Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderBonjour,
[quote quote=160110]Op pagina 4 van dit document staan de platen vermeld: http://www.eternit.fr/uploads/tx_arceternit/documentation-4-volets-soutuile.pdf
[/quote]Inderdaad, dat zijn de platen die ik bedoelde.
Overigens geldt in FR heel sterk het principe never take no for an answer. Het “non” in FR kan “neen” betekenen, maar evenzogoed “ik weet het niet maar dat wil ik niet toegeven”, “ik heb er geen zin in me daarin te verdiepen”, “ik heb het niet op de plank liggen en bestellen is me teveel moeite” of “uw rare accent staat me niet aan dus bekijk het maar”. Om maar eens wat te noemen.
Eventueel kunt u contact opnemen met de “service consommateurs” van Eternit om te vragen waar in de buurt u deze platen kunt kopen.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderOp pagina 4 van dit document staan de platen vermeld: http://www.eternit.fr/uploads/tx_arceternit/documentation-4-volets-soutuile.pdf
Toch eens even met mijn vrienden van de Gedimat in Issoire praten. Ik ben daar langs geweest en ik kreeg daar een duidelijk ‘non‘ te horen.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=160102]De vraag die je wel moet stellen is hoelang iets transparant blijft met een lage hellinghoek, ik denk aan blad, mos, alg etc. [/quote]Hetzelfde principe is hier al jaren in gebruik, en de vervuiling van de platen valt reuze mee.
Bovendien is het dak eenvoudig te bereiken voor een nettoyage.Admin
SleutelbeheerderDat zie je goed. En de controle bij verkoop is bij mijn weten slechts ter informatie van de koper die niet is gehouden om daar iets anders mee te doen dan de vraagprijs omlaag praten.
Admin
SleutelbeheerderAan allen, dank voor de aanvullingen.
Had hier onlangs de meteropnemer aan de deur. Toen ik hem vroeg ofverhoging van mijn abonnement naar 9kVA ook inspectie van mijn gerommel zouinhouden, glimlachte hij minzaam en zei: mijn collega zet alleen de zekering voor de hoofdschakelaar wat hoger, le reste c’est a vous. Kan ik daar inderdaad van uitgaan? Dan speelt de controle duspas als ikditpand ooit wil verkopen. Of zieik dat verkeerd?Admin
SleutelbeheerderEn dat terwijl er m.i. geen enkel nut zit in de restrictie van het aantal wcd’s per groep. In tegendeel: bij de aanleg zal men het aantal wcd’s in een ruimte reduceren tot het minimum om kosten te besparen waarna de bewoner er gevaarlijke, maar legale, dubbele driewegstekkers insteekt om aan voldoende aansluitingen te komen.
Een goede versimpeling zou zijn: al die maxima uit de reglementen schrappen, de aparte groepen voor verlichting schrappen en de aparte aardleidingen voor elke groep schrappen. Dat scheelt enorme hoeveelheden koper en is niets onveiliger.
Maar ja, dat zou een echte simplificatie zijn en dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Admin
SleutelbeheerderDe vraag die je wel moet stellen is hoelang iets transparant blijft met een lage hellinghoek, ik denk aan blad, mos, alg etc.
Admin
Sleutelbeheerder@Wubbe,
In dit document van Eternit vindt u alles over hun product Soutuile. Dat zijn golfplaten die u onder tuiles canal kunt gebruiken. Met de gekleurde kant boven als u uitsluitend de bovenpannen toepast, met de grijze kant boven als u zowel onder- als bovenpannen toepast.
In deze Eternit informatie vindt u verwijzingen naar de bijpassende Clairflex Translucide platen, dit zijn dus doorzichtige onderdakplaten waarop u dan natuurlijk glazen tuiles canal moet leggen.
Misschien maar eens met een printje van deze Eternit documentatie naar uw bouwmaterialenhandel stappen?
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderDe enige die het zeker weet, naar mijn gevoel, is je leverancier van de sous-toiture platen, dus de oplossing van je probleem lijkt me eenvoudig.
Joost Kubbe.
Admin
SleutelbeheerderDank voor alle moeite die hier in wordt gestoken 🙂
Maar… ik ben niet op zoek naar transparante tuiles canal. Ik heb een zeer flauw aflopend dak. Dat kan alleen adequaat bedekt worden met golfplaten oid. Gewone pannen en/of velux ramen zijn niet geschikt voor een hellingshoek van een graad of 8.
Er liggen nu ouderwetse tole ondulée platen (golfplaat) op, en dat wil ik vervangen door sous-toiture waar de tuiles canal precies op passen. Dan kun je ook nog eens op je dak lopen zonder dat je pannen stuk trapt 😉 op de plaats waar de opening in het dak zit leg ik gewoon geen pannen. De pannen zijn eigenlijk puur voor decoratie. De ‘waterdichtheid’ komt van de sous-toiture platen zelf.
Bestaat er dan echt geen transparante sous-toiture platen?
Admin
SleutelbeheerderDank voor alle moeite die hier in wordt gestoken 🙂
Maar… ik ben niet op zoek naar transparante tuiles canal. Ik heb een zeer flauw aflopend dak. Dat kan alleen adequaat bedekt worden met golfplaten oid. Gewone pannen en/of velux ramen zijn niet geschikt voor een hellingshoek van een graad of 8.
Er liggen nu ouderwetse tole ondulée platen (golfplaat) op, en dat wil ik vervangen door sous-toiture waar de tuiles canal precies op passen. Dan kun je ook nog eens op je dak lopen zonder dat je pannen stuk trapt 😉 op de plaats waar de opening in het dak zit leg ik gewoon geen pannen. De pannen zijn eigenlijk puur voor decoratie. De ‘waterdichtheid’ komt van de sous-toiture platen zelf.
Bestaat er dan echt geen transparante sous-toiture platen?
Admin
SleutelbeheerderEr bestaan wel Tuiles de verre Canal Een plaatje ervan :
komt hier vandaan.
wimbAdmin
Sleutelbeheerder@wubbe en christian. Indien deze platen nu echt niet te vinden zijn! Kan je dan niet een vast raam of velux-achtige via een soort ophoging in het dak intregeren?
Die constructie lijkt mij niet zo een enorm probleem. Aanhechting met de platen en een kleine verhoging bedoel ik dan.Hopelijk vinden we een oplossing.
Groet,
anton.
Admin
SleutelbeheerderBeste Jos.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen niets meer te durven ondernemen. Blijkbaar is het heel speciiek en kan het dan beter overlaten aan een deskundige. In dit geval zou ik wensen dat je in de buurt woont. Probeer van de week via het bedrijf meer info op te vragen voor een oplossing.
Trouwens we zijn vanaf 1998 begonnen met het bouwen en nu bezig met de laatste grote klus. Dit soort problemen met laptop komen mij derhalve niet goed uit. Kost veel tijd en geeft ergernis.
Dank voor je advies en reactie!Admin
SleutelbeheerderBonsoir,
Geachte Wanders, past u wel op dat u niet vanaf de rescue partitie een verse Windows installatie opstart waarna al uw gegevens en programma’s op de Windows partitie verdwenen zullen zijn. Tis maar een weet.
Slechts een goede en recente full-backup kan hier uitkomst bieden. Maar die had u beter al gemaakt alvorens aan het Windows 10 avontuur te beginnen.
Zomaar een Windows 7 installatie disk zal waarschijnlijk niet werken omdat voor uw HP een HP-specifieke OEM versie nodig is. Of een commerciële Windows 7 versie voor de volle prijs. Zonder de correcte versie krijgt u Windows 7 niet geactiveerd.
Eventueel kan ik u een Windows 7 Ultimate disk (meertalig) sturen met daarop een loader waarmee u Windows kunt installeren en de activering omzeilen. Als u niet de “echte” licentie heeft is dit echter illegaal en derhalve voor uw eigen risico.
Met deze disk zou u wel uw PC kunnen opstarten en dan met een tooltje als Produkey de actuele Windows licentiecodes van uw PC uitlezen. Of vanuit de commandoprompt in de reparatie-omgeving met behulp van Robocopy uw gegevens veiligstellen waarna u een nieuwe “clean install” kunt doen.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderDe hellingshoek van het dak(je) is zeer flauw. Té flauw voor een Velux of echte dakpannen. Golfplaten zijn de enige keuze. Daarom mijn voortdurende zoektocht naar transparante sous-toitures.
Als iemand iets weet…
Admin
Sleutelbeheerder‘Nog een plaatje van de GTL’
Een déjà vu!
Maar iemand met zoveel verstand van elektronica, en met liefde voor leesvoer, die moet toch zonder problemen door de amendement 5 versie en de rest van de Consuel keuring komen. Zonder problemen. Nu ik die mooie muur zie, heb ik bijna spijt zelf alles verstopt te hebben achter een Siporex voorzetmuur.
De crimescene: aha.
Nu kan het hier op hoogte flink onweren, (!) maar alles doet het nog steeds…
Ik heb wel allemaal rechttoe rechtaan keuzes gemaakt in het leiding werk, geen fratsen en fancy schakelaars, hoe mooi ze ook zijn. Dat helpt wellicht.Admin
SleutelbeheerderBeste Wanders,
Voor de mededeling “windows kan niet opstarten” verschijnt, ziet u een aantal mededelingen van HP.
Eén van die mededelingen verwijst naar een toets om een herinstallatie van windows te doen.
Zodra u weet welke toets het is, de pc opnieuw opstarten met de desbetreffende toets ingedrukt gehouden. Dan zou de herinstallatie moeten beginnen.
Wat Jako zegt snijdt echt hout.
Admin
SleutelbeheerderVoor de goede orde, je moet zodra de HP wordt opgestart elke seconde op de F11 drukken. Niet te gauw opgeven. Ik heb het ook gehad (met een ander merk en een andere toets), maar het bleek dat je die toets echt telkenmale moet indrukken tot je response hebt. En je hebt aan deze link misschien wat.
Admin
SleutelbeheerderVanmiddag – rond vieren – de eerste kraanvogels boven m’n dak. Niet veel, ik schat ’n stuk of vijftig.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderBeste Jaco…..de code ontbreekt gewoon en f11 doet verder niets. Het is gewoon niet toegankelijk omdat….” windows kan niet starten en dat wordt veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Plaats de windows-installatieschijf en start de ccmputer opnieuw”.
Verder Jaco gedft hij als status 0xc0000225 weer.Vandaar dat ik op zoek ben naar schijf met windows 7. Wil deze best hier kopen, maar heb ik dan ook de NL uitvoering als keuze?
Trouwens….leuk dat je meedenkt want ik vind het echt kl…..Admin
SleutelbeheerderHet vervolg
Dankzij de ERDF, die me flink pushed om naar een definitieve aansluiting om te schakelen, ben ik ondertussen maar doorgegaan met nog een paar van die schakelaars erbij en natuurlijk het zelfde gedoe, een beetje onweer en de lampen gaan uit. Het lijkt er zelfs op dat ze met een stoorpiek ook uitgaan.
Om niet helemaal on het donker te zitten heb ik een oud lampje van mijn opa gerenoveerd (buitenkant opa, binnenkant Weldom) en daar een 1W LED lampje ingezet. Dat brandt dus ’s avonds continu en gaat netjes aan en uit met de 230 volt.
Verder heb ik gezocht naar radio schakelaars met een bistabiel relais, ze zijn er wel, maar kosten twee keer zoveel als de normale. Het zijn dus EnOcean schakelmodules met een bistabiel relais.”draadloze télérupteurs”Ik wil wel alles van EnOcean, dat zijn voorzover ik weet de enige met batterijloze schakelaars. Ze werken op vingerspierkracht.
[quote quote=156384]Wat is er met die crimescene met dat plakband?[/quote]
Dat is een beer zonder benen, als de deur helemaal open gaat komt die beer met zijn dikke buik tegen de muur en dan hoor je “piep” en geen “boem.

Omdat het er toch niet zo mooi uitzag is de beer vervangen door een zandkip die op de grond staat.Mijn elektrische radiatoren hebben twee draaiknoppen.

Naar mijn mening moeten die zo simpel zijn dat je ze me de ogen dicht kunt bedienen. Net zoals een magnetron – drie knoppen : vermogen, tijd en deurtje open de rest is onnodige troep en gaat alleen maar kapot.UPS’en daar houd ik ook niet zo van. Vroeger heb ik ze gerepareerd met alle schema’s en de juiste onderdelen, het blijft een drama. Toen waren ze niet bedoeld om mee door te werken, maar om zonder dataverlies te kunnen stoppen.
Nu heb ik een accu met een goede lader en daarop een omvormer. De eerste omvormer was 300VA en is kapot, de tweede 600VA en die doet het ook niet meer.De volgende versie heeft dus enkele kleine omvormers, van 9..14 naar 12 en naar 5 volt. Deze dus :
285941 Produino Solar Power Panel DC 3~35V to DC 1.2~30V Automatic Buck-Boost Converter Module – Red + BlueHet is zonde om van 12DC naar 230 AC en dan weer naar 12 en 5 volt te gaan. Dus komt er een kastje met enkele voedingsprintjes en een aantal zekeringen.
Aanloopstromen vallen op zich wel mee, maar al die LED lampen hebben een Flyback voeding die de 230 gelijkricht en dan op een hoge frequentie omzet naar een lage spanning. Door die gelijkrichter loopt er alleen stroom op de top van de sinus, de belasting is gepulst en die pulsstroom kan wel 5 tot 10 maal zo groot zijn als de nominale stroom.[quote quote=156474]Blackout, van Marc Elsberg[/quote]
Rob, waar is de aanbeveling van dat boek gebleven? Het stond ergens in het begin maar het is verdwenen, crash van het forum ? Ik heb het gekocht en het heeft me ook nog weer de nodige vertraging opgeleverd, zo’n 1200 pagina’s spannend leesvoer. Omdat ik toch wat bestelde heb ik ook maar het boek “‘Een Franse slag” van Wim van Teeffelen erbij gedaan. Heel ontspannend leesvoer, ik ben een beetje als Bram.Nog een plaatje van de GTL

Op de “chantier” aansluiting, links zijn twee lampjes te zien, na een flink onweer zijn die er ook mee gestopt.
Gewoon doorgaan met alles, WimbAdmin
SleutelbeheerderBij HP is windows7 normaliter af-fabriek voorgeinstalleerd en staat de productcode op een sticker aan de onderkant van het apparaat.
Daarnaast is standaard de originele installatie software aanwezig in de rescue partitie op de harde schijf. Ik meen dat je bij een HP bij het opstarten op f11 moet drukken om in de restore procedure te komen.Admin
SleutelbeheerderEn anders even goochelen naar torrent-files, er is ’n enorm aanbod.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderDat is nou precies het punt. Ben niet in het bezit van de installatie disk en weet dus niet de code. Bovendien lastig omm met tablet te downloaden
Admin
SleutelbeheerderEen Windows 7 installatiedisk kun je hier als ISO bestand downloaden bij Microsoft, mits je in het bezit bent van de productcode.
Admin
Sleutelbeheerder@Leon,
ik heb het wel eens gezien (bij een schuur), maar niet in de bouwmarkt en ik weet ook niet hoe het heet.
@anton,
en dakraam à la VELUX in een golfplatendak is niet onproblematisch. Dakramen zijn alleen vanaf een bepaalde dakhelling toe te passen, en zij hebben een stevige onderconstructie nodig. Zie bijv. hier.Admin
SleutelbeheerderBen met mijn HP laptop deze zomer naar Frankrijk gekomen en werkte met windows 7. Hier kreeg ik een vrij grote update en wonderwel later een automatische upgrade voor windows 10. Tijd verkend en mee gewerkt. Toch besloten terug te gaan naar windows 7 wat schijnbaar kan binnen een maand. De desbetreffende tool wordt dus geinstalleerd in je configuratiescherm. Het verliep naar wens allemaal en bij het opnieuw opstarten bleek echter dat windows 7 niet gestart kon worden omdat een bepaald onderdeel niet goed werkt. Gevraagd werd om de installatiedisk windows 7 en die ontbreekt. Ik kan er dus niets mee nu en werk op mijn tablet. Iemand een goede raad voor aanschaf windows 7 schjjf hier in Frankrijk?
Admin
SleutelbeheerderDat charme-offensief zal toch de epische beelden van de DRH die met ontbloot bovenlijf een hek over klom niet van het netvlies wegbranden.
En het bevestigt nog eens het vooroordeel dat Fransen “prétentieux, faignéant en bordelique” zijn.Steven
Admin
SleutelbeheerderIk heb het ook niet kunnen vinden ook al weet ik bijna zeker dat het bestaat.
kunt u anders niet een velux-achtig dakvenster plaatsen met een raccords tuile canal. Kan er ook nog gelucht worden.Groet,
anton.
-
AuteurBerichten