Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 13,261 tot 13,290 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 5/02/2013 08:16
    Ik ken deze Willem helemaal niet (…)

Sorry Cees, ’t is ook allemaal ’n tijd terug, we praatten ‘provo’. Goochel eens iets verder, of kijk hier eens.

Ik zal je ’t artikel toesturen, wellicht dat ’t jou lukt hier te plaatsen.

Vale ! 😉
    Peter.

In reactie op: Afwijken van Permis de Construire #192079
     Noë
    Sleutelbeheerder

@ Dit:

Een vakman heeft een “devoir de conseil”. Een makelaar wordt ook beschouwd als een vakman.
    Dus als hij een verschil vaststelt tussen de omschrijving in de aankoopakte, en de aangetroffen situatie bij het in de verkoop nemen, dan hoort er een lampje aan te gaan, en behoort hij deze constatering te verwoorden in het voorlopig koopcontract, zodat er zowel voor de koper als verkoper duidelijkheid is.

In reactie op: Teruggave EDF incasseren #187421
     Noë
    Sleutelbeheerder

En vergeten: gaat wèl vanaf een franse rekening.

In reactie op: Teruggave EDF incasseren #187424
     Noë
    Sleutelbeheerder

Net als bij Ingrid wordt het tegoedbedrag ook bij ons gewoon in mindering gebracht op de volgende termijnen.

In reactie op: Bravo Willem #195013
     Noë
    Sleutelbeheerder

😉 Nee hoor, gewoon ook een goed Hollands product. Smaak en twisten…….. 😀 .

Noë
    Sleutelbeheerder

Dubbel geplaatst.

Noë
    Sleutelbeheerder

Jako heeft gelijk. De millisieverts zijn de “opgeomen doses” terwijl de Becquerels (stralingseenheden) per M3 niet boven de 400 zouden moeten uitkomen.

Blijft interssant die te weten.

Steven

In reactie op: Bravo Willem #195012
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hè, jammer. Ik wilde slechts ’n artikel uit La Montagne plakken maar dat lukt op geen enkele wijze.

Samengevat : “Willem” – wie kent hem niet ? – is gisteren tijdens ’t jaarlijkse Planète BD te Angoulême gelauwerd en heeft de Grand Prix van dit festival mogen ontvangen.
    Da’s nog eens wat anders dan worsten van de Hema.

Peter.

Noë
    Sleutelbeheerder

Dat lijkt me nog lastig bepalen omdat de radioactieve bron (radon en thoron) slechts indirect gevaar oplevert. Het inademen van radongas is redelijk probleemloos, die adem je gewoon weer uit. Radon is instabiel en valt uiteen. Wegschietende atomen raken een stofdeeltje in de lucht en die wordt vervolgens ook radioactief. Dat stofdeeltje adem je niet uit en veroorzaakt de schade.

In reactie op: Teruggave EDF incasseren #187423
     Noë
    Sleutelbeheerder

Wij verwarmen niet elektrisch, dus het stroomverbruik is ongeveer constant. Desondanks vindt de EDF het nodig om het geschatte verbruik 2 keer per jaar bij te stellen. Van veel te laag na de zomer naar veel te hoog na de winter. Elk jaar krijgen we daardoor geld terug gestort na de meteropname: het meerdere boven de rekening van de volgende termijn.

Vervolgens gaat het termijnbedrag omlaag naar veel te laag en start het verhaal opnieuw: de optimale methode om zo veel mogelijk mensen betaald nutteloos te laten zijn.

Noë
    Sleutelbeheerder

Interessant om te weten hoeveel mSv (millisievert) per jaar de bewoners binnenkrijgen gedurende hun verbijf. Voor de “gewone bevolking” is dat 1mSv par jaar, voor radiologische werkers max. 20mSv per jaar.

Steven

In reactie op: bureaucratie en cassoulet #190523
     Noë
    Sleutelbeheerder

En onderaan de webpagina van het forum reclame voor de HEMA in Frankrijk, maar rookworst daar, ho maar….. maar de saucisses de Montbéliard zijn goede vervangers!

Steven

In reactie op: bureaucratie en cassoulet #190522
     Noë
    Sleutelbeheerder

En dat te bedenken dat boerenkool oorspronkelijk zelfs uit Portugal komt. Portugezen erover ondervraagd en de ouderen kennen die nog.
    Ik verbaas me steeds over de geborneerdheid van Fransen deze niet aan het menu toe te voegen. Vanmorgen mijn slaperige kop via France2 wel vergast op paarse bloemkooltjes maar boerenkool, ho maar.

Wij hebben identieke ervaringen met boerenkool: we krijgen die bij ons ook de grond niet uit.

Steven

In reactie op: Hoe Franse vakbonden werkgelegenheid vernietigen #190546
     Noë
    Sleutelbeheerder

Waar in Frankrijk slechts 10% van de werknemers lid is van een vakbond, hebben de bonden het alleenrecht in het onderhandelen met werkgevers. Dit maakt dat de meningen van nite-aangeslotenen niet gehoord worden.
    Hoezo “dialogue social”?

Steven

In reactie op: Teruggave EDF incasseren #187420
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het is al vaker gezegd op het forum: het blijft onhandig als je in Frankrijk (vaak) verblijft om géén Franse bankrekening te hebben. Al was het maar vanwege die verdomde chèques….

Steven

In reactie op: Afwijken van Permis de Construire #192078
     Noë
    Sleutelbeheerder

Natuurlijk zo’n modern zolderraampje met dubbelglas (zonder gas). Ik heb uitgerekend wat het warmteverlies is, en op een klein oppervlak als dit, valt dat reuze mee. Toch worden die kleine raampjes (Velta,of Fakro WGI) voor ‘niet benoemde ruimtes’ aanbevolen. Zou de inslag van stuifsneeuw e.d. hoger zijn dan bij de grotere Velu* ramen? Of gaat dat om de isolatie?

Een kleine verschuiving van de positie op het dak zou ik gewoon wel uitvoeren, maar bij een wijziging van drie naar twee grote dakramen is het misschien beter om de modificatie aan te vragen. Ze houden van papierwerk nietwaar? Ik denk dat een raam minder altijd wel gehonoreerd wordt en dan kan ik meteen ook die twee kleine tuimelraampjes aanvragen. In NL niet nodig overigens. Het betreft een volledige bouwvergunning en geen kleine via de burgemeester. Die laatste laat zijn zoon drie dakramen plaatsen op een voormalig onbewoonde zolder -en twee slaapkamers- zonder vergunning of verhoging van de belastingen…

In reactie op: Inbouwspots ipv dcl? #200376
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hier enige uitleg voor een 12 Volt halogeen installatie.

PDF

Video bij Leroy-Merlin

En voor MONTAGE type GU10 230V

Nog meer Video

janv

In reactie op: Afwijken van Permis de Construire #192077
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het certificat de conformité wordt doorgaans door de architect geleverd. Zijn de werken voltooid , maar zonder architect gedaan, dan moet inderdaad de eigenaar zelf deze verklaring verzorgen. ik heb me altijd afgevraagd wat de consequenties zijn van ontbreken van deze verklaring, danwel als er een non-conformité bestaat. Kortom die aansprakelijkheid, hoe ligt die? Voorts ken ik in mijn praktijk geen enkel voorbeeld van een makelaar die aansprakelijk werd gesteld, als een pand-met-problemen verkocht bleek te zijn. Als architect wordt je er wel bijgeroepen om problemen te verhelpen, maar elke gedachte aan een claim richting makelaar is onbestaand. Wellicht kan heer Kubbe hier wat licht kan brengen.

In reactie op: Gemeente financieen en buur gemeenten #187413
     Noë
    Sleutelbeheerder

@bosbess

Bij het samenstellen van de website is er niet gecheckt op domeinnamen, daar krijg je dit soort fouten van.
    Als je via de kaart werkt kom je toch op de gewenste plaats.
    Saint-Ambroix

janv

In reactie op: Gemeente financieen en buur gemeenten #187412
     Noë
    Sleutelbeheerder

@ Wim
    Ik vind het wel een interessante site, je kunt er zien wat het budget van je gemeente over 2011 was.
    Verder de hoogte van de taxes d’habitation en foncière.

Vieux

janv

In reactie op: Zwembad #200352
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hoi Rene, mijn mailadres is beheer@cappetti.nl
    Kun je mij even je contactgegevens mailen, dan bel ik je op om een afspraak in te plannen.
    Groeten Robert

In reactie op: Eindelijk lid geworden… #195000
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dat is goed nieuws. Ik heb ze niet gezien, maar vanmiddag wel een paar keer gedacht dat ik het geroep van Gru in de verte hoorde. Dan was het waarschijnlijk toch geen inbeelding 😮

Noë
    Sleutelbeheerder

Wim, ik ben het helemaal met je eens, als je “franse” tussen haakjes zet, want ik kan je vele negatieve voorbeelden noemen van niet-franse aannemers !

In reactie op: 2e hands auto, hoe werkt dat? #190543
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Jos,

Ik ben overtuigd! ik heb autoscout ook gelijk op de hoogte gebracht. Morgen maar gewoon even langs een garage/dealer kost misschien wat meer maar dan heb je ook wat :-)))

Bedankt allemaal voor jullie nuttige informatie!

In reactie op: Afwijken van Permis de Construire #192076
     Noë
    Sleutelbeheerder

Tot voor kort leverde de overheid een “certificat de conformité”, nadat de eigenaar een “déclaration d’achèvement de travaux” had ingediend. Nu hoort de eigenaar zelf te verklaren dat de werkzaamheden conform het PdC zijn uitgevoerd.
    Bij verkoop/aankoop van een verbouwd huis via mijn kantoor dient één van deze 2 verklaringen overgelegd te worden tezamen met de bouwvergunning, + een copie van de “dommage-ouvrage” polis als de verkoop binnen de 10 jaar na de verbouwing plaats vindt. En dan staat de verkoper meestal met de mond vol tanden….
    Maar als ik er als makelaar niet om vraag, en ze niet in het voorlopig koopcontract vermeldt, ben ik als vakman tekortgeschoten in mijn voorlichtende functie richting koper, en dus verantwoordelijk en aansprakelijk.

In reactie op: 2e hands auto, hoe werkt dat? #190542
     Noë
    Sleutelbeheerder

Attention: Er worden tegenwoordig veel valse chèques de banque gebruikt voor malafide aankoop van waarde goederen. Een chèque is tenslotte veel makkelijker te vervalsen dan papiergeld.
    Zelfs de notarissen mogen ze niet meer aannemen boven 10.000 € sinds 01.01.2013.

In reactie op: 2e hands auto, hoe werkt dat? #190541
     Noë
    Sleutelbeheerder

Thnxx voor deze info, dat wist ik dus niet.

In reactie op: 2e hands auto, hoe werkt dat? #190539
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Wim

Wat is het verschil tussen een gewone check en een chèque de banque?

Groeten CC

In reactie op: 2e hands auto, hoe werkt dat? #190538
     Noë
    Sleutelbeheerder

Rebonjour Alombre,

U wordt een béétje achterdochtig? Welnu, voor mij is de zaak nu al glashelder. U heeft voor 100% zeker met een oplichter te maken. Als u mijn Google advies opvolgt komt u het ene vergelijkbare verhaal na het andere tegen. Het begint ermee dat u uw naam en adres moet doorgeven, daarna wordt u verzocht te betalen via Western Union, en u eindigt òf met geen auto, òf met een wrak met valse papieren, òf met een gestolen auto en de Gendarmerie op de stoep.

Mijn dringende advies: GEEN adresgegevens doorgeven, ALLE contact verbreken, en WEGWEZEN! Er zijn auto´s in overvloed te koop!

Salutations, Jos

In reactie op: 2e hands auto, hoe werkt dat? #190537
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Wim

Bedankt ook voor uw reactie. De verkoper zegt alle papieren bij de auto te hebben, de APK is van oktober en er zit een “certificat non gage” bij. We hebben inmiddels mail van hem terug gehad en wéér zegt hij dat we onze naam, adres en telefoon nummer door moeten geven zodat hij morgen om 17.00 uur bij ons de auto kan komen laten zien. Ondanks dat we hem al te kennen hebben gegeven morgen bij hem in de buurt te zijn…..
    Als ik dan het verhaal lees van Chambres-
    dHotes Les-
    Vieilles-
    Tantes
    dan maakt me dat toch wel een beetje achterdochtig……..

30 berichten aan het bekijken - 13,261 tot 13,290 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?