Verkrijgbaarheid DigiD voor Nederlanders in het buitenland iets vergroot

Dit onderwerp bevat 21 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197777
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Volgens een bericht op de website van de Nederlandse overheid is het aanvragen van een DigiD voor Nederlanders in het buitenland iets vergemakkelijkt. Tot nu toe was het niet mogelijk voor deze Nederlanders om een DigiD aan te vragen. Slechts AOW-genieters in het buitenland kunnen via de Sociale Verzekeringsbank de code aanvragen. DigiD staat voor Digitale Identiteit en is een persoonlijke combinatie van een gebruikersnaam en een wachtwoord om via internet in contact te komen met Nederlandse overheidsdiensten.

    Bericht op de homepage.

    Wim

    #197781
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hay Wim,
    Om gelijk maar even in te haken, aflopen maand zonder enig probleem 2x DigiD geregeld en geen aow’er.
    Alles perfect op afstand geregeld dat wat er nodig was.
    Dat was vorig jaar andere koek.

    Groet Albert

    #197787
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je moet dus o.a. beschikken over een bsn, maar het burgerservicenummer wordt niet vermeldt in mijn paspoort wat in Parijs is afgegeven.

    #197778
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ClosDentelle, Albert

    Op welke site heb jij dat voor elkaar gekregen, ben er al enige tijd mee bezig maar mij lukt het niet..
    Dank Franca

    #197779
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hola Franca,
    Op deze website: https://digid.nl/aanvragen

    Bsn staat ook op NL creditcard rijbewijs.

    Succes Albert

    #197780
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Albert

    Daar was ik al, maar ik heb een adres in Frankrijk, dus de postcode kan ik niet invullen, dus….
    Of moet ik aannemen dat jij nog een adres in Ned hebt…

    Groet Franca

    #197785
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Franca,
    inmiddels niet meer alles verkocht en alle aandacht voor LDF.
    Voor het vertrek was het aantrekkelijk om alles via dat digid te regelen.

    Ciao Albert

    #197786
     Noë
    Sleutelbeheerder

    BSN staat (uiteraard) ook niet op Frans rijbewijs en iedereen die wat langer in Frankrijk is heeft een Frans rijbewijs aangezien het NL rijbewijs verloopt.

    #197797
     Anoniem
    Inactief

    Dit krijg ik te zien op de DIGID website als ik mijn BSN (sofi) nummer invul:

    Uw adresgegevens in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) zijn niet actueel omdat u geëmigreerd bent. U kunt daarom nu geen DigiD aanvragen.

    Tevens vraagt men nog steeds een postcode en address in Nederland!

    Dus kan ik nog steeds geen DIGID aanvragen.

    Dit is het antwoord van de de DIGID website over het aanvragen als men in het Buitenland woont:

    Ik woon in het buitenland, kan ik ook via http://www.digid.nl een DigiD aanvragen?
    Helaas kunt u om veiligheidsredenen geen DigiD aanvragen via de website.

    Bij een aanvraag stuurt DigiD een persoonlijke activeringscode naar het adres waarmee iemand in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) of bij de SVB geregistreerd staat. Het versturen van de activeringscode naar dit adres is onderdeel van de beveiliging van DigiD.

    Omdat Nederlanders die in het buitenland wonen niet zijn opgenomen in de GBA, kunnen zij geen DigiD aanvragen via de website van DigiD.

    Peter

    #197784
     Noë
    Sleutelbeheerder

    …. even artikel lezen. Kan niet on-line maar bij een aantal gemeentes in nederland aan de balie …..

    #197795
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is een Wonder geschied… Nu Den Haag en Schiphol nog. Ik ga mijn dure weddenschap na al die jaren toch nog verliezen?

    #197796
     Anoniem
    Inactief

    @Paulsax, Natuurlijk heb ik het artikel gelezen, maar ik reageerde op Albert zijn bericht die laat zien dat het wel mogelijk is via de website.
    Niet dus.

    Peter

    #197794
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als het iemand wel lukt via de website, dan kan het niet anders dan dat hij een nederlands adres invoert (moet bovendien een echt bestaand adres zijn). Alle andere manieren geven een foutmelding.

    #197792
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Pierro: sorry!
    Wellicht dat Albert nog even kan reageren inzake de veronderstelling dat hij nog een nederlands adres heeft!….. waarmee het dus wel lukt!

    #197793
     Anoniem
    Inactief

    Heb me trouwens wel succesvol aangemeld voor een Digid via de SVB website, daar ik AOW ontvang en je dan via hun systeem wel een aanvraag kan indienen.
    SVB vraagt alleen maar je “woonland”, buiten natuurlijk je naam, leeftijd en sofi (BSN) nummer.
    Dus gelukt, maar niet via de Digid website….
    Groeten,
    Peter

    #197783
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar daar gaat het hier niet over Pierro. Wat jij meldt, kan al heel lang.

    #197782
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ola Paul,
    Ik had op het moment van aanvraag DigiD een Nederlands adres en heb dit vanuit Frankrijk zonder probleem geregeld (2x). Ik heb DidiD gebruikt om geboorte bewijzen en andere zaken zoals uitschrijven uit gemeentelijk archief en pensioen en ….
    Vanaf 1 Mei officieel de status Allochtoon in Frankrijk en alles in Nederland verpatst.
    Inburgeren is niet echt nodig in we zijn hier in de regio sinds 20 jaar.
    En ben blij hier permanent te zijn en het scheelt een tandenborstel!

    Groet Albert

    Edit, en geen ip vervalsingen zuiver en direct.

    #197791
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja…. dus met nederlands adres: dat is het niet zo heel moeilijk !! Een Ned. adres is nou net datgene wat de meesten hier …… NIET hebben en dat was nou juist het probleem.

    #197798
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na bezoek aan een bank in Nederland ben ik weer wat wijzer, maar komen ook weer meer vragen. Volgens die bank (Rabo) hebben Nederlanders uitsluitend een BSN nummer wanneer zij in enige vorm belastingplichtig zijn in Nederland, alle anderen zien geen BSN nummer in het paspoort omdat zij geen geldig BSN nummer hebben. Feitelijk verandert er dus niets: uitsluitend aow’ers in het buitenland zijn in het bezit van een BSN nummer en kunnen van de nieuwe procedure gebruik maken, maar die hadden de mogelijkheid al. 😕

    Wat zou de bank dan willen zien als ik ter plekke een rekening zou willen openen was mijn volgende vraag. Antwoord: een TIN, tax identification number.

    Thuisgekomen blijkt echter dat Frankrijk geen TIN nummers verstrekt:
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/tin/pdf/fr/TIN_-_country_sheet_FR_fr.pdf

    😮

    #197788
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mij lijkt, Jako, dat die bank van jou maar wat roept.

    #197789
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vraag het Obama of de NSA: die weten tegenwoordig alles.

    Steven

    #197790
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is niet ‘mijn bank’, ik had er andere bezigheden en die medewerker is een half uur aan het rondbellen geweest omdat hij de juiste info wilde verstrekken, in ieder geval m.b.t. de eisen om daar een rekening te kunnen openen.

    Voor Obama (en Cameron) is elk buitenland illegaal. 😉

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?