enorme prijsverhoging Orange internet

Dit onderwerp bevat 132 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #206191
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou dat gaan we dan nog wel eens zien, haha, hihi, hoho..

    #206192
     bosbess
    Deelnemer

    Geweldig! Bedankt Jako! Heb de pagina opgeslagen in mijn Bladwijzerbalk. Ik heb dus een NB6. Maar ik vermoed dat ik dezelfde pagina (link die ik eerder gaf voor NB4) ook hiervoor kan gebruiken.

    Onder wifi zie ik allerlei mogelijkheden staan. Ik vermoed dat mijn dochter ook geen flauw idee heeft van het bestaan van deze pagina. Wij blij.

    #206200
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vandaag wat tijd om rond te kijken in m’n Espace Client en vond de optie die bepaald hoe je eventueel in een telefoonboek kan worden opgenomen. Bij aanmelding was ik daar attent op doch kan mij niet herinneren de Rode Lijst optie te hebben gezien, deze stond dus ook niet aangevinkt. Zie:
    https://espace-client.sfr.fr/declaration-annuaire/parution-annuaires/modification?

    Ik begrijp uit de tekst dat de rode lijst je van al het bellende onheil blokkeert.

    #206201
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik krijg daar nog steeds “Désolé, vous ne pouvez pas accéder à cette page…”. Ook bij Orange stond ik al op de ‘liste rouge’, het nut is gering aangezien veel bedrijven gewoon random nummers bellen.

    Dit weekend de eindafrekening ontvangen voor de vaste lijn van Orange, ik krijg ruim €17 terug, dat is meer dan de maandfactuur van SFR voor internet+bellen bij elkaar. 🙂

    #206202
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja Jako, voorlopig heeft er hier zich nog verkoper gemeld, lekker rustig terwijl op een gewone dag toch tussen de 5 a 10 belletjes. Het heeft ook geen zin een black-list aan te leggen daar de meegestuurde nummers net zo random zijn en vaak niet eens echt bestaan.

    Wat ik eerder gedaan heb in mijn Gigaset dect telefoon is mijn contactenlijst inladen en daaruit de frequente bellers in een lijst plaatsen (VIP lijst in dit geval) en aan die lijst een belsignaal toekennen. Het normale belsignaal staat op “geen signaal” en gaat na 6 keer over naar het (ingebouwde) antwoordapparaat. Telemarketiers hangen na een keer of 4 op en spreken al helemaal niet in. Diegene die wel inspreken bel ik dan terug. Er gaat een ledje knipperen als er daadwerkelijk is ingesproken. Dit werkt goed voor ons. Nadeel is de lijst up-2-date houden.
    Uiteindelijk gaat het meeste dan ook nog mobiel en faseert de telefoon zich langzaam uit.

    Voor je inlog probleem wil je dit mogelijk via twitter melden. Achteraf, na enkele dagen weliswaar, kreeg ik bericht terug via twitter en deze keer wel met inhoudelijke mededelingen over het probleem wat ik daar eerder gemeld had. Er is dus blijkbaar toch iemand in gedoken. Ik deed een DM naar @REDbySFR. Niet geschoten…enz.

    #206203
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In dat draadje op het RED forum staat het verslag van enkele Franstaligen die zowel via twitter als Facebook en telefonisch uiteindelijk ‘nergens’ zijn gekomen. In het gunstigste geval werd het dossier met de melding ‘bizarre’ doorgestuurd naar de volgende supportlaag. Als het de locale bevolking al niet lukt, maak ik geen kans en het is niet dringend. Als ik iets wil aanpassen kan ik dat doen via de ‘password reset procedure’ waarna ik gedurende één sessie in de espace client kom.

    Het zal zich uiteindelijk wel oplossen als eindelijk iemand het probleem doorziet of bij de volgende upgrade van de door hun gebruikte software…

    #206204
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Ron,

    In het verleden is op dit forum al het nodige afgediscussieerd over telemarketers en blokkeerlijsten. Nee, blokkeerlijsten werken niet. Het enige dat helpt is een eigen PABX inrichten.

    Salutations, Jos

    #206205
     bosbess
    Deelnemer

    Ik had na een email van SFR de blokkeerlijsten meteen ingeschakeld en bij mij werken ze wel degelijk! Totaal geen ongewenste telefoontjes meer. Veel effectiever dan Bloctel!

    #206216
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het lek boven. Zoals ik al vermoedde was het toch gewoon een gebrek aan verificatie van mijn email adres wat als contactadres geregistreerd staat. En dat is meteen de truc, want dat email adres staat weliswaar keurig geregistreerd bij de tab ‘email de contact’, maar het geverifieerde emailadres moet tevens staan onder de tab contrat & coordonnées, vervolgens ‘mode de contact’. Aldaar stond bij email: “non-renseigné”

    Dat adres opnieuw aangemaakt en nu wel kunnen verifiëren – klaar. 🙂

    Een andere m.i. belangrijke parameter om te wijzigen is de optie internet+ waarmee je (spook-)aankopen op internet kunt doen. De optie staat standaard ‘aan’ en kan uitgezet worden onder het kopje conso & factures

    #206578
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is nog iets vreemds met de RedBOX.
    Als ik bij mij kijk in de gedetailleerde statistieken dan zie ik bij mijn dsl verbinding het debiet van de lijn in up en down met daaronder de regel die start met “bearer” en vervolgens ongeveer dezelfde waarde voor up maar down is ongeveer 30% lager!
    Het blijkt dat die onderste waarde de werkelijke download waarde is, maw de RedBOX knijpt de bandbreedte!
    Ik merkte bij een Skype gesprek met video dat het geluid gebrekkig is en het beeld hapert. Verwissel ik de RedBOX met mijn eigen modem, wat ik ook al gebruikte ten tijde van de Orange aansluiting, dan is er niets aan de hand en is het Skype gesprek over langere periode probleemloos. Ik zit met een lange lijn dus elk snippertje debiet is welkom hier.
    Op het sfr forum wordt nogal heftig gesproken over dit fenomeen onder de term “Bridage de connexion”.

    Is dit iets dat bij mede overstappers ook wordt ervaren, dat knijpen van de lijn?

    #206582
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De gerealiseerde downline speed is bijna altijd lager dan de maximaal toegestane snelheid, maar de SFR box haalt ook de maximale snelheid omlaag. Normaliter staat daar gewoon de maximum snelheid van het abonnement: 25 Mbps. Die maximale snelheid liet ook mijn Fritzbox zien. De werkelijk haalbare snelheid ligt i.h.a. veel lager want die is afhankelijk van de lijnkwaliteit en wordt gewoon via het adsl protocol uitonderhandeld tussen het modem van de klant en het modem in de telefooncentrale.

    Als het modem de maximale waarde omlaag zet (uit betrouwbaarheidsoverwegingen) kun je lager komen dan haalbaar is. Mijn Fritzbox kreeg toestemming om tot 25 Mbps te onderhandelen en kwam uit op ruim 17 Mbps. Mijn SFR box krijgt in de stand ‘auto’ toestemming om tot 18,5 Mbps te onderhandelen en komt uit op 18,0 Mbps. Uiteindelijk is de SFR box in mijn geval dus sneller, terwijl het maximum lager ligt.

    Je kunt die maximale waarde hoger zetten in de setup van de box onder het kopje ‘maintenance’ en dan ‘ligne xdsl’. Daar kun je de ‘Optimisation xDSL’ op manuel zetten en zelf de instelling aanpassen.

    Haperen van Skype duidt overigens juist op een te hoge snelheid: er gaan pakketten verloren. Controleer welke snelheid je eigen modem haalt, ik vermoed dat die juist lager is.

    #206616
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je Jako, ik begrijp dat de werkelijke snelheid altijd lager is om diverse redenen. Ik kon de term “bearer” aanvankelijk niet plaatsen.
    Zojuist de SNR van de RedBOX aan het tweaken geweest wat hem brengt op de waarden uit m’n eigen box. Mijn eigen box geeft slechts een waarde waarvan ik niet weet of dit nu de maximale of werkelijke waarde is. maar het verschil was 30% en is nu ongeveer gelijk.
    Nu op wat langere termijn kijken hoe de stabiliteit is en blijft.
    Vanmiddag de Skype nogmaals testen, we gebruiken meest FaceTime wat eigenlijk veel beter gaat maar niet iedereen zit nu eenmaal op Apple.

    Jouw laatste opmerking kan ik niet goed plaatsen. Ik begrijp dat er pakketten verloren kunnen gaan als de lijn hoger synchroniseert dan wat hij aan zou kunnen. In dat geval zou ik in het log de CRC of LOS zien oplopen lijkt me.
    Dan stelt Skype aan een bandbreedte tussen 300 en 500 kbps up en down voldoende te hebben, dat moet dus lukken.

    #206619
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De snelheid en betrouwbaarheid van een adsl verbinding zijn uitwisselbaar, hoe hoger de snelheid hoe lager de betrouwbaarheid. Dan worden pakketten her-uitgezonden of raken kwijt en inderdaad zie je de foutentellers oplopen. Het modem kan te ‘optimistisch’ onderhandelen, maar de karakteristiek van de verbinding kan ook slechter worden nadat je modem al is gesynchroniseerd, bijvoorbeeld omdat je buurman z’n modem aanzet.

    In de meeste gevallen vraagt je modem om heruitzending van een omgevallen datapakketje en bij het opvragen van een internetpagina is dat ook geen probleem, tenzij de fouten uit de hand lopen en het modem maar blijft vragen om heruitzending.

    Bij een real-time verbinding zoals TV kijken of Skype kan dat echter niet, de bron gaat immers onverdroten door met uitzenden en kan niet wachten of alles wel correct bij de ontvanger aankomt. Skype gaat dan proberen om dat de corrigeren, maar een slechte verbinding eindigt meestal zoals je dat beschreef.
    Zoals je zegt: Skype kan prima werken op een lage snelheid, maar die moet wel betrouwbaar zijn.

13 berichten aan het bekijken - 121 tot 133 (van in totaal 133)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?