Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #207927
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vorig jaar heb ik voor een familielid in Nederland een TNT-Sat receiver gekocht met bijbehorende kaart. Deze receiver werd door hen in Nederland aangesloten op een zelfzoekende draaibare parabool en alles werkte tot volle tevredenheid. Tot een paar weken geleden plotseling bij de kanalen 1 t/m 6, dus TF1 t/m M6 de mededeling verscheen “Vous n’avez pas le droit de voir cette station”. Alle overige kanalen werken nog altijd prima. Wat kan daar de oorzaak van zijn en wat kunnen zij er aan doen?

    #207946
     Noë
    Sleutelbeheerder

    TNTSAT is de beveiliging flink aan het opschroeven. Hiervoor worden software-updates gestuurd naar zowel de TNTSAT ontvangers als de -smartcards. Genoemde melding lijkt er op te duiden dat een update ontbreekt. Er zijn veel verschillende typen ontvangers in omloop, dus er moeten veel updates worden verstuurd. Het gevolg is dat de updates voor een bepaalde ontvanger maar eens in de twee weken langskomt. Als het familielid weinig kijkt kan de update gemist worden. Klik hier voor het huidige update-schema en wat de laatste software versie is.

    #207947
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako, reuze bedankt voor deze prompte aanwijzing.

    Ik zal het de familie in Nederland laten weten en uit laten Voeren.

    #207948
     Noë
    Sleutelbeheerder

    “Wat kan daar de oorzaak van zijn en wat kunnen zij er aan doen?”

    Ik had ook wel eens zenderuitval, en er kwam een update. Maar ik ben niet gewaarschuwd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?