Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderBegint goed bij mij. Kent me niet meer op de nieuwe site.
Admin
SleutelbeheerderWouter, het gaat om een pot waar speciale onderzoeken mee belast worden. Het lijkt dat er veel meer bij betrokken zijn, zowel ter linker- als rechterzijde. Hetgeen wellicht de relatieve “kalmte” verklaart.
Ik meen dat ik me niet uitgelaten heb over de kwaliteiten van Guéant als minister.
Steven
Admin
Sleutelbeheerder10/VI, bericht van EDF :
EDF – Votre espace Client a changé !
“Cher Client, chère Cliente,
Désormais, il est encore plus simple et plus facile de gérer votre contrat au quotidien.
Découvrez dès maintenant la nouvelle forme de votre espace Client et profitez de ses nombreuses fonctionnalités.“Veelbelovend ? Ik zal ’t later eens proberen.
Peter.
11 juni 2013 om 01:48 In reactie op: Parlementair rapport: Frankrijk moet schaliegas gaan exploiteren #186672Admin
SleutelbeheerderHet staat in de sterren geschreven dat dit het volgende punt wordt waarop de linkerzijde machine arrière zal moeten maken. In deze tijden van (toenemende) budgettaire ademnood, wordt immers almaar duidelijker dat daar een makkelijk financieel goudpotje ligt te blinken. Nu al heet het dat er ‘schonere technieken’ zijn om het gas naar boven te halen, oftewel de eerste bakens worden uitgezet om de ommekeer mogelijk te maken.
Alleen betekent dit dan wel dat les Ecolos zich eens te meer binnen de regering voor schut zullen laten zetten, op één van hun breekpunten dan nog. Het lijkt erop dat la Gauche nog voor het einde van le quinqennat al vechtend over de keien rolt, en een verdeeld linkerblok voor les présidentielles 2017 kondigt zich aan.Admin
SleutelbeheerderJe minachting over Géant laat ik voor jou rekening Steven, want ik kon hem overigens best pruimen. Een man die man-en-paard durfde noemen, en dat zijn we in Frankrijk niet gewend. Ook deontologisch viel hij altijd op door z’n rechtlijnigheid. Vaak probeerde men hem met misplaatste argumenten van politieke correctheid te pakken, waarbij hij telkens doodleuk naar de feiten en de wetten terzake wees.
Over de feiten die je hier aanhaalt, toch het volgende.
- Ik dacht dat het hier niet zozeer over inkomsten ging, maar over onkostenvergoedingen waarmee bepaalde kosten, verbonden aan het kabinet, betaald moesten worden. Ik heb niet alle details gevolgd, maar ik had niet de indruk dat het geld rechstreeks in zijn zak ging. Het geld werd blijkbaar op zijn rekening gestort, maar nergens werd er melding gemaakt van waar dat geld uiteindelijk naartoe ging.
- De politieke verontwaardiging viel best mee, want toen men er Géant eerst op aanviel – notabene Bachelot: soit c’est un menteur, soit c’est un voleur, waarop die laatste zelf gedesavoueerd werd binnen de UMP -, werd het opeens merkwaardig stil toen Géant doodleuk opmerkte dat dit systeem van halfverdoken vergoedingen al lang bestond en iedereen ervan wist.
- Is het je ook niet opgevallen dat het hieromtrent aan de linkerzijde zo goed als windstil is? En hoe zou dat komen? Omdat ze goed weten dat hun eigen mandatarissen er evengoed van profiteren of profiteerden.
Wouter
Admin
SleutelbeheerderMaar Steven, dat contante potje is toch ’n bekend iets ? Menig parlementariër en hogere ambtenaar krijgt hier snoepjes uit, zeker wanneer ’n naar jou vernoemde wet wordt aangenomen.
Maar dat-ie ’t niet heeft aangegeven, foei !
Peter.
P.S. En TF1 heeft slechts één goede kant : die van Claire Chazal 🙂
Admin
SleutelbeheerderWel zwart. Hij heeft het niet opgegeven. Bij mijn weten dan.
Opvallend dat TF1 er vanavond héél weinig tijd aan heeft besteed. 10 seconden schat ik.
Steven
Admin
SleutelbeheerderWas-ie niet de Great Communicator, de man die aan de touwtjes van marionet Sarko trok ?
Overigens is ‘contant’ niet per definitie ‘zwart’, maar dit terzijde.
Peter.
10 juni 2013 om 19:55 In reactie op: Verkrijgbaarheid DigiD voor Nederlanders in het buitenland iets vergroot #197790Admin
SleutelbeheerderHet is niet ‘mijn bank’, ik had er andere bezigheden en die medewerker is een half uur aan het rondbellen geweest omdat hij de juiste info wilde verstrekken, in ieder geval m.b.t. de eisen om daar een rekening te kunnen openen.
Voor Obama (en Cameron) is elk buitenland illegaal. 😉
10 juni 2013 om 18:35 In reactie op: Verkrijgbaarheid DigiD voor Nederlanders in het buitenland iets vergroot #197789Admin
SleutelbeheerderVraag het Obama of de NSA: die weten tegenwoordig alles.
Steven
10 juni 2013 om 18:34 In reactie op: Verkrijgbaarheid DigiD voor Nederlanders in het buitenland iets vergroot #197788Admin
SleutelbeheerderMij lijkt, Jako, dat die bank van jou maar wat roept.
10 juni 2013 om 18:19 In reactie op: Verkrijgbaarheid DigiD voor Nederlanders in het buitenland iets vergroot #197798Admin
SleutelbeheerderNa bezoek aan een bank in Nederland ben ik weer wat wijzer, maar komen ook weer meer vragen. Volgens die bank (Rabo) hebben Nederlanders uitsluitend een BSN nummer wanneer zij in enige vorm belastingplichtig zijn in Nederland, alle anderen zien geen BSN nummer in het paspoort omdat zij geen geldig BSN nummer hebben. Feitelijk verandert er dus niets: uitsluitend aow’ers in het buitenland zijn in het bezit van een BSN nummer en kunnen van de nieuwe procedure gebruik maken, maar die hadden de mogelijkheid al. 😕
Wat zou de bank dan willen zien als ik ter plekke een rekening zou willen openen was mijn volgende vraag. Antwoord: een TIN, tax identification number.
Thuisgekomen blijkt echter dat Frankrijk geen TIN nummers verstrekt:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/tin/pdf/fr/TIN_-_country_sheet_FR_fr.pdf😮
Admin
Sleutelbeheerder@Bosbess.
Ik gebruik als jaren een Sony reader. Iets meer dan 100 Eur, all in. Die leest alle belangrijke formaten.
Nieuwe ebooks koop ik, meestal met korting bij acties van de grote uitgevers. De oudere boeken worden door mijn buurvrouw op verzoek op een stick gratis geleverd. In ruil leent zij weer mijn electrisch gereedschap. Als je ook inderdaad (gratis downloaden) Calibre op jouw pc zet, dan kun je alles wat nodig is.De reden van mijn overgaan op e-boeken is, dat dikke boeken gewoon niet meer kan lezen vanwege het gewicht van de boeken. Ik ben daartoe jaren geleden overgegaan op een leesplankje, deels ideaal, maar het gemak van een reader slaat alles.
Ik zou hem niet in FR kopen, want dan zit er vast weer een addertje onder het gras en ik zou er ook een losse lader bijkopen (10 Eur max). Ik lees een hele week op een volle batterij, maar laad graag op onafhankelijk van een pc.Admin
SleutelbeheerderEn als je al ePub wilt lezen op een Kindle, kijk dan eens naar een converter zoals bv in de Calibre software. Beetje omslachtig misschien, maar het werkt wel.
Admin
SleutelbeheerderDe belangrijkste vraag is op je gemeente een PLU (vroeger ook wel POS genoemd) heeft, een bestemmingsplan. Zo nee, dan is de kans klein dat je recht hebt om een gedeelte van de grond af te scheiden als bouwgrond (zie artikel 111 van de Code d’Urbanisme). Zo ja, dan staat dat uiteraard in het PLU. Als je niet naar de Mairie wil, dan kun je eens langs gaan bij de dichtstbijzijnde DDT, de Direction Départemental des Teritoires. Elk departement heeft er minstens één, veel departementen hebben enkele kantoren verspreid over het departement. Je kunt een afspraak maken, maar bij veel kantoren kun je ook langs gaan en ter plekke even kort met een ambtenaar spreken. Succes!
Wim
Admin
SleutelbeheerderBonjour Bosbess,
Naar aanleiding van je opmerking over de Kindle nog even een tip. Als je een E-reader koopt die het ePub formaat hanteert kun je overal op Internet gratis boeken vinden die je dan zonder problemen op je E-reader kunt zetten en lezen, zonder dat je iets te maken hebt met Amazon of andere internetwinkels. Op bijvoorbeeld Project Gutenberg vind je een enorme verzameling gratis boeken. Zelfs Dik Trom bijvoorbeeld.
Dus zelfs Amazon heeft weer zijn eigen concurrenten.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderAls branches het moeilijk hebben, moeten ze maar eens extra gaan nadenken over hun toegevoegde waarde.
Als apothekers beter betrokken worden bij medicijnvoorschrijving en controle en hun adviesrol beter invullen, hebben zie die “valeur ajoutée”.
Dat ligt in het geval van apothekers zeker niet alleen aan hen. Artsen betrekken ze onvoldoende bij het voorschrijven en zolang er geen landelijk geïnformatiseerd patiëntendossier is, wordt het moeilijk.Steven
Admin
SleutelbeheerderDe discussie over Grohe is beter daar ben ik het 100% mee eens maar waar ook de grohe niet tegen kan is kalk.Als er veel kalk in het water zit maakt het niet uit of je een dure of goedkope kraan gebruikt ze gaan beide dichtzitten,vastzitten.Alleen de duurdere kranen zijn meestal beter te demonteren en vervangings onderdelen voor te krijgen.En eens worden de chinese kranen ook wel goed denk maar eens hoe we jaren geleden over Japanse produkten dachten.Ja ik ben iets ouder ik weet dat nog.
RobAdmin
SleutelbeheerderIk weet er wel 3 in de regio waar je zoekt,maar dit zijn wel fransen die staan niet op de lijst van Wim Bavelaar dus als je liever met een hollander aan de slag gaat raadpleeg dan de lijst van Wim.Zoniet kan ik je wel helpen aan de adressen en eventueel ook wel contact leggen met ze.
RobAdmin
SleutelbeheerderBonjour Bosbess,
Allereerst mijn dank en waardering voor de uitgebreide beschrijving van je wederwaardigheden bij het verkrijgen van je restaurantvergunning. Zeer nuttig en leerzaam om zo te vernemen hoe het “vanaf nul” opbouwen van een CdH activiteit volgens de regels in de praktijk in zijn werk gaat. Ik hoop dat je inspanningen beloond zullen worden met een uitgebreide en plezierige klantenkring. En aansprekende verdiensten, natuurlijk. De weersomstandigheden zullen ooit wel weer eens verbeteren want die werken op dit moment natuurlijk niet echt mee.
De opmerkingen van je docent over illegale buitenlandse CdH´s vond ik wel intrigerend. Natuurlijk weten we allemaal dat Fransen zich nimmer zouden verlagen tot belastingontduiking en het negeren van regelgeving. Dat verklaart ook waarom het merendeel van de CdH controles plaatsvindt na aangifte door met name concurrenten. Heel vervelend als je als Franse CdH uitbater jezelf altijd en eeuwig aan alle geldende regels houdt en toch weinig succes hebt. Dan komt er zo’n vermaledijde buitenlander die wél klanten krijgt, dat kan natuurlijk niet anders dan doordat die de boel flest. Niets anders dan vaderlandslievendheid en gezagsgetrouwheid om in dat geval de autoriteiten een tip te geven. /SARC
Niettemin vraag ik me wel af, uitsluitend retorisch natuurlijk, hoe deze autoriteiten dan een vinger krijgen achter dat verhaal van die buitenlandse CdH exploitant met zijn uitsluitend buitenlandse klanten. Stel nu dat iemand in een groot huis woont en écht elke zomer veel vrienden en familie “om niet” over de vloer krijgt omdat die dat nu éénmaal gezellig vindt (en ik ken meerdere van dat soort gevallen). Loopt zo iemand dan het risico ineens een belastinginspecteur (of wat voor soort gezagsdrager dan ook) over de vloer te krijgen, gevolgd door een flinke aanslag? Dat lijkt me toch wat in strijd met wat in een rechtsstaat gangbaar hoort te zijn.
Zelf loop ik dat risico gelukkig niet, want ik ben nog steeds bezig met het gros oeuvre van mijn huis waarin ik ooit hopelijk enige CdH’s zal kunnen realiseren. Op dit moment is daar nog stromend water door het dak en luchtverversing door de muren. Maar goed, zelfs als je slechts vage CdH plannen hebt is informatie zoals die van jou erg nuttig. Ik volg je ervaringen dan ook met belangstelling en wens je veel succes.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderBenieuwd wat je gaat besluiten en ik hoop voor je dat je nieuwe plek je gaat bieden wat je zoekt. Succes met je zoektocht en eventuele verhuizing.
Admin
SleutelbeheerderHaha, nee ik heb geen cdh. Ik ben er niet zo geschikt voor geloof ik. En mijn huis vind ik mooi maar het ontbreekt aan luxe, zelf de badkamer is behelpen. Er moet nog heel veel gebeuren voordat ik geld zou durven vragen voor een verblijf daar. Ik denk dat een chd prima kan daar als je daar geschikt voor bent, publiek weet aan te spreken en kwaliteit biedt. Hoewel ik me vaak af vraag hoe die mensen allemaal kunnen bestaan want er zijn er in mijn beleving zo veel die met een chd proberen een bestaan te vinden.
Ik begrijp je enthousiasme voor de omgeving wel. Ik houd er ook van.
Je schreef dat de mensen superaardig waren toen je kwam op de plek waar je nu zit en dat dat later heel erg tegen viel. Misschien overkomt je dat in deze omgeving ook. Als ik mijn buren hoor praten over zigeuners, homo’s etc. dan kan ik me voor stellen dat die geen makkelijk leven hebben hier. Maar Charlieu is wat groter en misschien daarom wat minder bekrompen.Admin
SleutelbeheerderBonjour Cees,
Prima plan. De crisis in de EU is voorbij. Ik had het niet gedacht, maar president Hollande zegt het zelf dus het is waar. We hoeven ons niet meer druk te maken over bezuinigingen, begrotingstekorten, 3% regels en dat soort narigheid. Niets aan de hand, doorlopen mensen!
By the way, veel geluk en sterkte gewenst met je verhuisplannen. Ik kan me voorstellen dat zo’n nieuwe uitdaging je veel energie kost, maar ook oplevert. Ik hoop dat je ons deelgenoot blijft maken van je ervaringen.
Salutations, Jos
Admin
Sleutelbeheerderheel verstandig
Je kent het spreekwoord Holle vaten enz8 juni 2013 om 22:08 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195082Admin
SleutelbeheerderZijn jullie met zijn allen op de hoogte dat toen deze amerikaan daar op die fabriek was,de het machinepark al voor 65% verplaats was naar goedekopere lonen landen en de franse arbeiders gewoon niet anders konden als maar een paar uur per dag te werken want als het begin van de lijn zijn produktie voor een uur gedaan had moesten ze wachten dat het verder op de lijn ook weer verwerkt was maar daar er bijna geen produktiefaciliteit was duurde dat iets langer als normaal.
Hoe uitspraken heerlijk gebruikt kunnen worden zoals het jou uitkomt.
RobAdmin
SleutelbeheerderIk heb zo is wat van het forum doorgenomen en het valt me op dat de oude tantes niets anders dan aanmerkingen hebben op het franse leven,bestuur,economie,de mensen en noem maar op.Volgens mij moeten jullie niet naar een andere plek in frankrijk verhuizen maar gewoon uit frankrijk vertrekken.
Ik geef je op een briefje zodra ze ergens anders in frankrijk wonen komen de commentaren daar ook wel weer de mensen dit,de ambtenaren dat,de winkels zus en ga maar door.
Ik denk niet dat jullie het ooit zullen vinden in LDF gewoon een kwestie van een verkeerde instelling,niet werken tot je er dood bij neervalt maar liever sterven van plezier.
RobAdmin
SleutelbeheerderWat mij opvalt dat overal op forums hoor je dit soort dingen,bij ons in nederland enz,
We gingen toch naar frankrijk voor het franse leven frankrijk gaat zich niet aan ons aanpassen het moet toch andersom zijn.In nederland hoor ik zo vaak die buyitenlanders kunnen zich toch aanpassen aan nederland,ik denk ja dat is zo en wij zijn in frankrijk en wat doen wij???
RobAdmin
SleutelbeheerderCharlieu is leuk maar veel toeristen? Er zullen best toeristen komen, zelfs in mijn dorp staat bij de kerk wel eens een hollandse camper. Wil je een chambres-‘dood’ daar beginnen? Ook een leuk kanaal daar in de buurt maar ik weet niet of je het nog helemaal kunt bevaren.
HentAdmin
SleutelbeheerderBonjour Joebar,
Met alles respect, uw reactie slaat nergens op.
Ik ben niet vanwege de politiek uit NL vertrokken, noch in FR gaan wonen. Dus ik zie niet in waarom ik om die reden weer in NL zou moeten gaan wonen.Bovendien heb ik geen last van de FR politiek, ik moet er gewoon hard om lachen. In dat kader voor u nog een leuk plaatje. Wordt u hopelijk wat vrolijker van.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderAlle Multinationals doen de belasting ontwijking truc en alle regeringen klagen erover maar doen er niets aan.En nog iets onze koninklijke familie doet er net zo hard aan mee.
We mogen het geen belasting ontduiking noemen maar het is het natuurlijk wel.
Rob -
AuteurBerichten