Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,230 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Fibre optique in aantocht #206630
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond allemaal,

    Lang weg geweest Maar ik wist niet dat de site zo opgeknapt was. Wat betreft glasvezelkabel. In het dorpje waar wij wonen is de glasvezel aangelegd. Hier in het dorp Is alles inmiddels onder de grond. Wij zijn Orangeklantjes (nooit problemen gehad). Dit Is natuurlijk het moment om ons een contract onder de neus te duwen. Aangezien ik mijn juridische scherpte wat verloren ben zou ik graag ervaringen van anderen willen lezen.
    Jullie Prinsesje.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206619
     Admin
    Sleutelbeheerder

    De snelheid en betrouwbaarheid van een adsl verbinding zijn uitwisselbaar, hoe hoger de snelheid hoe lager de betrouwbaarheid. Dan worden pakketten her-uitgezonden of raken kwijt en inderdaad zie je de foutentellers oplopen. Het modem kan te ‘optimistisch’ onderhandelen, maar de karakteristiek van de verbinding kan ook slechter worden nadat je modem al is gesynchroniseerd, bijvoorbeeld omdat je buurman z’n modem aanzet.

    In de meeste gevallen vraagt je modem om heruitzending van een omgevallen datapakketje en bij het opvragen van een internetpagina is dat ook geen probleem, tenzij de fouten uit de hand lopen en het modem maar blijft vragen om heruitzending.

    Bij een real-time verbinding zoals TV kijken of Skype kan dat echter niet, de bron gaat immers onverdroten door met uitzenden en kan niet wachten of alles wel correct bij de ontvanger aankomt. Skype gaat dan proberen om dat de corrigeren, maar een slechte verbinding eindigt meestal zoals je dat beschreef.
    Zoals je zegt: Skype kan prima werken op een lage snelheid, maar die moet wel betrouwbaar zijn.

     Admin
    Sleutelbeheerder

    [quote quote=206615]@Timo, ik had al wel begrepen dat jouw standpunt ommuurd was. Mijn opmerking was geen poging een discussie op gang te brengen maar is meer een vraag die je jezelf zou kunnen stellen zonder het antwoord met ons te delen.

    Het banksysteem in NL en Fr is nu eenmaal onderling anders gestructureerd. Je kan je daar druk over blijven maken maar je kan je er ook bij neerleggen wat m.i. ook nog gezonder is.

    [/quote]

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206616
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dank je Jako, ik begrijp dat de werkelijke snelheid altijd lager is om diverse redenen. Ik kon de term “bearer” aanvankelijk niet plaatsen.
    Zojuist de SNR van de RedBOX aan het tweaken geweest wat hem brengt op de waarden uit m’n eigen box. Mijn eigen box geeft slechts een waarde waarvan ik niet weet of dit nu de maximale of werkelijke waarde is. maar het verschil was 30% en is nu ongeveer gelijk.
    Nu op wat langere termijn kijken hoe de stabiliteit is en blijft.
    Vanmiddag de Skype nogmaals testen, we gebruiken meest FaceTime wat eigenlijk veel beter gaat maar niet iedereen zit nu eenmaal op Apple.

    Jouw laatste opmerking kan ik niet goed plaatsen. Ik begrijp dat er pakketten verloren kunnen gaan als de lijn hoger synchroniseert dan wat hij aan zou kunnen. In dat geval zou ik in het log de CRC of LOS zien oplopen lijkt me.
    Dan stelt Skype aan een bandbreedte tussen 300 en 500 kbps up en down voldoende te hebben, dat moet dus lukken.

     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Timo, ik had al wel begrepen dat jouw standpunt ommuurd was. Mijn opmerking was geen poging een discussie op gang te brengen maar is meer een vraag die je jezelf zou kunnen stellen zonder het antwoord met ons te delen.

    Het banksysteem in NL en Fr is nu eenmaal onderling anders gestructureerd. Je kan je daar druk over blijven maken maar je kan je er ook bij neerleggen wat m.i. ook nog gezonder is.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206582
     Admin
    Sleutelbeheerder

    De gerealiseerde downline speed is bijna altijd lager dan de maximaal toegestane snelheid, maar de SFR box haalt ook de maximale snelheid omlaag. Normaliter staat daar gewoon de maximum snelheid van het abonnement: 25 Mbps. Die maximale snelheid liet ook mijn Fritzbox zien. De werkelijk haalbare snelheid ligt i.h.a. veel lager want die is afhankelijk van de lijnkwaliteit en wordt gewoon via het adsl protocol uitonderhandeld tussen het modem van de klant en het modem in de telefooncentrale.

    Als het modem de maximale waarde omlaag zet (uit betrouwbaarheidsoverwegingen) kun je lager komen dan haalbaar is. Mijn Fritzbox kreeg toestemming om tot 25 Mbps te onderhandelen en kwam uit op ruim 17 Mbps. Mijn SFR box krijgt in de stand ‘auto’ toestemming om tot 18,5 Mbps te onderhandelen en komt uit op 18,0 Mbps. Uiteindelijk is de SFR box in mijn geval dus sneller, terwijl het maximum lager ligt.

    Je kunt die maximale waarde hoger zetten in de setup van de box onder het kopje ‘maintenance’ en dan ‘ligne xdsl’. Daar kun je de ‘Optimisation xDSL’ op manuel zetten en zelf de instelling aanpassen.

    Haperen van Skype duidt overigens juist op een te hoge snelheid: er gaan pakketten verloren. Controleer welke snelheid je eigen modem haalt, ik vermoed dat die juist lager is.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206578
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Er is nog iets vreemds met de RedBOX.
    Als ik bij mij kijk in de gedetailleerde statistieken dan zie ik bij mijn dsl verbinding het debiet van de lijn in up en down met daaronder de regel die start met “bearer” en vervolgens ongeveer dezelfde waarde voor up maar down is ongeveer 30% lager!
    Het blijkt dat die onderste waarde de werkelijke download waarde is, maw de RedBOX knijpt de bandbreedte!
    Ik merkte bij een Skype gesprek met video dat het geluid gebrekkig is en het beeld hapert. Verwissel ik de RedBOX met mijn eigen modem, wat ik ook al gebruikte ten tijde van de Orange aansluiting, dan is er niets aan de hand en is het Skype gesprek over langere periode probleemloos. Ik zit met een lange lijn dus elk snippertje debiet is welkom hier.
    Op het sfr forum wordt nogal heftig gesproken over dit fenomeen onder de term “Bridage de connexion”.

    Is dit iets dat bij mede overstappers ook wordt ervaren, dat knijpen van de lijn?

     Admin
    Sleutelbeheerder

    [quote quote=206316]Mooi, het werd tijd. Toevallig zag ik dit probleem ook weer toen ik mijn internetabonnement omzette van Orange naar SFR. Bij het invullen van de bankgegevens voor de SEPA machtiging van SFR kon ik alles invullen, mits de eerste twee tekens van het IBAN nummer maar FR waren…

    [/quote]

    Tsja.. Maar je ziet Jako, langzaam wordt het toch beter.. 🙂

     Admin
    Sleutelbeheerder

    [quote quote=206575]Je kan het ook omdraaien, zou het handig zijn alleen een Franse bankrekening te hebben als je in NL woont? Pinnen bij de AH zou in ieder geval al niet lukken (geen Maestro). Geen iDeal, geen ApplePay en ga zo maar door.[/quote]

    “p.s bespaar me svp de discussie over de voordelen van een FR rekening, daar worden we het toch niet over eens”

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Je kan het ook omdraaien, zou het handig zijn alleen een Franse bankrekening te hebben als je in NL woont? Pinnen bij de AH zou in ieder geval al niet lukken (geen Maestro). Geen iDeal, geen ApplePay en ga zo maar door.

    In reactie op: Joyne start testuitzendingen op 9 oost #206574
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Er lijken nog vele andere alternatieven te zijn.

    http://www.nederlanders.fr/profiles/blogs/voor-degene-die-satelliet-tv-heeft

    In reactie op: Joyne start testuitzendingen op 9 oost #206573
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Het basispakket bij Canal Digitaal kost voor nieuwe abonnees 19,95/maand.

    De complete tarieven van Joyne:
    Joyne Travel Lite (eenmalige activatiekosten € 30,-)

    12 maanden € 13,- per maand
    6 maanden € 15,- per maand
    3 maanden € 20,- per maand
    1 maanden € 30,- per maand

    Joyne Basis abonnement (eenmalige activatiekosten € 30,-)

    12 maanden € 22,- per maand
    6 maanden € 25,- per maand
    3 maanden € 30,- per maand
    1 maanden € 40,- per maand

    Belangrijk is natuurlijk welke zenders in welk pakket zitten en dat is nog niet bekend gemaakt. Wel is al zeker dat bij Joyne in het basispakket ook de fox sport zenders zullen zitten, dus ideaal voor voetballiefhebbers. Daarnaast is nu al te zien dat Joyne RTLZ en SBS9 in HD uitzendt, waar CanalDigitaal dit slechts in SD doet. Verder is er een groot verschil bij het tarief voor extra abonnementen. Dat kost bij Joyne slechts €5,- per maand extra.

    Een nadeel van Joyne is dat er geen losse smartcards te koop zijn. Het gebruik van een CI module is verplicht waardoor het in de meeste gevallen niet mogelijk is om een zender op te nemen die op een andere transponder zit dan die waar je naar kijkt. Slechts enkele specifieke satellietontvangers zijn wel in staat om een zender gecodeerd op te nemen en die later te decoderen via de CI module.

     Admin
    Sleutelbeheerder

    Mooi, het werd tijd. Toevallig zag ik dit probleem ook weer toen ik mijn internetabonnement omzette van Orange naar SFR. Bij het invullen van de bankgegevens voor de SEPA machtiging van SFR kon ik alles invullen, mits de eerste twee tekens van het IBAN nummer maar FR waren…

    In reactie op: Installateur internet par satelite #206258
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako
    Goed te horen prima tip. Ik zal nog even wachten. Als ik t.z.t. iets geregeld heb laat ik het weten. Bedankt.

    In reactie op: Installateur internet par satelite #206251
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Johan, wellicht is het handig om nog even te wachten. De nieuwe Nederlandse aanbieder van satelliet TV Joyne gaat (hopelijk) vandaag starten met testuitzendingen. Aangezien Tooway op dezelfde eutelsat9 satelliet zit is het de bedoeling dat Joyne ook met aanbiedingen komt voor zowel TV als internet per satelliet. Dat kan nog wel enkele maanden duren.

    In het algemeen kun je op de site van de provider je gegevens achterlaten waarna de lokale distributeur contact opneemt.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206216
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het lek boven. Zoals ik al vermoedde was het toch gewoon een gebrek aan verificatie van mijn email adres wat als contactadres geregistreerd staat. En dat is meteen de truc, want dat email adres staat weliswaar keurig geregistreerd bij de tab ‘email de contact’, maar het geverifieerde emailadres moet tevens staan onder de tab contrat & coordonnées, vervolgens ‘mode de contact’. Aldaar stond bij email: “non-renseigné”

    Dat adres opnieuw aangemaakt en nu wel kunnen verifiëren – klaar. 🙂

    Een andere m.i. belangrijke parameter om te wijzigen is de optie internet+ waarmee je (spook-)aankopen op internet kunt doen. De optie staat standaard ‘aan’ en kan uitgezet worden onder het kopje conso & factures

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206204
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Ron,

    In het verleden is op dit forum al het nodige afgediscussieerd over telemarketers en blokkeerlijsten. Nee, blokkeerlijsten werken niet. Het enige dat helpt is een eigen PABX inrichten.

    Salutations, Jos

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206203
     Admin
    Sleutelbeheerder

    In dat draadje op het RED forum staat het verslag van enkele Franstaligen die zowel via twitter als Facebook en telefonisch uiteindelijk ‘nergens’ zijn gekomen. In het gunstigste geval werd het dossier met de melding ‘bizarre’ doorgestuurd naar de volgende supportlaag. Als het de locale bevolking al niet lukt, maak ik geen kans en het is niet dringend. Als ik iets wil aanpassen kan ik dat doen via de ‘password reset procedure’ waarna ik gedurende één sessie in de espace client kom.

    Het zal zich uiteindelijk wel oplossen als eindelijk iemand het probleem doorziet of bij de volgende upgrade van de door hun gebruikte software…

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206202
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Tja Jako, voorlopig heeft er hier zich nog verkoper gemeld, lekker rustig terwijl op een gewone dag toch tussen de 5 a 10 belletjes. Het heeft ook geen zin een black-list aan te leggen daar de meegestuurde nummers net zo random zijn en vaak niet eens echt bestaan.

    Wat ik eerder gedaan heb in mijn Gigaset dect telefoon is mijn contactenlijst inladen en daaruit de frequente bellers in een lijst plaatsen (VIP lijst in dit geval) en aan die lijst een belsignaal toekennen. Het normale belsignaal staat op “geen signaal” en gaat na 6 keer over naar het (ingebouwde) antwoordapparaat. Telemarketiers hangen na een keer of 4 op en spreken al helemaal niet in. Diegene die wel inspreken bel ik dan terug. Er gaat een ledje knipperen als er daadwerkelijk is ingesproken. Dit werkt goed voor ons. Nadeel is de lijst up-2-date houden.
    Uiteindelijk gaat het meeste dan ook nog mobiel en faseert de telefoon zich langzaam uit.

    Voor je inlog probleem wil je dit mogelijk via twitter melden. Achteraf, na enkele dagen weliswaar, kreeg ik bericht terug via twitter en deze keer wel met inhoudelijke mededelingen over het probleem wat ik daar eerder gemeld had. Er is dus blijkbaar toch iemand in gedoken. Ik deed een DM naar @REDbySFR. Niet geschoten…enz.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206201
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik krijg daar nog steeds “Désolé, vous ne pouvez pas accéder à cette page…”. Ook bij Orange stond ik al op de ‘liste rouge’, het nut is gering aangezien veel bedrijven gewoon random nummers bellen.

    Dit weekend de eindafrekening ontvangen voor de vaste lijn van Orange, ik krijg ruim €17 terug, dat is meer dan de maandfactuur van SFR voor internet+bellen bij elkaar. 🙂

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206200
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Vandaag wat tijd om rond te kijken in m’n Espace Client en vond de optie die bepaald hoe je eventueel in een telefoonboek kan worden opgenomen. Bij aanmelding was ik daar attent op doch kan mij niet herinneren de Rode Lijst optie te hebben gezien, deze stond dus ook niet aangevinkt. Zie:
    https://espace-client.sfr.fr/declaration-annuaire/parution-annuaires/modification?

    Ik begrijp uit de tekst dat de rode lijst je van al het bellende onheil blokkeert.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206191
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Nou dat gaan we dan nog wel eens zien, haha, hihi, hoho..

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206190
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Inloggen op je box doe je éénvoudig door te klikken op deze link: http://192.168.1.1/ die je uiteraard ook handmatig kunt ingeven.

    Vervolgens bij de tab wifi kiezen voor Sécureté en de aanwijzingen op je scherm volgen (5 seconden op de sfr knop drukken etc).

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206188
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Haha, wachten op de dochter is blijkbaar de beste optie. Ik denk dat je een typefout gemaakt hebt in het wifi wachtwoord in de printer wat inderdaad nogal cryptisch is. Dit wachtwoord is echt eenvoudig aan te passen. Succes later.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206177
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @bosbess, vreemd dat het gaat om een nb4 box waar ik een nb6 heb ontvangen.
    Een niet werkende wifi verbinding kan een aantal oorzaken hebben. Je mag best wel wat proberen zonder dat iets fout hoeft te gaan. Als er bij mij bezoek komt duurt het niet lang voordat de vraag komt of men het wifi wachtwoord mag hebben. Het is dus aan te bevelen dat te veranderen in iets begrijpelijks. Log in op de box en ga naar: >home>wifi>security en pas de key in die begrijpelijke tekst aan en druk op apply. (ik heb de box eerst op engelse taal gezet) Pas dus eerst de key (=wifi wachtwoord aan). Log met de pc opnieuw aan met het nieuwe wachtwoord en pas het wifi wachtwoord ook aan in de printer. Kijken of het werkt, indien nog niet probeer dan in de box, weer bij >home>wifi>security het bovenste vakje “system” op disabled te zetten. Je hebt nu geen wifi wachtwoord nodig en ook de beveiliging staat uit. Opnieuw inloggen en kijken of de printer nu wel verbindt. Werkt het nu wel dan is er een conflict in beveiligingstype tussen de printer en box maar dat is weer een stap verder.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206171
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Het Wifi knopje naar rechts bewegen is inderdaad het equivalent van de wps knop. Het wifi lampje gaat dan knipperen en vervolgens kun je het wps knopje op je printer indrukken.
    Als het lampje niet knippert, dan staat deze optie uitgezet in de setup van je box, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Kijk anders in de setup van je box zoals aangegeven op die website.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206138
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bij de aanvraag kon je reeds kiezen of het nummer in het telefoonboek moet worden opgenomen en dit moet aan te passen zijn in de ‘espace client’ Daarnaast had ik alle opties om mijn gegevens te gebruiken voor reklame en te geven aan ‘partners’ uitgevinkt, ook dat moet achteraf aanpasbaar zijn, ‘ergens’.

    Na het overschakelen was het eerste telefoontje een telemarketeer die me met mijn beide voornamen aansprak. Nu gebruik ik die helemaal nooit, behalve bij officiële zaken zoals het aanvragen van een internetaansluiting. Ik ben er dan ook zeker van dat deze telemarketeer mijn gegevens van SFR had gekregen…

    Jammer dat de SFR box de bellende telefoonnummers wel logt, maar de laatste 4 cijfers weglaat. Dat maakt het lastig om nummers in de SFR box te blacklisten, want die mogelijkheid biedt de box wel.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206136
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @bosbess, u heeft gelijk, sorry voor het misbruiken van uw voornaam. Het sluipt erin als het gaat om een “bekende forumposter”.

    @jean, het plezier aan puzzelen is beperkt in dit geval. Een probleem oplossen als puzzel zien is over het algemeen geen probleem maar het gevoel krijgen er geen enkele controle over te hebben is minder prettig. Goed dat je meeleest en mogelijk sterkt dat in het zelf zetten van deze stap.

    Dan om het helemaal af te ronden heb ik inmiddels een tweet en sms ontvangen dat alles moet zijn geactiveerd. Dat wist ik al wel. Er was inderdaad iets niet goed verlopen wat blijkt uit een melding in de app onder de knop “SAV”. Er blijkt een call te zijn aangemaakt en die informatie blijft 7 dagen beschikbaar. Het probleem en de oplossing zijn helaas niet omschreven.
    Dan blijkt mijn nieuwe telefoonnummer met een 04 te beginnen waar ik een 09 had verwacht. Het is een mooi en makkelijk nummer geworden. Nu nog even uitzoeken dat dit nummer niet in het telefoonboek komt opdat we verlost zijn en blijven van die telemarketiers.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206116
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat ik het snap: SFR doet aan belastingontduiking/ontwijking.
    Er wordt een flink bedrag opgevoerd waar slechts 2,1% BTW over verschuldigd is terwijl tegelijk een grote korting wordt gegeven op het abonnement waar 20% BTW op verschuldigd is.

    Netto rekent SFR RED op deze manier minder btw dan wanneer alleen een internet abonnement opgevoerd zou zijn. Oftewel: SFR houdt netto meer over van het abonnementsgeld.

    Het lijkt op de truc die jaren geleden ook door Orange werd gebruikt: een deel van het abonnementsgeld bestond toen uit een bijdrage voor webTV tegen laag btw tarief, maar dat was onzichtbaar voor de klant.

    @Jean Laeremans: het verschil in prijs is zo groot dat het ongemak met de espace client niet zo relevant is. Mijn internet is bijna twee keer zo snel geworden en ik bespaar daarbij bijna €30,- per maand.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206107
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Het dunkt mij dat zelfs als het niet naar behoren werkt je er toch uren puzzle plezier aan hebt….

30 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,230 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?