Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 1,021 tot 1,050 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2 vraagjes over belasting huurinkomsten #207943
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Voor je numéro d’accès en ligne moet je contact opnemen met de belastingdienst.
    Zij sturen je dan een toegangsnummer waarmee je op internet kunt.
    Daarna moet je opnieuw inloggen, je nummer invullen, en dan pas wordt jouw goedje geactiveert.
    Zo simpel.

    Cees.

    PS, vergeet dit nummer niet want een vergeten wachtwoord is een drama bij de belastingdienst.

    In reactie op: Wifi valt steeds weg #207942
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Jij bepaalt niet wanneer je buurman z’n draadloze telefoon gebruikt… 😉

    Maar in plaats van iets aanschaffen zou je kunnen overwegen om alternatieve firmware te flashen in een oude router die je wellicht nog op zolder hebt liggen. Ik meen dat een oude populaire WRT4G router voorzien van DD-WRT software al voldoende is voor dit doel.

    In reactie op: Wifi valt steeds weg #207936
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Het nut van een tooltje als InSSIDer is overigens zeer beperkt. Alle draadloze huishoudelijke electronica communiceert op diezelfde 2.4 GHz band, maar uiteraard niet volgens de WiFi normen en wordt dus niet gezien door de tool. Denk hierbij aan draadloze telefoons, op afstand bediende lampen, draadloze luidsprekers etc.

    In reactie op: 2 vraagjes over belasting huurinkomsten #207935
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Administratie van de inkomstenbelasting. (Die je niet hebt, maar wel inkomsten). Schakel maar naar deel twee van de oplossing: bellen.

    In reactie op: 2 vraagjes over belasting huurinkomsten #207924
     Admin
    Sleutelbeheerder

    [quote quote=207922]Kijk terug in de papieren administratie van de dienst, bovenaan pgn 1 staat ergens dat nummer.[/quote]
    Welke administratie? Ik krijg aanslagen voor Taxe d’habitation en Taxe Foncieres, en nu dus voor huurinkomsten, maar die is uit Noisy Le Grand, en niet van de lokale tresorier.

    In reactie op: 2 vraagjes over belasting huurinkomsten #207922
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Kijk terug in de papieren administratie van de dienst, bovenaan pgn 1 staat ergens dat nummer. Kan je het niet vinden op die aanslagen bel dan in/bij je woonplaats met de belastingdienst en vraag om je 7 cijferige code.

    In reactie op: 2 vraagjes over belasting huurinkomsten #207919
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Wubbe,

    [quote quote=207918]

  • Numéro d’accès en ligne
  • Waar haal ik die vandaan?
    [/quote]

    Door contact op te nemen met de vestiging van de belastingdienst waaronder je ressorteert. Een andere mogelijkheid schijnt er niet te zijn. Succes!

    Salutations, Jos

In reactie op: 2 vraagjes over belasting huurinkomsten #207918
 Admin
Sleutelbeheerder

Succes heb ik inderdaad nodig. Ik snap er niets van.

Ga naar: https://cfspart.impots.gouv.fr/
Kijk dan bij Création de mon espace particulier.
Dan moet je 3 velden invullen:

  • Numero Fiscal
  • Numéro d’accès en ligne
  • Revenu fiscal de référence

De eerste en de laatste kan ik uit de aangifte halen. De tweede weet ik nog steeds niet, maar heb je toch echt nodig.

Waar haal ik die vandaan?

In reactie op: Wifi valt steeds weg #207912
 Admin
Sleutelbeheerder

Het was slechts een kwestie van tijd totdat Jako een deskundig antwoord zou geven 🙂

In reactie op: Wifi valt steeds weg #207911
 Admin
Sleutelbeheerder

Ik denk dat je SFR box onlangs een firmware update heeft gekregen naar versie 3.5.8, die kreeg ik enkele weken geleden ook. Op zoek naar wat die firmware voor verbeteringen bracht vond ik een enkele klacht over de WiFi sinds de upgrade.

In principe is de stand ‘automatisch’ prima, de box zoekt dan zelf een vrij kanaal. De box geeft bij het tabblad wifi-général achter ‘auto’ tussen haakjes aan welk kanaal momenteel in gebruik is. (Canal actuel:x)

Je kunt beter niks proberen aan te passen bij” Réseau v4″, of bij V6 ,dat staat goed dus elke wijziging is onjuist.

Los van mogelijke storingen van buren is een mogelijke oorzaak dat een apparaat een trage verbinding heeft gemaakt met je box. Vanwege het gebruikte protocol moeten dan noodgedwongen alle andere apparaten ook traag werken. Zet alle andere draadloze apparaten eens uit. En natuurlijk: controleer of je geen virus hebt opgelopen…

In reactie op: Wifi valt steeds weg #207909
 Admin
Sleutelbeheerder

Dit zou er op kunnen wijzen dat het kanaal dat jouw WiFi accespoint gebruikt al bezet wordt door een of meerdere buren. Dat leidt tot dit soort storingen. Vooral als de verbinding met een kabel wel goed is. Een versterker helpt in dit geval niet.

Het is eenvoudig op te lossen: In de instellingen van je accesspoint (vaak te bereiken op http://192.168.1.1 of http://192.254.1.1) kun je het gebruikte kanaal veranderen. Soms kun je ook nog kijken hoe druk een bepaald kanaal is zodat je het meest rustige kanaal kunt zoeken (een getal tussen de 1 en de 13, kan ook hoger zijn).

Succes!

In reactie op: waterdruk wijsheid #207889
 Admin
Sleutelbeheerder

Heren,

Dank voor de adviezen. Aanstaand weekend zal ik er mijn voordeel mee gaan doen. Hopelijk is dan het geklop en gestuit verleden tijd. Ik houd eenieder op de hoogte!

Jeroen B, 62

In reactie op: waterdruk wijsheid #207888
 Admin
Sleutelbeheerder

Bonjour Jeroen,

In aanvulling op de bijdrage van Rob hierboven, hier vind je een voorbeeld van een regulateur de pression die zowel statisch als dynamisch werkt, bedoeld voor je installatie direct achter de watermeter. Misschien wat duurder dan de Brico variant maar dan heb je ook wat 🙂
En inderdaad, standaard afgeregeld op 3 bar.

Salutations, Jos

In reactie op: waterdruk wijsheid #207884
 Admin
Sleutelbeheerder

Interessante informatie tref je hier aan:

Water en riool

Problemen met de watervoorziening

In reactie op: goede assurance habitation #207845
 Admin
Sleutelbeheerder

Ook wij hebben uitstekende ervaringen met onze AXA agent: die regelt alles en als het buiten de verzekering valt maakt hij een financieel gebaar op zijn kosten. Wij zijn er ons van bewust dat AXA duurder is dan andere maatschappijen, maar dat stoort ons niet. Het ligt dus aan uw tussenpersoon.

In reactie op: goede assurance habitation #207830
 Admin
Sleutelbeheerder

Krelis, als ik dat zo lees moet ik inderdaad misschien op zoek naar een andere tussenpersoon. Op zich was ook bij ons de financiële afwikkeling door AXA net als bij u (uiteindelijk) naar tevredenheid, alleen anderhalve maand bellen met een callcenter bracht mij op de vraag op dit forum. Ik ga op zoek, zeer bedankt voor uw bijdrage.

Met vriendelijke groet,
Kees

In reactie op: goede assurance habitation #207810
 Admin
Sleutelbeheerder

Ik zit nu 16 jaar bij Axa en heb heel andere ervaringen. Zou het wellicht aan de tussenpersoon kunnen liggen? Ik heb de afgelopen jaren driemaal een beroep op de verzekering moeten doen en alle drie de keren werd het voor 100% door het plaatselijke kantoor afgewikkeld zonder dat ik me ook maar ergens mee behoefde te bemoeien. Nog zeer coulant afgewikkeld overigens ook.

In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207779
 Admin
Sleutelbeheerder

Ook als je huis midden in de zomer afbrandt – de kachel staat al maanden ongebruikt – zal deze verzekeraar 30 procent van het bedrag niet uitkeren en zich beroepen op het niet vegen van de schoorsteen. Kortom; het zijn boefjes.

In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207777
 Admin
Sleutelbeheerder

Veel met je eens maar noem mij een verzekering die accepteerd dat je zelf je eigen schoorsteen veegt.
Ik heb er ooit eens naar gekeken omdat m’n oude buurman 60 euro voor de schoorsteenveger te duur vond en flink wat schade had opgelopen door een brand.
Elke maatschappij eist dat je minimaal een keer maar in ons geval zelfs twee keer per jaar de schoorsteen moet laten vegen.
Kun je het papiertje niet aantonen, au revoir met je eurootjes.

Cees.

http://droit-finances.commentcamarche.net/faq/15317-ramonage-obligatoire-la-reglementation

In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207771
 Admin
Sleutelbeheerder

Amaguiz is zo’n verzekeraar. Als je de tevredenheid cijfers bekijkt op een vergelijkingssite, dan regent het klachten over deze goedkope web-only verzekeraar. Keren niet uit bij schade, doen moeilijk als je je contract wil beëindigen, wijzen op vage clausules, en hebben algemene voorwaarden die sowieso bijna alles uitsluiten waarvan je juist dacht, dat je er verzekerd voor was.

Menig consumenten programma heeft zijn tanden er al ingezet. Je betaald premie, maar waarvoor eigenlijk? Zelf de schoorsteen gereinigd? Foei! Andere houtkachel geplaatst? Foei! Wij betalen niet uit bij rook en brandschade…

In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207768
 Admin
Sleutelbeheerder

Er zijn helaas verzekeringsmaatschappijen die een clausule in de voorwaarden hebben staan, dat ze 30 procent van de brandschade niet uitbetalen als je niet kan aantonen dat je houtkachel en schoorsteen door een “vakman met diploma” zijn geplaatst.

Dat, terwijl je – als je goed je best doet- het prima, veilig, zelf kan monteren. Dus heb ik een goede verzekering afgesloten, die wel uitkeert en duidelijke voorwaarden publiceert.

Schade die buiten jouw schuld is ontstaan, moet vergoed worden.
‘Verzekeringsmaatschappijen’ die hun plichten niet nakomen moeten aangepakt worden, gelukkig zijn daar kritische consumenten mediaprogramma’s voor.

In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207759
 Admin
Sleutelbeheerder

Bonsoir,

[quote quote=207745]Sorry hoor[/quote]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar u zich zo over opwindt. Bovendien poneert u nogal wat ongegronde insinuaties:

– Nee, ik sleep geen materialen aan uit Nederland of waar ook vandaan, ik koop vrijwel alles in Frankrijk en zo veel mogelijk lokaal.
– Nee, ik pas niet de Nederlandse, maar in het algemeen de Franse werkwijzen toe, zoals vastgelegd in de normen en DTU’s terzake.
– Ja, ik woon al geruime tijd in Frankrijk, sinds 2003, en ben sindsdien onafgebroken aan het bouwen en renoveren.
– Ja, ik heb mijn complete electrische installatie zelf ontworpen en aangelegd waarna deze in één keer is goedgekeurd door de Consuel.

U geeft alhier de mede forumleden op basis van uw persoonlijke ervaringen het advies om, als ze geen risico’s willen lopen, zaken door Franse professionels uit te laten voeren. Ik geef alhier de mede forumleden op basis van mijn persoonlijke ervaringen het advies om, als ze teleurstellingen en hoge rekeningen willen vermijden, er niet te snel voor moeten terugdeinzen om zelf de handen uit de mouwen te steken.

Tegengestelde meningen in een pittige discussie. Lijkt me helemaal niets mis mee.

Salutations, Jos

In reactie op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp #207745
 Admin
Sleutelbeheerder

Sorry hoor @Jos, Ik wist niet dat u dingen beter wist dan de Franse “Professional”

Er zijn voldoende NL-ers die van alles uit NL mee naar Fr slepen en dan gebruiken op de manier zoals ze dat gewend zijn in NL want zoals het in NL word uitgevoerd is het goed en de rest is prut. Mij best maar ik woon hier inmiddels lang genoeg om te weten dat het verstandiger is iets uit te (laten) voeren op de Franse methode. Tenminste als het met electra of (rook)gas te maken heeft.

Dat u blijkbaar te maken kreeg met, in uw ogen, incompetente professionals hoeft u niet direct op mijn hint af te reageren.
Zo heb ik mijn nieuwe houtkachel (als renovatie project) laten aansluiten door professionals die wel iets konden. Ze kwamen met het juiste spul aan dakdoorvoeren e.d., alles tegen laag btw tarief en vervolgens korting op de inkomstenbelasting. Mijn hint was slechts dat het zo ook kan met een hoop gesleep en onzekerheden minder.

In reactie op: Verlies horizontale zenders #207744
 Admin
Sleutelbeheerder

Ik ging er eigenlijk van uit dat je Topfield vanwege vergelijkbare mogelijkheden ook al was aangesloten op je netwerk zodat het slechts zou gaan om inprikken van de reeds bestaande kabels.

Voor het brengen van internet naar een plek waar WiFi niet lukt is een powerline adapter de handigste oplossing: De netwerkaansluiting gaat via de stroomkabels in huis naar het stopcontact waar dat nodig is. De constructie bestaat uit twee kastjes: de ene komt in het stopcontact dicht bij het modem en wordt via een (meestal meegeleverde) utp kabel aangesloten op het modem. Het tweede kastje komt in een stopcontact vlak bij de ontvanger en via de utp kabel aangesloten op de ontvanger. Powerline adapters zijn beschikbaar in verschillende prijsklasse’s en snelheden. Ik heb zelf deze in gebruik. Je kunt die vervolgens weer uitbreiden met modules om meer aansluitingen te realiseren of WiFi naar een andere ruimte te brengen. Als je geen stopcontact wilt/kunt opofferen kun je ook een module kopen met geïntegreerd stopcontact. Koop die dan wel in Frankrijk anders zit je met een verkeerde randaarde.

‘even’ de ontvanger verplaatsen naar het modem is geen oplossing. Zonder ook de TV mee te nemen en alles in de buurt van je modem weer aan te sluiten kun je niks zien en dus ook je ontvanger niet bedienen. Dan kun je nog beter een lange utp kabel kopen en die tijdelijk door het huis leggen. Maar dan gaat toch een groot deel van het bedieningsgemak verloren. Ik zou voor powerline adapters kiezen.

In reactie op: Verlies horizontale zenders #207742
 Admin
Sleutelbeheerder

Wauw, voor mij klinkt dat ingewikkeld, sorry.
Ons modem staat erg ver van de TV/decodeur in een andere ruimte, dus dat is een probleem. Internet is hier ook erg langzaam. Wifi haalt het wel naar die andere ruimte, maar niet op volle sterkte.
Om nieuwe software binnen te halen ( al die andere mogelijkheden vind ik niet belangrijk ) is het neem ik aan mogelijk om de decodeur even mee te nemen naar het modem, of moet hij op de satelliet aangesloten blijven.
En die UTP kabel? Moet je die apart kopen of wordt die meegeleverd?

In reactie op: Verlies horizontale zenders #207740
 Admin
Sleutelbeheerder

Aansluiten op internet?
Net als je Topfield is deze ontvanger voorzien van een UTP aansluiting waarmee je hem kunt aansluiten op je modem/router. Daarmee kan de ontvanger (software-) updates binnenhalen, andere skins, betere EPG dan Canal Digitaal, uitzending gemist, youtube, weersverwachting, etc. te veel om op te noemen. Daarnaast kun je dan vanaf je PC TV kijken via de ontvanger, bijvoorbeeld op de slaapkamer, je ontvanger bedienen en configureren, films kopiëren naar je pc, gedownloade films uploaden naar je ontvanger om af te spelen etc.

In plaats van een UTP kabel kun je ook een USB Wifi stick gebruiken en meestal kun je die direct meebestellen bij de dealer, maar via UTP is betrouwbaarder.

In reactie op: Verlies horizontale zenders #207739
 Admin
Sleutelbeheerder

We gaan dus maar de VU+ solo2 bestellen. Met alles erop. Ik ben dat getob met decoders nu wel zat!
Nog 1 vraag. Ik snap de laatste zin niet.

In reactie op: Verlies horizontale zenders #207736
 Admin
Sleutelbeheerder

Die firmware versie van de CI module is inderdaad actueel. Je mag coax connectors alleen bevestigen/losschroeven als de ontvanger geheel spanningsloos is anders loop je het risico dat de betreffende tuner defect raakt. Meestal gaat het wel goed, dus ik vermoed ook dat sprake is van een slechte verbinding in de f-connector. Als het een aangeknepen type is, dan moet die vervangen worden anders even opnieuw monteren volgens de handleiding van Rob.

Er lijkt dan toch echt sprake van een hardware defect in de Topfield 2400. Het is een a-typische storing, ik weet geen voor de hand liggende oorzaak. Google geeft ook geen uitsluitsel, dit probleem kom ik nergens tegen.

Erg jammer, want dit is één van de weinige ontvangers die in staat is om gecodeerd op te nemen en deze (automatisch) achteraf te decoderen via de CI module. Dat maakt de decoder bijvoorbeeld ook direct geschikt voor gebruik met Joyne.

De op het andere forum gesuggereerde Vu+ solo2 is een prima alternatief. Met de zwarte CI module kun je de extra beveiligde kanalen niet zien, dus die mis je ook niet. Zet er OpenPli software op, of laat dat over aan de de dealer, en je hebt de voor een Nederlandse situatie meest gebruikersvriendelijke software met uitstekende support er op staan. Let op dat een ‘kaal’ geadverteerde prijs meestal zonder harddisk en software is. Het is zeer aan te bevelen om deze ontvanger op internet aan te sluiten.

In reactie op: Verlies horizontale zenders #207734
 Admin
Sleutelbeheerder

Hallo Rob,
We zullen de montage handleiding opvolgen en de connector opnieuw aansluiten.
Nog iets anders. De opnames van maanden geleden spelen niet soepel af, maar staan steeds voor korte of langere tijd stil.
Misschien is dat ook nog een aanwijzing.
Mvg,
Elja

In reactie op: Verlies horizontale zenders #207729
 Admin
Sleutelbeheerder

Hallo Jako,
De module is de zwarte met de wereldbol, niet de nieuwste dus, maar hij heeft al die tijd gewoon gewerkt.
Ik kan niets aanvinken.
De firmware versie is 3.03.013.sp2, dus, dacht ik, de juiste versie.
Helaas hebben we na het weer terug wisselen naar de oude kabel ook geen kwaliteit meer!! De kabel maakt contact voordat hij in de decoder is geschroefd, maar eenmaal aangeschroefd niets meer.
Ik weet het niet meer!!
Mvg,
Elja

30 berichten aan het bekijken - 1,021 tot 1,050 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?