Dit onderwerp bevat 45 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2014 om 10:10 #196307NoëSleutelbeheerder
Op DIT scherm heb ik overzicht van alle mensen/instanties aan wie ik – via LBP – geld overmaak, en links onderaan zit de knop waarmee ik nieuwe “beneficiaires” aanmaak.
Maar ik realiseer me ineens dat ik ooit een zakelijke rekening heb aangevraagd, waarschijnlijk zit daar dan het verschil?10 november 2014 om 10:11 #196308NoëSleutelbeheerderHet is mij echter niet bekend bij welke bank in LDF je zo maar naar iedereen over kunt maken.
Ik doe ’t tot volle tevredenheid met Crédit Mutuel en ING Direct. Deed ’t ook zo met BNP Paribas. Slechts ING Direct (van deze drie) is kosteloos.
andere Peter.
10 november 2014 om 10:16 #196309NoëSleutelbeheerdercabagnous wrote:
Het is mij echter niet bekend bij welke bank in LDF je zo maar naar iedereen over kunt maken.Wij bankieren privé met een gezamenlijke rekening van Boursorama. Gratis en absoluut probleemloos.
Wilm
10 november 2014 om 10:45 #196310NoëSleutelbeheerderBanjoiste,
Toen wij in 2006 onze rekening bij LBP openden hebben wij meteen eenmalig internetbankieren aangevraagd. Sindsdien bankieren we gratis en ook probleemloos van en naar Nederland.
Na aanvraag krijg je per post: votre identifiant et votre mot de passe
Daarna inloggen bij http://www.labanquepostale.fr
rechts boven: acces clients particuliers
accédez a vos compts
identifiants en mot de passe invoeren
Daarna links bij virements et prélèvements:
gerer la liste de vos comptes beneficiaire:
ajouter un nouveau beneficiaireJe moet wel beschikken over een (Frans) mobiel telefoonnummer, want als je een nieuwe begunstigde toevoegt aan je nummerlijstje krijg je per sms een code.
Zie ook het formulier vos service de banque en ligne benden op het scherm om de eerste bankrekening(en) en je telefoonnummer door te geven.
Succes en echt het werkt al jaren naar tevredenheid
10 november 2014 om 11:07 #196306NoëSleutelbeheerderCorridor,
Goede uitleg.
En gelukkig, het is dus zowel met een zakelijke- als met een privé-rekening bij LBP mogelijk geld over te maken zonder papieren-formulieren-gedoe, toestemming van de bank (zoals bij Banque Populaire) of wat dan ook.
(Ik was even bang een dwaalspoor te hebben gezet omdat wij een zakelijke rekening hebben en de methode van aanmaken-van-beneficiaires wellicht niet automatisch van toepassing zou zijn op privérekeningen.)Banjoiste, succes!
12 november 2014 om 16:19 #196278NoëSleutelbeheerderZojuist wilde ik in een dorpspostkantoor een betaling doen naar NL. Dat kan al niet via internetbankieren maar toen ik het e.e.a. invulde en men het las was de opmerking Nee, dit kan niet. Het ”’hoogste”’ bedrag dat je mag overmaken is duizend euro. Zit je daar overheen dan doen ze het niet terwijl het jouw geld is. Je kan dus niet doen en laten met je geld wat jij wilt. Mieke
12 november 2014 om 17:11 #196279NoëSleutelbeheerderMaar waarom zou dat niet kunnen via internetbankieren als je een rekening bij La Banque Postale hebt Mieke ?
13 november 2014 om 07:53 #196280NoëSleutelbeheerderDank voor alle reacties, het duizelt mij een beetje.
Is er iemand die wel probleemloos kan internetbankieren bij de Credit Agricole?Bij voorbaat dank/Peter.
13 november 2014 om 09:14 #196281NoëSleutelbeheerderDank voor de duidelijke gebruiksaanwijzing. Ik ben even gaan kijken, maar ik moet toch eerst weer allerlei dingen doen voordat ik rekeningen kan toevoegen. Bovendien ben ik flink geschrokken van wat ze me rekenen voor een overboeking: 3.30 euro per keer, dat vind ik een heleboel geld hoor!
Ik ben nu dus serieus kandidaat voor een andere bank die me niet besteelt maar mijn geld fatsoenlijk beheert. Dat hele SEPA systeem was toch bedoeld om Europese betalingen makkelijker en goedkoper te maken?
Ik sta open voor alle suggesties die mij helpen om een bank te vinden die me geen poten uitdraait.13 november 2014 om 16:16 #196273NoëSleutelbeheerderhe he, eindelijk is het gelukt. Niet aan de balie maar bij een adviseur. Deze dame heeft ons het e.e.a. uitgelegd. Wat ik wilde kán niet aan de balie. En inderdaad, het kost €3,30. Doe je vanuit NL een een overboeking in Europa dan is het gratis aan beide zijden. Doe je het vanuit LDF dan betaal je wél. Ik weet niet of je betaalt voor elke overboeking, ongeacht of het in LDF blijft of europees.
Europees bankieren kan bij LBP niet met internet.
Maar ik begrijp de site en wat je moet kiezen enzo niet goed dus ben ik bang om fouten te maken.
Ik heb nog eens goed gelezen wat Corridor schreef. Wij hebben geen mobiel in LDF alleen telefoon fixe. Maar het verhaal geeft mij wat meer duidelijkheid. Dank hiervoor. Mieke13 november 2014 om 19:18 #196274NoëSleutelbeheerderIk werk al jaren met mijn Vlaamse bank, die notabene gratis is voor alle verrichtingen in binnen- en buitenland, zelfs voor Mastercard. Alles via internetbankieren.
Nog nooit problemen gehad. Ik betaal Orange, EDF, Veolia, de belastingen, internetaankopen, en gebruik betaalkaart en kredietkaart.
Heb 1 jaar een Franse rekening gehad en werd zelfs beboet wegens ’te weinig verrichtingen’.14 november 2014 om 09:06 #196275NoëSleutelbeheerderNiemand dus die iets kan zeggen over de Credit Agricole?
mvg/peter
14 november 2014 om 09:21 #196276NoëSleutelbeheerderBeste Peter,
Twee dingen:
– per kantoor lijkt het te verschillen.
– van Engelsen waar ik veel contact mee heb weet ik dat ze – ook al hebben ze een privérekening – een accountmanager hebben. Die zit met z’n snufferd overal bovenop, en inderdaad, als er een nieuwe crediteur moet worden ingevoerd doet hij dat. Daarna kunnen ze zelf geld overmaken. Ook wil hij (mij te graag) adviseren wat ze moeten doen met hun geld.
Vind ervan wat je ervan vindt. Ik persoonlijk ben niet gek op zulke meekijkers, die niet alleen meekijken, maar ook meedenken, meedoen, en naast meebeslissen ook nog eens deels in hun eentje lijken te kunnen beslissen.14 november 2014 om 11:40 #196285NoëSleutelbeheerderInderdaad, over Credit Agricole valt niets te zeggen omdat elke vestiging een zelfstandige bank is met een eigen beleid. Meldingen hier op het forum lopen uiteen van ‘duur en helemaal geen internetbankieren’ tot ‘gratis rekening courant, inclusief internetbankieren’.
14 november 2014 om 15:55 #196282NoëSleutelbeheerderHallo Banjoiste, hallo Mieke,
Nogmaals : geld overmaken naar – of ontvangen uit het buitenland via internet bij La Banque Postale is én blijft GRATIS!
Ik heb hier zelfs de reeds ontvangen “Extrait standard des tarifs du 1-1-2015″ waarin staat : – Frais par virement occasionnel ( cas d’un virement SEPA) par internet Gratuit
– En bureau de poste € 3,30
En echt, ik heb nog nooit iets extra hoeven te betalen voor overmaken of ontvangen van bedragen vanuit Nederland en ik doe het regelmatig.
Heb deze eenvoudige rekening met alleen cheques al vanaf 2006 en betaal alleen
” Frais de tenue de compte €1,05 per trimestre”.En wat betreft de verplichting om een Frans mobiel telefoonnummer te hebben om de codes te kunnen ontvangen voor het inbrengen van nieuwe crediteuren, daar heb ik een abonnement voor bij Free van € 2,= per maand voor 2 uur communicatie per maand zelfs naar vaste nummers in Nederland en dat gebruik ik meestal daarvoor.
Kan ik nog ergens bij helpen ?
14 november 2014 om 18:20 #196283NoëSleutelbeheerderHet is Europees geregeld dat ’n internationale overschrijving (binnen de EU) niet méér mag kosten dan ’n binnenlandse overschrijving. Dus dit is vaak kosteloos (“gratis”).
Er gelden enige voorwaarden, zoals ’t vermelden van alle Iban- en andere codes (nu “Sepa”) en ’n maximaal bedrag van vijftigduizend euros.
Houdt uw bank zich hier niet aan, dan is ’n briefje naar Bruksels gauw geschreven en dan zult u zien hoe rap uw bank zich deze regel herinnert.
Peter.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.