Mezzo in HD bij CanalDigitaal

Dit onderwerp bevat 25 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188117
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het omzetten per 1 juli van SD zenders naar HD door de Franse provider CanalSat heeft ook invloed op de CanalDigitaal zenders die via channel sharing worden overgenomen van CanalSat. Dit betreft de zenders Motors Tv en Mezzo, beide zenders zijn vanaf vandaag in HD te zien bij CanalDigitaal en de SD versies zijn gestopt.

    Helaas heeft CanalDigitaal weer verzuimd om de eigen klanten te informeren, met name omdat CanalSat extra beveiligingen heeft ingeschakeld om illegaal cardsharing tegen te gaan.

    Dit betekent dat genoemde zenders uitsluitend nog te zien zijn met de eigen M7 ontvangers of via de nieuwste (witte) CanalDigitaal CI+ module.

    Voor veel kijkers zijn Mezzo HD en Motors TV HD vanaf vandaag dus niet meer te bekijken via CanalDigitaal. Gedupeerde klanten kunnen met CanalDigitaal bellen voor een ‘gepaste oplossing’.

    Gelukkig is TV5 monde vanaf vandaag in HD te bekijken op Astra19.2, 12129, V, 29700, 5/6 , QPSK.

    #188126
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad Jako, weer heel fraai van Canaldigitaal…………..grrrrrrrrrrrrrrr
    Maar ja….wat is een klant niet waar.
    Heb toch maar even een boze mail gestuurd. Helpt niks natuurlijk

    Maar….met mijn solo2 onder OpenPli dus mooi de pineut.
    Of zou een witte Canaldigitaal CI+ module werken op die Openpli-kasten? Kost wel weer € 59 zag ik net. En dan heb ik er drie nodig als ik op alle drie mijn Canaldigitaal kaarten Mezzo-HD wil zien.

    Gaarne je visie.

    Dank weer

    Jaap

    #188127
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ha Jaap,
    Ja die CI module werkt ook in een E2 machine, maar met alle beperkingen die daar bij horen. Er kan maar 1 datastream door de CI module, dus je bent niet meer vrij om 1 zender te kijken en een ander op te nemen. Dat kan alleen als de 2e zender op dezelfde transponder zit.
    Ik ga er van uit dat je een mail terugkrijgt met een code voor een flinke korting voor aanschaf van een CI module.

    Er is wel hoop, want ook die extra beveiliging (nano01) is al gekraakt, maar helaas nog niet publiek beschikbaar.

    #188128
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Jako voor je wederom duidelijke uitleg.

    Ik vreesde al zo iets.
    Ik heb een tweede (en een derde) kaart.
    Als ik in mijn solo2 twee Canaldigitaal-kaarten stop, één in de native gleuf en één in de CI+ module, kan ik dan wel die twee onafhankelijk gebruiken? Of gaan die twee identieke kaarten elkaar hinderen?

    De ontvanger van de derde kaart kan ik natuurlijk altijd via Oscam/cccam de tweede kaart laten uitlezen voor de decodering.

    We kijken in het algemeen alleen op de solo2 naar Mezzo e.d.

    Wel interessant dat je een aanbieding van Canaldigitaal verwacht. Ik wacht af.
    En enig idee wanneer de nano01 decodering beschikbaar is in Openpli?Oscam?

    Jaap

    #188129
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Enigma2 kan overweg met CI modules, maar verwacht geen wonderen, die ondersteuning rammelt. Ik kan dan ook niet voorspellen hoe jouw apparaat gaat reageren in deze situatie, dat is mede afhankelijk van de door Vu geleverde drivers, de gebruikte softcam en hoe die geconfigureerd staat.

    Er kan veel gefinetuned worden, bijvoorbeeld dat de CI module slechts voor één bepaalde zender wordt gebruikt. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, gewoon proberen.

    Er zijn reeds private versies van oscam (doscam) te koop die ondersteuning bieden. Ook de standaard oscam lijkt al wel klaar voor gebruik, als je in de logfile kijkt zie je dat ie vraagt om een sessiesleutel. Er is geen pijl op te trekken of die private versies ooit publiek worden, daar gaat veel geld in om. Illegale cardshare servers betalen grof geld voor werkende versies en het werkend houden daarvan. Zodra de truc publiek is zal de provider een volgende tegenactie doen, dus er is de illegale servers alles aan gelegen om dit geheim te houden.

    #188130
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou Jako, de eerste aanbieding is binnen. Nou ja, aanbieding.
    •€ 59,- voor een M7 SAT801 i.c.m. een 12 maanden verlenging
    •€ 19,- voor een M7 SAT801 i.c.m. een 24 maanden verlenging
    Dat doen we dus niet. Kastjes genoeg en betere dan Enigma2 gebaseerde zijn er niet.
    Op naar de volgende etappe. Gevraagd naar een leuke aanbieding voor een CI+ module.
    Kan ik gaan spelen, zoals je al aangeeft.
    Wordt vervolgd.

    Jaap

    #188131
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De tweede aanbieding is ook al niet wat ik wil.
    Als ik de zwarte Canaldigitaal CI-module opstuur krijg ik voor niks een witte Canaldigitaal CI+.
    Tja, wie heeft er nu een CAM in een Enigmabox als dat niet nodig is. En al helemaal niet van Canaldigitaal (ik had wel Aston modules van allerlei soorten in vorige apparaten zitten)
    Dus, weer gezegd dat ze met een beter aanbod moeten komen.

    Ik wacht weer af.

    Jaap

    #188132
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, ze doen dus niets voor me. Je bekijkt het maar dus.
    Voor het volle pond mag ik een CI+ module kopen (het bedrag is inderdaad geen halszaak, € 59, maar ja….principe….)
    Wat een fijne club is het toch, Canaldigitaal.

    Jaap

    #188133
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zet je ervaring ‘en plein publique’ op het forum van CanalDigitaal in het onderdeel klantenservice hier.

    Ik denk dat er dan wel een reactie van webcare volgt met een beter bod, anders kan iedereen meelezen wat een geweldige ‘service’ CanalDigitaal heeft.

    In eerdere situaties (fox sports international) heeft CanalDigitaal de ‘getroffenen’ wel een goed aanbod gedaan.

    P.S.
    Na het doorpluizen van het oscam forum blijkt dat oscam sinds versie 10648 helemaal gereed is voor deze nieuwe codering, je moet alleen de juiste ‘boxkey’ invullen bij de reader. De hamvraag is nog slechts hoe aan de juiste boxkey te komen.

    #188134
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Jako voor je advies en informatie.

    Bedoel je met boxkey aeskey? of is dat weer iets anders?

    #188135
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, geen aes. De boxkey is in theorie een nummer wat in de decoder staat en gebruikt wordt om de box met de smartcard te ’trouwen’.

    Dat is hier echter niet het geval, maar ik weet niet of de boxkey van CanalDigitaal een algemeen bruikbaar 16 bit hex nummer is of dat er een relatie is met het serienummer van de kaart. Helaas heb ik die info (nog) niet kunnen vinden.

    Kijk maar bij de reader info van de Oscam cardserver op je Vu, daar kun je een boxkey invullen. Het probleem is dus verholpen zodra een werkend getal, of de methode om die zelf te genereren, publiek bekend is.

    #188136
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Begrepen Jako. De AESkey is voor Viaccess zie ik.
    Dat wordt dus een zoektocht.
    Jaap

    #188137
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na veel proberen en diverse discussies met CanalDigitaal heb ik toch een witte CI module aangeschaft.
    Die zit nu in mijn VU+ Solo2 met een tweede Canaldigitaalkaart.
    Ik heb ook een plugin geinstalleerd die de CI manipulatie mogelijk maakt en via die plugin aangegeven dat de CI module alleen voor Mezzo HD gebruikt moet worden. Alle andere Canaldigitaalzenders decoderen via de eerste CD kaart in de onderste cardreader van de Solo2.
    Opnemen/kijken van een tweede kanaal gaat prima op deze manier.

    Omdat ik hiervoor dus de kaart uit een andere decoder heb gebruikt, heb ik die decoder als client via Oscam aan mijn basisdecoder hangen. Gaat prima.
    Ik ben nu nog aan het checken of de automatische cardupdate wel goed loopt voor de CD-kaart die in de CI module zit. Niet helemaal zeker nog.

    Het speuren naar de boxkey voorlopig even op laag pitje gezet.

    Of topic….ondertussen ook een TNTSAT kaart aangeschaft en in de bovenste cardlezer van mijn Solo2 gestopt. AESkeys online gevonden, ingevuld in de readerentry van de bovenste lezer van OSCAM en dat loopt prima.
    Ook naar mijn twee andere decoders, die als client aan de basisdecoder hangen.
    Nu wel telkens als die veranderen, de AESkeys voor TNTSAT zien te vinden.

    Tweede of topic….inmiddels een Triple CD kop voor astra 1,2,3 aangeschaft en op een triax 64cm schotel gezet. Heel nauwkeurig uitrichten en ja, beeld op alle drie (BBC 1 HD met 9.8 db, gaat net, moet je geen zware sneeuwbui hebben)

    Ik zit in het uiterste zuidoostelijke puntje van de Haute Vienne (87).

    #188138
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Via Mezzo HD worden geen CanalDigitaal EMM’s verstuurd want deze zender zit op een Franse transponder. Wil je cardupdates, dan zul je een CanalDigitaalzender door de CI module moeten sturen, 3 minuten per maand volstaat.

    #188139
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo iets vermoedde ik al Jako. Dank weer voor je uitermate deskundige en heldere advies.

    #188140
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako schreef:
    Wil je cardupdates, dan zul je een CanalDigitaalzender door de CI module moeten sturen, 3 minuten per maand volstaat.

    Moet dat een CD-zender op 19.2 zijn Jako of volstaat een CD-zender op 23.5?
    De fameuze SBS6 bv?

    #188141
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maakt niks uit zo lang het een zender is op een eigen transponder van CanalDigitaal. Je kunt in de ‘live log’ van de Oscam webinterface de EMM’s langs zien komen, mits je de logging parameters daarvoor goed zet (bij reader de emm cache bv op 1,1,15) Voor beide providers zie je 1 keer per 3 minuten de update voorbij komen. Als je 1 update mist en het beeld is weg zit je dus maximaal 3 minuten zonder beeld zodra de kaart weer emm’s krijgt. Als de kaart meer updates mist kan dat oplopen tot maximaal 30 minuten (emms stapelen tot de kaart weer ‘bij’ is) , heractiveren is nooit meer nodig met de oranje kaart.

    In jouw geval kun je ook maandelijks beide kaarten omwisselen.

    #188122
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wederom dank Jako voor je deskundige adviezen. Het maandelijks omwisselen van de kaarten ben ik inderdaad aan het testen.

    Ik dacht nog aan een ander trucje. Ik heb dus een Solo2 en dus twee tuners.
    Ik zou in de CI exclusieflijst een tweede (CD) zender op kunnen nemen (één waar ik toch nooit naar kijk en dat zijn er nog al wat….smile) en daar maandelijks een korte opname mee kunnen doen, automatisch te programmeren voor lange tijd. Ik zou dan niet meer hoeven wisselen en omdat ik regelmatig echte opnames doe, kom ik dan vanzelf er wel toe eens in de zoveel tijd die lijst te schonen. 5 minuten per keer, één keer per maand lijkt me dan OK. Kan ik het ook niet vergeten, vandaar.

    Goed idee? Of mis ik een essentieel punt?

    #188123
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een opname is zelfs niet nodig, een timer met een zap lijkt me al voldoende (timer type=’zap’ ipv ‘opname’). Maandelijks kan geloof ik niet standaard, maar elke week om 05:00 -05:05 uur o.i.d, daar zul je niet snel last van hebben. Wel de optie aanzetten dat ‘zap’ de box uit standby haalt. Er is ook een plugin beschikbaar onder de groene knop,die bedoelt is om de epg te updaten, en die ‘s-nachts langs door jou ingestelde zenders zapt. Maar dat lijkt me een overkill voor deze situatie.

    #188124
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Daar gaan we binnenkort mee spelen. Dank weer.

    #188125
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste heren,
    ik volg het maar net, niettemin erg interessant.
    Ga vooral zo door.

    Albert

    #188120
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nu wel telkens als die veranderen, de AESkeys voor TNTSAT zien te vinden.

    Dat je je kleinste probleem. TNTSAT heeft inmiddels nano E0 geactiveerd op France4HD, die ben je kwijt. Ik ga er van uit dat alle TNTSAT HD zenders binnenkort op dezelfde wijze beveiligd worden, dit is feitelijk dezelfde beveiliging als op Mezzo gebruikt wordt.

    Je moet op zoek naar de boxkey en 3DES key voor TNTSAT, naast de boxkey voor CanalDigitaal.

    #188121
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Jako, dat wordt er inderdaad niet leuker op zo.

    Ik heb al eens wat zitten zoeken naar die 3DES en Box-keys, en dan kom je al gauw op een paar “louche(?)” sites in Polen, Oekraïne en Rusland.

    Nou…….dat lijkt me niet echt netjes……………….(vooroordeel)

    Nee, we moeten denk ik toch maar eens de politiek in dit fenomeen interesseren, zoals nu dus blijkbaar in Duitsland aan de gang is met de verplichte routers voor internetproviders.

    Ken jij een Europarlementariër die op dit onderwerp in ingevoerd?

    Wellicht waag ik er dan eens een briefje aan.

    Jaap

    #188119
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor zover ik kan nagaan worden deze codes voor zowel Nederland als Frankrijk strikt geheim gehouden en slechts tegen een forse geldelijke donatie te bemachtigen. Voor de commerciële cardservers geen probleem, de gewone kijker is het slachtoffer. Het is me een raadsel waarom Canalsat juist het gratis TNTSAT pakket zo stevig wil beveiligen, er is geen enkel commercieel belang. De kaart voor Fransat werkt ook met Oscam maar die kaarten zijn officieel niet los verkrijgbaar waardoor de aanschaf, ook 2e hands, vrij duur is.

    Geen idee wie zich hier druk om maakt in het Europees parlement, ik vermoed niemand. Anders was al eerder opgetreden tegen Canal+, Sky etc. Alle TV providers in Europa zowel op kabel als satelliet hebben al een verplicht gebruik van de eigen boxen of zijn daar mee bezig. De rest volgt omdat niemand is aangepakt.

    #188118
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor wat betreft het vinden van die codes heb ik dezelfde indruk en mening Jako.

    En inderdaad, wat een gedoe over TNTSAT. Sterker nog.
    TNT is de set “vrije”zenders die je met elke moderne TV (met TNT kanalenkiezer) vrij uit de lucht kan plukken met een TV antenne (hark/rateau).
    BEHALVE als je in een gebied zit, dat niet gedekt wordt door de aardse stralen van een TV/TNT zender. Dan moet je naar de kabel of de satelliet. Ga dan er maar van uit dat je naar de satelliet moet, want streken waar de kabel het signaal geeft, zijn over het algemeen ook wel gedekt door de TNT zenders.

    Dus…..omdat je gedwongen bent via de satelliet naar de TNT zenders te kijken ben je je vrijheid kwijt dat te doen met een apparaat van jouw keuze.
    Mij lijkt dat een situatie, die tegen alle regels van vrij verkeer, vrijheid van consumenten etc etc in gaat.

    En blijkbaar doet niemand er wat aan. Wat een rare wereld toch, waarin bedrijven de kans krijgen EN NEMEN om zich onfatsoenlijk te gedragen OMDAT de consument het maar accepteert.

    Vandaar mijn vraag over een Europarlementariër. Want hier een zaak over te beginnen via de justitiële weg is (ook weer) voor de gewone consument onbetaalbaar.

    #188142
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op 28/9 jl kreeg ik een email van een post in deze draad van ene Masterke.
    Over Mezzo in HD ontvangst.
    Ik ben even uithuizig geweest en kon niet antwoorden. Nu wel, maar…post onvindbaar.
    Rara.

    Jaap

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?