Alternatieven voor Orange telefoon en internet

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 12 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186473
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste forumleden,

    Ik heb een telefoon en internet abonnement bij Orange en ik ben daar zeer ontevreden over. s Winters heb ik regelmatig storingen in verband met storm, sneeuwval etc. Vanwege de bovengrondse leidingen is dat begrijpelijk en moet je het accepteren want het hoort bij het land. Maar de laatste maanden heb ik gemerkt dat iks zomers ook steeds vaker storingen heb. Soms zelfs al na een klein onweer of een fikse regenbui. Wanneer dat gebeurd rond vrijdagmiddag 17.00 uur, wat helaas nog wel eens voorkomt, duurt het tot dinsdag voordat de service hersteld is. Ik betaal € 36,= per maand voor een snelheid van maximaal 2mb maar meestal 0,75 mb of nog lager. Een vergoedingsregeling kent Orange niet en ik ben het eigenlijk wel zat. Kunt U mij helpen met het volgende :
    –– Is er een meer betrouwbare vorm van internet voor het Franse platteland ? Wat beveelt U aan ?
    –– Hoe zeg ik mijn abonnement bij Orange op ?

    Alvast bedankt voor Uw moeite.

    Wil

    #186475
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aangezien het probleem kennelijk in de bekabeling zit heeft overstappen naar een andere ADSL provider geen zin, die huurt dezelfde bekabeling van Orange om u internet te leveren. Als de oorzaak ligt in een te lange afstand naar de centrale, dan is het ook niet oplosbaar, maar heel vaak is het gewoon luiheid van de provider of ingehuurde reparateur die de bekabeling niet goed repareert. In dat geval helpt klagen, klagen, klagen en blijven klagen tot het opgelost is.

    Alternatieven zijn Wimax, 3/4G mobiel internet en satelliet internet.
    Voor 3G zit je al snel weer bij Orange, want die heeft de beste dekking en het is duur in gebruik, afrekenen per gebruikte megabyte. Wimax is niet overal beschikbaar en satelliet internet is relatief duur, vooral de aanschaf of huur van de apparatuur. Daarnaast geldt bij de meeste aanbieders een datalimiet per maand, daarboven gaat de snelheid omlaag of moet je MB’s bijkopen. Een ander onoplosbaar probleem zijn de pingtijden omdat de satelliet nu eenmaal ver weg hangt. Dat is vooral een probleem bij Voip en online gamen. Bij mijn weten biedt alleen skydsl satelliet internet tegen een flat fee.

    #186476
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor 3G zit je al snel weer bij Orange, want die heeft de beste dekking en het is duur in gebruik,

    SFR heeft vrolijke aanbiedingen en ’n prima dekking.

    Peter (’n tevreden 3G+-internetter met ’n abonnement voor onbeperkt gebruik bij SFR, à 24,99 euros per maand).

    P.S. Voor zware download-sessies installeer ik me in ’n horecagelegenheid, dat wel.

    #186477
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Petrus: Je hebt kennelijk geluk, maar de dekking van SFR is landelijk beduidend minder dan die van Orange, vooral op het platteland. Zo heb ik hier met SFR vrijwel geen ontvangst (volgens de dekkingskaart van SFR zou die prima moeten zijn), zelfs niet met GSM terwijl Orange de volle 4 balkjes ontvangst geeft vanaf een nabijgelegen mast.

    #186474
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, Jan, laat mij eens geluk na alle ellende met France Télécom / Orange. Wellicht daarom begrijp ik Wil erg goed : met deze boevenbende wil je niets meer te maken hebben.
    En godzijdank bood SFR ’n aardig alternatief, voor ’n redelijke prijs.

    Maar je kunt natuurlijk ook pech hebben. Dus gewoon veel om je heen vragen welke provider de buren hebben, en of dat bevalt.

    Peter.

    #186478
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tsja, ik heb ook mijn portie wel gehad. Eigenlijk hetzelfde als Wil Close nu meemaakt: slechte verbinding die steeds wegvalt en ook na reparatie snel weer uitvalt.
    Pas na ingrijpen van Thomas bleek dat de reparateur (scopelec) slechts op papier de bekabeling en concentratiedoos had vervangen. Via dit forum kon ik aantonen dat er niets was gerepareerd. Nadat Orange had laten weten ‘not amused’ te zijn hebben ze alsnog daadwerkelijk de reparatie uitgevoerd en sindsdien is bij mij het internet stabiel, sterker nog die gaat volgende maand omhoog naar 15 Mbit, zonder extra kosten.

    Uiteraard is Orange eindverantwoordelijk, maar mijn problemen werden veroorzaakt door een frauderende onderaannemer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?