berichten naar gmail-adressen in NL

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187898
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds ’n dag of tien bestaan er ‘communicatieproblemen’ tussen mij en m’n contacten in NL met ’n gmail-adres. Mijn berichten worden in de spam-box van de geadresseerde geplaatst.

    ’n Doorgaans betrouwbare bron liet me weten dat “De huidige opzet van Gmail (circa anderhalf jaar operationeel) laat een centraal gedeelte zien. In dat centrale gedeelte wordt de filtering geregeld die de achtergrond vormt voor de problemen. De gebruiker heeft toegang tot dat centrale gedeelte (Google Gmailwebsite) om de post op te halen. Die post ligt daar gefilterd en wel iets te veel, centraal voor de gebruiker klaar.
    Dat filteren gebeurt met redelijke geavanceerde programmatuur, maar elke drie maanden veranderen de inzichten en elke drie maanden wordt aan de filters gesleuteld. Hierbij is de beroemde natuurwet Wet van Behoud van Ellende van toepassing. Deze centrale filtering is door ons niet te beïnvloeden. Om te weten wat Google er uit heeft gefilterd en -bijvoorbeeld- als spam heeft geduid moet die centrale site worden bezocht. Ingrepen op lokaal (gebruikers) niveau hebben geen invloed op het “leervermogen” van de centrale.”

    Hebben meer mensen hier last van ?

    Peter.

    #187907
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een probleem dat ook wij ervaren.
    Van onze kinderen/kleinkinderen kwamen opeens geen reacties meer binnen, van anderen – met een gmail account – die we gemaild hebben weten we niet of ze de mailtjes onder ogen hebben gekregen.
    Het ging dan vooral om mailtjes met een bijlage of een meegezonden link die in de spam-map terecht kwamen waarbij niemand begreep waarom dat opeens gebeurde. De oplossing werd: een apart mailtje sturen met de boodschap: “ik zond je een mailtje met een bijlage” maar de laatste dagen krijgen we mailtjes terug: “Ha,ha, Opa, ik heb ‘m al gelezen….”.
    Er lijkt dus toch ergens iets bijgesteld te zijn maar ik heb geen inzicht of het probleem nu helemaal is verholpen.
    aanvulling: we stuurden geen apart mailtje (want dat ging niet goed) maar een whatsapp om e.e.a. te melden.

    #187908
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Soms zit er inderdaad ‘echte’ mail in m’n gmail spambox, maar als ik die vervolgens markeer als ‘geen spam’ gebeurt het geen 2e keer, dus er is lerend vermogen op gebruikersniveau. Omgekeerd idem: mails van afzenders die ik zelf als spam markeer komen voortaan in de spambox.

    Ik heb net even in de spambox gekeken en er zit alleen echte spam in: van ‘SNS’, ‘ICS’, ‘whatsapp’ , ‘apple appstore’ etc. Elk bericht komt van een gespoofte afzender.

    #187909
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tot nu toe geen problemen gehad. Mail met gmail-adressen naar veel andere landen.
    Maar zou kunnen. Wat niet aankomt, weet je soms niet.

    Steven

    #187899
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ’t Blijkt ’n bekend probleem, zelfs de NL overheid waarschuwt : Let op: Wij adviseren u om geen Gmailadres op te geven. Dan loopt u het risico dat de e-mail in uw map Spam komt te staan. Gmail heeft namelijk een streng spambeleid.”

    Dit wordt u medegedeeld wanneer u zich wilt registreren als buitenlandse Bataaf om mee te doen aan ’t komend raadgevend referendum in Het Noorden.

    Jan K.’s oplossing werkt, maar niet altijd (zo wordt mij verteld).

    Peter.

    #187900
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de info ik hou het nu ook in de gaten,
    Harry

    #187901
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geef steeds een onderwerp op, dan heb je veel minder kans dat je mail in spam terechtkomt.

    #187902
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geef steeds een onderwerp op, dan heb je veel minder kans dat je mail in spam terechtkomt

    Sorry, maar dit is onzin.

    Peter.

    #187903
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn conclusie na al ’t kennelijk gesodemieter met Google en haar vermeende diensten : te mijden als de ziekte.

    Boycotten dus ! “Gratis” bestaat immers niet. U gaat ervoor betalen, u betaalt er reeds voor in immateriële zin.

    Peter (die niets meer verzendt naar gmail-adressen, niets meer goochelt en waar mogelijk deze g-maan op alle manieren mijdt).

    #187904
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In Frabnkrijk heb ik een e-mailadres bij Orange. Ik ontvang regelmatig mails die niet voor mij bestend zijn: hetzelfde adres maar andere naam van geadresseerde, soms zelfs hetzelfde adres maar andere provider. Ik kocht al eens een Audi, ontving een factuur van een Parijse advokaat, of vroeg inlichtingen voor het afhuren van een half vakantiepark! Met de afdrukken in de hand blijft Orange beweren dat dit niet kan, dat ik zelf contact heb genomen mat die bedrijven. Ik berust, maar vraag mij wel af wie soms mijn mails ontvangt…

    #187905
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gmail is één van de meest betrouwbare mail diensten ter wereld, betrouwbaarder dan de mail dienst van menige ISP. Je betaalt voor de dienst met de toestemming aan google om je mail (met bots) te doorzoeken op kernwooorden waarmee google gerichte reklame kan bieden. Vervolgens kun je dat weer uitzetten.
    Wil je zien wat google van je weet en bijhoudt, kijk dan op je google dasboard

    Wil je een beveiligde email waar alles versleuteld wordt opgeslagen, vraag dan een (toch ook gratis) mail adres aan bij het in Zwitserland gevestigde protomail. Zelfs de geheime diensten kunnen die mail niet doorzoeken.

    Ik krijg ook wel mails van anderen, maar dat is dan altijd een adres wat binnen mijn eigen mailadres valt en dus formeel niet kan bestaan.

    Voorbeeld: stel dat mijn mailadres jako@ergens.com zou zijn, dan vallen j.ako@ergens en ja.ko@ergens automatisch ook aan mij toe.

    #187906
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zou kunnen, maar ik merk dat verschillende mensen hetzelfde adres hebben: dus allen jako@ergens.com en dan ook nog jako@elders.com… 🙂 In Vlaanderen heb ik dit nog niet meegemaakt. Ik heb enkele naamgenoten en die worden automatisch geweigerd door de provider bij het ingeven van een naam en/of van een nummer voorzien: jako1, jako2 Hier heb ik nog nooit een mail ontvangen die niet voor mij bestemd is.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?