Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Hallo Rob,
Hartelijk dank voor het meedenken.
Helaas is alles wat met stroom en doormeten te maken heeft me te moeilijk.
Ik heb besloten een nieuw apparaat te kopen en de Topfield evt. te laten repareren.
Ik heb inmiddels een bericht op een ander forum geplaatst.
Met vriendelijke groet,
EljaNoëSleutelbeheerderGoedemorgen allen,
Dat de Franse regelgeving er één van de franse slag is, moge duidelijk zijn.
Ik zit in de Meuse en wil verbouwen. Dat kan niet zonder een micro-station aan te laten leggen.
De benodigdheden hiervoor zijn duidelijk goedkoper wanneer deze uit België komen…Zaak is wel dat het een CE certificering bezit. De SPANC in Stenay beweert dat alleen Franse producten gebruikt mogen worden…
Weet iemand hier meer van?
Ik hoor graag.groet,
Miguel StigterNoëSleutelbeheerderIk heb mijn enkelwandige buis ingepakt met een thermische deken van 3 cm. De deken, daar waar ik hem kan aanraken, wordt nooit warmer dan fors handwarm. Op mijn bovenverdieping is de ingepakte buis ingemetseld in een schoorsteen met ook nog een luchtspouw van 3 cm.
De norm 8 cm gaat op voor materiaal “combustibles” (brandbaar)
Jouw metselwerk is niet brandbaar Jeroen, deze vergelijking gaat dus niet op.
Als jij een gipswand of iets anders “brandbaars” zou hebben gebruikt dan ben je buiten de norm.
Krijg je fik? ben je de pineut.Cees.
NoëSleutelbeheerder@Harold,
Gezond verstand helpt ook. Normen dienen allemaal een doelbereik. Het doel is niet normnaleving, maar het bereiken van het doel dat met de norm beoogd wordt. Dat doel kun je soms ook anders bereiken.
Ik heb mijn enkelwandige buis ingepakt met een thermische deken van 3 cm. De deken, daar waar ik hem kan aanraken, wordt nooit warmer dan fors handwarm. Op mijn bovenverdieping is de ingepakte buis ingemetseld in een schoorsteen met ook nog een luchtspouw van 3 cm. De buitenkant van de schoorsteen is zomer en winter koud. Ook als ik een aantal dagen stook.
Jeroen B, 62
NoëSleutelbeheerderMet Jos eens. Jouw dakdekker Heeft gelijk als het een enkelwandige buis betreft, niet een dubbelwandige.
Zie het zo in alle richtingen of dat nu langs een wand is, of langs een plafond, door een plafond of door een muur:
Enkelwandig Drie keer de diameter van de buis.
Dubbelwandige buis 8cm.De tekst van Jos even uitprinten en aan de dakdekker laten lezen.
Cees.
NoëSleutelbeheerderCees,
Niet goed gelezen door mij, ik denk dat hij bedoelde met enkelwandige pijp!
Neem aan dat het plaatsen van een Plaque pare feut achter de pijp op bv 10 cm is aan te bevelen als extra zekerheid? Nee ik woeker niet met ruimte alleen wel als het 45 cm had moeten zijn…Harold
NoëSleutelbeheerderCees,
Mijn Franse dakdekker die ook rook kanalen plaats maakte voor mij een tekening met ondermeer de regel daarop dat de afstand van pijp tot hout 3 maal de diameter van de buis moet zijn, dus bij dubbelwandige pijp 10/15 afstand 45 cm??
Waar staat exact die 8 cm volgens jou, zodat ik dit aan hem kan laten zien?Vr. Gr. Harrold
NoëSleutelbeheerderDe wet schrijft voor dat er 8cm ruimte moet zitten tussen de dubbelwandige pijp en een eventueel brandbaar materiaal.
Dus ook als jij een plak isolatie achter die buis schuift, dan moet of de isolatie 8cm dik zijn, of bijvoorbeeld 5cm isolatie en 3cm niks.
Dat jij er eventueel later nog een buis doorheen trekt is voor de wetgever geen verandering. 8cm is 8cm.
Het komt neer opdezelfde reactie die ik al eerder heb gegeven op jouw eerste vraag, 8cm is 8cm, zo is nou eenmlaal de wet.
Ik heb zo’n idee dat je in cm-nood zit en je begint te knoeien, doe dat niet.
8cm is 8cm, hou dat aan en dan is het goed.
Als je een enkelwandige buis hebt moet je drie keer (3x) de diameter van de buis afstand hebben van de muur.Verder met Jos eens.
Ik kan me de tijd nog goed herinneren dat als ik zei dat fransen prutsers waren ik er ongenadig voor op m’n donder kreeg.
Schijnbaar wonen jullie nu lang genoeg in frankrijk om er achter te komen dat het zo is 🙂
Als je echt niets kunt, en geen zin hebt om aandachtig de joutuup filmpjes te bekijken, vraag dan een vakman en dioe het niet zelf.
Verzekeringen proberen sowieso de boel te flessen, of jouw pijp nu wel of niet door een vakman is geplaatst.Cees.
NoëSleutelbeheerderAlleen deelnemers uit Nederland en België lees ik.
?????????????NoëSleutelbeheerderIn de dubbelwandige RvS pijp zit ook nog een 9,5 cm RvS flexibele pijp omdat ik deze nog had liggen en het leek mij geen kwaad te kunnen als extra veiligheid.
Dat is niet meteen waar. Het hangt er sterk van af of de kachel voldoende heeft aan de 9,5 cm en ook van de kwaliteit van de flexibele pijp. Sommige exemplaren zijn vooral geschikt om aanslag vast te houden en dan heb je een probleem bij het vegen. Misschien is het dus veiliger om de flexibele buis er uit te halen.
FransNoëSleutelbeheerderAls je met een RvS dubbelwandige pijp werkt van 15 cm uitwendig en tegen het houten dakbeschot een Plaque pare feut plaatst achter de pijp wat is dan de minimum afstand die nodig is tussen pijp en plaat. In de dubbelwandige RvS pijp zit ook nog een 9,5 cm RvS flexibele pijp omdat ik deze nog had liggen en het leek mij geen kwaad te kunnen als extra veiligheid.
Harold.
NoëSleutelbeheerderBonsoir,
Dus, laat de aansluiting door een erkent bedrijf doen dat hiervoor gecertificeerd is. Met de factuur in de hand kan je aantonen dat het door een vakman is aangesloten.
Met alle respect, maar kom mij nu alstublieft niet aan met verhalen dat men pas gerust kan zijn als iets door een gecertificeerd bedrijf is uitgevoerd, of bangmakerij over niet-uitbetalende verzekeringen waar ook alle Franse internetfora mee vol staan.
Het stikt in Frankrijk van de zogenaamde gecertificeerde bedrijven die u figuren op uw dak sturen die juist gisteren een carrière als parkeerwachter of telemarketer hebben ingeruild voor die van “gecertificeerd monteur” of “gekwalificeerd installateur”. Zo heb ik ooit mijn houtkachel plus schoorsteen laten installeren door een Franse “professionnel” waarna bijna mijn huis afbrandde, mijn riolering laten aanleggen door een Franse “professionnel” met vervolgens continu verstoppingen vanwege een haaks T-stuk onder de grond, mijn waterleiding laten repareren door een Franse “professionnel” waarna ik een gratis moeras naast mijn huis kreeg en de homokineten van mijn auto laten vervangen door een Franse “professionel” met als gevolg dat een paar honderd kilometer later één van de aandrijfassen los op straat lag.
Naar mijn ervaring is iedereen die een boek of handleiding kan lezen en beschikt over een IQ boven kamertemperatuur zeker zo goed in staat serieuze werkzaamheden te verrichten als de gemiddelde Franse “professionnel”, al is het alleen maar omdat de doe-het-zelver rustig de tijd kan nemen om de klus zorgvuldig te klaren. Bij mij komen de Franse “professionnels” er in elk geval niet meer in, ik ben er wel klaar mee.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorme besparingen in geld die enige zelfredzaamheid mogelijk maakt.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderBonsoir,
Ik heb mijn schema’s voor de Consuel inspectie getekend met een gratis Frans tekenprogramma onder Windows voor electrische installaties, genaamd QElectroTech. Het is overigens ook beschikbaar voor Linux en Mac.
Ik vond het heel plezierig werken en de Consuel inspecteur was zeer tevreden met het resultaat.Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderBonsoir,
In Frankrijk staan die stalen dakpanplaten bekend onder de naam bacacier, een merknaam die verzamelnaam is geworden, zoiets als de merknaam Karcher de verzamelnaam is geworden voor hogedrukreinigers.
Let wel op dat die platen niet altijd overal hetzelfde zijn, bijvoorbeeld tussen de platen van Bricodepot en Leclerc Brico zitten subtiele verschillen zodat ze niet door elkaar gebruikt kunnen worden.
Ik zou dus in één keer alle platen kopen die u nodig hebt, bij één leverancier.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderverspeelt
verspeeld.
NoëSleutelbeheerderEn zoals bij de Nederlandse leerkrachten, kan je staken en tegelijkertijd sympathie winnen. Het volk staat dan achter je, die sympathie hebben de Fransen wel enigszins verspeelt.
NoëSleutelbeheerderStakers in Frankrijk zien hun acties als enige remedie om gehoord te worden. Om iets van hun -rechtvaardige- wensen gerealiseerd te krijgen.
In een consensus maatschappij als NL hoef je normaal niet meteen de drek op tafel te leggen om je recht te krijgen. Maar soms moet je wel.
NoëSleutelbeheerderIk heb de foto gezien, je moet voorkomen dat je kalk uitsmeert. Eerst de muur verzadigen met water, zodra bijna droog aan het vlak, ga je voegen.
Netter werken, minder natte specie, staalborstel fijn gebruiken na droging, en met verdunde zoutzuur – als azijn niet werkt- voorzichtig de sluier wegwerken. Niet te veel gebruiken en plastic handschoenen aan.
Het nawerken met zuur voor tuinmuur is zeer ongewoon, zoals Rob schreef: de normale zure regen en de verzuurde tijd is meestal genoeg!
NoëSleutelbeheerderJe kan ze in ieder geval kopen bij de Bricodepot. In allerlei kleuren…
NoëSleutelbeheerderJe schets nogal een bizzar beeld van de polen, ik zie genoeg franse routiers tussen de middag ook behoorlijk aan de wijn lurken 🙂
Of je inderdaad zomaar je rijbewijs op het gemeentehuis kunt kopen weet ik niet, wat ik wel weet is dat in principe iedereen een rijbewijs kan kopen, ook jij als je daar behoefte aan hebt. (500 euro)
Wat ik bedoel te zeggen is dat men in de nieuwe wet wat te eenvoudig heeft gehandeld, en dat aan de andere kant de franse vrachtwagenchauffeur (en de vele andere franse arbeiders) eens bij zichzelf af moeten gaan vragen waar het probleem nu eigenlijk werkelijk ligt.
We hebben afgelopen week allemaal het beeld kunnen zien van die franse meneer die woedend de dranghekken van de stakers opzij gooide onder het vloeken van « hou mij verdomme niet tegen m’n werk te doen ! »
De stakers worden steeds minder aardig gevonden door de medefransoos, en ook de stakingsdrang lijkt drastisch te verminderen.
Dat maakt de vakbonden alleen maar kwader natuurlijk maar we stevenen af op een land waar we misschien ooit af komen van de beroemde hobby van de fransen:-)Cees.
NoëSleutelbeheerderJa, vreemd, nul hits. Met Google site search 92 hits. Er staat dus genoeg op de site. Klusje voor Anton ?
wimbNoëSleutelbeheerderZe zijn bij zo’n beetje iedere doehetzelfzaak te koop, dus als je ze niet ziet er gewoon om vragen.
Cees.
NoëSleutelbeheerderDag Rob,
Dat had ik al geprobeerd maar het hielp niet echt goed en het was een nogal intensieve tijdrovende klus.
NoëSleutelbeheerderDank je wel Wim. Ik ga kijken.
NoëSleutelbeheerderAls je zoekt op :PANNEAU-TUILE
dan zijn ze wel te vinden, zoals hier : http://www.panneautuile.com/panneau_tuile_toiture/panneaux_tuiles_panneaux_toitures.html
wimbNoëSleutelbeheerderJa Capitaine Polen klagen nooit krijgen hun diploma’s voor een tientje op het gemeentehuis in polen.
Zitten bijna altijd met drank achter het stuur rijden met de regelmaat van de klok mensen dood.
Maar zijn goed voor de economie.Prima werknemers.NoëSleutelbeheerderVooralsnog lijkt de actie een doodgeboren kindje. Lang niet genoeg routiers geven gehoor aan de oproep van de CGT en op strategische plaatsen zijn ze door de politie weggejaagd onder het motto dat het recht op demonstreren niet het recht tot blokkeren geeft.
Laatst was er nog een transportbedrijf in Normandië in het nieuws: door gebrek aan chauffeurs kon hij niet aan z’n verplichtingen voldoen. Meerdere vacatures, maar geen sollicitanten…
NoëSleutelbeheerderRatatouille,
Dank.
Ik ben inmiddels alle papieren aan het verzamelen en hoop dat het goed komt daar in Nantes …. ( ik zie daar op dit moment al een leeg gebouw staan waar nog niemand werkt en de verhuizing van de medewerkers die daar gaan werken is nog niet rond of iets van 31 oktober ……).NoëSleutelbeheerderHet zijn warrige tijden… Een pré-demande is voor de vraagsteller niet nodig -hoe en waar dan? – en de info hierboven (hoe Fransen hun rijbewijs moeten omzetten) is niet terzake. De site https://permisdeconduire.ants.gouv.fr/Vos-demarches/L-echange-de-permis-de-conduire-etranger-pour-un-permis-de-conduire-francais
verwijst naar info uit 2016, en stelt dat je voor de aanvraag naar je prefecture moet gaan in je regio…
Kortom, Paul, je antwoord op je vraag is gegeven. Nu nog info of je een verlopen NL rijbewijs nog kan omzetten naar een FR roze kaartje? De originele tekst WONEN EN LEVEN op deze site , klopt dat nog wel?
NoëSleutelbeheerderPaul, dat is inderdaad het geval, in Nantes. Maar dan wel per post indienen (en niet via internet).
De procedure staat hieronder beschreven en ook het adres, de cerfa documenten zijn eenvoudig te downloaden.
Démarche
La démarche se fait uniquement par courrier.Vous devrez adresser les documents suivants :
Formulaire cerfa n°14879*01 de demande d’échange de permis de conduire complété, daté et signé, en indiquant clairement votre adresse électronique ou votre numéro de téléphone portable
Formulaire cerfa n°14948*01 référence 06 obligatoirement imprimé en couleur, complété, daté et signé
1 copie couleur recto-verso du permis de conduire à échanger (et, si nécessaire, sa traduction officielle)
1 copie de justificatif d’identité
1 copie d’un justificatif de domicile
1 copie recto-verso :
du justificatif de votre résidence en France depuis au moins 6 mois (par exemple : contrat de location, contrat de travail, justificatif de sécurité sociale, avis d’imposition…) si vous êtes européen (sauf si vous êtes français), suisse ou monégasque
de votre titre de séjour ou de la vignette Ofii apposé sur votre passeport si vous n’êtes pas européen.permis internationaux
Ce service traite les demandes, sauf si vous êtes domicilié à Paris.Préfecture de la Loire-Atlantique
CERT PCI
6 quai Ceineray
BP 33515
44035 Nantes Cedex 1 -
AuteurBerichten