Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,901 tot 12,930 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder

misschien een stomme vraag maar kan je e.e.a. ook regelen bij ing.fr die schijnt ook allerlei bijkantoren te hebben

In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195086
     Noë
    Sleutelbeheerder

De notaris in ons gebied stuurt zijn kinderen elke zomer naar Engeland voor een summerschool. Anders kan ik het vergeten dat ze Engels leren, zo zegt hij.
    Verstandige man.

In reactie op: Timmer Videos #198935
     Noë
    Sleutelbeheerder

Veel goede videos over timmeren en meubelmaken zijn te vinden op Wood Workers Guild of America, bijv. deze van George .
    U hoeft niet alles naar het Frans te vertalen, one picture says more than a thousand words, one video says more than one hundred pictures.
    Opvallend is dat in de video’s bijna uitsluitend machines van het merk F**tool gebruikt worden, ook mijn favoriete merk.

In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195084
     Noë
    Sleutelbeheerder

Timo,
    wat de taalbeheersing beterft:
    Ik heb in alle landen van Noorwegen en Finland tot Portugal en Turkije met mijn zakenpartners Engels gesproken, omdat ik alleen Duits, Nederlands, Engels, Frans en ietsje Russisch spreek (en Italiaans en Spaans een beetje versta).
    Maar wat gebeurde er in Frankrijk? Ik kreeg als aanspreekpartner iemand die redelijk Engels sprak, en niet diegene die voor het project de meest competente was. Ik kon het dan gelukkig verder in het Frans doen.
    Veel Fransen, vooral ingenieurs zijn zich gelukkig bewust van deze tekortkoming en sporen de jongeren aan Engels te leren.

In reactie op: kosten reparatie waterleiding #186818
     Noë
    Sleutelbeheerder

Mooi verhaal Christian.

Mijnerzijds een minder mooi bericht.
    Bij de ontgraving ten behoeve van ons zwembad hapte de graafmachine twee maal door een waterleiding van de gemeente. De aanwezigheid ervan was ons niet bekend en stond ook niet beschreven in de aankoopakte. Binnen een half uur vulde het verse gat zich voor eenderde deel met water. Het duurde zolang omdat eerst de gemeente moest worden ingelicht, vervolgens de afsluiter pas onder begeleiding mocht worden afgesloten. Gevolg van de afsluiting: drie woningen en een boerderij (inclusief koeien) zaten uren zonder water.
    Wie moest nu de schade betalen? Het was immers niet mijn leiding en ik was ook nergens van op de hoogte geweest.
    De aap kwam uit de mouw: ik ben weliswaar niet de eigenaar van de leiding, maar de schade was ontstaan door werkzaamheden in mijn opdracht. Dat ik niet op de hoogte was van de aanwezigheid van de leiding deed daar niet aan af, dan moest ik me maar verstaan met de vorige eigenaar van het perceel.

Hoe ligt dit juridisch (vertaald): schade aan ondergrondse kabels en leidingen betekent in eerste instantie schade voor de eigenaar van de beschadigde kabel zelf, meer bepaald het nutsbedrijf/de gemeente. De leiding op zich is beschadigd en zal dus moeten hersteld worden. Hierbij dient te worden opgemerkt dat nutsbedrijf/gemeente beschouwd moet worden als een derde bij de werkzaamheden uitgevoerd door de aannemer in opdracht van de bouwheer. Aangezien het nutsbedrijf/de gemeente niet de opdrachtgever is van de werken (tenzij in het geval van onderhoudswerkzaamheden aan de ondergrondse
    leidingen zelf of bij de aanleg van nieuwe leidingen), is er slechts een extra-contractuele verhouding tussen het nutsbedrijf en de aannemers en de bouwheer. In geval van beschadiging van de kabel of leiding heeft het nutsbedrijf een extra-contractuele vordering t.a.v. degene die die schade heeft veroorzaakt.

Kortom, ik ben/was gewoon verantwoordelijk en aansprakelijk, ook voor het gedeelte vóór de meter.
    Uiteindelijk is met de gemeente en de buren een minnelijke regeling getroffen.
    Mar roep dus niet te gauw dat je niet verantwoordelijk bent voor schade ana/door een leiding op je terrein die niet van jou is!

Wilm

Noë
    Sleutelbeheerder

Het een en ander staat ook te lezen op de site van het ministerie van binnenlandse zaken. Bovenstaande info is ook bestigd door mail van binnenlandse zaken.
    Voor mijn zoon (die 28 jaar wordt dit jaar) geldt dus dat hij, behalve de Franse nationaliteit, ook gewoon Nederlander blijft, omdat hij niet buiten de Europese Unie heeft gewoond. Vreemd is inderdaad wel dat bij mensen die alleen de Nederlandse nationaliteit hebben geldt dat het paspoort een reisdocument is (zij kunnen nooit de Nederlandse nationaliteit kwijt raken), maar voor mensen die twee nationaliteiten hebben, kan het hebben van een Nederlands paspoort voorkomen dat zij die nationaliteit kwijt raken!

Noë
    Sleutelbeheerder

Join the club, Steven, en volg de Haagse berichten zorgvuldig.

Felix, ik had ’n betrouwbare bron (BiZa) reeds gevonden zoals u kon zien, dank even zo goed. Wat journalisten en ander volk er vervolgens van maken …

Peter.

In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195083
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zijn de uren dat de arbeiders staken ook meegenomen in de productiviteits-statistieken? 😉
    Persoonlijk denk ik dat een knuppel in het hoenderhok wel goed is voor Frankrijk, er zijn te veel dingen die zijn vastgeroest en niet aangepakt worden.
    Anders zullen de internationale economische krachten het land dwingen, dat kun je leuk vinden of niet, maar de internationale geldmarkt is een realiteit…

Over gebrek aan beheersing Engels in bedrijven:
    Wel grappig dat er in dat filmpje een typische franse semi-filosofische redenering naar voren komt over het waarom. “We willen het perfecte Engels spreken”..
    Het enige wat je daar op kunt zeggen: “Whatever..”

Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit P’Homme de la Terre op 27/02/2013 08:13
    Goedemorgen MBoret, en welkom.

Hebt u enige nadere informatie met betrekking tot die wetswijziging per 1 april ?

Peter.

Een en ander staat zeer duidelijk hier uitgelegd.

Noë
    Sleutelbeheerder

Een Franse vrouw trouwen, zoals ik. Aan te bevelen.
    Tot nu toe geen spijt van gehad. De aanvraag van de Franse nationaliteit wordt in gang gezet. 😉

Steven

In reactie op: Enkele links ter ondersteuning van uw Franse lessen #189487
     Noë
    Sleutelbeheerder

Mooi werk, Silex.!

Steven

In reactie op: puntenverlies rijbewijs #191433
     Noë
    Sleutelbeheerder

Snel betalen en verder geen slapende honden wakker maken.
    Gewoon het NL rijbewijs houden.
    En nooit zeggen dat je résident bent tegen de “poulets”

Steven

In reactie op: Beton maken #199155
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ja Christian, ik zeg altijd “van alles en nog wat” en zo blijkt het dus ook te zijn, gezien jullie ervaringen. Die korrelgrote die je noemt hangt van de zeefmaat af, en dan kan het dus zijn dat een steen wel 5 cm lang is maar in de breedte maar 3cm en dan past hij dus door een zeefmaat van 3.2 cm. En dat is prima tot beton te verwerken. Dus Hans, als er ook voldoende klein grind en zand inzit zou ik het gebruiken.

Groet, René

In reactie op: ING vraagt om identificatie buitenlandse klanten #198080
     Noë
    Sleutelbeheerder

Rekening maar opgezegd en omdat ik ander mobiel nummer het geld overgemaakt naar een vriendin in NL dus geen TAN code nodig. Er is ook altijd wat en zo niet dan komt er wel wat hihi.

In reactie op: ING vraagt om identificatie buitenlandse klanten #198079
     Noë
    Sleutelbeheerder

ING kan niet exact zeggen welke groepen rekeninghouders door deze identificatiemaatregel getroffen worden. Doorgaans niemand die na 2007 een rekening bij hun opende. Maar ook velen van ons krijgen er niet mee te maken… Een advies, als je toch een keertje in NL bent, ga dan vrijwillig naar een ING kantoor om je gegevens te up-daten. Dan krijg je zo’n evt oproep niet op een onhandig moment.

In reactie op: ING vraagt om identificatie buitenlandse klanten #198078
     Noë
    Sleutelbeheerder

Je kunt de documenten versleuteld sturen per email en de code per post. Of dat ook werkt bij deze onpersoonlijke ‘bank’ is helaas onwaarschijnlijk. Daar heb je een contact met een fysiek persoon voor nodig.

In reactie op: ING vraagt om identificatie buitenlandse klanten #198077
     Noë
    Sleutelbeheerder

Tja… zo lusten we er NOG wel een paar.

In reactie op: puntenverlies rijbewijs #191430
     Noë
    Sleutelbeheerder

En toen moest ik het ook omruilen omdat ik 1 km te hard had gereden en dus dat ene puntje moest kunnen laten afschrijven. Amende betaald en verder niks gedaan. Nooit wat gehoord. Inmiddels (jaren later) wel Frans rijbewijs genomen wegens verlopen Nederlands en geen enkel probleem. Laat ik er wel bijvertellen, dat ik die bekeuring kreeg op kenteken en dus NIET door een verbalisant. Men wist dus niet of er sprake was van een NL of een Fr rijbewijs. Vandaar mijn manier van handelen.
    Dus………………………….

In reactie op: puntenverlies rijbewijs #191427
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Quote:
    Quote uit almosquito op 27/02/2013 12:39
    … er is sowieso een regeltje dat je verplicht om binnen zes maanden na de verhuizing een FR rijbewijs te halen…

Neen dit is niet correct. U kunt uw NL rijbewijs gewoon behouden tot het einde van de geldigheidsduur, of tot u gesommeerd wordt om het in te leveren omdat u een verkeersovertreding hebt begaan die punten kost.

Wél is het zeer aan te bevelen het NL rijbewijs voor een FR in te wisselen ruim vóór het einde van de geldigheidsduur, omdat sommige overijverige FR ambtenaren weigeren een “verlopen” NL rijbewijs nog voor een FR in te wisselen. En dan hebt u een probleem.

Salutations, Jos

In reactie op: France app-store niet toegankelijk #186825
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Snuff,

Omdat ik dat gedoe met niet-werkende FR creditcards in NL en omgekeerd meer dan spuugzat werd heb ik een Paypal account aangemaakt.
    Volgens mij kun je in de App Store met Paypal betalen. Zie ook hier.

Salutations, Jos

In reactie op: Beton maken #199154
     Noë
    Sleutelbeheerder

Toutvenant betekent toch ‘alles wat komt’.
    Het hangt dus van de bron van herkomst af.
    Zo is het ook hier uitgelegd.
    Ook in onze streek heb ik en keer korrelgrootte van/tot 0,5/30, en een ander keer 1,5/70 gekregen. Maakte voor het opvullen onder een terras (tussen eigen puin) niets uit.

In reactie op: Beton maken #199153
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zie hebben hier ook tout venant, maar daar zitten stenen in tot wel 5cm; zou dat beter zijn? Nogmaals voor mij zou het voordeel zijn dat ik met 1 kar beide toeslagstoffen kan halen; anders moet ik altijd 1 van de 2 storte; wat extra werk geeft.
    Wilm, in pricipe ben ik het met je eens; ben gaan twijfelen daar de samenstelling van de zgn readymix die uitsluitend fijn grind bevat,
    groetjes, Hans

In reactie op: Enkele links ter ondersteuning van uw Franse lessen #189486
     Noë
    Sleutelbeheerder

Inderdaad geweldig Silex. Ik heb ook een aanvulling waar ik zelf altijd veel plezier aan beleef als ik twijfel over de juiste vervoegingen: http://www.mijnwoordenboek.nl/ww.php.

Groet,
    Frans

In reactie op: problemen met tv ontvangst #187354
     Noë
    Sleutelbeheerder

Moderne versie van een vuilnisbak… 😉

kliko.jpg

In reactie op: problemen met tv ontvangst #187353
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dank je wel Jaco voor je antwoord, en de link. Het is nu meteen veel duidelijker dat meer mensen dit probleem kunnen hebben.
    Maar wat bedoel je met de kliko??? Kan ik daar ook iets mee? Heb gezocht op internet maar kan daar niets over vinden.

Noë
    Sleutelbeheerder

Ah, gevonden.

Het paspoort wordt hier gezien als bewijs van Nederlanderschap en niet slecht als reisdocument.

Peter.

Noë
    Sleutelbeheerder

Goedemorgen MBoret, en welkom.

Hebt u enige nadere informatie met betrekking tot die wetswijziging per 1 april ?

Peter.

Noë
    Sleutelbeheerder

Mijn zoon heeft twee nationaliteiten: Frans en Nederlands. Zolang hij een Nederlands paspoort heeft blijft hij Nederlander. Na 1 april a.s. veranderd de wet in Europa: men vindt twee nationaliteiten overbodig. Maar zolang je twee paspoorten hebt, kan je die twee nationaliteiten niet verliezen.

In reactie op: Snelheid ADSL omhoog? #187518
     Noë
    Sleutelbeheerder

@jako
    Als haut 0.5Mb kan zijn dan is très haut waarschijnlijk 2Mb 😉

In reactie op: ING vraagt om identificatie buitenlandse klanten #198075
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik een kopie van paspoort met kopie van “Carte électorale”. Daar staan mijn gegevens incl. adres op. Eens kijken wat dat oplevert….

Steven

30 berichten aan het bekijken - 12,901 tot 12,930 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?