Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Ik krijg zeebenen van die natte verhalen.
Nu weer terug aan de wal.Unilin Uninfo renovatie special PDF 8MB
Hierin staat beschreven hoe een dak met dakbeschot van buitenaf geisoleerd wordt.
Het lijkt mij geen probleem om dat op deze manier tussen de balken onder de vloer te gebruiken.janv
8 maart 2018 om 16:51 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209516NoëSleutelbeheerderEr blijken toch wat mensen te zijn waarbij de rijbewijsaanvraag lange tijd niet is behandeld. Sommigen hebben dus resultaat na 4 maanden, anderen wachten al vanaf oktober en hebben een goed dossier opgestuurd maar niets gehoord. Waar kan je terecht met vragen? Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor het functioneren van deze -datum 08-03-18- op het internet zwervende nummers. Ook heb ik nog niemand kunnen vinden die succes had bij het benaderen van de Prefecture, zodra het ging over een dossier gerelateerde vraag. Hier een voorbeeld hoe het een willekeurig persoon verging:
‘Bonjour, j’ai le même problème. J’ai tenté de contacter la préfecture de Loire Atlantique mais celle-ci n’offre aucun numéro de téléphone. J’ai tenté de les contacter par e-mail, sans succès. Le service ANTS n’aide pas non plus. Il est très difficile (voire impossible) de les joindre (l’attente dure 1 heure pour le service se déconnecte). En même quand une fois j’ai réussi à les joindre, leur réponse était très inutile car ils m’ont indiqué de contacter la Préfecture alors que celle-ci n’offre aucune alternative de contact.J’attends mon échange depuis 3 mois, sans aucun retour de la part de la Préfecture ni aucun moyen de les contacter.’
Maar je kunt het proberen!
algemeen tel: 3400 (0,06 ct/pm) automaat, voor algemene vragen die je ook op internet kan vinden
tel: 0240412020 prefecture in Nantes algemeen nummer
fax: +33240412025 prefecture in Nantes algemeen nummer
tel: 118612
Twitter: @Prefet44
mail: cert-pc-epe-44-instruc1@interieur.gouv.fr
contactformulier: http://www.loire-atlantique.gouv.fr/Contactez-nous
web: http://www.loire-atlantique.gouv.fr
Nederlandse Ambassade: https://www.nederlandwereldwijd.nl/contact/contactformulier8 maart 2018 om 14:28 In reactie op: Frankrijk op een heel andere manier bekijken: vanaf het water.. #209512NoëSleutelbeheerderEn voor wie zin heeft, kijk eens wat een plaatje.
Vaart deze zomer naar Avignon.
8 maart 2018 om 14:16 In reactie op: Frankrijk op een heel andere manier bekijken: vanaf het water.. #209511NoëSleutelbeheerder8 maart 2018 om 14:15 In reactie op: Frankrijk op een heel andere manier bekijken: vanaf het water.. #209510NoëSleutelbeheerderIk heb al eens eerder iets in die geest op dit forum geschreven maar werd toen al snel afgedaan als “is geen frans” en zo.
Heb het er toen maar bij gelaten.
Frankrijk heeft enorme bevaarbare kilometers voor de pleziervaart, en dat worden er steeds meer omdat men enerzijds meer kanalen aanlegt voor de beroepsvaart, en anderzijds omdat steeds meer regio’s zich bewust worden van het feit dat er geld voorbij stroomd zonder dat ze het op kunnen vissen.
Er zijn twee grote spelers op de franse markt, beiden Frans (Leboat, Nicols) maar er zijn steeds meer kleinere entreprises die bootjes verhuren vanaf electrische (h)uur-bootjes tot leuke weekendcruisers en motorjachten.
Ook het aantal schepen wat kleine cruises aanbied groeit, een soort varende Chambres d’Hôtes, zeg maar.
Wij zijn per ongeluk in dat idee gesprongen omdat we aan de Atlantische kust zaten, en maakte met onze gasten van onze toenmalige Chambres d’Hotes op een typisch Nederlands schip rondvaarten op zee of op binnenwater.
Sinds mijn 8ste droomde ik van een Tjalk, maar een Tjalk op zee is niet al te …… ik was bang voor omkieperen.
Ik had dus een schip nodig dat zowel op zee kon, als op de ondiepe Franse binnenwateren, niet te breed, niet te lang, want de Franse antieke sluizen zijn 5,20 breed en maximaal 33 meter lang.
Na vele boten en een pracht van een klassieke Spitsgatter vonden we op een dag in Lelystad dit schip, een Haringvisser van de Oostzee uit 1952, Terschelinger Blazer van 14 meter.
Voor Nederlanders een gewone bruinevloot, voor de Fransen echter een uniek schip en dus hadden we gasten genoeg.
Ik denk dat de meest beroemde vaartocht natuurlijk het Midi is, maar er zijn ook andere lieflijke vaar-routes waar je even de wereld om je heen vergeet.
Fransen hebben niet echt zeemansbenen, vandaar dat er voor de Nederlanders veel kansen liggen als men dat wil.
Rijk worden doe je er niet mee, rijk worden van toeristen doe je sowieso niet, of je moet directeur van Eurodisney zijn, en dan nog.
Maar de manier van leven is geweldig, rustgevend.
De meeste sluisjes moet je zelf bedienen, en vaak zijn er mensen die je te hulp schieten.
Het is geen uitzondering dat er mensen (op ons aanbieden) aan boord springen en enkele kilometers meevaren om het “schutten” mee te maken.Cees.
NoëSleutelbeheerderNa ingrijpen van de regering, CSA en ARCEP heeft Canal+ toegezegd om de uitzendingen vanavond nog te hervatten.
NoëSleutelbeheerderBedankt Rob.
En dan die jachten.
Mijn boot is van ijzer, en zoals bij de meeste stalen schepen is isoleren onder de waterlijn een taboe.
De kou komt veelal van wat boven water uitsteekt, niet van wat onder water zit zolang je niet in een ijsblok ligt.
Er worden wel toepassingen gedaan met vooral spuitisolatie zoals in een pur-spuitbus.
Houten schepen worden nooit geisoleerd.
Als ze dat al doen kun je er donder op zeggen dat ze vergaan.
Ook hebben ze nog wel eens de neiging een houten schip aan de buitenkant met polyester te bekleden, het zogenaamde “broeken”.
Zelfde verhaal, wachten tot alles doorgerot is.
Je kunt een houtenschip gewoon in het water laten, maar de meesten halen haar na het seizoen naar op de wal, al of niet binnen.
Om een schip lang te concerveren op het droge leggen we natte dekens op de kielbalk, zo ontrek je het water niet uit het onderschip.
Ik kocht begin 1990 een spitsgatter in Zweden die 5 jaar op de zeebodem had gelegen (1943 – 1948) Toen ik haar zag keek je van stuurboord naar bakboord dwars door het schip heen.
De kleinzoon van de bouwer had helemaal geen zin in de boot van zijn opa te varen, en dus lag ze al heel lang op het droge te vergaan.
Ik kocht haar voor een prikkie, en na transport ging ze in de polders van de lage landen ten onder.
De motor was er door ons uitgehaald, zoveel mogelijk onderdelen die er af konden, en hops de ploemp in.
Het duurde 7 maanden eer ze langzaam boven kwam drijven.
Het heeft daarna 5 jaar geduurd haar te renoveren en ze vaart nu nog steeds.Mahonie schip van 25mm planken karveel gebouwd op eiken spanten, bouwjaar 1925.
Het enige wat ik eraan veranderd had was de keuken, de rest is origineel gebleven.
Op de kielbalk staat altijd een plasje, en verder is het verbazend droog in de boot, ook al is het koud.Jan Haring is van ijzer, aan de binnenkant een vieze plakkende teerbende.
Daarboven ligt een eiken vloer van 30mm die de kou tegenhoud.
Ik ben van de winter een paar dagen aan boord geweest en zet dan zo nu en dan het fornuis aan omdat er niet echt een kachel in zit.
Gaat best.
Vanaf de waterlijn is ze geisoleerd achter de betimmering.7 maart 2018 om 12:59 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209496NoëSleutelbeheerderDat is vlot Ruud, ik begrijp uit je tekst dat je NL rijbewijs nog geldig is. Zelf wacht ik vanaf 23 nov op een bericht, mijn rijbewijs is al wel flink verlopen.
Leonard, goed dat je dat corrigeert, systematisch is altijd, althans als het systeem functioneert, ik had dat zo niet begrepen.
NoëSleutelbeheerderSchijnbaar is het niet zo eenvoudig als ik dacht.
Weinig reacties.
Ik zit eraan te denken de onderkant van de vloer te bekleden met zinkplaten.
Ik heb dat gezien op een video van een Amerikaan die de hele vloer aan de buitenkant beplakte met zink, en daarna de vloer isoleerde met glaswol.
Ik krijg alleen op glaswol de aanmerkingen dat daar muizen inkruipen.
Is dan XPS beter ?NoëSleutelbeheerder@Ron: Fransat gebruikt dezelfde codering als TNTSAT met de bijbehorende noodzaak voor aes keys etc. om deze kaart in een E2 ontvanger te kunnen gebruiken. Als Fransat dat wil kunnen ook zij deze codes periodiek wisselen om dit moeilijker te maken.
Als je toch via 5 west wilt kijken is het handiger om een DVB-S2X tuner bij te plaatsen voor de ontvangst van de ongecodeerde multistream aanvoersignalen voor de TNT zendstations. Zelfs de aanschaf van een losse ontvanger die geschikt is voor ontvangst van S2X multistreams is nu al goedkoper dan een Fransat ontvanger…
Free is inmiddels gestart met het informeren van hun klanten dat de TF1 zenders wellicht gaan verdwijnen:
7 maart 2018 om 10:05 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209484NoëSleutelbeheerderRatatouille schreef:
“Op internet staat dat het opsturen van je (NL) rijbewijs alleen steekproefsgewijs zal plaatsvinden”.Ratatouille zal ook deze reactie van mij wel weer gezeur vinden, maar op internet staat:
“Votre permis de conduire étranger original vous sera systématiquement demandé pour en vérifier l’authenticité”. En dat betekent toch echt een standaard controle. Zie https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1758Gewoon de brontekst lezen en niet (te veel) kopiëren. Maar dat is slechts mijn nederig adviesje.
7 maart 2018 om 09:10 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209480NoëSleutelbeheerderGoedemorgen Ratatouille. De avis de reception die werd teruggestuurd, is gedateerd op 11 december 2017.
Ik wacht nog even met opsturen van het origineel. Ik ben binnenkort even weg en huur dan een auto. Ik heb weinig zin om met een kopie van het rijbewijs en in het frans opgesteld ontvangstbewijs de autohuur te regelen.
7 maart 2018 om 01:19 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209478NoëSleutelbeheerderDat is goed om te horen Ruud. Op welke precieze datum heb je de aanvraag gedaan? En was hij nog geldig? Het valt me op dat het vaak precies drie maanden is.
Op internet staat dat het opsturen van je (NL) rijbewijs alleen steekproefsgewijs zal plaatsvinden maar tot nu toe is dat altijd het geval, en krijg je eerst dat tijdelijke rijbewijs.
NoëSleutelbeheerder@jako, lukt uiteindelijk als je TNTSat links laat liggen, een hoop gedoe met dat kaartje en bijhorende codes die telkens wijzigen. Een kop bijplaatsen op de schotel en overstappen op Fransat. Twee kaartjes in de ontvanger en alles, incl TV, Netflix e.d. werkt met een enkele AB, ook TF1.
TNT met antenne werkt wel maar heeft last van atmosferische storingen, is hier niet echt stabiel en het beeld via Fransat is daarnaast duidelijk beter.6 maart 2018 om 14:16 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209465NoëSleutelbeheerderIk heb vandaag de ‘attestation de dépôt de permis de conduire’ ,tot juli geldig, ontvangen. De attestation samen met een kopie van het oorspronkelijke rijbewijs dient als tussentijds bewijs.
Ik had alleen de procedure volgens de aanwijzingen op internet gevolgd. Het kan dus zonder de RDW-verklaring!
Het heeft dus 3 maanden geduurd tot dit punt. Nu nog het nederlandse origineel opsturen en ingewisseld krijgen.Ruud J.
NoëSleutelbeheerderEn de baas van Orange heeft inmiddels een begin van een draai gemaakt door te verklaren dat ook hij nu denkt aan de mogelijkheid TF1 c.a. op zwart te zetten via het Orange netwerk.
(ik zal er geen last van hebben, want keek nooit naar de TF1 zenders….veel pulp naar mijn mening)
JaapNoëSleutelbeheerderInmiddels zijn de eerste effecten zichtbaar op de kijkcijfers van TF1. Het marktaandeel van ’the voice’ is gedaald van 30,4 naar 26% en het 20:00 uur journaal van France 2 heeft nu zelfs meer kijkers dan het TF1 journaal.
Free heeft aangekondigd binnen een maand de uitzendingen van TF1 te staken.
Volgens BFM TV heeft C+ de actie in tijd naar voren gehaald om te voorkomen dat pas tijdens het WK voetbal de uitzendingen zouden worden gestaakt hetgeen onacceptabel zou zijn voor de kijkers.
NoëSleutelbeheerderPOST ONLINE
De timing kon beter, nu ze net bondgenoten nodig hebben. Minister Ollongren mag samen met Rutte binnen de EU in discussie met geheel oost Europa, om mee te delen dat Nederland het nut niet ziet van het ontmaskeren van desinformatie door de EU zoals nu door EUvsdisinfo uitgevoerd. De journalistiek moet dat doen, en is daarvoor geëquipeerd, is dan het argument.
Maar klopt die premisse? Nu is aangetoond dat desinformatie voorkomt en de huidige inrichting niet in staat is daar adequaat op te reageren?
Als de journalistiek zijn werk had gedaan/kunnen doen, dan waren er niet zo veel nepnieuws berichten geweest rondom het Ukraine debat. Dan waren de -door een buitenlandse mogendheid betaalde- advertenties en berichten rondom de Amerikaanse verkiezingen door de journalisten van de vrije Amerikaanse pers al meteen ontmaskert. En niet achteraf.
Is het uitgesloten dat de EU, ook in samenwerkingsverbanden met scholen voor de journalistiek, en geleid door een organisatie op professionele wijze binnen de EU actief aan fact checking doet? Met journalistieke waarborgen en controlemogelijkheden? Is een journalist in dienst van de EU niet in staat journalistiek werk te doen?
Dat de EUvsdisinfo moet professionaliseren, dat er geld moet komen dat uit te voeren, die argumenten zijn al gepasseerd. De aanpak moet gewijzigd worden, maar is nog steeds noodzakelijk.
Als minister van binnenlandse zaken heeft Ollongren ook verantwoordelijkheid over het functioneren van de democratie. Ook in het grijze gebied waar beïnvloeding door buitenlandse actoren plaatsvindt. Kan de politiek die waarborgen dragen?
Zie de recente discussie over de ‘sleepwet’ en de verankering in de wetgeving van controlemogelijkheden, argumenten over eventuele volgende kabinetten die wellicht heel anders staan in de materie over het vrijgeven van privacy. Maar, is dan het argument, dan kunnen we altijd nog naar de EU om te gaan procederen, de EU als boven de markt staande partij om Nederlandse burgerzaken te garanderen. Het is niet anders met de bestrijding van desinformatie.
Enigszins los van de hitte van de nationale politiek, kan een organisatie als de EU richting geven aan de bestrijding van desinformatie. Het publiceren daarvan, en -door gebruik te maken van intelligente online tools-, die als nepnieuws markeren. Dat je weet dat het desinformatie is als je het tegen komt. Dat je gewaarschuwd bent.
‘Desinformatie verspreid door Rusland bestaat niet’. Zegt Poetin.
Het moet beter, maar ook in het oosten gaat de EU door.NoëSleutelbeheerderIk bedoel 1000 graden
NoëSleutelbeheerderChristian,
Volgens mij vergeet je een belangrijke eigenschap van deze rocket heaters, en dat is dat de lucht door de heat riser de een zo hoge temperatuur bereikt (100 gr) dat alle vervuiling verbrandt. De verbranding is dan ook zeer schoon, zonder roet en andere ongerechtigheden. Uit de schoorsteen komt CO2 en water.
Dat lijkt mij een zeer waardevolle eigenschap, naast het zeer hoge rendement.
NoëSleutelbeheerderWat ik in het oude forum in de door Bosbess gestarte draad schreef, en wat nu niemand meer terug kan vinden, kwam ongeveer op het volgende neer:
De basisgedachte achter de Rocket Stove (of Rocket Mass Heater) is dezelfde als bij de ouderwetse tegelkachel, die je nu nog in veel huizen in de Alpenlanden vindt (je kent toch het typische beeld van de Oma die op de ovenbank zit of ligt):
– Het vuur, of eigenlijk de verbrandingsgassen, gaan door een lang systeem van vuurvaste gangen voor zij de schoorsteen bereiken.
– Rond deze vuurgangen wordt veel massa geplaatst die tot een enorme thermische opslag leidt (inertie thermique)
– Om het vuur goed op te kunnen starten is het vaak nodig een ‘kortsluiting’ an te brengen, wil zeggen een opening die een kortere weg naar de schoorsteen vrijgeeft.
Hoe dat bij de klassieke tegelkachels werkt, en hoe deze tegenwoordig uitzien, is op mijn website na te lezen (afb. 10 t/m 13).
Sommigen van ons hadden toen een aantal foto’s geplaatst, ook van russische tegelkachels zo groot als een zeecontainer, waar men bovenop kon slapen.@Cees: bedankt voor het compliment!
NoëSleutelbeheerder@Pierro: Lang niet iedereen in Frankrijk kan TNT ontvangen, daarom is het TNT pakket ook gratis via twee satellieten en via de ‘boxen’ te zien. TF1 wil een einde maken aan dat ‘gratis’. En bovendien, zodra Frankrijk overstapt naar DVB-T2/H265 zal iedereen met een HD TV ook weer een los kastje er bij moeten kopen, of een nieuwe televisie…
@Ron: Zelfs met een Linux ontvanger los je het probleem ‘geen uitzending’ niet op, wel kun je altijd nog een DVB-T(2) tuner toevoegen.
NoëSleutelbeheerderMeer kastjes, meer afstandsbedieningen, meer losse kaartjes en de vrouw die er niks meer van snapt. Welkom in de EU of de UE dan.
Met een linux ontvanger en wat ge-hobby los je het wel op maar het blijft wel een “dinggetje”.NoëSleutelbeheerderFransco, daarom hebben ook alle Franse tv’s een ingebouwde TNT ontvanger om alle gratis channels te kunnen zien, waarom een externe ontvanger gekocht…..
Ook ik ontvang nog steeds TF1 en de rest zoals voorheen, dus geen enkel probleem hier.NoëSleutelbeheerderHet wordt ingewikkeld. Vanwege BVN (dat al langere tijd niet meer via de Orangebox is te ontvangen) een paar jaar geleden een eenvoudige satellietontvanger gekocht. Sinds een paar dagen is daar geen TF1 meer te zien, maar die zender is er nog wel op in mijn tv ingebouwde ontvanger DVB-T (TNT). Ik zap dus maar van extern satellietboxje (met BVN) naar TNT-ontvanger in tv. Het zou toch handiger moeten kunnen.
FransNoëSleutelbeheerderWanneer ik onze vriend Google vraag om de nog steeds ontbrekende zoekfunctie in te vullen dan komt ook die met lege handen terug wanneer ik vraag een verband te leggen tussen oud archief, Christian en de term rocket.
Een andere opdracht met het woord verwarmen levert meteen al 190 resultaten op:
christian verwarmen site:https://archief2.infofrankrijk.com
Maar ik sluit niet uit dat Christian’s geheugen beter is dan dat van Google. Nog even zoeken dus.
Als ik iets technisch wil weten ga ik direct naar de site van Christian. Dat bespaard me een hoop ergenis.
Cees.
5 maart 2018 om 00:15 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209430NoëSleutelbeheerderWorden ze thuis ook gek van jou?
Ga zelf een bijdrage schrijven, over het importeren van een auto bijvoorbeeld. Hebben we er allemaal wat aan.4 maart 2018 om 23:30 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209429NoëSleutelbeheerderEn toen was iedereen overtuigd van het gelijk van Ratatouille. Geen gezeur verder. Toch?
4 maart 2018 om 23:23 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209428NoëSleutelbeheerderDe officiële richtlijn is om NIET alles in kleur te printen. Verder denk ik dat Noe met de aangeleverde informatie een leesbaar artikel heeft geknipt/geplakt. Even dat Engels vervangen en ik denk dat het zo prima duidelijk is.
4 maart 2018 om 21:41 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209425NoëSleutelbeheerderHet was alleen mijn bedoeling om aan te geven dat het verstandig is om zo dicht mogelijk bij de officiële richtlijn te blijven.
Over “gezeur” laat ik me verder niet uit. De lezer kan dat het beste zelf beoordelen, ik heb daar alle vertrouwen in. -
AuteurBerichten