Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,020 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Betonnen schuurvloer #208071
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Frans,
    bij het lezen van alle adviezen hoe het optrekken van vocht te voorkomen is moest ik aan deze schuurdeur op afbeelding 21 denken. Zou dat niet ook een oplossing voor het schuurtje kunnen zijn? Gewoon de prefab schuur niet op de betonnen plaat zetten, maar 15 of 20cm hoger, en dan de kier door de horizontale makkelijk vervangbare plank afdekken.

    Nog iets:
    bij het door Rob aangehaalde werkschema van gamma staat bij punt 11 een verkeerde tekst (het is nog eens die van punt 12).
    Het moet ongeveer heten:
    De bij het afreien meestal niet goed gevulde hoeken kunt u nu met beton opvullen en met
    een troffel bijwerken
    (ik zou de hoeken dan nog eens afreien).

    Nog even een ervaring met een per internet gekochte prefab schuur:
    De besteller had volgens de afbeelding besteld en niet op de hoogte gelet. Na montage bleek het gebouwtje maar 1,80m hoog te zijn, de ingangsdeur 1,65m – maar mijn buurman meet 1,92m! ;-).
    Was dit gebouwtje voor de Japanse markt bestemd?

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #208070
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik kan mij vergissen (omdat mijn Frans niet van top kwaliteit is), maar https://www.bouyguestelecom.fr/offres-internet/4g-box lijkt mij DE oplossing. Ongelimiteerd 4G + “modem” voor EUR 29,95 + EUR 3,- (voor de box).

    Zie ik wat over het hoofd of is dit een goed alternatief voor internet via orange (als je niet geeft om je vaste lijn).

    Grt,
    Robert

    In reactie op: Betonnen schuurvloer #208068
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb ook aan dat systeem van bouwen gedacht maar heb mijn plannen herzien.
    Je hoeft geen professor te zijn om in te zien dat de regenbuien steeds heviger worden, en ik zie al bij mensen die dit soort “ingegraven” (tuin)huisjes hebben dat soms het water naar binnen gutst, of je moet er boven gaan draineren.
    Ik ga zoals de oude eigenaar dat deed het huisje dus aan de ene kant gelijkvloers met het maaiveld, en aan de andere kant op palen.
    Nooit geen plensbuien meer in de schuur.

    Cees.

    In reactie op: Betonnen schuurvloer #208066
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Hier is de grond meer steen dan zand en is het dus makkelijk om gewoon wat gelijke keien onder de wapening te leggen. Dat werkt prima, dure blokjes zijn niet nodig, de ‘omhoogtrek-hark-methode’ werkt ook, maar je hebt weinig zicht op wat je doet.

    Voor het fundament is het ook goed om wat grotere keien op de grond te leggen tussen de roostervierkanten, die dus iets boven het rooster uitsteken maar niet te hoog zijn voor de afwerkvloer. Dus je gaat van bodem (plastic) naar grof, naar fijn. Een laag grind op het plastic (plastic= hangt af van de bodemgesteldheid en de buitentemperatuur) is dus ook een goed idee.

    Ik zou eerst de vloer maken, dan het bouwsel, vloer niet groter dan bouwsel, en later dat stukje voor de barbecue leggen. Ivm temp verschillen, scheuren, uitzetting en de eenvoud van ‘eerst dit’ en dan dat.

    In reactie op: Betonnen schuurvloer #208059
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Goede morgen
    Het betongaas zo op de ondergrond plaatsen is vrij normaal hier in frankrijk alleen tijdens het storten van het beton
    trekt men met een hark de bewapening omhoog dan loopt het beton eronder en als je de bewapening dan weer loslaat zakt het niet meer door het beton naar de grond maar blijft het ook hangen op het grind in het beton.
    Ik heb nog wel eens geholpen bij een bevriende aannemer om een fundering of een vloer te storten en dan werd altijd volgens deze wijze gewerkt.
    Mvrgr
    Joe

    In reactie op: Betonnen schuurvloer #208057
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dank je Rob. Inderdaad geen zichtbaar winstpunt, dus ik blijf bij de oude methode. Ik dacht overigens wel dat de combi grond ijzer en beton in ieder geval enkele centimeters diep hard zou worden vanwege het invloeien van het beton en dat daardoor het betongaas opgesloten en wel zijn werk kon blijven doen. Blijft nog de vraag of de vloer zonder groot bezwaar een meter kan uitsteken onder de abri.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #208025
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Tethering werkt nooit zo goed als een los modem/router domweg omdat de antenne minimaal is. Op een Brits forum heeft iemand een SFR RED 4G 100G/maand in gebruik genomen met een Tp-Link TL-MR6400 modem/router. Sim er in, aanzetten en direct ruim 60 MB/s down zelfs met een matig 4G signaal ter plaatse. Hij heeft z’n Orange abonnement inmiddels de deur uitgegooid…

    In reactie op: Inspectie Consuel Dordogne #208022
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Leuk om je verhaal te lezen Eric en gefeliciteerd! Ik weet nog goed hoe bij mij de spanning opliep, want er was ook geen mogelijkheid meer om met bouwstroom verder te gaan. De eerste keer keuring viel de man over de aarding in de badkamer waarbij hij wilde dat ik de randaarde en de equipotentielle aan elkaar zou knopen. Kon ik nergens vinden in de boekjes, maar het zal wel.
    Bij de tweede inspectie krijste zijn test apparaat zo hard (supersterke aarding) dat hij er verbaasd van was en het volume moest terugdraaien. Goedgekeurd.

    Naar mijn enorme installatie voor de tv met coax en het internet met UTP, werd niet gekeken, het voelde een beetje als jammer, daar heb ik dan zoveel geld en energie in gestoken. Goedgekeurd door de Consuel. Het is een brevet van vermogen om in dit land te mogen wonen. Je krijgt eerbied van al je dorpsgenoten, er wordt over je gefluisterd….

    In reactie op: Inspectie Consuel Dordogne #208019
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Eric,

    Gefeliciteerd! Je verhaal was een feest der herkenning voor mij, been there done that, bought the T-shirt 🙂 . En ja, ik heb er wakker van gelegen, en heb heel onvolwassen een gat in de lucht gesprongen en juichkreten geslaagd toen de Consuel man na een succesvol verlopen keuring zijn hielen had gelicht.

    Voor iedereen die dit traject nog door moet, ook uit jouw verhaal blijkt weer waar de prioriteiten van de controleur liggen. Namelijk, bij de veiligheid van de installatie. Ook bij mij controleerde hij alle aarde, keek naar gebruik van (aarde)draadkleuren en of in het tableau alle draden stevig vast zaten. Ook bij mij kon mijn volledig aangelegde coax- en UTP installatie hem niets schelen.

    Toen ik hem daarnaar vroeg was zijn reactie, vrij vertaald: “als ik een installatie goedkeur en na enige tijd blijkt de TV of de telefoon niet te werken kan dat niemand veel schelen, maar als een gebruiker wordt geëlectrocuteerd omdat ik een veiligheidsprobleem over het hoofd heb gezien heb ik een héél groot probleem. Dus raadt u zelf maar waar ik mijn beperkte controletijd aan besteed”.

    Logisch toch?

    Salutations, Jos

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #208018
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir allen,

    Hartelijk dank voor alle uitgebreide reacties. En nee, ik zit er niet mee dat de discussies af en toe wat in de vrije figuren gaan. Ik erger mij niet aan “draad kapen”, over het algemeen leer ik van alles wat ik lees. Zo ook hier.

    Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik het nu aandurf mijn huidige aansluiting van Orange naar Red te laten verkleuren. Ik zag een paar dagen geleden alweer een boomtak op de telefoonkabel rusten.Te hoog en te ver weg om er zelf met de zaag bij te kunnen, maar wel een probleem in wording. Het idee om niets anders dan een chatfunctie te hebben om een probleem te doen oplossen, in plaats van een medewerker in de nabije Orange shop over de toonbank te kunnen trekken 🙂 , maakt me nog steeds wat bang. Heel diep van binnen.

    Ik ben wél geïnspireerd door de suggestie van Jako aangaande het RED 4G aanbod van 10 euri per maand. Ik heb dan ook als eerste de actie gestart om het Reglo Mobile abonnement van madame met nummerbehoud hiernaar over te zetten. Als dat naar wens verloopt heb ik alvast twee dingen bereikt. Ten eerste heb ik dan een oppervlakkige indruk van de efficiëntie en klantbehandeling van RED. Ten tweede kan ik dan een backup Internet verbinding realiseren, in eerste instantie door WiFi/4G tethering via het mobieltje van madame, uiteindelijk eventueel met een toegewijde 4G modem/router. In het ergste geval kan ik dan 30GB per maand opstoken tijdens het wachten op herstel van mijn internetverbinding. Het klinkt wellicht wat paranoide maar een dergelijke fallbackmogelijkheid geeft mijn techneutenziel rust.

    Als de overgang naar RED 4G binnen de beloofde 24 uur haar beslag krijgt heb ik nog ruimschoots de tijd om te testen hoe de tethering bevalt vóórdat de termijn van het huidige RED ADSL aanbod afloopt.

    Helemáál mijn vaste lijn laten vallen wil ik op dit moment nog niet, omdat 30GB per maand niet genoeg is om mijn andere voornemen, namelijk het overgaan op internet TV streaming in plaats van Canal Digitaal, mogelijk te maken. Dus of ie nu rood of oranje gekleurd is, die vaste lijn moet nog maar even blijven. Wordt vervolgd.

    Salutations, Jos

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #208009
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Jos le Conseiller: Als 4G ontvangst van SFR goed is en je zit ver van de telefooncentrale kun je ook overwegen om de telefoonkabel vaarwel te zeggen en over te stappen op een 4G aanbod van RED: 30 Gb voor slechts €10,-/maand. Stop de simkaart van SFR in een 4G modem en je hebt snel internet.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #208004
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Mijn nummer wordt nog herkend, ik heb ook gewoon mijn oude analoge nummer behouden en dan is dat gebruikelijk. Bij jou bleek nummerbehoud bij de omschakeling naar SFR ook al niet mogelijk, kennelijk was er toen al iets met dat nummer.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207998
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ja, met dat formulier. Nou ben ik in jouw situatie wel benieuwd hoe dat afloopt immers ik herinner me dat je jouw analoge nummer hebt geporteerd naar een virtueel SFR (Voip) nummer dus dat nummer zal niet ook je NDI nummer zijn lijkt me. Een NDI (Numéro de Désignation d’Installation) is altijd een fysieke lijn gekoppeld aan een huisadres.

    Nu kan je dat b.v. verifiëren door net te doen of je wilt overstappen naar een andere ISP. De procedure vraagt dan direct in het begin je telefoonnummer. In dat geval geef je het huidige SFR nummer. Als het nummer niet word herkend tijdens de procedure dan is het geen NDI nummer en kan Orange er uiteindelijk ook niks mee.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207997
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Aha, dat is grappig. Je kon dat dus gewoon via dit formulier van Thomas doen zonder dat je een klant bent van Orange.

    Ik heb jaren geleden als Orange klant DLM al uit laten zetten via dat formulier, maar de kans bestaat dus dat DLM nu weer aan staat en dat je dat als niet-klant toch gewoon weer uit kan zetten. Goed om te weten, bedankt.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207996
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Tja Jako nu overvraag je me. Hoe het kan weet ik ook niet maar ik ben in ieder geval niet de enige.

    Bij mij is het NDI niet gelijk aan mijn vorige analoge nummer. Met die NDI vul je het on-line formulier in en na enkele uren krijg je een mail met bevestiging dat aan het verzoek is voldaan.

    Om kort te gaan lijkt het er in mijn geval op dat mijn lijn binnen de centrale is omgestoken op een andere poort waar dan standaard de DLM op zit. Mogelijk hebben ze een kast voor orange klanten en een kast voor de degroupage klanten om eea uit elkaar te kunnen houden. wie weet.

    In reactie op: 2 vraagjes over belasting huurinkomsten #207995
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb gebeld met het lokale belastingkantoor. Omdat ik geen inkomsten in Frankrijk heb is het niet mogelijk om toegang te krijgen tot impots.gouv.fr om mijn aangifte te wijzigen. Dat moet gewoon op papier.

    Ik moet opnieuw een gecorrigeerde papieren aangifte sturen…

    (het is bijna 2018)

    In reactie op: Inspectie Consuel Dordogne #207989
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Gefeliciteerd, Eric!
    En weer eens zie je dat alles geen probleem is als je zorgvuldig en logisch te werk gaat.
    Ik zou de engelse uitspraak
    Measure twice, cut once
    hier modificeren in
    Plan dubbel goed, dan loopt in de praktijk alles netjes.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207987
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Toen ik dat NDI nummer, wat lijkt op een regulier telefoonnummer, te pakken had kon ik bij Orange verzoeken de DLM te verwijderen

    Het NDI nummer is normaliter gelijk aan het oorspronkelijke telefoonnummer van de fysieke analoge telefoonlijn.
    Hoe kun je bij Orange verzoeken om DLM te verwijderen als je geen klant bent bij Orange? En hoe haalt Orange het in z’n hoofd om DLM te activeren op een lijn die SFR huurt zonder dat de klant (=SFR) daar om vraagt?

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207982
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bosbess het lijkt er op dat je laptop als die ontwaakt eerst een programma start dat contact zoekt op internet (bijvoorbeeld je mailprogramma of een browser) en dan pas je wifi-verbinding wakker schudt. Dat betekent dat je dus eerst de melding krijgt dat er geen verbinding is, dat kost wat opstarttijd, en dat dan pas aan die verbinding wordt gewerkt. Je kunt proberen om de volgorde van wakker worden te veranderen. Daar zijn enkele programmaatjes voor.
    Groet,
    Frans

    In reactie op: Wifi valt steeds weg #207978
     Admin
    Sleutelbeheerder

    DNS=Domain Name System. Het is het mechaniek op internet wat de naam van een website (bv infofrankrijk.coml) vertaalt naar het IP nummer van die website. De meeste mensen onthouden nu eenmaal gemakkelijker een naam dan een willekeurig nummer.

    Als de toegewezen dns server niet goed werkt of niet klopt, dan kan het heel lang duren voordat de gezochte website reageert of die reageert helemaal niet. De DNS servers worden verzorgd door SFR en kun je niet aanpassen in de SFR box, maar wel in je computer. DynDNS is een heel andere service, nu niet van belang en afblijven. Een MAC adres kun je niet uitschakelen, het is een uniek hardware adres van je netwerkadapter. Vermoedelijk bedoel je ergens een optie om mac adressen te filteren. Pas daarmee op als je niet weet wat je doet, voor je het weet heb je je notebook de toegang tot je eigen netwerk verboden.

    Bij apparaatbeheer moet je eerst het juiste apparaat selecteren (netwerkadapters->Broadcomm Wifi Adapter oid) waarna je de tab stuurprogramma kunt selecteren.

    OpenDNS is niet iets wat je kunt vinden, maar een dienst waar je gebruik van kunt maken. Ze leveren een DNS service onafhankelijk van je provider. Maar ik denk dat het aanpassen van deze gegevens te complex is en dan kun je er beter vanaf blijven om te voorkomen dat het fout gaat.

    In reactie op: Wifi valt steeds weg #207976
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Om het draadje van Jos niet te vervuilen ga ik hier maar even verder op het WiFi probleem wat kennelijk nog bestaat.

    De SFR box heeft inderdaad net een firmware update gekregen, maar de SFR forums (RED en ‘gewoon’ SFR) staan niet bol van klachten over WiFi problemen, ik vond er slechts één. Ik ga er dan ook van uit dat de oorzaak niet bij SFR ligt, maar bij de notebook.

    Wie nog veel vaker update dan internet providers is Microsoft en de kans is groot dat er ‘geprutst’ is aan de WiFi vanwege de recente WPA2 crack. De notebook geeft aan dat er verbinding is, maar de SFR box is het daar wellicht niet mee eens. Het kan zijn dat de SFR box nog geen IP nummer heeft toegewezen, dat de DNS niet (meer) klopt na het ontwaken, dat de WiFi driver recent een update heeft gehad of dat deze juist achterloopt.

    IP nummer en DNS servers kunnen handmatig vastgezet worden. Het IP nummer moet in de juiste reeks, maar buiten de DHCP reeks zitten, bijvoorbeeld 192.168.1.101. (boven 100 of onder -20, behalve -1). Als DNS servers kun je die van OpenDNS gebruiken : 208.67.222.222 en 208.67.220.220.
    Bij ‘apparaatbeheer’ kun je controleren of het WiFi stuurprogramma recent is geupdated, ik dat geval kun je er voor kiezen om het vorige stuurprogramma te gebruiken. Is die juist oud, klik dan eens op ‘stuurprogramma bijwerken’.

    Uiteraard niet alles tegelijk veranderen, anders weet je niet wat er geholpen heeft.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207975
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Nu het blijkbaar ook over de WiFi gaat. Omdat ik de REDBox niet gebruik maak ik dus ook geen gebruik van zijn WiFi mogelijkheden.
    Aangezien een modem/router/wifi combi meestal in een hoek staat bij de dsl aansluiting zal deze nooit optimaal zijn.
    Zelf maak ik gebruik van WiFi Access Points. Twee binnen op ieder verdiep en eentje buiten. Overal goede WiFi nu.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207972
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Jos, in het overstap draadje heb je kunnen lezen dat ik toen ook de stap gewaagd heb. Bij mij ging het allerminst vlekkeloos, dat is terug te lezen. Het duurde vele dagen voor het werkte. Door de iPhone op 4G tethering te zetten wist ik mij binnen het gezin staande te houden. Iedereen toch kunnen blijven interneten met wat ongemakken.

    Ik behoor tot beide groepen die je terug hebt gevonden op de fora. Ik was op een bepaald moment zo radeloos dat ik overwoog terug over te stappen naar Orange. Alle communicatie met Red, op welke manier dan ook, is r*k. Hele vriendelijke mensen die steeds met hetzelfde mantra komen, “het op te lossen” of “dat alles normaal werkt”.
    Uiteindelijk is het wel gaan werken, eerst na tussenkomst van een native fransman die de juiste toon tijdens een telefoongesprek wist te vinden en in tweede instantie door mijzelf er wat beter in te verdiepen.
    Nu na enkele maanden behoor ik tot de zeer tevreden groep. Maaaaar, let op een paar zaken.

    Ik lees dat het gaat om een lange lijn dus beperkte bandbreedte! Het gratis SFR kastje, de REDBox, heeft niet veel techniek aan boord om je het beste te leveren bij een lange lijn. Dan reserveert Red een deel van de bandbreedte voor het telefoongebruik. Dit is niet dynamisch, dus niet enkel bij gebruik van de telefoon maar altijd ongeacht of je aan het bellen bent of niet. Ook ik zit op een lange lijn van 7050 meter. Wat gebeurde er:
    Bij Orange, analoge telefoon en dsl was mijn snelheid (uit het log van het modem) ongeveer 1100kbps down.
    Bij Red met de REDBox aanvankelijk 900kbps. Niet slecht, ik was er tevreden mee, echter na 14 dagen trad DLM in werking en zakte het naar minder dan 500kbps. Bij regen geen verbinding en geen telefoon! Alles werkte heel traag en instabiel. Via de helpdesk kwam ik tot niveau 2 doch wederom “alles in orde meneer, geen probleem te zien”

    Ik kwam er uiteindelijk achter dit dat mijn fysieke telefoonlijn in de centrale was verplaatst. Ik had ook een ander fysiek telefoonnummer gekregen, niet het virtuele SFR voip nummer en ook niet mijn oude analoge nummer maar een NDI nummer. Toen ik dat NDI nummer, wat lijkt op een regulier telefoonnummer, te pakken had kon ik bij Orange verzoeken de DLM te verwijderen.
    Omdat ik de vaste telefoon toch nooit meer gebruikte heb ik de REDbox vervangen door een beter modem zonder telefoon en vanaf dat moment is mijn lijn stabiel 1,5mbps en ben ik een gelukkig mens. We kunnen Netflix-en en Prime kijken. Youtube werkt zonder steeds te bufferen. De lijn valt zelden weg, niet meer aankomen dus.

    Zover mijn ervaring welke zeker niet voor een ieder dezelfde is of zal zijn. Succes.

    In reactie op: waterdruk wijsheid #207970
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Jeroen, exact dit probleem heb ik ook gehad. Drukgroep bij de boiler bleef lopen e.d. We merkten het ook bij de inbouw toilet waar de druk zo hoog was dat de vlotterkraan naar onderen gedrukt werd en dus bleef doorlopen.

    De oplossing zat in het vervangen van de waterdruk regelaar, hierboven al genoemd, welke direct bij de hoofdkraan zit in mijn geval. Heb hem laten vervangen door de depannage dienst. De monteur was er in 5 min mee gedaan en hij vertelde dat die dingen niet het eeuwige leven hebben en regelmatig vervangen kunnen worden. Dat verklaart ook de reden dat ze bij de Brico in de voorraad zitten lijkt mij.
    Om compleet te zijn, de kosten in 2011, €68,75 incl TVA 5,5%. Succes.

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207969
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Zo af en toe de computer echt helemaal uit zetten, koffie drinken en dan weer aanzetten wil ook wel eens helpen.
    Steeds naar de slaapstand gaat niet altijd goed, af en toe een reïncarnatie is beter.
    wimb

    In reactie op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after #207962
     Admin
    Sleutelbeheerder

    RED by SFR is de (spot-) goedkope versie van SFR. Afgezien van een 2 maandelijkse periode direct na het activeren van de lijn is de Service Client dan ook niet telefonisch bereikbaar. De Service Client van RED is uitsluitend per chat, social media of de app bereikbaar en niet in het weekend. Ook Orange biedt deze goedkopere mogelijkheid van hun dienst zonder telefonische helpdesk via Sosh, maar is dan nog steeds veel duurder.

    Door de beschikbaarheid van een goede 4G verbinding zou dat voor jou geen probleem moeten zijn. Ik heb de service client nog niet nodig gehad en ook voor mij is een kapotte kabel de meest waarschijnlijke reden om contact te zoeken. Dat lijkt me een simpele melding die SFR direct naar Orange kan doorsluizen, dus ik hoop dat dat tzt goed gaat. Zoals in het betreffende draadje gemeld ging bij mij de overgang van Orange naar SFR prima en sindsdien betaal ik nog slechts €14,98/maand inclusief onbeperkt bellen naar vaste lijnen.

    Als je wilt kun je wel je analoge lijn behouden, dan wordt die doorgezet naar SFR. Je krijgt bij het aanmelden de optie of je de telefoon volledig wilt “dégrouperen” of niet. Dan kun je de analoge lijnkwaliteit nog ‘bewaken’.

    Ik heb de afgelopen 4 maanden in totaal enkele uren zonder internet gezeten zonder dat er iets defect was. ADSL blijft dan gewoon staan, maar geen internet verbinding. Dat is beduidend meer dan bij Orange (enkele minuten/jaar), maar het kan een incident zijn. Aangezien ADSL bleef staan heb ik ook geen contact gezocht met de helpdesk.

    In reactie op: Septic tank vs micro-station #207956
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik zou graag willen weten of Miguel naar aanleiding van de informatie van Rob nog een reactie van de Spanc in Stenay heeft gekregen. Ons dorp valt ook onder Stenay en hier speelt zo ook een en ander wat betreft aanleg fosses septiques. Ik heb een paar jaar geleden het advies gekregen een mini Station d epurification aan te leggen. Voorlopig hoef ik nog niets, maar ik verzamel info.

    Groet
    Gramoune.

    In reactie op: TNT-Sat #207948
     Admin
    Sleutelbeheerder

    “Wat kan daar de oorzaak van zijn en wat kunnen zij er aan doen?”

    Ik had ook wel eens zenderuitval, en er kwam een update. Maar ik ben niet gewaarschuwd.

    In reactie op: TNT-Sat #207947
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Jako, reuze bedankt voor deze prompte aanwijzing.

    Ik zal het de familie in Nederland laten weten en uit laten Voeren.

    In reactie op: TNT-Sat #207946
     Admin
    Sleutelbeheerder

    TNTSAT is de beveiliging flink aan het opschroeven. Hiervoor worden software-updates gestuurd naar zowel de TNTSAT ontvangers als de -smartcards. Genoemde melding lijkt er op te duiden dat een update ontbreekt. Er zijn veel verschillende typen ontvangers in omloop, dus er moeten veel updates worden verstuurd. Het gevolg is dat de updates voor een bepaalde ontvanger maar eens in de twee weken langskomt. Als het familielid weinig kijkt kan de update gemist worden. Klik hier voor het huidige update-schema en wat de laatste software versie is.

30 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,020 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?