Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderMaakt niks uit zo lang het een zender is op een eigen transponder van CanalDigitaal. Je kunt in de ‘live log’ van de Oscam webinterface de EMM’s langs zien komen, mits je de logging parameters daarvoor goed zet (bij reader de emm cache bv op 1,1,15) Voor beide providers zie je 1 keer per 3 minuten de update voorbij komen. Als je 1 update mist en het beeld is weg zit je dus maximaal 3 minuten zonder beeld zodra de kaart weer emm’s krijgt. Als de kaart meer updates mist kan dat oplopen tot maximaal 30 minuten (emms stapelen tot de kaart weer ‘bij’ is) , heractiveren is nooit meer nodig met de oranje kaart.
In jouw geval kun je ook maandelijks beide kaarten omwisselen.
Admin
SleutelbeheerderJako schreef:
Wil je cardupdates, dan zul je een CanalDigitaalzender door de CI module moeten sturen, 3 minuten per maand volstaat.Moet dat een CD-zender op 19.2 zijn Jako of volstaat een CD-zender op 23.5?
De fameuze SBS6 bv?17 september 2015 om 10:22 In reactie op: Keus van de nieuwe woonplek in Frankrijk, of toch maar elders #194704Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=159569]Alle drie was kijken en kopen en drie keer een goede keuze.
[/quote]Ik ben wel een beetje jaloers.. Nou ben ik eerder bedachtzaam dan impulsief bij de koop van een huis, en dan kan het wat langer duren.
Verkeerde tegeltjes en een lelijke kachel zullen me worst zijn, daar kan je een tijd mee leven. Echter, dit huis heeft helemáál geen kachel. En da’s weer prima als je een zomer/vakantiehuis koopt, maar ik wil er permanent wonen, en in de Cevennen kan het best fris worden.
Het is natuurlijk een kwestie van budget: als je genoeg budget hebt kan je elke tegenvaller aan. De investering voor alleen de verwarming schat ik hier op 20.000+ euro, en dan is nog onzeker of het goed werkt. Als daar gedoe bij komt met de structuur/scheuren, of met het dak, dan ga ik failliet. Of ik word een financiële slaaf van m’n huis, en ik heb weinig behoefte om een leuk “Ik Vertrek” item te worden..
Ik lees hier wel vaker het advies eerst te besluiten wáár te gaan zitten. Dat vind ik een lastige, want ik vind het overal in LDF leuk, hoewel zuidelijker mijn voorkeur heeft. Ik ben (was) meer op zoek naar een aansprekend huis+land dan een specifieke streek. Ik heb gekeken in de Pyreneeën, maar ook in de Charente. En zelfs dan sluit ik compromissen, want er is natuurlijk geen perfect huis. Eén compromis kan echter niet: het kan niet het budget overschrijden.
Het moeilijkste van mijn huizenzoektocht vond ik toch simpelweg informatie te krijgen over een huis. Als je een auto koopt krijg je informatie over elke moertje en schroefje, maar bij een huis in Frankrijk willen ze je vaak niet eens vertellen waar het stáát! En Zones Rouge/Bleu inondation, en chemins communal, staan uiteraard ook niet in de advertentie.
Een beetje druk om wèl te kopen is er ook: er zijn twee huizen geweest waar ik nèt achter het net viste..
@ratatouille: misschien ben ik op dit forum wel een informatievrager, maar op andere terreinen een informatiegever. Ik heb een inkijkje gegeven in mijn zoektocht, mijn onzekerheden, moeilijkheden en mijn vragen. Het staat je vrij daar wel of niet op te reageren. Als je iets terugverwacht word je mogelijk teleurgesteld. Uw zuurheid verbaast mij echter wel.
JS
Admin
SleutelbeheerderZo iets vermoedde ik al Jako. Dank weer voor je uitermate deskundige en heldere advies.
Admin
SleutelbeheerderVia Mezzo HD worden geen CanalDigitaal EMM’s verstuurd want deze zender zit op een Franse transponder. Wil je cardupdates, dan zul je een CanalDigitaalzender door de CI module moeten sturen, 3 minuten per maand volstaat.
Admin
SleutelbeheerderNa veel proberen en diverse discussies met CanalDigitaal heb ik toch een witte CI module aangeschaft.
Die zit nu in mijn VU+ Solo2 met een tweede Canaldigitaalkaart.
Ik heb ook een plugin geinstalleerd die de CI manipulatie mogelijk maakt en via die plugin aangegeven dat de CI module alleen voor Mezzo HD gebruikt moet worden. Alle andere Canaldigitaalzenders decoderen via de eerste CD kaart in de onderste cardreader van de Solo2.
Opnemen/kijken van een tweede kanaal gaat prima op deze manier.Omdat ik hiervoor dus de kaart uit een andere decoder heb gebruikt, heb ik die decoder als client via Oscam aan mijn basisdecoder hangen. Gaat prima.
Ik ben nu nog aan het checken of de automatische cardupdate wel goed loopt voor de CD-kaart die in de CI module zit. Niet helemaal zeker nog.Het speuren naar de boxkey voorlopig even op laag pitje gezet.
Of topic….ondertussen ook een TNTSAT kaart aangeschaft en in de bovenste cardlezer van mijn Solo2 gestopt. AESkeys online gevonden, ingevuld in de readerentry van de bovenste lezer van OSCAM en dat loopt prima.
Ook naar mijn twee andere decoders, die als client aan de basisdecoder hangen.
Nu wel telkens als die veranderen, de AESkeys voor TNTSAT zien te vinden.Tweede of topic….inmiddels een Triple CD kop voor astra 1,2,3 aangeschaft en op een triax 64cm schotel gezet. Heel nauwkeurig uitrichten en ja, beeld op alle drie (BBC 1 HD met 9.8 db, gaat net, moet je geen zware sneeuwbui hebben)
Ik zit in het uiterste zuidoostelijke puntje van de Haute Vienne (87).
Admin
SleutelbeheerderWel vraag ik mij het volgende af:
1. als u in Nederland woont en verzekerd bent voor ZVW en AWBZ, dan is er geen bezwaar tegen een verblijf van (naar ik meen) een half jaar in het buitenland. U blijft dan krachtens de Nederlandse wetgeving verzekerd voor ziektekosten.
2. het is de vraag wat krachtens de Franse wetgeving onder “werken” wordt verstaan. Geldt dat voor een (postgraduate) stage die tot doel heeft de kennis van de Franse taal te verbeteren?Admin
SleutelbeheerderBeste Steven, bedankt voor uw reactie. Ik zal eens kijken naar wintersportcentra.
Admin
SleutelbeheerderIk dacht dat met het noemen van bnp paribas pas voor de Franse rekeningen ik duidelijk was geweest, maar wellicht niet genoeg…..
Admin
SleutelbeheerderTsja, ik heb ook mijn portie wel gehad. Eigenlijk hetzelfde als Wil Close nu meemaakt: slechte verbinding die steeds wegvalt en ook na reparatie snel weer uitvalt.
Pas na ingrijpen van Thomas bleek dat de reparateur (scopelec) slechts op papier de bekabeling en concentratiedoos had vervangen. Via dit forum kon ik aantonen dat er niets was gerepareerd. Nadat Orange had laten weten ‘not amused’ te zijn hebben ze alsnog daadwerkelijk de reparatie uitgevoerd en sindsdien is bij mij het internet stabiel, sterker nog die gaat volgende maand omhoog naar 15 Mbit, zonder extra kosten.Uiteraard is Orange eindverantwoordelijk, maar mijn problemen werden veroorzaakt door een frauderende onderaannemer.
Admin
SleutelbeheerderGezien de vele reacties is ’t kennelijk geen goed idee.
Jammer.Peter (die nog van de school “heden gij, morgen ik” en “draagt elkanders lasten” en zo is).
Admin
SleutelbeheerderJa, Jan, laat mij eens geluk na alle ellende met France Télécom / Orange. Wellicht daarom begrijp ik Wil erg goed : met deze boevenbende wil je niets meer te maken hebben.
En godzijdank bood SFR ’n aardig alternatief, voor ’n redelijke prijs.Maar je kunt natuurlijk ook pech hebben. Dus gewoon veel om je heen vragen welke provider de buren hebben, en of dat bevalt.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder@Petrus: Je hebt kennelijk geluk, maar de dekking van SFR is landelijk beduidend minder dan die van Orange, vooral op het platteland. Zo heb ik hier met SFR vrijwel geen ontvangst (volgens de dekkingskaart van SFR zou die prima moeten zijn), zelfs niet met GSM terwijl Orange de volle 4 balkjes ontvangst geeft vanaf een nabijgelegen mast.
Admin
SleutelbeheerderIk heb in het originele bericht nergens kunnen lezen dat het om een Franse pas ging.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?Admin
SleutelbeheerderLezen is ooo zo moeilijk!
Admin
SleutelbeheerderEven voor de duidelijkheid ik heb een Franse bnp pas en neem in Frankrijk geld op!
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=159637]Voor 3G zit je al snel weer bij Orange, want die heeft de beste dekking en het is duur in gebruik,[/quote]
SFR heeft vrolijke aanbiedingen en ’n prima dekking.
Peter (’n tevreden 3G+-internetter met ’n abonnement voor onbeperkt gebruik bij SFR, à 24,99 euros per maand).
P.S. Voor zware download-sessies installeer ik me in ’n horecagelegenheid, dat wel.
Admin
SleutelbeheerderJe kan bij je bank een overzicht opvragen bij welke banken in het buitenland gratis geld op kan nemen. Pin je bij een andere bank dan kost het geld..
Admin
SleutelbeheerderAls je echt snel Frans wilt leren, kan dat het beste in een bedrijf waarin iedereen Frans spreekt en je veel met mensen (klanten) omgaat.
Ik denk dat de timing niet geweldig is. In de zomerperiode is er wel werk, bijvoorbeeld op campings. Maar wellicht is er iets te vinden in wintersportcentra.
En inderdaad, alleen met kost en inwoning zijn verboden. Bovendien is het verstandig om gewoon tegen ziektekosten e.d. verzekerd te zijn.Steven
Admin
SleutelbeheerderBeste Mariette,
Bedankt voor uw reactie. Ik zal hier alert op zijn.Ik zou nog steeds graag een paar maanden in Frankrijk werken, dus als iemand een manier weet dan hoor ik dat graag.
Admin
SleutelbeheerderBeste Peter,
Het werken tegen kost en inwoning in Frankrijk is verboden. De werkgever moet je minimaal een stagecontract aanbieden met daarin duidelijke afspraken, zoals werktijden, omschrijving van de taken en ook beloning.
Kost en inwoning mogen wel worden aangeboden als extra arbeidsvoorwaarden, maar niet in plaats van beloning.Admin
SleutelbeheerderSoms zijn alleen opnames bij de eigen bank of een aantal opnames per week of per maand gratis, daarboven worden kosten in rekening gebracht. Kijk de voorwaarden van de eigen rekening bij pnb paribas na.
Admin
SleutelbeheerderHarold,
dat hangt blijkbaar af van de afspraken die uw bank bnp paribas met de banken heeft waar u in het buitenland geld opneemt. Ik heb hetzelfde met mijn ABN Amro bankpas. In Duitsland €3 per opname, in Frankrijk bij verschillende banken €1 en bij andere niets, in Spanje helemaal niets.
De banken hebben blijkbaar nog niets begrepen van de Euro als betaalmiddel in heel Europa, en van SEPA, en zij hebben toch ook jarenlang grensoverschrijdende machtigingen geweigerd?
Is in dit forum iemand uit de bankenwereld die hierover iets zinnigs kan zeggen??Admin
SleutelbeheerderAangezien het probleem kennelijk in de bekabeling zit heeft overstappen naar een andere ADSL provider geen zin, die huurt dezelfde bekabeling van Orange om u internet te leveren. Als de oorzaak ligt in een te lange afstand naar de centrale, dan is het ook niet oplosbaar, maar heel vaak is het gewoon luiheid van de provider of ingehuurde reparateur die de bekabeling niet goed repareert. In dat geval helpt klagen, klagen, klagen en blijven klagen tot het opgelost is.
Alternatieven zijn Wimax, 3/4G mobiel internet en satelliet internet.
Voor 3G zit je al snel weer bij Orange, want die heeft de beste dekking en het is duur in gebruik, afrekenen per gebruikte megabyte. Wimax is niet overal beschikbaar en satelliet internet is relatief duur, vooral de aanschaf of huur van de apparatuur. Daarnaast geldt bij de meeste aanbieders een datalimiet per maand, daarboven gaat de snelheid omlaag of moet je MB’s bijkopen. Een ander onoplosbaar probleem zijn de pingtijden omdat de satelliet nu eenmaal ver weg hangt. Dat is vooral een probleem bij Voip en online gamen. Bij mijn weten biedt alleen skydsl satelliet internet tegen een flat fee.Admin
SleutelbeheerderNee hoor, dit is voor mij geen werk, slechts hobby.
De keuze voor geluidssporen of taalkeuze is standaard beschikbaar bij elke digitale TV en/of decoder zowel voor kabel, satelliet, ASDL of ‘aardse’ TNT. Zo kun je bij sommige Franse zenders (bv TF1) de taal op ‘Engels’ zetten, waarna veel Amerikaanse series gewoon in het Engels te bewonderen zijn in plaats van nagesynchroniseerd Frans.
Admin
SleutelbeheerderAllereerst alle 3 hartelijk dank voor het meedenken en reageren, alles is tenslotte welkom.
De uitleg van Jako komt denk ik van een professioneel. Voor ons is alles wel èrg ingewikkeld, wij krijgen dat instellen met al die termen echt niet voor elkaar. Daar zal een professioneel naar moeten kijken. Ik weet nu in ieder geval dat het waarschijnlijk geen defect aan de tv zal zijn, maar meer van instellen/kabel etc.
Nog een laatste vraag aan Jaco, waar woon je en doe je dit werk bij andere mensen? Wij wonen in het noorden van de 47=Lot et Garonne.Groetjes aan iedereen, AnneMiek
Admin
SleutelbeheerderWat er precies aan de hand is hangt af van hoe e.e.a. is aangesloten en staat ingesteld. Dit soort problemen doen zich eigenlijk alleen voor via HDMI, dus ik ga er van uit dat een HDMI kabel gebruikt wordt.
De Franse HD zenders zijn voorzien van ‘HD geluid’ , een AC3 audiostream, net als de meeste NL HD zenders. ALs de TV met een HDMI kabel is aangesloten én HD geluid wordt aangeboden, dan moet het decoderen van het geluid gedaan worden door de TV en de controle van het volume gaat dan over naar de TV (of aparte versterker/barre de son/soudbar). Is er geen AC3 geluid, of is een mpeg geluidsspoor gekozen, dan wordt ‘gewoon’ stereo aan de TV aangeboden en is het volume zowel met de TV als de decoder te regelen. In het algemeen is dit geluidsniveau een stuk zachter dan van AC3.
Als laatste heeft elke decoder nog de mogelijkheid om het AC3 geluid zelf om te zetten naar 2 kanalen stereo, in het Engels heet de optie “AC3 downmix”. In dat geval krijgt de TV altijd stereo aangeboden, ongeacht het gebruikte geluidskanaal, en is het volume door beide apparaten te regelen, maar ook dan is het geluid van AC3 een stuk luider.Een laatste mogelijkheid is nog dat beide apparaten via het HDMI-CEC protocol besluiten om de controle van het geluid over te dragen naar elkaar. In dat geval kan het zijn dat je het geluid van de TV bedient met de afstandbediening van de decoder of vice versa. HDMI-CEC is normaliter uit te zetten. Samsung noemt dat “Anynet”.
Admin
SleutelbeheerderHet kan aan veel liggen, bijvoorbeeld ergens in tv of decoder een instelling die het maximum bepaalt of die uitschieters beperkt. In principe geeft de decoder het geluid door. Als je die op maximaal zet, zou je vervolgens met de tv het geluid harder en zachter kunnen zetten (tot een bepaald maximum). En het is overigens geen optelling van geluid. Ik ga er daarbij vanuit dat het geluid via de boxjes in de tv wordt weergegeven.
FransAdmin
SleutelbeheerderDit, in ’t licht van de komende presidentsverkiezingen valt de eigenaardigheid van deze brief nogal mee.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=159615]Eigenaardige brief, zijn er nog mensen die deze gehad hebben?
[/quote]
Jawel, wij bijvoorbeeld.
-
AuteurBerichten