Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bosbessDeelnemer
Ik heb, haha, geen fout gemaakt in het wifi wachtwoord, want het staat achter op de box, haha. Ik ben nou ook weer niet zó stom that “they’re coming to take me away, haha”.
bosbessDeelnemerRon, dankjewel voor de raadgevingen. Wie mijn onbenul kent in dit soort zaken zal het niet verbazen dat ze voor mij abracadabra zijn. Het begint al met: “Log in op de box…”. Hoe log je in vredesnaam in op de box? Misschien dat mijn dochter het snapt?
Wat ik wel begrijp is dat ik eventueel die onmogelijke wifi-veiligheidscode zou kunnen vervangen. Dat zou wel plezierig zijn voor de gasten van mijn sjambredootje. Voor hen heb ik de code opgehangen. Een van hen probeerde het vorige week op zijn smartphone, maar het lukte niet. Maar ach, mijn gasten blijven maar één nacht, dus ze tillen er niet zo zwaar aan.
Vanaf “Log met de pc opnieuw aan met het nieuwe wachtwoord…” begrijp ik er werkelijkhelemaal niets meer van. De link die ik hierboven heb gegeven begrijp ik daarentegen wel. En ik hoop dat mijn dochter dat van de week een keer kan toepassen. Ik heb geen haast, dus voorlopig laat ik alles zo. Toch bedankt.
bosbessDeelnemerHet bleek onmogelijk om mijn draadloze HP printer op de nieuwe box aan te sluiten. Op de Freebox was dat een fluitje van een cent (zelfs ik kon de was doen). Wel heb ik het nu voor elkaar gekregen dat ik een document vanaf mijn laptop kan printen, maar het schermpje op de printer blijft “Niet verbonden” weergeven, wat betekent dat hij niet met het netwerk is verbonden. Met alle gevolgen van dien, bv. dat ik het apparaat niet kan toevoegen en dat ik een bepaalde update niet kan downloaden.
Alles tig keer geprobeerd, maar codes die ik invoer worden bestempeld als fout. Met WPS zou het allemaal automatisch gaan, dus me suf gezocht naar de WPS-knop op de box, maar die is er niet. HP help-websites, meegeleverde disk en een speciaal gedownload HP crisisprogramma ten spijt lukte het niet. Nu denk ik het ei van Columbus te hebben gevonden op deze website.
De SFR Redbox bleek na enig zoeken namelijk een nb4. Volgens genoemde website (als ik het goed heb begrepen) is WPS daarin al geactiveerd. Je moet alleen het wifiknopje op de box naar rechts bewegen. Ik wacht nu tot mijn dochter van de week komt, dan kan zij het uitproberen, ik durf niet meer. Maar misschien is genoemde website ook voor anderen handig. Merkwaardig dat er in de box-info zelf niets over WPS wordt gezegd. Ook alle HP-info gaat uit van boxen met een WPS-knop, die je 3 seconden moet indrukken. Maar over boxen zonder WPS-knop wordt niets gemeld.
Enfin, als het is gelukt laat ik het nog weten.
bosbessDeelnemerHet is een goede gewoonte om elkaar in een forum aan te spreken met de gekozen forumnaam. Mijn forumnaam is hier, al jaren, bosbess.
Overigens is het niet bepaald verstandig om mij vragen te stellen over technische kwesties of over (de prijs van) een abonnement. Zoals ik meermalen heb verkondigd en zoals regelmatig is gebleken ben ik een nul op het gebied van deze rubriek.
bosbessDeelnemerDe aanbieding is zo succesvol dat zij is verlengd tot 10 juli. Maar ook zo succesvol dat de prijs inmiddels met 5 euro per maand is gestegen. Daar kwam mijn vriendin achter toen ze op 1 juli een beetje laat alsnog op de aanbieding wilde ingaan. Tja, jammer dan. En omdat ze ook gedegroepeerd moet worden gaat ze dus 20 euro per maand betalen.
bosbessDeelnemerIk heb in eerste instantie mijn Free emailadres als contactadres opgegeven. Later heb ik dat gewijzigd in mijn nieuwe gmail adres. SFR stuurde bevestiging. Maar de eerste rekening kwam binnen per Free. (Ik krijg namelijk nog steeds wel email via Free, vooral plotseling erg veel spam, maar ik kan uiteraard niet meer verzenden via Free.)
Dus heb ik in mijn espace het emailadres “de contact” nogmaals gewijzigd en wederom een bevestiging ontvangen. Sindsdien niets meer gehoord.
Mijn doos (van SFR) was niet ingepakt in wat dan ook. ’t Was gewoon een kale doos met, zoals ik schreef, binnenin ieder onderdeel wel in plastic ingepakt in een voorgevormde “eierdoos”. En inderdaad is het het belangrijkste dat alles werkt. Volgens mij wacht je vergeefs op je activerings-sms. Ze hebben simpelweg de tevoren aangekondigde datum aangehouden (voorzover ik me herinner 22-24 juni) en je geen sms gestuurd. ’t Schijnt storm te lopen. Zelf zou ik Orange gewoon opzeggen. Maar ik vind de procedure bij jou wel héél vreemd verlopen. Bel desnoods dat 08-nummer.
bosbessDeelnemerGelukkig! Eind goed, al goed. Van harte gefeliciteerd, Jako. Wat de administratieve afhandeling betreft, je ontvangt per email een factuur van SFR.
Vervolgens zul je van Orange nog een eindafrekening ontvangen, waarop wellicht kosten voor het opzeggen van je abonnement. SFR vergoedt die (tot 100 euro) wanneer je alle pagina’s van die rekening vóór 31 juli a.s. per email opstuurt naar SFR, samen met het bijbehorende (ingevulde) SFR-formulier dat je hier kunt vinden. (’t Is namelijk nogal spoorzoeken, omdat de datum waarvóór je dat moet doen steeds verandert met de datum waarop je het contract hebt afgesloten.) Op het SFR-formulier staat ook het emailadres.
Ook je eerste factuur van SFR Red moet je meesturen. Daaronder staat: “Ces frais vous seront remboursés à concurrence de 100€ TTC.” Daaruit maak ik op dat je ook de eerste € 9,98 terugkrijgt via je volgende rekening. Enfin, ik wacht rustig af tot ik de eindafrekening van Free heb ontvangen.
Ik betwijfel ook of je wel een teruggestuurde, gebruikte box hebt ontvangen. Een laag stof pleit voor lange opslag, niet voor een retourgezonden en opnieuw verzonden product. In ieder geval werkt alles en nog volledig volgens al je wensen. M’n liefje wat wil je nog meer?
bosbessDeelnemerJako, eindelijk begrijp ik dat je de cirkel rond de grote knop bedoelt (waar ook bij mij geen SFR op staat). Ik maar zoeken naar andere lampjes… Die er niet zijn. Ik snapte dus ook niets van groene en rode lampjes.
Toen ik niet kon internetten en geen telefoon had, was een kwart cirkel linksboven groen en de rest oranje. Toen mannetje de lamelletjes in de telefoonstekker had verbogen werd de cirkel half groen. Ik vind het knap dat je toch op de een of andere manier internet hebt, al snap ik totaal niet hoe. Via Orange? Of via SFR?
Wat ik heel vreemd vind is dat je nog steeds geen SFR-klant bent. Ik was al klant voordat de lijn was geactiveerd. Zoals ik schreef kreeg ik van SFR al heel snel een inlognaam (Dinges@sfr.fr) en een onmogelijk wachtwoord, dat ik zelf moest veranderen. Waarom probeer je dat 08-nummer niet te bellen? Je kunt wel tevoren gaan zitten bedenken wat ze zullen zeggen, maar dat weet je niet. Wie weet is het dan zo opgelost. Daar is dat nummer tenslotte voor al geven ze het niet, wat heel merkwaardig is en bepaald niet klantvriendelijk. Maar je bent ook nog steeds geen klant… Al met al een raar gedoe. En dan nog een gebruikt modem op de koop toe. Ik weet niet of ik het m’n vriendin wel kan aanraden. Zij is ook niet gedegroepeerd.
bosbessDeelnemerJako, bij de lampjes staat precies wat ze aangeven. Ff de leesbril pakken. Links is wifi, rechtsboven is accès (toegang, verbinding), rechtsonder is telefoon (Tel). Ik heb geen tv. Alle drie de ledjes branden helder wit. De grote ronde knop heeft een cirkel rondom. Die is oranje wanneer je geen verbinding hebt, half groen (bovenste helft) wanneer je verbinding hebt maar geen tv (ik) en helemaal groen, wanneer je én verbinding én tv hebt (mijn dochter).
Dat het bij jou wat langer duurt, heeft ongetwijfeld te maken met le dégroupement total. Orange moet immers de lijn vrijmaken voor andere providers. Dat zal wel geen prioriteit hebben… Maar je hebt nog steeds internet, dus geen man overboord.
bosbessDeelnemerJe kwelt jezelf met allerlei mogelijke onheilen. Het doet me denken aan:
De mens lijdt vaak het meest
Door het lijden dat hij vreest
Maar dat niet op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan ’t lot te dragen geeft.Vergeet niet dat je geheel gratis een “mannetje” aan huis krijgt, wanneer je er telefonisch niet uitkomt. Dat kun je geen ontbreken van een service client noemen, ook al is het beperkt tot de eerste twee maanden. Ik heb de eerste rekening al gehad van SFR (per email): € 9,98.
bosbessDeelnemerKlopt, behalve de stroomkabel zijn er twee kabels: een blauwe en een gele. De blauwe, ik dacht dat dat de adsl-kabel is, heb ik dus helemaal niet aangesloten. Dan is er de gele, die je helemaal rechts steekt (als je voor het kastje staat). Die verbindt het kastje met de telefoon en met het telefooncontact in de muur. Ik noem dat de telefoonkabel.
Ik begrijp totaal niet waarom je niet gewoon wacht tot de sms. Kun je geen minuut zonder internet? Enfin, succes met je aanvalsplan.
bosbessDeelnemerOm toch weer even het technische spoor los te laten:
Inderdaad word ik godzijdank niet gehinderd door de geringste kennis van zaken. Totaal ongehinderd heb ik dus alles mooi in de doos laten zitten totdat ik de sms kreeg dat de lijn was geactiveerd. De adsl-kabel heb ik helemaal niet aangesloten, want die heb ik met wifi niet nodig (zei dochter). Ik kan hem er dus ook niet uittrekken. Dat zou ik trouwens toch niet doen, want ik dank de hemel op m’n blote knieën dat alles weer goed functioneert. Je zult gewoon rustig moeten afwachten tot je de activerings-sms ontvangt en dan kijken wat er gebeurt wanneer je alles hebt aangesloten. Het duurt trouwens best lang totdat de ronde cirkel rond de grote knop groen wordt en het lichtje links en de twee lichtjes rechts helderwit gaan branden. En misschien is bij jou ook alles anders doordat je totaal gedegroepeerd moet worden.
Kennis van zaken of niet, we wachten in spanning af.
bosbessDeelnemerHet is mij een raadsel waarom je de Neufbox aan zou sluiten wanneer je nog internet via Orange. Je kunt niets zeggen over rode lichtjes totdat je lijn is geactiveerd en alles is aangesloten. Natuurlijk deugt de hardware niet, want die kan nog niet functioneren. Je hoeft dus ook niet te chatten over dat rode lampje. Volgens mij word je als helpdeskmedewerker stapelgek van dat kennelijk onbedwingbare ongeduld bij sommige nieuwe klanten. Gewoon ff afwachten. Bovendien heb ik je het telefoonnummer gegeven voor het geval er na activering en aansluiting iets mis mocht zijn.
Wanneer dat het geval is kun je toestemming vragen om in een SFR-winkel een nieuw kastje te halen. Maar voorlopig lijkt mij dat beslist niet nodig. Geduld is zulk een schone zaak en schenkt het mensdom veel vermaak.
Ron, binnen een week na aanmelding kreeg ik bericht dat tussen 11 en 14 juni de lijn geactiveerd zou worden. Maar al op 9 juni viel ’s middags om 4 uur internet geheel weg. De volgende morgen om tien uur kreeg ik een sms dat de lijn was geactiveerd. Ik zat dus in principe een avond en een nacht zonder internet.
bosbessDeelnemerBehalve de code voor de wifi op de achterkant van je box ontvang je per email ook je inlognaam (Dinges@sfr.fr) ook je wachtwoord dat je meteen kunt vervangen. Let op: nadat de verbinding is geactiveerd, moet je dat wachtwoord voor de veiligheid opnieuw vervangen! Dus niet meteen het goede opgeven…
bosbessDeelnemerTerwijl jouw bericht binnenkwam, belde dochter terug. Ze heeft me het nummer ge-smst:
0801820036. Ze had het namelijk opgeslagen in haar telefoon. Je hebt het nu niet nodig, maar voor geval van nood heb je het.Wat belangrijk is is de code de sécurité die op de achterkant van je box staat. Dat is je code voor de wifi.
bosbessDeelnemerPS Dus zolang alles nog via Orange werkt, is er bij jou niets afgesloten. En kan je nieuwe lijn dus ook niet zijn geactiveerd, vermoed ik met mijn domme hoofd.
bosbessDeelnemerMaar heb je dan al een sms ontvangen dat je lijn is geactiveerd? Bij mij duurde dat bijna 24 uur nadat plotseling alles was afgesloten. Free werkte dus ineens niet meer op vrijdagmiddag (terwijl ik zat te internetten) en de volgende morgen om 10 uur kreeg ik een sms dat de lijn was geactiveerd. Toen was het een fluitje van een cent. Behalve dat bij mij na een paar uur alles weer uitviel (enzovoort).
bosbessDeelnemerJako, ik heb geprobeerd om dochter te bellen, want ze moet het nog uit haar hoofd weten, maar ze neemt niet op (is bij familie en neemt niet overal telefoon mee naartoe). Maar voorzover ik me herinner had zij het na enig zoeken in het forum gevonden. Maar misschien kunnen ze je het ook wel geven als je 1023 belt. Succes. Ik blijf proberen om haar te pakken te krijgen. Laat ff weten als het niet meer nodig is, want om 12 uur moet ik naar het stemlokaal om dienst te doen als bijzitter. Nee, niet als bijzit.
bosbessDeelnemerSorry Rob, mijn reactie was niet al te vriendelijk. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat prijsvechters alle steun verdienen. Zij zorgen ervoor dat bijvoorbeeld Orange en KPN gedwongen worden om hun prijzen ook te verlagen. Toch weigerde ik toen mijn dochter overstapte (naar aanleiding van een bericht op Nederlanders.fr). Want al dat gedoe vind ik maar niks. Zo zijn er veel mensen. Ze zijn, net als ik, bang. Nu ik ben overgestapt is het achteraf allemaal bijzonder snel gegaan en het viel reuze mee.
Maar als ik jouw griezelverhaal tevoren had gelezen, zou ik niet eens naar die website hebben durven gaan om het aanbod te bekijken. Ik zou doodsbang zijn geweest om plotseling zonder dat ik het wist te zijn overgestapt. Daarom ergerde ik me aan je veronderstellende beschrijving van de “juridische zieleroerselen” van Orange, want een ieder is uiteraard vrij om tegen een hoog tarief bij Orange te blijven, maar voor veel mensen is de SFR-Redaanbieding geweldig, zeker wanneer je tegelijkertijd ook nog eens gedegroepeerd wordt. Zulke mensen moeten niet afgeschrikt worden door doemverhalen.
Er zijn ook mensen die graag betalen om per se bij EDF te kunnen blijven. Toen ik vorig jaar overstapte naar Lampiris, ging er maandelijks al meteen 25 euro van m’n rekening af. En Lampiris regelde alles, ik heb nergens iets van gemerkt. Dit dankzij Macron, toen hij nog minister van EZ was (loi Macron).
Toen ik dit had geschreven, belde mijn dochter op uit Nederland. Ik vertelde haar het verhaal van Jako over het zelf opzeggen van internet en het eerste wat ze zei was: “Dan is hij niet gedegroepeerd.” Volgens haar geldt hetzelfde wanneer je niet je oude telefoonnummer wenst te behouden. Alles staat op de website vermeld, zei ze.
Mijn doos zag er wel iets anders uit dan die van Jako. In mijn doos zat een soort voorgevormde eierdoos, waarin alles precies paste. Ik heb de doos (zonder eierdoos) gebruikt om het oude materiaal naar Free terug te sturen. Wanneer je de doos eenmaal hebt ontvangen gaat het heel snel. Je krijgt een sms dat de lijn is geactiveerd, vervolgens twee kabeltjes aansluiten en klaar is kees. Internetten en bellen maar. Wanneer de boel na een paar uur uitvalt, moet je de telefoonstekker even uit de muur halen en de lamelletjes in de stekker een beetje losmaken met een dun schroevendraaiertje. Dan hoef je mijn theater met France Telecom niet mee te maken. Succes. Hopelijk lezen we binnenkort het resultaat.
bosbessDeelnemerIk ken geen “legio voorbeelden” van mensen die tegen hun zin werden gedwongen om van provider te veranderen. Rob kennelijk ook niet, anders had hij er Wells Fargo niet met de haren bij hoeven slepen.
Er zijn uiteraard mensen die altijd bij KPN of Orange blijven hangen, omdat ze dat een veilig idee vinden. Dat wil niet zeggen dat je allerlei spookverhalen de wereld in moet sturen. Toen het bij mij niet werkte stond binnen de kortste keren een mannetje van France Telecom voor de deur om de lijn te controleren. Ik heb hem gevraagd waarom hij France Telecom zei, want dat bestaat toch niet meer? Inderdaad, zei hij, officieel voor het grote publiek zijn wij nu Orange, maar we werken (als onderaannemer) voor FT.
Omdat Jako niet gedegroepeerd is heeft hij twee telefoons: één (FT) om normaal te bellen en één (Orange) om (gratis) te telefoneren via de internet-lijn. Wanneer SFR de telefoonlijn voor hem opzegt en de internetlijn niet, dan zal dat wel weer ergens in een of ander protocol staan.
Dochterlief (gedegroepeerd) vertoeft momenteel in Nederland, dus ik ga haar er nu niet mee lastigvallen. Maar mij (gedegroepeerd) is niets bekend van zelf opzeggen van wat dan ook.
bosbessDeelnemerJako, wat die 20 euro verzendkosten betreft: ik heb het pakket opgehaald bij een Point Relais; dat is gratis. Misschien is dat voor jou te ver. Maar die 20 euro heb je in één maand terugverdiend.
Wat het zelf opzeggen van internet betreft, vermoed ik dat het komt doordat je niet bent gedegroepeerd. Ik heb mijn dochter er namelijk niet over gehoord. Gisteren heb ik samen met een vriendin (ook niet gedegroepeerd) voor haar gekeken. Zij kon onder meer kiezen voor de optie Dégroupage Gratuit. Was dat bij jou ook mogelijk?
De actie is kennelijk zeer succesvol, want na de zoveelste verlenging van de aanbieding tot 26 juni blijkt de offerte nu weer tot 3 juli te zijn verlengd.
bosbessDeelnemerGeweldig Jako, dan kom ik gezellig bij jullie eten!
bosbessDeelnemerIk heb geen zin om in vredestijd voortdurend in staat van oorlog te leven. Vriezen we dood dan vriezen we dood.
Onder de vorige president, die bepaald niet een doortastende naam had, werden de blokkades van oliedepots en benzinestations op een gegeven moment gebroken, toen er al veel economische schade was aangericht. Macron en Philippe zullen dat al in een eerder stadium doen, verwacht ik. En de vakbonden zullen zich wel hoeden voor ze zich aan electriciteitscentrales wagen, want daar heeft geen mens begrip voor vanwege de ernstige consequenties voor het dagelijkse leven, onder andere in ziekenhuizen. Maar ook van de stakers zelf en hun families met opgroeiende (klein)kinderen.
bosbessDeelnemerOpnieuw een fraaie analyse door Parijs-correspondent Stefan de Vries van de politieke situatie na de eerste ronde van de législatives. Verlucht met diverse illustraties en links. Eén alinea eruit:
Voor de Parti Socialiste en de conservatieve Les Républicains betekent het resultaat van zondag niet alleen een politieke schipbreuk, maar ook een financiële ramp. Politieke partijen ontvangen subsidie op basis van hun resultaten en per afgevaardigde. Het resultaat van afgelopen zondag betekent miljoenen euro’s verlies voor de gevestigde partijen. De Socialisten moeten mogelijk hun hoofdkantoor, in het chique 7e arrondissement in Parijs, verkopen.
Veel politici die dachten dat ze hun leven lang op het pluche konden blijven zitten waren zondagavond verbitterd. Henri Guaino maakte het het bontst. De voormalige speechschrijver van Sarkozy moest “kotsen” van de “egoïstische bobo-kiezers”. Van excuses wilde hij vandaag niets weten: “Ik heb niemand beledigd, ik heb de waarheid gezegd.”bosbessDeelnemerRob, hierboven heb ik het verhaal niet helemaal volledig verteld (om het niet te lang te maken). De technische dienst had mijn dochter al gevraagd om een mes te pakken en daarmee de lamelletjes iets uit te buigen. Waarschijnlijk dacht hij dat een vrouw geen schroevedraaiers bij de hand zou hebben… In ieder geval lukte het niet met een mes. En eerlijk gezegd vond mijn dochter het ook een krankzinnige oplossing. Bovendien was ze bang iets te beschadigen. Zelf snap ik achteraf niet dat ze voor verzending die lamelletjes niet even uitbuigen. Dat scheelt SFR vele klachten, eindeloos gezeur en dus veel geld.
Want Jako, deze service is gedurende twee maanden geheel gratis voor nieuwe klanten. Bovendien heb je als ADSL-klant toegang tot alle SFR hotspots, ook al ben je geen mobiel-klant bij SFR. Mijn dochter zal die app morgen op mijn Wiko Fever installeren. Volgens de technicien heeft SFR in het verleden veel klanten verloren en die willen ze nu weer terugwinnen. Bij mijn dochter en mij is dat dus al gelukt en mijn vriendin is ook geïnteresseerd.
bosbessDeelnemerHeremetijd, eindelijk weer internet en telefoon. Zondagavond, na verzenden van laatste bericht hierboven viel alles weer uit. Gistermorgen vroeg deed alles het plotseling perfect, maar na anderhalf uur viel de boel opnieuw uit. Dochter kwam en belde met klantenservice en technische dienst. Alles was in orde. Dus vreemd. Er zou een technicien langskomen. Kon “gemiddeld vier dagen” duren. Vanmorgen vroeg stond hij onverwacht al voor de deur. Binnen vijf minuten had hij alles opgelost: iets met het muurcontact en de stekker van de telefoon, waarvan de lamelletjes iets moesten worden uitgebogen. Dat was alles. Ja, hij wilde graag koffie, aardige vent. Ik blij.
Inmiddels heb ik tijd genoeg gehad om te begrijpen wat jullie bedoelen. Van het filtertje van Jos begrijp ik uiteraard niets. Maar ik had nog een oud gmail-adres, dat ik niet meer gebruikte. Dat heb ik nieuw leven ingeblazen en in Thunderbird ingevoegd. Dat wordt m’n nieuwe emailadres, hopelijk tot ik de laatste adem uitblaas. Het gmailadres dat ik voor Nederlanders.fr gebruik blijft helemaal apart via internet.
Jako, Jos en Rob nogmaals bedankt voor het meedenken. SFR heeft kennelijk haar leven gebeterd, want de service was snel en vriendelijk en de voortgang was via een speciale app op de mobiele telefoon (van m’n dochter) ook steeds te volgen. Jako kan dus met een gerust hart overstappen naar SFR Red.
bosbessDeelnemerKijkkijk, ik zit weer op m’n eigen qwerty toetsenbord te typen. Dochterlief (de ITer van de familie, of liever gezegd de koningin in het land der blinden) belde. Vervolgens belde ze de SFR helpdesk, maar die zeiden dat ze ter plekke moest zijn. Dus zou ze morgenochtend komen. Plotseling stuurde ze een SMS: er zit in het kastje een reset-gaatje, naast de stroomkabel. Probeer eens te resetten. Dus ik zonder het geringste vertrouwen met een paperclip in de weer. En zie, het wonder geschiedde. Alles doet het weer. Niet te geloven! Ik blij. Enfin, voor zolang als het duurt, want ik vertrouw het niet meer. Even afwachten of het morgenochtend nog steeds werkt.
Bedankt voor de tip Jako en Jos, maar als ik een nieuwe emailrekening open in Thunderbird voor de gmail, dan krijg ik daar al die tientallen reacties van Nederlanders.fr binnen en daar heb ik geen zin in. Als je in Thunderbird een nieuw emailadres (dus account) aanmaakt, dan bieden ze je Dinges@gandi.net aan. Kennen jullie dat?
bosbessDeelnemerHeren, bedankt voor het meedenken. Maar momenteel zit ik te typen op het azerty clavier van mijn zoon. Want de SFR internetverbinding is gistermiddag uitgevallen. Kan het helaas ook niet vinden op de SFR website. Hopelijk wil dochter morgen helpen. Ze heeft al remedies gegeven, maar die werken niet bij mij.
Ik heb een gmail-account (voor NLers.fr), maar het probleem is dat je de emails die je daar ontvangt en verstuurt niet op een externe schijf kunt zetten. Ik heb me wild gezocht, maar het kan geloof ik echt niet. Alle emails en foto’s en documenten vanaf 2001 heb ik op de externe schijf staan evenals paswoorden. Maar met gmail lukt het me niet. Mijn dochter had me namelijk ook al gezegd om een algemeen adres te nemen. Want op alle sites waar ik moet inloggen moet ik steeds alles veranderen.
Ik werk met Thunderbird-mail en heb daar al een nieuwe SFR-account toegevoegd. Bosbess was niet meer beschikbaar, waarschijnlijk omdat ik ooit al bij SFR was. Ik heb dus maar gewoon genomen wat ze voorstelden.
Ik heb op dit stukje tekst ongeveer een half uur zitten zwoegen, dus voorlopig zien jullie me hier niet. Maar ik haal het wel weer in, dus advies blijft welkom. Nogmaals bedankt en hopelijk tot gauw. Bb
bosbessDeelnemerNiet onverstandig. Ontving meeltje van SFR dat mijn lijn actief zou worden tussen 11 en 14 juni. Gistermiddag (9 juni) plotseling geen wifi meer. Lijn dood. SFR-materiaal aangesloten: niks, nada, nulkommanul. Kreeg ik vanmorgen (10 juni) om 10 uur sms dat lijn is geactiveerd. Alles opnieuw aangesloten en het werkt perfect! Nu het materiaal van Free inpakken en terugsturen en m’n emailadres wijzigen. Vervolgens de factuur van Free afwachten met de opzegkosten en die naar SFR sturen. ’t Is wel een gedoe, maar als gepensioneerde heb ik alle tijd, denk ik dan maar.
bosbessDeelnemerIk ben bang dat aartspessimist Jako deze keer gelijk heeft. Ik heb me al langer afgevraagd hoe Macron omgaat met de franse traditie om bij iedere verandering de hele boel plat te gooien. Die stomme Loi de Travail, die in omringende landen geruisloos is aanvaard, is onder Hollande volledig verwaterd met een tangverlossing door het parlement gekomen. En nog voor de législatives dreigen de vakbonden al de parlementaire democratie een hak te zetten met de straatdemocratie.
Hopelijk heeft Macron goed nagedacht over hoe hij met deze traditie om moet gaan. Maar bestaat er überhaupt een methode om er mee om te gaan?
-
AuteurBerichten