Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Hoe bijbels in deze Goede Week, er worden nog aren gelezen en dat doet me goed. Alle lof voor de man aan Cees’ deur.
Ik ben bang dat ’t idee om dit graan te vermalen voor menselijk consumptie op erg veel tegenwerkende regels stuit. Waanzinnig, ja. Maar ’n particulier kan natuurlijk z’n gang gaan.
Ik woon te ver weg, anders had je ’n klant (ik betaal hier bij de lokale molen 8,50 euro voor 25 kg graantjes…).Peter.
P.S. Onlangs weigerde ’t Rest’au Coeur hier op ’n maandag ’n finke zak croissants en zo van de vorige dag. Ze waren over van ’n feestje maar “we geven toch geen droog brood”, zo werd medegedeeld door de dienstdoende ontvanger.
NoëSleutelbeheerder’n Kleinigheid Wim, maar die komma na ’t allereerste woord in jouw bericht leidt tot onzin : “Nederlanders, die in het buitenland wonen (…)” waar je ongetwijfeld bedoelt “Nederlanders die in het buitenland wonen (…)”
Peter (uw eigenste kommaneuker maar dit soort slordigheid doet me jeuken).
NoëSleutelbeheerderDank Peter voor dit idee. Onze kat heeft vorig jaar elke dag (3 dagen lang) een jong konijn gescoord. Inderdaad kop en oren opgegeten en de rest heeft de hond opgegeten. Grappig detail: de hond had het konijnenjong nog niet gezien. Zij liep de tuin in, zag de kat, snuffelde aan haar kopje en rende terug op zoek naar de rest van het konijn. Alles opgegeten.
De honden jagen wel in de tuin maar zo’n rat heeft ze nog niet gevangen. Muizen worden wel gevangen en opgegeten. Soms bij voorkeur in huis…
MiekeNoëSleutelbeheerder@Cees,
Ik denk dat de 17 cent per kg ongeveer is wat de boer ervoor krijgt. In Moulin Neuf staat een meelfabriek waar wij ons meel kochten toen wij nog zelf brood bakten. Ging in zakken van 5 kg.
Ik moet zo aan mijn partner vragen wat wij altijd betaalden voor een zak van 5 kg, dat is overigens wellicht gelijk aan 10 kg graan. Ik dacht zo ongeveer 2 Euro. Dat wil zeggen dat de boer misschien de helft krijgt, d.w.z. 20 cent per kg graan.
Overigens is de marktprijs voor graan bijvoorbeeld in NL ongeveer 24 cent per kg. Zie:
http://www.productschapakkerbouw.nl/teelt/marktprijzen/9
Dat moet in La Rochelle dus veel goedkoper kunnen.Jouw vriend aan de deur is min of meer een slimmerik, die van het gebrek aan kennis van burgers en buitenlui gebruik maakt.
Ik herinner mij nog wel, dat ik als hongerend jongetje in 1944 achter de aarappelrooimachines aanliep in de polder om de achter gelaten aardappelen mee te nemen. Als de zeer christelijke boer (Biesheuvel) je echter te pakken kreeg, dan kreeg je een pak slaag. Dus zoeveel is de tijd niet veranderd. 🙂NoëSleutelbeheerderOnze Bossbesss interpretiert hinein. Ik hoef geen biljartlaken en reken mollen tot m’n beste vrinden. Maar ze zijn ’n beetje blind en knagen ook aan de worteltjes van m’n fruitboompjes terwijl ze alle ruimte hier hebben en ik ze die hele halve hectare met liefde gun.
Dus soms wordt ’t te gek, dan moet er ’n grens worden gesteld. ’t Zijn net kinderen.Peter.
NoëSleutelbeheerderHet liefst zou ik de beestjes ook inderdaad vangen en verplaatsen. Maar ja, soms zijn rigoureuze methoden nodig. Ja inderdaad, in Frankrijk. Je moest eens weten wat men hier op het platteland allemaal toepast! Het is ook wel echt Nederlands om dan direct het ‘vingertje’ te heffen …..
NoëSleutelbeheerderHelemaal mee eens/mvg/peter
NoëSleutelbeheerderHerman, net als Steven ben ik ’n détaupeur-gebruiker. Effectief, de prijs van de pétards valt mee (’t apparaat kost zo’n zestig euro).
Die vijftien molshopen kunnen overigens ’t werk zijn van slechts één mol.
Methode 3 wordt hier in de buurt toegepast door ’n slang aan de uitlaat van ’n tractor te zetten om vervolgens iets te gaan doen (hout kloven, zagen, iets op de plaats). Je doet je werk en ondertussen vergas je de mol.
Peter.
NoëSleutelbeheerderkom elke dag in het Amsterdamse bos en barst nog steeds van de molshopen.
NoëSleutelbeheerderduh
NoëSleutelbeheerderklok-klepel verhaal.
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Het aanbod op Astra2 is voor de meesten veel aantrekkelijker dan Hotbird. Geen doublures, de BBC1-4 en de ITV`s zitten alleen daar.De Astra2 satellietgroep wordt net vernieuwd door de Astra2e/f/g satellieten met een levensduur van 15 jaar. Een goede opstelling voor Astra2 gaat dus minimaal nog 15 jaar mee, prima investering. Er zijn zeker geen plannen om de Nederlandse zenders naar Astra2 te verschuiven, dat gaat nooit gebeuren. Astra2 is voorbehouden aan het VK.
De Nederlandse zenders gaan naar Astra3. Prima positie en veel goedkoper dan de Astra1 (en -2) locatie.
NoëSleutelbeheerderduh
NoëSleutelbeheerderduh
NoëSleutelbeheerderDe “Détaupeur” gebruik ik al meer dan 10 jaar. Niet goedkoop maar zeer effectief. Als een “pétard” afgaat, 100% succes als je die tenminste goed diep in de gang geplaatst hebt. De mol lijdt niet.
Wel even niet vergeten hem op “veilig’ te zetten als je hem installeert of verplaatst want een fluittoon in je oren gedurende meerdere dagen kan je deel zijn bij niet volgen van de instructies ;-).Ter bescherming tegen kippen en andere huisdieren incl. kleinkinderen zet ik er wel een emmer overheen met een dikke steen erop.
Steven
NoëSleutelbeheerderNee, niet wachten dus. Je zou in de situatie kunnen komen van die man die nooit foto’s heeft gemaakt omdat hij maar bleef wachten op de volgende generatie betere fototoestellen.
Dit voorbeeld heb ik ooit gebruikt bij een klant die maar niet kon beslissen welke IT apparatuur en software te kopen, omdat er volgens hem alsmaar verbeteringen op de markt kwamen. Hij snapte het.NoëSleutelbeheerderMarcel, bedankt voor de info. Niet op wachten dus.
WilmNoëSleutelbeheerderduh
NoëSleutelbeheerderMaar dan blijft de vraag, Marcel, is het nu al mogelijk en/of verstandig om over te schakelen?
Wilm
NoëSleutelbeheerderduh
NoëSleutelbeheerderDe methode hier in het dorp is: naast het de molshoop gaan zitten met een jachtgeweer en een fleske wijn. Zodra je zand ziet bewegen: geweer richten en schoeten. Doe wel wat zonnebrandolie op je lijf.
Wij mensen zijn de grootste vijanden van de natuur, dus dat moet wij ook waarmaken. Ik vind die handgranaten ook heel vindingrijk.NoëSleutelbeheerderMomenteel weer zo’n 20 molshopen in de tuin…… Mollen zijn heel nuttig in de bestrijding van allerlei ondergrondse boosdoeners die je gazon aantasten. Maar de (mols)hopen die ze maken vormen toch wel een probleem. Normaliter graaf ik de hopen af en verspreid ik de grond over het gazon. Er zijn echter heel hardnekkige mollen die steeds nieuwe bulten maken en dan raakt het geduld wel eens op.
De meeste “oplossingen” heb ik wel geprobeerd op de handgranaten na en dan kan ik nog carbid toevoegen. Bijna allemaal zonde van de moeite. 2 Oplossingen die ik nu hanteer: mollenklemmen en rookpatronen Anti-Taupes van Fertiligène. Ik denk dat de laatse vooral voorkomt dat de mollen de gangen weer ingaan want het is behoorlijk “benauwend” spul.Jan Joost
NoëSleutelbeheerderOei, dat is schrikken.
Wanneer gaat dat gebeuren, en hoelang blijven de schotels dan nog functioneren?Of is omschakelen nu al mogelijk en aan te raden?
Wilm
NoëSleutelbeheerderEr komen enorme veranderingen de schotel gaat verdwijnen en de satelliet ontvangst gaat op de zelfde manier als een GPS systeem als bijv een Tomtom navigatie dus geen lelijke schotel meer maar een kleine antenne.
mvg,
marcel
NoëSleutelbeheerderJako, toch nog een laatste vraag, die bij me opkwam “het oog op de toekomst”.
Op dit moment willen we kiezen voor Astra 1+3 en Horbird 13. In het rijtje ontbreekt Astra 2 dus. Is het aan te raden dit ook meteen mee te nemen, of verval ik dan voornamelijk in doublure van aanbod van zenders?
Of zijn er bv plannen bekend om Nederlandse zenders in de toekomst hiernaartoe te verhuizen?Bij voorbaat bedant.
Wilm
NoëSleutelbeheerderMij is verteld dat als je een notenboom wilt snoeien je dat niet in het voorjaar moet doen vanwege het bloeden. Dat bloeden is goed te zien op jouw foto, volgens mij moet je er wel iets aan doen om je boom te sparen. Soms kan het met as (uit de kachel), maar ik zou het even navragen bij iemand die er echt verstand van heeft.
NoëSleutelbeheerder@marhout
Aangezien notebomen “notoir” kwetsbaar zijn, vooral in jonge jaren, zou ik voor die prachtige boom het advies van een paysagiste vragen. Het gaat bij jullie boom met name om een holte waar water in kan blijven staan of een broedplaats kan ontstaan voor ellendige beestjes. Mogelijk adviseert hij een drainage.
De noteboom is geliefd om zijn eigenschap vliegen naar huis te sturen. Houd hem in ere!!25 maart 2013 om 21:22 In reactie op: Verkoopwinst tweede woning in frankrijk en Nederlandse belastingdienst #196165NoëSleutelbeheerder@linda de la mar,
De belasting “plus value op tweede woningen” is niet van gisteren. In 2012 drie maal gewijzigd. Echter door Hollande is aan de ca. 19% nog ca. 15% toegevoegd als “sociale premies”. Voor zover mij bekend is dit strijdig met Europese regelgeving want sociale premies betaal je alleen in je woonland. Ik heb ook begrepen dat hierover al strijd is tussen Brussel en Hollande. Advies bij verkoop van 2e woning is om te stipuleren dat je bezwaar maakt tegen het toegevoegde tarief van ca. 19% en dat je een claim neerlegt om teruggave indien Brussel t.z.t. gelijk krijgt. Of deze claim nog achteraf ingediend kan worden weet ik niet. Maar: niet geschoten, mis geschoten.
Succes.NoëSleutelbeheerderNotenbomen bestaan o.m. om als onderdak en voedsel te dienen voor beesten hoger in de voedselketen.
Jouw notenboom heeft zijn bestemming bereikt, en mag zich dus gelukkig noemen.
In hoeverre dat kwaad kan voor de specht, dat weet ik nietNoëSleutelbeheerderCees,
die jonge dame voor de spiegel hebben wij op een vide-greniers voor een prikkie gekocht omdat die op een jeugdbeeld van mijn oud-tante leek 😉
Het scherm bestaat uit gasbetonblokken van 50mm die ik op een stalen rail gezet heb; is op een van mijn eerdere foto’s ook te zien.
Stalen profiel van ca.8x40mm bij het weer opstellen van de zijwangen ingemetseld. Als je niets af wilt breken: gewoon aan een kant een gat met de nodige diepte aanbrengen en aan de andere kant een met dubbele diepte, dan gaat het profiel erin.
De gasbetonelementen heb ik met zagen, raspen en schrapen een beetje geprofileerd, zie hier:
En dan alles gestuct, ik meen met kalkmortel.Zo, nu hebben jullie bijna de hele gecshiedenis van het afbreken en weer opbouwen van onze openhaard!
NoëSleutelbeheerderIk kan alleen maar bevestigen wat Jos schreef.
Iemand uit het dorp die mijn muur afgewerkt heeft (hij deed dat als bijverdienste, vroeger zei men zwartwerk) heeft ook eerst vette cementmortel erop gesmeten en gladgestreken, en als afwerklaag kalkspecie met ietsje cement erop gestreken.
Door de eerste laag waren de voegen ook na drie dagen duidelijk te zien:
Na de afwerklaag was bijna niets meer te zien, en na het verven helemaal niets.
Ja, u hebt het goed gezien: ik heb de muur van parpaings van een voorkant van natuursteen voorzien.
-
AuteurBerichten