Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 3,781 tot 3,810 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Wie heeft er een tractor? #188921
     Admin
    Sleutelbeheerder

Net als Jos ’n Fordje 3000 (1966). Prettig ding, handzaam en sterk genoeg. En je kunt overal bij.
    Slooponderdelen worden wat zeldzaam, maar nieuw is alles nog te vinden (in F betaal je echter de hoofdprijs).

Peter.

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196705
     Admin
    Sleutelbeheerder

William, ik vind het wel een heel omslachtige manier om onze nationale knierperigheid te bewijzen. “Heb je de tv al ingepakt? Dan kunnen we hem weer wegbrengen”.
    |Hoewel, het past wel in de Franse traditie. Toen aan het eind van de achttiende eeuw vensterbelasting werd geheven op het aantal vensters van een huis, werd er een groot aantal gauw dichtgemetseld. Het gevolg laat zich raden. De overgebleven vensters werden zwaarder belast. Dus William, als je mij een plezier wilt doen, moet je die tv niet meer opslaan. Dat scheelt jou en mij geld.

Frans

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196704
     Admin
    Sleutelbeheerder

William, het lijkt me redelijk zinloos om de tv mee te nemen naar Nederland, of heeft de controleur de sleutel?

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196703
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vrienden van ons geven keurig de waarheid op, namelijk op 1 januari is er geen tv, etc. Lichten toe dat zij in het seizoen een TV plaatsen voor de vakanties en deze na het seizoen weer meenemen. Doen ze ook ,platte Tv, dus simpel weer in de doos en wordt bij ons (wij wonen er vast en betalen alle soorten belastingen) opgeslagen tot het voorjaar.
    Wordt al vele jaren geaccepteerd. William

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196702
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heren, bedankt vd info, ik ga briefjes sturen naar Lille EN de Tresorie. Ze mogen mij gerust controleren want ik heb echt geen TV of internet in ons maison secondaire.
    Tja, ook maar eerst betalen en dan maar hopen dat het teruggestort wordt.
    Ben ook wel benieuwd dus het vervolg zal ik hier melden. Wellicht heeft iemand er wat aan.

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196720
     Admin
    Sleutelbeheerder

De aanwezigheid van een schotelantenne verraadt de vermoedelijke aanwezigheid van een TV en als je met een CanalDigitaal tuner (geen modem, geen computer) een TV aanstuurt is het voor een controlerende ambtenaar simpel: betalen en boete. Waar je precies naar kijkt is niet relevant.

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196719
     Admin
    Sleutelbeheerder

Haas mag zich gelukkig prijzen dat hij niet wordt gecontroleerd. Dat schijnt ook niet veel te gebeuren. Ik ken slechts één geval waarin een Nederlander controle kreeg. Zijn verdediging dat hij alleen naar Nederlandstalige dvd’s keek, werd met schouderophalen, een rekening over de afgelopen 5 jaar en een boete (ik mee nog eens een keer het verschuldigde bedrag) beantwoord. Het hielp natuurlijk niet echt dat hij ook een antenne op het dak had.

Frans

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196718
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rob bedankt voor je info.Ik waag het er al jaren op om niet te betalen want ik communiceer alleen met astra.
    De tekst over de mini ordinateur lijkt me een handvat om in geval van controle
    Haas te heten, ” kijk maar meneer de controleur hier staat het dat de miniordinateur er buiten valt…..” HaHa

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196715
     Admin
    Sleutelbeheerder

Merkwaardig allemaal.Uit de laatste zin van het citaat van Rob blijkt dat micro ordinateur met carte niet belastbaar zijn.
    Mijn ontvanger/modem van canal digital ( ned.abonnement) is een micro ordinateur in mijn ogen en zou er dus buiten moeten vallen.
    ?????
    Harry

In reactie op: Wie heeft er een tractor? #188922
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Jos, die 3055 die ik heb gezien is iets zwaarder, maar in feite min of meer hetzelfde.
    Leek mij ook een prima keuze. Hoewel in dit geval waarschijnlijk de motor moet worden gereviseerd (bijna 9000 uur, Een kennis uit de buurt doet dat, maar daar is de prijs ook naar) En hij ziet er niet zo mooi uit als die op de foto uiteraard..

Ik denk ook na over een hefmast, wij moeten namelijk nog een paar flinke muren afbreken en het leek mij handig om de stenen rechtstreeks op een pallet te leggen en dan meteen weg te rijden naar de “opslag”.

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196716
     Admin
    Sleutelbeheerder

Toch begrijp ik het nog niet helemaal. De ambtenaar in Tulle verzekerde ons twee jaar geleden dat de contribution l’audiovisuel public standaard bij de taxe d’habitation zat en dat het niet meer uitmaakte of je nu wel of niet een TV enz hebt.
    1 Echter, na het nodige rondvragen, het forum en internet blijkt, zo begrijp ik nu, dat ik jaarlijks moet betalen en dan jaarlijks een brief moet sturen dat ik geen TV enz heb.
    KLOPT DIT?
    2 De brief met de aanslag komt van het Centre d’encaissement des finances publiques in LILLE
    Moet de brief hier naar toe of moet ik de brief opsturen naar de tresorie van ons dorp?

Willem

In reactie op: Wie heeft er een tractor? #188925
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Timo,

Toen ik definitief in FR ging wonen kwam ik er al snel achter dat een paar hectaren gras niet alleen leuk is, maar ook dat dat spul groeit. En niet zo’n beetje ook. Dus een tractor moest er komen. Na uitgebreid orienteren en bevragen van meer terzake kundige buren is het uiteindelijk een Ford 3000 geworden.

Ford 3000 archieffoto

Voor mij de perfecte tractor. Bouwjaar 1972, nu ruim 7000 uren erop. Met 47 PK sterk genoeg voor de parkmaaier, de gyrobroyeur, een betonmolen en een benne met dozermes voor het verplaatsen van van alles en nog wat. In de “vigneron” uitvoering is ie lekker smal. Plus eenvoudig genoeg om er veel zelf aan te kunnen doen. Geen moeilijke electronica, geen plastic, alles zwaar staal en gietijzer. En onderdelen zijn nog ruimschoots uit vele bronnen verkrijgbaar.

Een hele leuke website voor oude tractoren is overigens Yesterdays Tractors. Daar kun je ook lezen dat de Ford 3000 een gouwe ouwe is, er zijn de nodige personen die er vroeger een hebben gehad en nog steeds spijt hebben dat ze ‘m verkocht hebben.

Salutations, Jos

In reactie op: Wie heeft er een tractor? #188924
     Admin
    Sleutelbeheerder

FF opgezocht, leuk ding 🙂

In reactie op: Wie heeft er een tractor? #188923
     Admin
    Sleutelbeheerder

Massey-Harris 812 met 15PK Simca Flash motor uit 1952.
    Met z’n 750 kg en max 16km/h een klein sloom trekkertje.
    Ik versleep er bomen mee, er kan een aanhanger aan en verder niks. Maar past prachtig bij de 2CV’s.

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196699
     Admin
    Sleutelbeheerder

En hoe staat men tegenover televisie en internet via de schotel met canal digitaal abonnement in Nederland? Betreft interactie met astra satelliet en Frankrijk heeft daar geen enkele inbreng in.
    H.zwolle

In reactie op: contribution a láudiovisuel public #196697
     Admin
    Sleutelbeheerder

Daar is zeker aan te ontkomen: zoek even op dit forum onder de naam “kijkgeld” en je vindt alle informatie over dit onderwerp, inclusief een voorbeeldbrief om geen contribution te hoeven betalen. Het werkt heel simpel: geen TV of radio, geen contributie. Alleen…, maar dan ook echt geen TV, dus niet kijken via het internet bijvoorbeeld.

Met groet,

Wim

In reactie op: berichten naar gmail-adressen in NL #187906
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zou kunnen, maar ik merk dat verschillende mensen hetzelfde adres hebben: dus allen jako@ergens.com en dan ook nog jako@elders.com… 🙂 In Vlaanderen heb ik dit nog niet meegemaakt. Ik heb enkele naamgenoten en die worden automatisch geweigerd door de provider bij het ingeven van een naam en/of van een nummer voorzien: jako1, jako2 Hier heb ik nog nooit een mail ontvangen die niet voor mij bestemd is.

In reactie op: berichten naar gmail-adressen in NL #187905
     Admin
    Sleutelbeheerder

Gmail is één van de meest betrouwbare mail diensten ter wereld, betrouwbaarder dan de mail dienst van menige ISP. Je betaalt voor de dienst met de toestemming aan google om je mail (met bots) te doorzoeken op kernwooorden waarmee google gerichte reklame kan bieden. Vervolgens kun je dat weer uitzetten.
    Wil je zien wat google van je weet en bijhoudt, kijk dan op je google dasboard

Wil je een beveiligde email waar alles versleuteld wordt opgeslagen, vraag dan een (toch ook gratis) mail adres aan bij het in Zwitserland gevestigde protomail. Zelfs de geheime diensten kunnen die mail niet doorzoeken.

Ik krijg ook wel mails van anderen, maar dat is dan altijd een adres wat binnen mijn eigen mailadres valt en dus formeel niet kan bestaan.

Voorbeeld: stel dat mijn mailadres jako@ergens.com zou zijn, dan vallen j.ako@ergens en ja.ko@ergens automatisch ook aan mij toe.

In reactie op: berichten naar gmail-adressen in NL #187904
     Admin
    Sleutelbeheerder

In Frabnkrijk heb ik een e-mailadres bij Orange. Ik ontvang regelmatig mails die niet voor mij bestend zijn: hetzelfde adres maar andere naam van geadresseerde, soms zelfs hetzelfde adres maar andere provider. Ik kocht al eens een Audi, ontving een factuur van een Parijse advokaat, of vroeg inlichtingen voor het afhuren van een half vakantiepark! Met de afdrukken in de hand blijft Orange beweren dat dit niet kan, dat ik zelf contact heb genomen mat die bedrijven. Ik berust, maar vraag mij wel af wie soms mijn mails ontvangt…

In reactie op: berichten naar gmail-adressen in NL #187903
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mijn conclusie na al ’t kennelijk gesodemieter met Google en haar vermeende diensten : te mijden als de ziekte.

Boycotten dus ! “Gratis” bestaat immers niet. U gaat ervoor betalen, u betaalt er reeds voor in immateriële zin.

Peter (die niets meer verzendt naar gmail-adressen, niets meer goochelt en waar mogelijk deze g-maan op alle manieren mijdt).

In reactie op: BFM TV in HD #187915
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geeft niets Jan, we komen er altijd uit met jouw hulp.

In reactie op: berichten naar gmail-adressen in NL #187902
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=160495]Geef steeds een onderwerp op, dan heb je veel minder kans dat je mail in spam terechtkomt
    [/quote]

Sorry, maar dit is onzin.

Peter.

In reactie op: berichten naar gmail-adressen in NL #187901
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geef steeds een onderwerp op, dan heb je veel minder kans dat je mail in spam terechtkomt.

In reactie op: berichten naar gmail-adressen in NL #187900
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor de info ik hou het nu ook in de gaten,
    Harry

In reactie op: BFM TV in HD #187914
     Admin
    Sleutelbeheerder

Haha, ja sorry, de FEC is ook naar 2/3 gezet. De meeste tunerblikjes corrigeren dat tegenwoordig autonoom, dus zonder te kijken naar de instellingen van de software en dan merk je daar niks van. De tuners van de Solo2 doen dat kennelijk niet.

In reactie op: aow gat en opbouw #196252
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het Abp is een overheidspensioenfonds dus daar zit misschien een verschil.
    Ik zal er overigens zeker naar vragen.
    Ik kan overigens de opgelopen schade zelf goed opvangen maar maak me druk over de overheid die het velen financieel zwaar maakt.
    Ik betaal erg weinig belastingin frankrijk en geen sociale lasten dus dat scheelt een fles op een borrel en hoop ook dat het onzalige bronbelastingplan door Frankrijk wordt afgehouden. Ik krijg een pensioen uit Nederland, werk niet in Frankrijk en heb van het zorginstituut een verklaring dat ik niet verdragsgerechtigd ben en dus niet aan nederland sociale bijdragen moet betalen noch aan frankrijk
    Hoera dus want de hogere ziektekostenpremie neem ik graag voor lief.

In reactie op: BFM TV in HD #187913
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Jan voor de tip. Ik moest ook de FEC op auto zetten, want met 5/6 kon mijn Solo2 er niks van maken. Ligt zeer waarschijnlijk aan die box. Is al vaker voorgekomen.
    Maar hij doet het. Prettig, één van mijn favoriete Franse zenders in HD.

In reactie op: aow gat en opbouw #196251
     Admin
    Sleutelbeheerder

ABP heeft wel de (toekomstige) pensioengerechtigden gewezen op het stoppen van de partnertoeslag en diverse verzekeringsmaatschappijen zonden toen offertes voor een soort levensverzekering om dit hiaat op te vangen. Toen wij in 2002 naar Frankrijk vertrokken stuurde ABP ons nog een overzicht voor de in die tijd vigerende sociale wetgeving. Ook kregen we het advies ons vrijwillig te verzekeren voor AOW. En bij het oprekken van de AOW-gerechtigde leeftijd zijn we steeds door ABP op de hoogte gehouden.
    Stom is niet het juiste woord. Maar u zou uw pensioenfonds eens kunnen vragen, waarom u zo slecht geïnformeerd werd.
    Het vervelende is dat je na vertrek uit Nederland steeds wordt geconfronteerd met veranderingen. Wij zagen in de tijd dat we voor de ziektekosten en AWBZ verplicht via Nederland verzekerd werden diverse mensen in de financiële problemen komen: men was in Frankrijk voor een aanzienlijk lager bedrag verzekerd.
    Ik verwacht eenzelfde probleem wanneer het belastingverdrag tussen Nederland en Frankrijk ophoudt. De Franse inkomstenbelasting is voordeliger. Voor ABP-ers die nog inkomstenbelasting over hun pensioen aan Nederland verschuldigd zijn, maar haast niets als inkomstenbelasting over hun AOW aan Frankrijk verschuldigd zijn, zal het dan ook tegenvallen. Hiermee kan nu al rekening worden gehouden.

In reactie op: BFM TV in HD #187912
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee hoor, ze hebben wel de symbolrate veranderd naar 27500.

bfm HD

In reactie op: BFM TV in HD #187911
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maar die zender is ook al weer weg.

30 berichten aan het bekijken - 3,781 tot 3,810 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?