR. woonachtig ben en dat ik nog geen bewijs kon overleggen van de Franse fiscus.
Kreeg na 5 weken alles terug gestuurd.
Met de vermelding benodigde bewijs fiscus niet geleverd.Ga nu nogmaals (net zoals Steven) insturen met justificatie domicile en uitschrijving G.B.A.
Misschien lukt het mij dan wel!Groet.
NoëSleutelbeheerderBonsoir,
Soms accepteert de welstandscommissie of zelfs de Architecte de Bâtiments de France (ABF) niet de modern-uitziende VELUX dakramen, maar wel dakramen die er “klassiek” uitzien zoals deze.
Salutations, JosMet alle respect voor Jos en de welstandscommissie, maar die stalen frames passen heel goed in een postindustrieel design (voormalige fabrieksgebouwen) maar in een woning zijn ze erg afwijkend. Of in een kerkdak, kijk eens naar die foto op de website. Dan heeft hout toch meer warmte en charme.
NoëSleutelbeheerderIk kan de “Beau Arts’sowieso niet volgen: in de jaren ’70 zijn er bij ons aan de achterkant een soort betonnen sneldekkers op het dak gelegd. Dat mocht toen wel, nu wordt je gestenigd met je eigen dakpannen als je dat nu weer zou doen.
Maar goed, dat is weer een andere discussie.NoëSleutelbeheerderBonsoir,
Soms accepteert de welstandscommissie of zelfs de Architecte de Bâtiments de France (ABF) niet de modern-uitziende VELUX dakramen, maar wel dakramen die er “klassiek” uitzien zoals deze. Wellicht een mogelijkheid als men per sé dakramen wil hebben maar op esthetische weerstand stuit.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat 🙂Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderHoewel als grap bedoeld, ik vind het eigenlijk wel een goede detectie.Stel dat er wel vocht in de constructie komt, maar je ziet het niet, dan kan het de boel aardig doen rotten. Een aftimmerpaneeltje vervangen is het werk immers niet.
NoëSleutelbeheerderVoor dakramen geldt een meldingsplicht.Voor zo ver ik weet, voor glazen dakpannen niet.
Op basis de melding die ik gedaan heb voor de dakramen kwam de welstandscie uit Chaumont (100 km verderop !) kijken. Ze hebben geen opmerkingen gemaakt over de glazen dakpannen.
Waar ze wel een opmerking over maakten: ik mocht geen 3 ramen plaatsen, maar max. 2. Ook op de geplande afmetingen hadden ze commentaar: ik moest maar de op een na kleinste ramen van Velux nemen.
En o ja, de ramen moesten op een door HEN gewenste plek gemonteerd worden. Dit alles met geel gemarkeerd in hun bevestigingsbrief.
Gevolg: Als ik hun adviezen zou opvolgen zou ik niets aan mijn ramen hebben.
Het gaat hier om de achterkant van het huis, dat nauwelijks zichtbaar is vanaf openbaar terrein.
Na een lang telefoongesprek gaven ze eindelijk toe dat ze ons niets konden verplichten, maar dat we toch dringend verzocht werden hun aanwijzingen op te volgen.
Het laat zich raden wat we gedaan hebben….NoëSleutelbeheerderWat mij verbaast, is dat dakramen niet zijn toegestaan en glazen dakpannen wel. Bij mij bemoeide het departement zich zelfs met de kleur van de vervangende pannen. Die werd overigens wel goedgekeurd.
FransNoëSleutelbeheerderBetalen via internet is al jaren een probleem bij de EDF.
Soms werkt het, dan ‘vernieuwen’ ze de website en werkt het niet meer.
Het is geen browser probleem. Diverse browsers geprobeerd.
Al diverse malen met de EDF contact gehad. Zelfs een keer maar telefonisch betaald.
Automatische machtiging liep stuk op de uitwisseling van IBAN-nummers. Aanmelden van de automatische machtiging lukte wel, het incasseren niet.
EDF gaf zelf aan ons door, dat automatische machtiging niet ging lukken op korte termijn.Tegenwoordig heeft de EDF ook een app voor de iphone, die werkt een jaar na introductie best redelijk. Al heb je daar wel een creditcard voor nodig. Theoretisch zou het ook met een bankrekening moeten kunnen, maar dat werkt nog niet.
NoëSleutelbeheerderAan die vorm van binnenbekleding had ik nog niet gedacht. Overigens is die binnenbekleding van Velux van MDF, dus dat moet dan aan de randen bij de dakpannen wel goed gehandeld worden, vanwege vochtgevaar.
Draadglas is inderdaad een mooie oplossing.
Dat is wel enkel-laags, maar ik pas toch eerst dampdichte folie toe aan de binnenkant, dus condens zou zo geen probleem moeten opleveren.NoëSleutelbeheerderNee, verder dan gratis komen ze niet:
“We hebben een nieuwe gratis zender van de maand. Ook hebben we prachtige novemberfilms voor je geselecteerd en geven we praktische tips voor je schotel.”NoëSleutelbeheerderEn je hebt nog geen bericht ontvangen?
Enkele andere klanten met veel korting, zoals ex STB klanten die nog steeds maar €10,-/maand betalen voor het basispakket melden dat hun pakket ‘vervalt’per 1 januari waardoor ze een prijsverhoging van ca. 100% tegemoet kunnen zien.NoëSleutelbeheerderIk ben al lang klant bij CD en betaal voor mijn basis abonnement -inclusief HD- minder dan die 17,45 euro, voor mij zou die prijsaanbieding zelfs een verhoging betekenen van 3 euro per maand. Hebben ze toch hun sportpakket aan me verkocht… zonder het te leveren.
En dat terwijl ze al verschillende prijsverhogingen hebben doorgedrukt, bijvoorbeeld voor die HD kwaliteit.
NoëSleutelbeheerderUhh, nee zelfs overlijden is voor Canal Digitaal lang niet altijd een geldige reden om het abonnement voortijdig te beëindigen. Er zijn voorbeelden van nabestaanden die jaren later nog steeds proberen om het contract te beëindigen…
Er is natuurlijk een achterliggende reden voor CD om klanten zo lang mogelijk contractueel vast te leggen. Die reden niet kennen is voor mij voldoende reden om mij niet langdurig aan deze provider te binden.
P.s. Wist je dat onze provider nu ook IPTV (TV via internet) aanbiedt? Vooralsnog alleen in Nederland en via de eigen internetprovider (online.nl) , maar wie weet stoppen ze t.z.t wel met satelliet. Zodra de EU regelgeving ten aanzien van geoblocking volgend jaar ingaat (1 april, geen grap) kunnen ze IPTV in de hele EU aanbieden en uiteraard veel goedkoper dan via satelliet…
NoëSleutelbeheerderDoor ervaring ben ik bijzonder sceptisch over deze ‘oplossing’. Ik verwacht addertjes onder het gras die zich pas later openbaren. Voorbeelden van door Canal Digitaal in het verleden vaak gehanteerde ‘addertjes’ :
-zonder het te melden is je contract met één of twee jaar verlengd en kun je niet tussentijds opzeggen of een lager abonnement kiezen.
-zonder het te melden is de genoemde prijs eigenlijk een tijdelijke ‘retentiekorting’.In de algemene voorwaarden artikel 4.1 is opgenomen dat “Een Abonnement voor Televisiediensten wordt
aangegaan voor 12 of 24 maanden, tenzij in de Overeenkomst anders wordt bepaald”Canal Digitaal staat op het standpunt dat een nieuwe overeenkomst wordt aangegaan, dus is dit artikel van toepassing.
Dit niet melden tijdens het gesprek is niet netjes, maar ook niet illegaal. Tevens nemen ze meestal aan dat een retentiekorting net zo lang duurt als de nieuwe overeenkomst.
Of dat hier het geval is weet ik uiteraard niet, maar hou er rekening mee.
NoëSleutelbeheerderKlopt Jeroen, prinsesje is een zelfs een grote imker, William
-
AuteurBerichten