Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 5,191 tot 5,220 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195367
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goede reportage. Vooral het commentaar van de succesvolle internetondernemer spreekt me aan. Ook hier in dit forum wordt dit stukje ‘franse cultuur’ vaak besproken. Als gast in dit land kun je er om glimlachen, als consument is het nogal eens ergerlijk, maar als je in dit land wil ondernemen moet je wel een rasoptimist zijn!

In reactie op: De Franse telefoon tekens #189559
     Admin
    Sleutelbeheerder

Denk je dat veel Engelsen of Fransen die moeite hebben met het begrijpen van de computerstem via de telefoon kijken op infofrankrijk.com voor Nederlanders die in Frankrijk (willen) gaan wonen?

Die hebben hun eigen kanalen wel.

In reactie op: De Franse telefoon tekens #189558
     Admin
    Sleutelbeheerder

Waarom zo simpel? Het kan allemaal nog veel ingewikkelder en met meer variaties!
    En begrijpt een Engelsman/Fransman wat met HEKJE bedoelt wordt?

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195366
     Admin
    Sleutelbeheerder

Trichet zegt dat als er geen onrust is in het land, dat dat niet betekent dat het goed gaat. Juist onrust kan er op duiden dat het de goede kant op gaat. Verder geeft Trichet slechts aan wat de minimum noodzakelijke voorwaarden zijn, niet eens wat er verder nog moet gebeuren.

En meuf Le Pen is dermate naïef, dom of gewoon leugenachtig dat het te gek voor woorden is dat die nog aanhang heeft.

In reactie op: Mur en pierres voegen #200555
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat effect had ik inderdaad al vernomen. Het verklaart waarschijnlijk ook het nadrukkelijke advies in de demonstratie-video (website pointmaster) om vóór elke refill, eerst alle oude voegspecie uit het apparaat te verwijderen.

Ik ga het gewoon proberen, heb zo’n 175m2 te doen dus ik vind het het proberen waard..

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195368
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ook op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=D2gm-YCkoY0

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D2gm-YCkoY0[/youtube]

Je kunt Trichet terughoren op 47:40.
    En ik denk dat hij gelijk heeft. Er wordt weliswaar gestaakt op een dagelijkse basis want dat hoort nu eenmaal bij Frankrijk net als wijn, kaas en stokbrood.
    Maar als de regering de in de ogen van Trichet noodzakelijke hervormingen door zouden voeren, dan was wat er nu gebeurt peanuts.
    Dan ging écht het hele land plat volgens mij.

In reactie op: Mur en pierres voegen #200557
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kees,

de pointmaster kan een nuttig stuk gereedschap zijn. Ik heb de mijne gekocht toen ik het voegwerk van onze gevel reeds af had. Ik heb die dan alleen voor kleinere karweitjes gebruikt. Ik was gewoon nieuwsgierig hoe dit ding werkt.
    Mijn ervaring is: De consistentie van de specie is erg belangrijk, meestal moet die dunner zijn dan bij het voegen met de hand (met spaan en voegspijker). En vooral: de consistentie van de vulling verandert met het indrukken van de zuiger, het lijkt alsof het water er selectief uit gedrukt wordt, want het laatste stukje van de vulling (rond 1/3) werd bij mij steeds te hard om dit nog door de spuitmond uit te kunnen persen.
    Zie hier afb. 7 en 8.
    Maar: oefening baat kunst – c’est en forgeant que l’on devient forgeron!

Ik kijk uit naar uw ervaringsbericht.

In reactie op: Mur en pierres voegen #200556
     Admin
    Sleutelbeheerder

Christian,
    helemaal duidelijk, bedankt voor uw toelichting!

Overigens heb ik zojuist een ‘pointmaster’ besteld, na de zomer hoop ik mijn ervaringen daarmee met jullie te kunnen delen..

Mvg,
    Kees

In reactie op: Mur en pierres voegen #200561
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kees,
    als op de zakken iets staat van chaux naturelle, chaux hydraulique of chaux aérienne dan is het gewone kalk die min of meer grijs is (licht grijs, wit-grijs). U zult geen aanduiding chaux gris vinden. De aanduiding NHL-x die erbij staat geeft aan hoe hydraulique het materiaal is (NHL-2 is weing hydraulique, NHL-5 of -5,5 is sterk hydraulique).
    Een en ander is hier uitgelegd.
    Alleen als er BLANCHE op staat is de kalk echt wit.

Lafarge zegt: La chaux blanche révèle la couleur des sables.
    Ik kende réveler tot nog toe alleen in de betekenis van ‘openbaren’ 😉 , maar het statement van Lafarge benadrukt precies hetgeen ik in mijn vorige bijdrage bedoelde.

In reactie op: Mur en pierres voegen #200560
     Admin
    Sleutelbeheerder

Christian, ik lees in uw bijdrage dat u spreekt over ‘gewoon grijze kalk’.

Deze ben ik bij de bouwmaterialen nog niet tegengekomen, is er een franse aanduiding voor??

Mvg,
    Kees

In reactie op: Rookmelders #191879
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir Jako,

Dank voor de reminder. Maar ik heb hier nogal veel spullen die ook op 9V batterijen werken. Dus koop ik er af en toe een aantal tegelijk op eBay en dan kosten ze minder dan 2 euro per stuk inclusief verzending. Bovendien vervang ik ze niet reeds na een jaar maar pas als de detecteur gaat piepen, en daar gaat ruimschoots meer tijd overheen.

Salutations, Jos

In reactie op: Rookmelders #191874
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nadeel van de poêle à bois-cheminée met zijn 16:9 vitre, is de enorme rookontwikkeling bij het openen van de glazen deur. Als u de relatie snapt met het onderwerp…
    kachel

Ik wacht ook even tot het stof is neergedwarreld, de prijzen zakken en de hype is bekoeld. Tot die tijd doe ik niet open als er op de deur word geklopt.

In reactie op: Rookmelders #191873
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedenk dat een 9 volt batterij snel 4 euro kost en jaarlijks vervangen moet worden. Kijk dan wat een rookmelder met 10 jaar gegarandeerde lithium batterij kost.

In reactie op: Aanleg elektrische installatie #200546
     Admin
    Sleutelbeheerder

Prise à voyant!
    Prima idee, Jos. Voor mij te laat omdat mijn elektra nu compleet is (zowel in LDF als in polderland).
    Maar voor anderen zeker een nuttige hint!

In reactie op: Aanleg elektrische installatie #200545
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Christian,

Ik lees dat je geschakelde stopcontacten markeert met een sticker.

Wellicht een tip, ik realiseer geschakelde stopcontacten altijd met een module met een controlelampje erin. Zoals deze van Legrand. Dan zie je niet alleen dat het een geschakeld stopcontact is, maar ook direct of ie wel of niet onder spanning staat. Ik vind dat erg handig en de lichtpuntjes zijn te klein om me storen in het donker.

Salutations Jos

In reactie op: Rookmelders #191891
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Rob,

Ach ja, chauvinisme is niet voor niets een Frans woord dat zijn oorsprong heeft in de legende van de Franse meneer Chauvin. Om dat typisch Franse verschijnsel moet ik nog regelmatig hartelijk lachen.

In restaurant, slagerij en supermarkt waar trots wordt verkondigd dat het vlees “origine France” is. Alsof een soort natuurwet waarborgt dat je er daardoor blindelings op kunt vertrouwen en gevrijwaard bent van alle narigheid.

In de winkel en op de markt waar een houten kippenhok of vogelhuisje breeduit van het opschrift “fabriqué en France” is voorzien. Toen ik het ding omdraaide om te kijken hoe de achterkant eruit zag kon ik gelijk de splinters uit mijn vingers gaan trekken.

In de Brico, waar je van die grijze wandcontactdozen met zo’n klepje voor buiten kunt kopen. Eigen merk, eentiende van de prijs van een Legrand Plexo, maar met NF label dus je loopt geen enkel risico. Behalve dat binnen een jaar alle behuizingen loskomen van de bevestiging omdat de gammele plastic schroefbuisjes afbreken. Waarna je dus onverwacht buiten in de nattigheid staat met een open behuizing en direct aanraakbare contacten. Fijn dat NF keurmerk, geeft echt vertrouwen op die manier.

Maar goed, ik dwaal af. Waarschijnlijk kies ik de EI 105. Goedkoop en met goede beoordelingen. Gefabriceerd in Ierland en tóch NF gecertificeerd. Dan moet ie wel héél erg goed zijn 🙂

Salutations, Jos

In reactie op: Aanleg elektrische installatie #200544
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zonet nog deze link gevonden met de simulatie van een télérupteur (ietsje naar beneden scrollen). Mijn kleinzoon zou zeggen: Opa Christian, mag ik nog eens met je computermuis het licht aan en uit doen?

Behalve meer dan één lamp vanuit een télérupteur-systeem te schakelen (maar dan allen tegelijk) is het ook mogelijk meerdere lichtpunten/groepen lichtpunten onafhankelijk van elkaar met één télérupteur multiple oftewel stappenschakelaar te schakelen.
    Voorbeelden:
    Groep 1 plafondlampen / groep 2 wandlampen
    groep 1 lampen aan straatkant / groep 2 aan tuinkant
    groep 1 plafondlampen / groep 2 geschakelde stopcontacten (prises commandées)
    Men kan dan deze twee groepen apart of samen schakelen volgens het schema
    ‘alles uit – gr.1 – gr.1+2 – gr.2 – alles uit’.

Ik heb alle drie varianten reeds toegepast, en steeds met boutons poussoir aan elke toegang tot het betreffende vertrek (belangrijk vooral bij couloirs waaraan meerdere kamers liggen). Ik gebruik hiervoor Eltako stappenschakelaars, vroeger model SS11-110, nu SS12-110, zie hier op p.133 het type en op p.137 het stappenschema. Vanwege het geluid heb ik in twee gevallen alle stappenschakelaars en télérupteurs bij de boîte de comble op zolder geplaatst.

Kijk hier voor de Eltako SS12-110 en mijn aansluitschema.

En geschakelde stopcontacten merk ik steeds met een sticker:[img]http://up.picr.de/21285669uk.jpg[/img]

Interessant historisch detail:
    de meeste télérupteur-schakelingen werden in de DDR toegepast omdat men hiermee op koper voor de leidingen kon besparen.

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195365
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja natuurlijk, Hola ! Helemaal vergeten dat die op NL staat.

Dank,
    Peter.

Even later : stom van me, helemaal vergeten dat Hola niet met Safari werkt. Maar er is nog Chrome, Goochel Chrome. Vooruit dan maar.

In reactie op: Rookmelders #191871
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Jan,

Hartelijk dank voor de info, met belangstelling het artikel gelezen. Ik blijf nog enige maanden bij mijn oude niet-NF niet-gecertificeerde melder. Daarna hebben hopelijk de handelaren, gelukzoekers, oplichters, speculanten en fortuinjagers dit staaltje overheidsbemoeizucht ten volle uitgebuit en zijn de prijzen en verkrijgbaarheid weer op normaal niveau.

Salutations, Jos

In reactie op: Rookmelders #191870
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vervolg op de rookmeldertest in Que Choisir

janv

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195364
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als je weet hoe je met Usenet en newsgroups om moet gaan, de documentaire staat nu in de newsgroup: alt.binaries.documentairies
    BBC This World Quelle Catastrophe! France with Robert Peston 2015 XviD, grootte 880Mb

janv

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195363
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156610]Op zoek naar de bron, stuit ik op auteursrechten : “BBC iPlayer TV programmes are available to play in the UK only.”

Dan maar niet.

Peter.

[/quote]

In een ander topic op dit forum was iemand zo aardig ons te wijzen op het programma Hola. Dat geïnstalleerd in de browser geeft de mogelijkheid u virtueel in ieder land te laten zijn. Heb het inmiddels zelf geïnstalleerd en het gehele probleem van rechten van of voor bepaalde landen bestaat niet meer.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199876
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156604]Ik hoop binnenkort nog een bijdrage te doen aan de discussie aan de hand van het resultaat van een uitgevoerd project met betonvloer op vochtige ondergrond.[/quote]
    Binnenkort – OK.
    Maar interessanter is hoe het er na een jaar of drie uitziet. Ik heb ervaringen met het laten drogen van een vochtige muur (na correctie van foute aanpassingen van een vroegere eigenaar): het duurde jaren voor de muur droog was. Bij het vochtig worden door grondvocht dat door een betonvloer de muren in gejaagd wordt verwacht ik een vergelijkbare tijd.
    Dus wij spreken elkaar in 2018 weer 😉

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195362
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op zoek naar de bron, stuit ik op auteursrechten : “BBC iPlayer TV programmes are available to play in the UK only.”

Dan maar niet.

Peter.

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195361
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat zei Trichet nu echt ?
    Dat zou ik wel eens willen weten.

Peter.

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195360
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156607]Er wordt in Frankrijk dagelijks gestaakt en geprotesteerd, dat is niet afhankelijk van van hervormingen. Trichet zou beter moeten weten.

[/quote]

Dat zei Trichet ook niet naar ik meen. Hij zei het omgekeerde, dat hervormingen geïnitieerd worden door stakingen en protesten.

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195369
     Admin
    Sleutelbeheerder

Er wordt in Frankrijk dagelijks gestaakt en geprotesteerd, dat is niet afhankelijk van van hervormingen. Trichet zou beter moeten weten.

In reactie op: Mur en pierres voegen #200554
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag Yves,

Ik heb mijn buitenmuren met een combinatie van luchtkalk en grijs rivierzand gestuct. In totaal drie arbeidsgangen en daarbij twee korrelgrootten gebruikt. Leverancier van de luchtkalk zit in het zuiden.
    Eindresultaat is erg wit, dus ik zou zeggen dat je zeker ook grijs rivierzand kunt gebruiken.

succes Jeroen B, 62

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199875
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik hoop binnenkort nog een bijdrage te doen aan de discussie aan de hand van het resultaat van een uitgevoerd project met betonvloer op vochtige ondergrond.
    Maxandr

In reactie op: Quelle Catastrophe! France #195359
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik vond het wel een goede uitzending.
    Vooral de uitspraak van Trichet vond ik wel mooi.
    Het kwam neer op: “Als er in Frankrijk niet geprotesteerd wordt dan doet de regering te weinig aan hervormingen”. 🙂

30 berichten aan het bekijken - 5,191 tot 5,220 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?