Dit onderwerp bevat 63 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door .
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Dit onderwerp bevat 63 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door Noë.
Dat wist ik natuurlijk niet, maar iemand een defecte satfinder geven helpt die persoon van de regen in de drup.
De vriendendienst is ook niet zo groot hoor, zo’n satfinder is gloednieuw op internet al te koop voor nog geen
€ 6,- inclusief verzendkosten… 😎
Bonjour,
Zoals beloofd hierbij nog een update van mijn ervaringen met de nieuwe HD ontvanger en de Canal Digitaal HD zenders.
Na adviezen hier op het forum, waarvoor nogmaals mijn dank, heb ik gekozen voor een Max Digital XP1000 ontvanger. In NL laten leveren toen mijn wederhelft toch op familiebezoek was, dus zeer voordelig.
Direct na het uitpakken de OpenPLI image erop gezet, wat via een USB stick ongekend eenvoudig verloopt. Bij mijn oude Dreambox DM600 had ik daar nog een PC met DB9 serieel kabel voor nodig. Mooie HDMI kabel naar mijn TV in plaats van de oude SCART. Aangesloten en een satellite blindscan uitgevoerd. DreamboxEDIT op PC geinstalleerd en boeketten gemaakt, alles fluitje van een cent.
Door de nu digitale verbinding naar mijn TV zien zelfs de SD zenders er stukken beter uit dan voorheen, en is de geluidskwaliteit met sprongen vooruit gegaan. Alleen daarom kan ik een HD receiver al aanbevelen, zelfs als men nooit een HD zender bekijkt.
Ik ben zeer tevreden met dit apparaat, zeker gezien de zeer gunstige prijs. Een aanrader voor wie een eenvoudige receiver zoekt met voldoende mogelijkheden die gewoon goed werkt.
Salutations, Jos
Ha Jos,
Op grond van jouw beschrijving en ervaring heb ik ook de XP1000 aangeschaft. Omdat ik al jaren met de dreambox werk is het idd een fluitje van een cent om dit apparaat aan de praat te krijgen.
Wel even een kanttekening, omdat er slechts een externe USB harddisk aan kan worden gehangen (voor het opnemen van programma’s en “timeshifting”) heb ik wel even moeten stoeien om het timeshifting werkend te krijgen. Dit heeft te maken dat binnen Pli (ik hoop dat het niet te technisch wordt nu) de standaard padaanduiding naar een interne harddisk verwijst en niet naar de USB harddisk. Dit is op te lossen vanuit het instellingen menu.
Groet, Rob
Opnemen via het netwerk naar een NAS of de harddisk van je dreambox kan ook.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.