Probleem met HD ontvangst van Canal Plus kaart

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187808
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Probleem met HD ontvangst van Canal Plus kaart
    Wij hebben drie kaarten waarvan er 2 prima werken, SD en HD, alles geen enkel probleem. De derde kaart doet echter vreemd. Deze is geruime tijd niet gebruikt (ongeveer een half jaar) en zit op dezelfde schotel als de andere 2 kaarten.
    De Nederlandse 1,2,3 SD zenders (dacht overigens dat deze al uit de lucht zouden zijn) worden goed ontvangen. Alleen de HD zenders geven aan “gecodeerd signaal”
    Omdat de kaart langere tijd niet gebruikt is deze opnieuw geactiveerd via het Internet. Moest m.i. eigenlijk niet nodig zijn want Nederland SD werkt wel.
    Ook na enkele uren wachten geen verschil. Waarschijnlijk leest Jako deze berichten en heeft hij vast wel een idee wat te doen. Op voorbaat mijn dank, William

    #187809
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als dat een multiroomkaart is, een 2e of 3e kaart bij het gewone abonnement en er zit geen extra HD abonnement op (a €5/maand extra), dan klopt dit. Ook Ned1-3 in HD zijn sinds 1 augustus alleen nog te zien op kaarten met een HD abonnement, ook als dat een 2e kaart is van een kaart met een HD abonnement.
    Controleer bij ‘mijncanaldigitaal’ welke abonnementen op welke kaarten zijn geregistreerd. Kies na inloggen voor extra abonnement om de huidige abonnementen te zien.

    #187810
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat is wel een heel snelle reactie. Ik was zelf ook nog aan het zoeken op het begrip “gecodeerd signaal” en dan wordt verwezen naar een update van de software. Gedaan wat in het filmpje staat maar geeft aan dat er geen harde schijf is. Voor alle zekerheid even een andere kaart in deze decoder gedaan en dan werkt het wel. Moet m.i. dus aan de kaart liggen.
    Zag je reactie Jako, waarvoor dank, gelijk pakket gecontroleerd en dat kan het ook niet zijn want ze staan alle 3 op hetzelfde (familie)pakket
    William

    #187811
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tjsa, ik zit toch achter m’n computer te spelen met windows 10…

    Als alle 3 kaarten familie HD pakket hebben, dan moet het abonnementsbedrag drie keer €19,95 =€59,85 per maand zijn. Ik vermoed dat u minder betaalt, namelijk 1 keer €19,95 +2 keer €4,50= €28,95 per maand.

    In het eerste geval moet u klagen bij CanalDigitaal dat er op 1 kaart geen HD zenders zitten.

    In het tweede geval moet u niet klagen omdat er op 1 kaart HD zenders zitten zonder dat u daarvoor betaalt.

    Zie ook http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/extra-tv-aansluiten/

    #187812
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het gelijk even nagekeken en ik betaal nog (iets) minder namelijk 17,95 voor de eerste kaart en 4,50 per stuk voor de andere 2 kaarten.
    Maar is mijn conclusie juist dat ik dan binnenkort op de tweede en derde kaart wellicht geen Nederland meer heb want de SD zenders zouden toch stoppen??
    William

    #187813
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aanvulling, op de site staat toch echt : extra family HD pakket 4,50 per kaart, heb dus het idee dat de derde kaart niet helemaal goed is William

    #187814
     Noë
    Sleutelbeheerder

    €17,95 is het bedrag voor klanten met het familieSD pakket die vorig jaar zijn overgezet naar familie+HD light. Dat is enkele zenders minder dan het volledige familieHD pakket en zou ook zo op uw abonnementenoverzicht moeten staan.

    Voor extra kaarten geldt dat de SD versie van het abonnement wordt geboden, maar ten hoogste het familiepakket. Bij het overzicht staat ook familiepakket en niet familiepakketHD:

    Wilt u op de extra kaarten de HD versies, dan wil CanalDigitaal daarvoor €5,- per kaart per maand extra. De kaart met alleen SD zenders heeft dus de correcte kijkrechten, die van uw 2e kaart met tevens HD zenders heeft te hoge kijkrechten. Ik zou daar niet over klagen.

    CanalDigitaal heeft bekendgemaakt dat er geen plannen zijn om op korte termijn te stoppen met doorgifte van NPO1-3 in SD. Van RTL8 en Veronica bestaan geen SD versies meer.

    #187815
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Merci Jako wij laten het dus mooi zoals het is William

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?