Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
Sleutelbeheerder“Un con..”
Als jij ‘geen loze kreten’ bedoelt als precisie, dan heb je zeker gelijk.Om over kostendekkend te praten moet je eerst de kosten weten. De kosten van een verzekering zijn zeker niet gelijk aan de uitkeringen aan de verzekerden.
Kosten en dekking spelen op korte termijn een beperkte rol.
Waar mijn opmerking over ging was dat je geen actuaris hoefde te zijn. Die toevoeging sloeg volgens mij nergens op.
Een deel van het antwoord op jouw tegenvraag is, dat verzekeringswiskunde en statistiek helemaal niets met elkaar te maken hebben. Onder statistiek verstaat men beschrijvende statistiek.
Verschillende opleidingen verstaan echter verschillende dingen onder die noemer.
Verzekeringswiskunde heeft te maken met financiële rekenkunde, waarschijnlijkheidsrekening en het deel bevolkingsonderzoek van de beschrijvende statistiek.
Het laatste deel is een gegeven verkregen van het Actuarieel genootschap.Admin
Sleutelbeheerderoke Wim, bedankt voor je reactie. Het geeft mij duidelijkheid, ik ga kijken wat de volgende stap gaat worden. In ieder geval weet ik nu dat de taal waarin een contract is opgesteld geen ongeldigheid daarvan met zich meebrengt.
Nogmaals bedankt,
Groet DirkAdmin
SleutelbeheerderHet is zeker niet zo dat een Nederlandstalig contract in Frankrijk niet geldig zou zijn! Een rechter zou wel kunnen bepalen, na vertaling, dat het contract niet aan de Franse wet voldoet en daarmee het contract opschorten. Daar schiet u waarschijnlijk weinig mee op, want de Franse wet ter bescherming van de Syndic is nogal sterk vis-à-vis één of enkele eigenaren. Als deze beheerder de-facto is opgetreden als Syndic, krijgt hij de bescherming die de wet daarvoor geeft, zelfs als het contract geheel of gedeeltelijk verworpen zou worden.
Feitelijk is er maar één mogelijkheid: de vereniging van eigenaren moet in actie komen door hetzij de jaarlijkse decharge niet te geven (wegens aantoonbaar ondermaatse prestaties), hetzij te besluiten tot een tussentijdse aanpassing aan het contract (binnen zeer nauwe grenzen is dat mogelijk als de meerderheid van eigenaren inderdaad van mening is dat er geen service verleend wordt conform het contract), hetzij te besluiten tot een andere beheerder als het huidige contract afloopt. En als het zover is, is het wel zo handig om die nieuwe beheerder dan een contract in het Frans te geven.Gewoon maar niet de afgesproken bijdrage betalen levert niks op. Een simpel commandement de paiement van de deurwaarder is voldoende om bij u de overeengekomen bijdrage op te halen.
Wim
Admin
SleutelbeheerderMocht je besluiten renovateur te gebruiken, laat dan nog eens weten hoe het bevallen is, zowel het aanbrengen, maar vooral ook de levensduur na een jaar of twee.
Ik sta erg huiverig tegenover dit soort producten die, als jet het goed wilt doen, toch veel inspanning vragen en uiteindelijk best duur zijn als je er een dak mee wilt doen.
Wat dat aangaat: ik persoonlijk zou – als de ruimte er is – gewoon de oude platen verwijderen en vervangen. Niks prutten en plakken want dan blijf je toch met oude troep zitten.Succes,
WilmAdmin
SleutelbeheerderDank voor de bijval, Swaal. Vandaar m’n qualificatie contradictio in terminis.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=154801]
Alle verzekeringspremies bij elkaar zijn echter hoger dan kostendekkend, want hoe financieren die verzekeraars anders in ‘s hemelsnaam hun Zuidassen ?
[/quote]Die veronderstelling is dus niet waar. Nou ben ik geen verzekeringswiskundige, dus u kunt deze informatie ook negeren, hoor.
De bulk van het geld dat nodig is voor de dekking van ziektekosten gaat gewoon via de belastingen, en dus de overheid. Dat iedereen denkt dat de premie die je aan je verzekeraar betaalt genoeg is voor het dekken van de ziektekosten is tamelijk naief.
JS
Admin
SleutelbeheerderOmroep Zeeland blijft toch op satelliet, maar wordt gecodeerd en is alleen te zien met een abonnement bij CanalDigitaal. De zender wordt toegevoegd aan het basispakket.
Admin
SleutelbeheerderHa Hardi, ik zal m’n woorden zorgvuldig kiezen want ’n docent Verzekeringswiskunde vereist precisie.
Als m’n premie aan welke verzekering dan ook “kostendekkend” zou zijn, zou elke verzekeringspolis ’n nut van nul hebben. Het zelf dragen van de risico’s (goede en kwade kansen) is dan zelfs voordeliger (mits je die kwade kansen kunt dragen natuurlijk).
En juist daar gaat ’t natuurlijk om : het dragen van de kwade kansen. Dat risico spreiden we, concordia & eendracht maakt macht & zo. De oude Lloyd’s-gedachte.Alle verzekeringspremies bij elkaar zijn echter hoger dan kostendekkend, want hoe financieren die verzekeraars anders in ’s hemelsnaam hun Zuidassen ? Waar komen hun winsten vandaan ? Hoe luidt ’t zo genoemde verdienmodel ?
Nu weet ik ook wel dat die verzekeraars op autoverzekeringen – bij voorbeeld – toeleggen, maar dat weer ruimschoots goed maken met levensverzekeringen. Dat noemen ze ‘sterftewinst’. Corrigeer me, u hebt er meer verstand van dan ik.
Kortom : dit wordt ’n definitiekwestie. Wat wordt verstaan onder “kostendekkend” ?
Mijn voorlopige conclusie : waar de politiek ’t begrip “kostendekkend” uit de la haalt, is er iets anders aan de hand. De toekomst van de verzekeraars moet worden beschermd ? “Het moet allemaal wel uit kunnen” ?
Ja, zeker sinds banken mogen verzekeren en verzekeraars mogen bankieren. ’n Volstrekt onmogelijke – en in mijn ogen verwerpelijke – combinatie van oorspronkelijk strijdige verdienmodellen, de resultaten daarvan zien we sinds 2008.Corrigeer me, Hardi, herstel m’n vertrouwen in bankiers en verzekeraars en leg me en passant ’t verschil uit tussen verzekeringswiskunde en statistiek.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder@Un con…
Alleen al ‘t begrip “kostendekkende premie” is ‘n contradictio in terminis, daar hoef je geen actuaris voor te zijn.
twee vragen:
verklaar je nader waarom sprake zou zijn van een c.in t.?
Ik ben jarenlang docent verzekeringswiskunde geweest bij het NIvRA, en ik zien helemaal niet wat je bedoelt of zelfs wat het actuarisberoep daar mee te maken heeft.Admin
SleutelbeheerderJos,
Bedankt voor de info. Ik ga ermee aan de slag. En aan renovateur had ik nog niet gedacht.Jeroen B , 62
Admin
SleutelbeheerderBonjour Jeroen,
Ik heb zeer teleurstellende ervaringen met bitumengebaseerde producten. Wellicht gaat het in jouw regio beter, maar hier met de hoge temperaturen en veel zon in de zomer en regelmatig flink regen en vorst in de winter is de levensduur van dit soort oplossingen beperkt. Ik zag na 5 jaar al de eerste schilfering en craquelé in de nieuw aangebrachte bitumen. Shingles met leislag op hellende daken gaat nog wel, maar de uit NL bekende “plat dak oplossingen” zie je hier nergens en dat heeft een reden.
Allereerst, ik weet niet hoe erg je dak er aan toe is, maar heb je al eens naar een renovateur gekeken? Dat lijkt me de eenvoudigste oplossing.
Zo niet, heb je er al eens aan gedacht om gewoon nieuw zink aan te brengen? Er zijn gewoon platen zink te koop bij de Brico Depot en de prijs valt mij persoonlijk niet tegen. Hoewel het uiteindelijk natuurlijk zal afhangen van het aantal vierkante meters dat je nodig hebt.
Als je heel enthousiast bent kun je opnieuw solderen, maar je kunt de platen wellicht ook verlijmen met van die speciale kleefstof voor dakbedekking.
In elk geval succes!
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderIn Nederland is de premie die je aan je verzekeraar betaalt maar een deel van wat je totaal aan ziektekosten betaalt. Het overgrote deel gaat via je inkomen en de belastingen. Premie aan een verzekeraar is rond de 1000 euro per jaar, maar als je een “gewoon” inkomen hebt is wat je via de belastingen betaalt ongeveer het drievoudige daarvan. (In de eerste schijf, als ik me goed herinner.)
Kortom, de heisa over de premies vind ik een beetje overtrokken, en het risico ìs al netjes verdeeld over de populatie. Tenzij de overheid zich daar óók terugtrekt.
JS
Admin
SleutelbeheerderAls franse ondernemer moet je een minimale omzet hebben om door de afdracht aan je pensioenfonds een uitkering te krijgen. Dat is overal weer anders. Bijvoorbeeld als je autoentrepreneur bent (prof.liberale en artisan), zul je per trimester een omzet van tenminste ca E 2200 moeten hebben om daarme een stukje pensioen op te bouwen. Is het lager, dan betaal je ook premie, maar krijgt van dat deel niets als je met retraite gaat.
Admin
SleutelbeheerderHallo,
Als je niet teveel verdiend en toch genoeg geld hebt, dan kun je beide doen.
Ik heb voor mijn vrouw jarenlang de AOW premie betaald terwijl zij ook de Zwitserse AOW opbouwde. Omdat zij geen inkomen had, was de premie minimaal. Voor elk betaald jaar krijgt zij er ca 40 euro per maand bij, best de moeite waard.
Bij veel inkomen wordt loopt de premie al gauw op naar duizenden euros, daar kun je beter een huis in Frankrijk voor kopen, (ik dus)
Hoeveel de Franse AOW is, weet ik niet, in CH is het iets meer dan in NL
Even rekenen dus,
wimbAdmin
SleutelbeheerderIn Nederland zie je scheefgroei in de solidariteit omdat voor gezonde mensen een lage premie belangrijker is dan een laag eigen risico of grote dekking. Daardoor worden verzekeringen voor de andere deelnemers duurder.
In Frankrijk gebeurt hetzelfde, maar omdat deelname aan het Franse gezondheidszorgsysteem niet langer verplicht is doordat Sarkozy dacht te kunnen besparen op buitenlanders. Hierdoor vluchten de hoge inkomens naar goedkope buitenlandse verzekeraars, terwijl de lage inkomens bij de gratis Franse basisverzekering blijven.
Admin
SleutelbeheerderIk ga morgen direct even bij gedimat langs zit bij mij om de hoek,
anders via Ebay of wendel bedankt voor deze tipAdmin
SleutelbeheerderBonjour @Jan Joost,
Allereerst leuk om de foto te zien, de werkwijze en het resultaat bij u zijn vrijwel identiek aan wat ik hier zelf heb gedaan. Gewoon de voegen volklodderen (hier noemt men dat “beurrer”) en als het spul begint op te stijven, de overbodige mortel wegborstelen. Bij mij is de muur opgemetseld van ruwe kalksteenbrokken en ik heb gevoegd met een simpele mortel van kalk NHL-3.5, witzand en wat pigment. Wél heb ik als laatste de muur nog met een overdaad aan water nageborsteld en afgespoeld, zo’n oude autowasborstel aan de tuinslang doet daar wonderen!
Als er bij u nog een sluier is die u wilt verwijderen, zou ik me eerst afvragen waar de muur mee gevoegd is. Als dat ook gewoon een standaard kalkmortel is geweest zou u aan een zurige oplossing (oxaalzuur, azijnzuur of zelfs schoonmaakazijn zoals JSwaal hierboven opmerkt) voldoende moeten hebben. Een kalksluier heeft niet veel zuur nodig om op te lossen.
Dat speciale spul FILAPHZERO is behoorlijk geconcentreerd en zal derhalve redelijk agressief kunnen inwerken. Voor een “gewone” kalksluier lijkt het me een beetje overkill. Maar als uw muur ook met zo’n standaardproduct is gevoegd kan het zijn nut hebben. Ik zou dan wel een beetje experimenteren met concentraties, en proefjes doen op plaatsen die niet direct in het zicht liggen zodat een eventuele uitschieter niet veel kwaad kan.
Hoe dan ook en in alle gevallen moet na gerommel met zuur de muur met een overdaad aan water worden nagespoeld, er mag beslist geen spoor van welk zuur dan ook achterblijven. Ik hoop voor u dat het betreffende vertrek nog niet in gebruik is. Dit soort werk levert meestal een behoorlijke kliederboel op. Als de vloer al is afgewerkt zal die ook terdege beschermd en/of nagespoeld moeten worden.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderAdmin
SleutelbeheerderHeeft u het geprobeerd met (schoonmaak)azijn in plaats van zoutzuur?
Zoutzuur is meteen wel een hard middel (afhankelijk van de verdunning).JS
Admin
SleutelbeheerderMerci Jako wij laten het dus mooi zoals het is William
Admin
SleutelbeheerderJos bedankt voor de tip ben direct gaan zoeken wie het verkoopt maar ben bij mr bricolage en nog een andere brico geweest maar heb het nog niet kunnen vinden.
Ik heb nog wel iets anders uit de kast getrokken st Marc proffesionel.
Heb 100gr op 1 liter water gedaan en daarna op de tomettes gedaan na ongeveer 5 minuten met schoon water en doek afgenomen en nog met een droge doek afgenomen.
Het is nog niet helemaal wat het wezen moet maar ik herhaal het even een paar keer.
Ga na het weekend nog even naar het produkt wat jij noemde op zoek.
Ik laat nog even het resultaat weten. De ander mensen ook bedankt voor alle tipsAdmin
SleutelbeheerderDag Jos,
Het antwoord is heel simpel maar in mijn bericht inderdaad niet duidelijk: Ik heb het nog niet gedaan. Bij mijn tegelvloer waren aan aantal tegels vies. Die heb ik met zoutzuur schoon gemaakt. Ze werden echt mooi maar ruw in vergelijking met de rest. Voordat ik alles schoon maak en apparaten ge huren moet ik me eerst verdiepen, voor laten lichten. Maar ik moet zo veel klussen, muren, badkamer, keuken doen die prioriteit hebben dat dat nog even blijft liggen.
Hent
Admin
Sleutelbeheerder€17,95 is het bedrag voor klanten met het familieSD pakket die vorig jaar zijn overgezet naar familie+HD light. Dat is enkele zenders minder dan het volledige familieHD pakket en zou ook zo op uw abonnementenoverzicht moeten staan.
Voor extra kaarten geldt dat de SD versie van het abonnement wordt geboden, maar ten hoogste het familiepakket. Bij het overzicht staat ook familiepakket en niet familiepakketHD:

Wilt u op de extra kaarten de HD versies, dan wil CanalDigitaal daarvoor €5,- per kaart per maand extra. De kaart met alleen SD zenders heeft dus de correcte kijkrechten, die van uw 2e kaart met tevens HD zenders heeft te hoge kijkrechten. Ik zou daar niet over klagen.
CanalDigitaal heeft bekendgemaakt dat er geen plannen zijn om op korte termijn te stoppen met doorgifte van NPO1-3 in SD. Van RTL8 en Veronica bestaan geen SD versies meer.
Admin
SleutelbeheerderAanvulling, op de site staat toch echt : extra family HD pakket 4,50 per kaart, heb dus het idee dat de derde kaart niet helemaal goed is William
Admin
SleutelbeheerderIk heb het gelijk even nagekeken en ik betaal nog (iets) minder namelijk 17,95 voor de eerste kaart en 4,50 per stuk voor de andere 2 kaarten.
Maar is mijn conclusie juist dat ik dan binnenkort op de tweede en derde kaart wellicht geen Nederland meer heb want de SD zenders zouden toch stoppen??
WilliamAdmin
Sleutelbeheerder2e test foto ” pierres en vue”
In mijn vorige posting zie ik de edit functie van de geplaatste posting niet.

Admin
SleutelbeheerderTjsa, ik zit toch achter m’n computer te spelen met windows 10…
Als alle 3 kaarten familie HD pakket hebben, dan moet het abonnementsbedrag drie keer €19,95 =€59,85 per maand zijn. Ik vermoed dat u minder betaalt, namelijk 1 keer €19,95 +2 keer €4,50= €28,95 per maand.
In het eerste geval moet u klagen bij CanalDigitaal dat er op 1 kaart geen HD zenders zitten.
In het tweede geval moet u niet klagen omdat er op 1 kaart HD zenders zitten zonder dat u daarvoor betaalt.
Zie ook http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/extra-tv-aansluiten/
Admin
SleutelbeheerderDat is wel een heel snelle reactie. Ik was zelf ook nog aan het zoeken op het begrip “gecodeerd signaal” en dan wordt verwezen naar een update van de software. Gedaan wat in het filmpje staat maar geeft aan dat er geen harde schijf is. Voor alle zekerheid even een andere kaart in deze decoder gedaan en dan werkt het wel. Moet m.i. dus aan de kaart liggen.
Zag je reactie Jako, waarvoor dank, gelijk pakket gecontroleerd en dat kan het ook niet zijn want ze staan alle 3 op hetzelfde (familie)pakket
WilliamAdmin
SleutelbeheerderAls dat een multiroomkaart is, een 2e of 3e kaart bij het gewone abonnement en er zit geen extra HD abonnement op (a €5/maand extra), dan klopt dit. Ook Ned1-3 in HD zijn sinds 1 augustus alleen nog te zien op kaarten met een HD abonnement, ook als dat een 2e kaart is van een kaart met een HD abonnement.
Controleer bij ‘mijncanaldigitaal’ welke abonnementen op welke kaarten zijn geregistreerd. Kies na inloggen voor extra abonnement om de huidige abonnementen te zien. -
AuteurBerichten