EDF automatische afschrijving SEPA / IBAN van NL rekening

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #206309
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het heeft een lange tijd geduurd voor ik het voor elkaar heb gekregen om de EDF rekening niet met een creditcard maar via IBAN vanuit mijn NL rekening te betalen, maar dat was nog steeds handwerk.
    Begin dit jaar kwam ik er achter dat ik zowaar een Europese (IBAN) automatische afschrijving kon instellen op de EDF site.
    Nadat het 1 keer goed ging heb ik het daarna nog een keer opnieuw in moeten stellen omdat mijn rekeningnummer “verdwenen” was. (Standaard antwoord helpdesk; “nog een keer invoeren”).
    Dus je moet het wel af en toe controleren.
    Maar nu wordt het bedrag netjes automatisch afgeschreven van mijn NL rekening.
    Ideaal.
    Ik krijg soms het gevoel alsof het gewoon 2017 is… 😉 (met dank aan de EU.)

    p.s bespaar me svp de discussie over de voordelen van een FR rekening, daar worden we het toch niet over eens 🙂

    #206316
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mooi, het werd tijd. Toevallig zag ik dit probleem ook weer toen ik mijn internetabonnement omzette van Orange naar SFR. Bij het invullen van de bankgegevens voor de SEPA machtiging van SFR kon ik alles invullen, mits de eerste twee tekens van het IBAN nummer maar FR waren…

    #206575
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kan het ook omdraaien, zou het handig zijn alleen een Franse bankrekening te hebben als je in NL woont? Pinnen bij de AH zou in ieder geval al niet lukken (geen Maestro). Geen iDeal, geen ApplePay en ga zo maar door.

    #206576
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kan het ook omdraaien, zou het handig zijn alleen een Franse bankrekening te hebben als je in NL woont? Pinnen bij de AH zou in ieder geval al niet lukken (geen Maestro). Geen iDeal, geen ApplePay en ga zo maar door.

    “p.s bespaar me svp de discussie over de voordelen van een FR rekening, daar worden we het toch niet over eens”

    #206577
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mooi, het werd tijd. Toevallig zag ik dit probleem ook weer toen ik mijn internetabonnement omzette van Orange naar SFR. Bij het invullen van de bankgegevens voor de SEPA machtiging van SFR kon ik alles invullen, mits de eerste twee tekens van het IBAN nummer maar FR waren…

    Tsja.. Maar je ziet Jako, langzaam wordt het toch beter.. 🙂

    #206615
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Timo, ik had al wel begrepen dat jouw standpunt ommuurd was. Mijn opmerking was geen poging een discussie op gang te brengen maar is meer een vraag die je jezelf zou kunnen stellen zonder het antwoord met ons te delen.

    Het banksysteem in NL en Fr is nu eenmaal onderling anders gestructureerd. Je kan je daar druk over blijven maken maar je kan je er ook bij neerleggen wat m.i. ook nog gezonder is.

    #206618
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Timo, ik had al wel begrepen dat jouw standpunt ommuurd was. Mijn opmerking was geen poging een discussie op gang te brengen maar is meer een vraag die je jezelf zou kunnen stellen zonder het antwoord met ons te delen.

    Het banksysteem in NL en Fr is nu eenmaal onderling anders gestructureerd. Je kan je daar druk over blijven maken maar je kan je er ook bij neerleggen wat m.i. ook nog gezonder is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?