Dit onderwerp bevat 132 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2017 om 20:41 #205766NoëSleutelbeheerder
Nee hoor, wel gelouterd door ervaring in de branche waar ik ook zelf in zat.
22 juni 2017 om 08:41 #205769NoëSleutelbeheerderNou Nou, moet dat zo?
Natuurlijk gaat het niet om een rood led-je maar om de eventuele heisa die daar mogelijk achteraan komt. Dit is nu net wat mij, en mogelijk anderen, weerhoud om zomaar over te stappen.
De gegeven info is daarom zeer relevant om in te schatten wat de gevolgen kunnen zijn en wat ze uit uiteindelijk blijken te zijn.Ik begrijp dan ook weer niet waarom het zo moeilijk is even het adsl stekkertje uit de box te halen om te zien welke reactie de ledjes geven. De angst dat het niet meer terug zal werken? Dan kan je dat beter nu maar testen want bij de eerste stroomstoring gebeurt hetzelfde en na die 2 maanden wordt het blijkbaar een stuk lastiger hulp te krijgen.!
22 juni 2017 om 11:04 #205777NoëSleutelbeheerder@Ron: de omzetting is sinds enkele minuten een feit en duurde slechts een minuutje. Mijn Fritzbox is nu aangemeld via mijn telefoonnummer@sfr, de ‘gewone’ inloggegevens werden door de authenticatieserver afgewezen. Internet is nu sneller, zowel up-als down. Ik wacht met het aanzetten van de SFR box tot ik de bevestiging via sms heb ontvangen.
22 juni 2017 om 11:59 #205782NoëSleutelbeheerder@Jako, dat gaat dus lekker vlotjes. Moest je nog een wachtwoord ingeven voor de identificatie?
Voor mij voldoende goede berichten om het ook te gaan doen, op naar Red. Zal hier later wel melden hoe het loopt.
Dank voor de info zover.22 juni 2017 om 12:17 #205783NoëSleutelbeheerderJa, ik heb het standaard wachtwoord sfrpnp gebruikt. Het prijsverschil met Orange is enorm en ik werd zelfs nog afgekapt op 8Mb/s. SFR zet de max snelheid van de verbinding op 25 Mbps waarbij mijn modem nu op ruim 14Mbps synchroniseert. Netto van 8 naar 12 Mbps, toch 50% sneller.
22 juni 2017 om 13:16 #205784NoëSleutelbeheerderKom niet helemaal door de aanmeldprocedure heen. Op het moment dat ik aangeef mijn huidig telefoonnummer te willen behouden, het telefoonnummer ingeef en het bijhorende RIO nummer krijg ik de boodschap terug dat het nummer niet behouden kan blijven en kan ik de procedure niet verder afmaken.
Mogelijk moet ik een dagje wachten totdat het nummer bij Orange is vrijgegeven?
Of zit het erin dat ik een 04 nummer niet kan behouden maar wel een 09 nummer?
Geen idee.22 juni 2017 om 13:42 #205785Ron, technische vraag: hoe ver zit je van de telefooncentrale vandaan? Orange had of heeft de standaardprocedure om iets van 1 à 2 Mbit van de bandbreedte te reserveren voor voip, de rest is dan voor internetten. Wanneer te veel kilometers koperdraad het adsl-signaal verzwakken, dan zou het kunnen zijn – ik gok maar wat – dat wanneer je opgeeft dat je met nummerbehoud klant wilt worden bij SFR ze om technische redenen zeggen: liever niet. Proef op de som: wat antwoordt SFR in de aanmeldingsprocedure wanneer je het nummerbehoud even niet aanvinkt?
22 juni 2017 om 13:45 #205786NoëSleutelbeheerderEen 04 nummer is toch een standaard ‘vaste lijn’? Lijkt me normaal dat je die behoudt. Ik heb een 05 nummer en daarmee geen enkel probleem ervaren.Rio wel goed?
Hé, ik merk nu dat ik de mails van dit forum nog ontvang via pseudo van m’n orange mail. Die mail kan ik via web inmiddels niet meer bereiken, maar via pop3 komt alles nog door.
22 juni 2017 om 15:35 #205787NoëSleutelbeheerderHet vakje met mijn te behouden nummer krijgt na het ingeven een groen vinkje. Vervolgens in het vakje daaronder het RIO nummer wat ook een groen vinkje krijgt. Vervolgens bevestigen om naar de volgende stap te gaan. Dat gaat niet en onder mijn telefoonnummer komt de tekst “Le numéro renseigné ne peut pas être conservé.” Als ik een teken verander in het RIO deel wordt het vakje rood, dus die RIO klopt wel.
Maar oke, het zal wel aan de warmte liggen. Het nummer gebruik ik toch niet, dus heb ik maar gekozen voor een nieuw nummer, dat werkte wel. Mogelijk kan ik dit later nog wijzigen en anders is het wel lekker rustig zo’n nieuw nummer.
@Rob, met 1,5 Mbit ben ik al blij. Bij die Orange procedure blijft er niets meer te surfen over! Weg gaan het zien over een week. Zonder nummerbehoud heb ik de procedure af kunnen maken. De box ligt morgen klaar op depot.
@Jako, goede hint, volgende week de orange mail nog eens goed nalopen en mailadressen veranderen. Daarna kan je er dus ineens niet meer bij, duidelijk.22 juni 2017 om 16:52 #205788NoëSleutelbeheerderAchteraf alsnog een nummer porteren is uitgesloten. Eigenlijk kun je een (04-) nummer alleen niet porteren als je nu woont op een adres wat niet binnen 04 gebied ligt (na verhuizing dus) of als het nummer al langdurig niet in gebruik is.
23 juni 2017 om 10:57 #205791NoëSleutelbeheerder24 uur later is m’n telefoon nog steeds actief via de analoge lijn van Orange. Kennelijk maakt Orange daar geen haast mee. Uiteraard ook nog geen sms van SRF ontvangen, die wachten op Orange.
23 juni 2017 om 11:39 #205792Jako, bij ons heeft het meer dan vijf jaar geduurd voordat de analoge telefoonlijn weer in staat was een verstaanbaar geluid te transporteren. Als semi campagnard begin ik langzamerhand niet meer in nanoseconden op een beeldscherm, in minuten of dagen, maar in seizoenen te denken.
24 juni 2017 om 13:54 #205802NoëSleutelbeheerderDe box is ontvangen, ziet er hetzelfde uit als op de foto van Jako met dit verschil dat alles netjes ingepakt was.
Ook bij mij blijft er een ledje rood, rechtsboven op het rondje van 3 ledjes. Links wordt na een minuutje groen en de onderste gaat uit. Het eco knopje maakt dat de ledjes halve kracht gaan branden!
Nu maar wachten op verdere berichten van sfr.24 juni 2017 om 14:00 #205803NoëSleutelbeheerderRechtsboven is ADSL, dus dat lijkt me normaal als de box niet is aangesloten. Bij mij blijft links juist rood. De onderste is voor TV, dus die gaat uit als er geen TV decoder is aangesloten. Ik ben kennelijk nog steeds geen klant, want ik kom wel in mijn ‘espace client’, maar kan daar niks aanpassen of chatten met de helpdesk.
24 juni 2017 om 15:16 #205805NoëSleutelbeheerder@Jako, zo heb ik het ook begrepen uit de beschrijving waar men spreekt over led a, b en c. Het gaat dus om ledje c, de status van de box. Alle drie de ledjes draaien bij het opstarten quasi rond, dan staan ze stil en is ledje c rood, na ongeveer een minuut gaat mijn ledje c van rood naar groen en blijft daar ook op.
Zo te zien lijkt me jouw box niet in orde te zijn. Omdat je de indruk had dat het mogelijk een reeds gebruikt exemplaar is zou het kunnen zijn dat ze de box net zolang naar iemand sturen totdat hij niet meer terugkomt, een tactiek die je wel vaker ziet in webwinkels.In mijn ‘espace client’ gebeurt ook niet veel, alle communicatie gaat toch nu toe via de SMS. Ik kan wel mijn bestelling volgen onder het kopje “suivre ma commande”, dan het bestelnummer ingeven en de anti robot verificatie om vervolgens te zien dat ik bij stap 3 ben aangeland, t.v. Levering van de box.
Van die chat zou ik niet te veel verwachten. De meeste medewerkers volgen een protocol met standaard vragen van uit/aan zetten en stekkertje eruit en erin. Ik zou een paar dagen wachten, het internet werkt en mogelijk de telefoon ook en als het dan zo blijft opteren voor de oplossing van Theodora en een mannetje laten komen, dat is eenvoudiger dan boxen heen en weer gaan sturen.
24 juni 2017 om 15:34 #205806NoëSleutelbeheerderTot mijn lijn actief is verklaard ben ik geen klant en word ik nergens geholpen. Is er bij jouw box wel een telefoonnummer geleverd om te bellen bij problemen? Ik verwacht dat zelfs de ‘oplossing van Theodora’ voorzien is van een filter waarbij de beller eerst z’n telefoonnummer moet doorgeven/intoetsen om te controleren of de aanvraag wel valide is.
Gezien de dikke laag stof is mijn box zeker gebruikt, er is zelfs geen moeite gedaan om die schoon te maken. Vermoedelijk een defect retour gestuurde box van een andere klant. Gelukkig had ik een ‘aanvalsplan’ zodat internet in ieder geval werkt.
Mijn telefoon is nog steeds analoog actief. Ik ruik daar een kip-ei probleem: SFR wacht met activering tot Orange de analoge lijn overzet en Orange wacht met overzetten (kan automatisch) tot SFR de lijn activeert…
24 juni 2017 om 15:53 #205807bosbessDeelnemerJako, bij de lampjes staat precies wat ze aangeven. Ff de leesbril pakken. Links is wifi, rechtsboven is accès (toegang, verbinding), rechtsonder is telefoon (Tel). Ik heb geen tv. Alle drie de ledjes branden helder wit. De grote ronde knop heeft een cirkel rondom. Die is oranje wanneer je geen verbinding hebt, half groen (bovenste helft) wanneer je verbinding hebt maar geen tv (ik) en helemaal groen, wanneer je én verbinding én tv hebt (mijn dochter).
Dat het bij jou wat langer duurt, heeft ongetwijfeld te maken met le dégroupement total. Orange moet immers de lijn vrijmaken voor andere providers. Dat zal wel geen prioriteit hebben… Maar je hebt nog steeds internet, dus geen man overboord.
24 juni 2017 om 16:04 #205808NoëSleutelbeheerderWe hebben het over de ledje’s rondom de sfr knop (waar bij mij geen sfr op staat) , niet over de minuscule witte wifi, acces of telefoon ledjes.
Linksboven rood=box defect, dat weet ik inmiddels al een week, maar SFR heeft geen helpdesk waar ik dit door hun veroorzaakte probleem kan aanmelden, want ik ben geen klant. En als je geen klant bent kun je geen problemen hebben en dus ook niet aanmelden. De procedures zijn zo gemaakt dat ze uitgaan van door de klant veroorzaakte fouten, SFR maakt geen fouten.
Ik heb alleen internet omdat ik zelf van te voren een procedure heb gevonden waarmee ik mijn eigen modem kan laten werken. Zou ik overgeleverd zijn aan het modem van SFR en de helpdesk van SFR, dan had ik al twee dagen niks en geen mogelijkheid om dat te melden.
24 juni 2017 om 17:02 #205815NoëSleutelbeheerderIk heb zeker geen telefoonnummer gekregen maar ik ben ook nog niet in de fase dat ik problemen kan hebben. Ik heb ook geen login gekregen en vraag me af of ik die ga krijgen. Ik denk dat de box vanuit de sfr kant geconfigureerd gaat worden op het moment dat ik hem aansluit nadat orange de dsl eraf gehaald heeft. Zo begrijp ik de procedure ook.
Nu is het bij mij ook wel weer anders, mijn telefoonnummer hoeft niet te worden overgezet en ik heb nog geen idee wat mijn nieuwe nummer gaat worden. Ik kan dus ook niet inloggen met telefoonnummer@sfr enz. Dan maak ik op uit de informatie in de doos dat het blijkbaar mogelijk is een analoge telefoonaansluiting bij een andere aanbieder te hebben dan degene die het internet levert. Dat zou ook kunnen verklaren waarom je zelf de telefoonaansluiting dient op de zeggen als je dat wenst. Dat op elkaar wachten in de vorm van het kip/ei verhaal hoeft dus niet zo te zijn.
Mogelijk, ik denk maar wat mee, wil sfr eerst zien dat je box aan de lijn hangt en ze het mac adres kunnen verifiëren. Dat is het signaal voor hun om verder te gaan met de volgende stappen. Nu je eigen box eraan hangt komt die stap dus niet en gaat er ook niet komen omdat de box defect lijkt. Het kan zijn dat sfr na enkele dagen je erop gaat attenderen om je box aan sluiten en komt er ook een nummer voor assistentie. Wie weet…!
24 juni 2017 om 17:11 #205819bosbessDeelnemerJako, eindelijk begrijp ik dat je de cirkel rond de grote knop bedoelt (waar ook bij mij geen SFR op staat). Ik maar zoeken naar andere lampjes… Die er niet zijn. Ik snapte dus ook niets van groene en rode lampjes.
Toen ik niet kon internetten en geen telefoon had, was een kwart cirkel linksboven groen en de rest oranje. Toen mannetje de lamelletjes in de telefoonstekker had verbogen werd de cirkel half groen. Ik vind het knap dat je toch op de een of andere manier internet hebt, al snap ik totaal niet hoe. Via Orange? Of via SFR?
Wat ik heel vreemd vind is dat je nog steeds geen SFR-klant bent. Ik was al klant voordat de lijn was geactiveerd. Zoals ik schreef kreeg ik van SFR al heel snel een inlognaam (Dinges@sfr.fr) en een onmogelijk wachtwoord, dat ik zelf moest veranderen. Waarom probeer je dat 08-nummer niet te bellen? Je kunt wel tevoren gaan zitten bedenken wat ze zullen zeggen, maar dat weet je niet. Wie weet is het dan zo opgelost. Daar is dat nummer tenslotte voor al geven ze het niet, wat heel merkwaardig is en bepaald niet klantvriendelijk. Maar je bent ook nog steeds geen klant… Al met al een raar gedoe. En dan nog een gebruikt modem op de koop toe. Ik weet niet of ik het m’n vriendin wel kan aanraden. Zij is ook niet gedegroepeerd.
25 juni 2017 om 06:52 #205874NoëSleutelbeheerder@Bosbess: al je vragen zijn al eerder in dit draadje beantwoord, inclusief een uitgebreide uitleg hoe je een ander modem dan die van SFR kunt gebruiken zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen en hoe het mogelijk is dat je met gebruik van de inloggegevens wel kunt inloggen bij SFR in je espace client en daar toch niet verder komt als je lijn nog niet actief is. Daar heb jij niks van gemerkt omdat je niets hebt geprobeerd aan te passen in je espace client in de week dat je al wel inloggegevens had, maar nog geen actieve lijn.
26 juni 2017 om 09:54 #205893NoëSleutelbeheerderHoewel ik nog steeds geen sms heb ontvangen dat mijn lijn actief is heb ik vanmorgen dan toch maar de box van sfr aangesloten om te zien wat er gebeurt. Na een minuut of zo uiteraard weer die vermaledijde rode led links, en het adsl ledje bleef oranje, niet rood. Pakweg 5 minuten later maar eens gaan kijken en tot mijn verbazing had de box naast de rode led inmiddels ook een groene: adsl synchronisatie en er was dataverkeer. Daarna alle led’s afwisselend rood/oranje knipperend, kennelijk een firmware update en vervolgens herstartte de box, weer rode led etc. Dit proces van resetten, firmware downloaden en installeren bleef zich gedurende 20-30 minuten herhalen waarna het wonder zich voltrok: groene ledjes! Het rode ledje wees kennelijk op een probleem met de firmware van de box die zich liet oplossen door nieuwe firmware naar de box te uploaden.
Ik had nu adsl en internet, maar nog geen telefoon. Maar pakweg 10 minuten later ging zelfs het telefoonlampje branden en kon ik niet meer analoog bellen. De overgang van telefonie Orange naar SFR ging dus automatisch na het activeren van de box.
Oftewel: Bosbess had toch gelijk…
Na het herconfigureren van m’n Fritzbox voor gebruik achter een andere router blijkt zelfs m’n Nederlandse telefoonnummer gewoon bereikbaar achter de nat van de SFR box. Oftewel: alles werkt zoals gewenst en voor een zeer veel lager bedrag. Nu de administratieve afhandeling afwachten.
26 juni 2017 om 10:23 #205894Nu alleen nog met een iets vochtige doek de box stofvrij maken en hij is bijna brand new, almost a pre-owned Cadillac. Trap het download speed gaspedaal maar tot op de bodem in. Enjoy!
26 juni 2017 om 10:49 #205895bosbessDeelnemerGelukkig! Eind goed, al goed. Van harte gefeliciteerd, Jako. Wat de administratieve afhandeling betreft, je ontvangt per email een factuur van SFR.
Vervolgens zul je van Orange nog een eindafrekening ontvangen, waarop wellicht kosten voor het opzeggen van je abonnement. SFR vergoedt die (tot 100 euro) wanneer je alle pagina’s van die rekening vóór 31 juli a.s. per email opstuurt naar SFR, samen met het bijbehorende (ingevulde) SFR-formulier dat je hier kunt vinden. (’t Is namelijk nogal spoorzoeken, omdat de datum waarvóór je dat moet doen steeds verandert met de datum waarop je het contract hebt afgesloten.) Op het SFR-formulier staat ook het emailadres.
Ook je eerste factuur van SFR Red moet je meesturen. Daaronder staat: “Ces frais vous seront remboursés à concurrence de 100€ TTC.” Daaruit maak ik op dat je ook de eerste € 9,98 terugkrijgt via je volgende rekening. Enfin, ik wacht rustig af tot ik de eindafrekening van Free heb ontvangen.
Ik betwijfel ook of je wel een teruggestuurde, gebruikte box hebt ontvangen. Een laag stof pleit voor lange opslag, niet voor een retourgezonden en opnieuw verzonden product. In ieder geval werkt alles en nog volledig volgens al je wensen. M’n liefje wat wil je nog meer?
26 juni 2017 om 13:36 #205903NoëSleutelbeheerderVoor het ontvangen van een mail van sfr zal ik toch mijn sfr mailbox moeten kunnen bereiken. Webmail van SFR is voor mij (nog) niet toegankelijk via https://webmail.sfr.fr/. Kun jij wel bij je mail via die pagina?
Ik kan inmiddels wel mail ophalen en versturen met thunderbird via de sfr mailserver, maar ik zou m’n mailadres willen wijzigen en aliassen toevoegen, als dat mogelijk is bij RED by SFR.
Een ingepakte box wordt niet stoffig en is normaliter ingepakt in een plastic zakje en dat geheel in een doos. Hoe lang je die ook opslaat, daar komt geen stofje bij hoor. Een box die al enkele jaren draait daarentegen vangt een flinke laag stof, vooral in de rand aan de achterzijde waar ‘de vrouw des huizes’ niet bij kan. Dat is niet zo relevant, als ie maar werkt.
Ik heb bij Orange geen opzegtermijn of opzegpremie. Opzeggen van internet van Orange moet ik nog wel doen, maar dat moet na activering van m’n lijn. En ik wacht nog immer op de officiële bevestiging.
26 juni 2017 om 16:25 #205928bosbessDeelnemerIk heb in eerste instantie mijn Free emailadres als contactadres opgegeven. Later heb ik dat gewijzigd in mijn nieuwe gmail adres. SFR stuurde bevestiging. Maar de eerste rekening kwam binnen per Free. (Ik krijg namelijk nog steeds wel email via Free, vooral plotseling erg veel spam, maar ik kan uiteraard niet meer verzenden via Free.)
Dus heb ik in mijn espace het emailadres “de contact” nogmaals gewijzigd en wederom een bevestiging ontvangen. Sindsdien niets meer gehoord.
Mijn doos (van SFR) was niet ingepakt in wat dan ook. ’t Was gewoon een kale doos met, zoals ik schreef, binnenin ieder onderdeel wel in plastic ingepakt in een voorgevormde “eierdoos”. En inderdaad is het het belangrijkste dat alles werkt. Volgens mij wacht je vergeefs op je activerings-sms. Ze hebben simpelweg de tevoren aangekondigde datum aangehouden (voorzover ik me herinner 22-24 juni) en je geen sms gestuurd. ’t Schijnt storm te lopen. Zelf zou ik Orange gewoon opzeggen. Maar ik vind de procedure bij jou wel héél vreemd verlopen. Bel desnoods dat 08-nummer.
26 juni 2017 om 17:22 #205937NoëSleutelbeheerderDe sms heb ik zojuist ontvangen, maar ik kan nog steeds niks aanpassen in mijn ‘espace client’. Wel werd ik nu verplicht om m’n wachtwoord te wijzigen zoals je al had aangekondigd.
27 juni 2017 om 09:38 #205984NoëSleutelbeheerderOp het forum van Red by sfr staan inmiddels vijf klachten van mensen met exact hetzelfde probleem met hun ‘espace client’ dat ik heb. Als klant van ‘red’ moet je dat via de chat melden, maar ook die is niet toegankelijk. Hopelijk wordt het door de klantenservice opgepakt nu het aantal meldingen via het forum oploopt.
27 juni 2017 om 10:24 #205985Laten we het er op houden dat SFR met een inhaalslag bezig is. En wanneer je met een scherpe aanbieding op de markt komt dan kan de toeloop wel eens groter zijn dan je had gecalculeerd. En moeten ook andere providers aan de slag met al die “switchers”. Dat leidt tot stuwmeervorming.
27 juni 2017 om 13:22 #205988NoëSleutelbeheerderOrange France = 38€
Telenet Belgie = 100€Ongeveer hetzelfde pakket met dit verschil dat telenet uiteraard een magnitude sneller is…
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.