Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 1,231 tot 1,260 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206105
     Admin
    Sleutelbeheerder

    De factuur lijkt expres opgeklopt met onnodige en ondoorzichtige onderdelen die in prijs verhoogd kunnen worden terwijl de korting intact blijft:

    Abonnement RED Box DSL en zone non dégroupée 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) 34,99 20,00 % 34,99
    Remise SFR Presse 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) – 8,00 2,10 % – 8,00
    Remise abonnement 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) – 11,99 20,00 % – 11,99
    SFR Presse 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) 19,99 2,10 % 19,99
    Remise abonnement RED box, dont 12,00€ (TVA 20%), 8,00€ (TVA 2,1%) – 20,00

    Als je deze bedragen optelt en aftrekt krijg je netto de beloofde €14,99 abonnementsgeld.
    Maar €19,99 opvoeren voor SFR presse waar niemand in is geïnteresseerd en die door de provider ongevraagd gratis wordt toegevoegd roept vraagtekens op.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206100
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb tot nu toe van sfr ontvangen 1 mail op de dag van aanmelden met als kop: Creation de votre compte RED.
    Vervolgens een sms dat er aan gewerkt gaat worden en een sms dat er geactiveerd gaat worden en een brief gemaakt op de dag van aanmelding met de inlog gegevens. Ook ik had analoge telefoon en internet decouverte apart.

    Nu over die error, die heb ik ook gekregen, de “erreur technique”. Die melding kwam nadat ik mijn mail aan het organiseren was t.w. wachtwoord aanpassen en 3 aliassen maken. Ik kreeg kort na elkaar 3x een mail met bevestigingslink ter accordering van de gemaakte aliassen en bijhorende inloggegevens. de eerste link gaf een okay maar de volgende 2 gaven de omschreven error. Ik heb er niets meer aan gedaan omdat ik dacht dat de eerste mail wel een okay voor alles was en de error de herhaling betrof. Alle mailboxen werken overigens vanaf de dag van aanmelden en alle gewenste aliassen waren ook nog een vrij!

    De chat functie via RED werkte niet, teveel verwijzingen waarop de browser een error gaf, zowel op Chrome, Firefox als Safari. Ik heb geen geduld meer om dat uit te zoeken. Zal je wel ergens kunnen instellen.

    Ik wacht maar even af op eventuele brieven en mails ter bevestiging. Als die niet komen doe ik voor de zekerheid een opzegbrief naar Orange.

    Mooie avatar overigens..

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206097
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb dan toch maar even de ‘noodprocedure’ gebruikt via “wachtwoord vergeten”. Inderdaad kun je dan één sessie openen en je instellingen aanpassen. Snel aliassen aangemaakt, tel nr de secours en nieuw email de secours in de hoop dat die dan weer een bevestigingslink toegestuurd krijgt. Helaas worden al deze wijzigingen zonder mankeren geaccepteerd en daarna krijg ik een apache Tomcat/8.0.15 error 500 ” The server encountered an internal error that prevented it from fulfilling this request.”

    Klinkt goed, heb ik nu hun database stuk gemaakt? 🙂

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206096
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Mijn mail van SFR was helder: de telefoon werd door SFR opgezegd en internet moest ik zelf opzeggen, maar pas nadat de lijn van SFR actief was geworden. Voor mij waren dat ook twee aparte abonnementen: één voor de analoge telefoon en één voor internet. Tegenwoordig heeft bijna iedereen één duo-play abonnement: internet+voip.
    Ik kreeg ook al na enkele dagen per mail de bevestiging van Orange dat mijn telefoon was opgezegd door “een provider”. De bevestiging van opzegging internet was duidelijk een reactie op mijn brief.

    Kennelijk zit er bij mij ergens een autorisatie probleem. Na de aanmeldprocedure stuurt sfr een email met een link om het email adres te verifiëren. Die verificatie werkte niet: ‘erreur technique’. Enkele dagen later opnieuw die mail ontvangen en weer “erreur technique”. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, de vraag is hoe dat op te lossen. In het betreffende draadje staat inmiddels een reactie van iemand met ditzelfde probleem die 45 minuten lang gebeld heeft zonder tot een oplossing te komen…

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206087
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Jako, mijn espace client werkte vanaf de dag van aanmelden. Ik kon emails bekijken, aliassen aanmaken e.d.

    Dan begrijp ik dat je Orange zelf hebt opgezegd, is dat echt nodig? Als ik in mijn espace client bij Orange kijk zie ik dat de line fixe en internet op de status: été résilié staat. De brief van SFR is niet heel duidelijk voor mij. Ik begrijp dat je niet zelf moet opzeggen voordat de SFR zaak actief is!

    @Theodora, ik had ook al gezien dat de prijs van de aanbieding omhoog is gegaan maar voor 20,- vind ik het nog steeds een mooie aanbieding. Begrijp ik het juist als bij mij de degroupage totale wordt uitgevoerd dat het maandbedrag automatisch met 5,- omlaag gaat?

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206085
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ron had dus de omschakeling waar ik bang voor was: een week zonder internet.
    Wel een vreemde ‘oplossing’: alles er uit trekken en na een paar uur werkt het. Ben ik toch benieuwd wat er achter de schermen gedaan is waarvoor de stekker uit de telefoonlijn moest, maar daar kom je nooit meer achter.

    De chat van SFR mag RED klanten niet helpen, die moeten van hun eigen chat gebruik maken, vandaar de doorverwijzing naar je eigen espace client. ALs jouw espace client werkt, dan kun je daar de juiste chat kiezen.

    Helaas werkt mijn espace client nog steeds niet, samen met die van minimaal tientallen andere RED klanten. Zie ook het draadje in forum voor RED klanten hier.

    Ik kan dus bijvoorbeeld wel zien dat er inmiddels een rekening klaar staat, maar ik kan die niet inzien. Kan niet bij m’n webmail, antwoordapparaat, chat, etc. Via de app van RED op m’n smartphone kan ik de rekening wel inzien.

    Intussen heb ik van Orange per mail de bevestiging binnen dat m’n internetabonnement op 8 juli wordt beëindigd. De mail en espace client van Orange blijven 6 maanden toegankelijk, netjes. En inderdaad, nu kan ik er weer bij. Wel vreemd dat de klant een aangetekende opzegbrief met bevestiging van ontvangst moet sturen en Orange een simpel mailtje terug stuurt.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206082
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Om positief te beginnen: De aansluiting is gelukt!
    Maar het is wel een stress dingetje geweest. Zoals ik eerder meldde was Orange op woensdag afgesloten en op donderdag of vrijdag zou de SFR aansluiting actief worden volgens de sms. Niet dus en op zaterdag, zondag en maandag nog steeds geen verbinding. Maar eens wat proberen, eerst de chat functie op sfr site, op mijn vraag kwam een vrolijk antwoord en verwijzing verpakt in een link. Daarop klikkend kwam ik gewoon in mijn eigen espace client, dank u. Twitter dan maar, ook niet eenvoudig, moest eerst zorgen dat sfr mij ging volgen, dat lukte en uiteindelijk kwam het antwoord dat de hele procedure 3 weken mocht duren dus moest ik maar even wachten! Bellen dus. Voordat ik alle keuze menu’s begreep was de verbinding al weer verbroken. Kafka begon al mee te kijken ik mocht immers maar 3 keer bellen!
    Op naar de buurvrouw, heel enthousiast, was zelf ook al overgestapt en de gamende zoon had slechts 5 minuutjes zonder gezeten. In slechts enkele heftige woorden was ze doorgedrongen tot een technisch figuur, een wachtstand van 15 minuten trotseren maar dan heb je ook wat. Ik moest alle stekkers verwijderen, ook eventuele filters en vervolgens zo laten. Na een paar uur proberen of het werkt. En ja dus!
    Al met al een week zonder internet gezeten! Moraal, niet iedere overstap gaat even soepel, houdt daar dus rekening mee.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206071
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Aangezien je wel adsl hebt worden je aanmeldgegevens dus afgewezen door de authenticatieserver van SFR.

    Mijn sfr box logt ook in met macadres@neufpnp, dus dat is goed, mits het opgeslagen mac adres en wachtwoord correct zijn. Je kunt de box resetten door iets duns in het gaatje te duwen (paperclip, speld) waarna de box en de inloggegevens teruggezet wordt naar de default setting die per definitie goed moet zijn. Controleer ook even of het mac adres op de sticker aan de buitenkant van de doos wel overeenkomt met de werkelijke waarde van je box. Ze zullen de doos hebben ingescand bij het verzenden waarna het mac adres automatisch in de database gezet wordt. Je weet nooit of een slimpie niet een SFR box in een verkeerde doos heeft geschoven. Het wachtwoord is overigens neufpnp of sfrpnp, dus dat is te overzien.

    De inlog methode met telnr@neufpnp werkt ook, maar is dus een tweede methode naast de ‘normale’ manier via mac adres. Aanmelden via de inloggegevens voor toegang tot je account werkte bij mij niet, dus er lijkt geen 3e methode te zijn.

    Mijn analoge lijn geeft alleen nog congestietoon, die is volautomatisch overgezet nadat mijn SFR box actief is geworden, maar ik heb mijn nummer behouden.

    Helaas weet je jouw nieuwe nummer nog niet, anders had je je modem via dat nummer aan kunnen melden.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206069
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Jako, dank voor je antwoord. Het is zoals je in de 1e alinea beschrijft. dsl is niet van de lijn geweest en mijn eigen box als de sfr box synchroniseert. Niet beide boxen gelijktijdig maar afzonderlijk van elkaar. Ik krijg alleen geen ip adres van sfr binnen. Ook ik gebruik mijn eigen filter en hoef dus enkel het Rj11 blokje om te zetten van het ene naar het andere modem. Ik heb een vast filter wat vast aan het abonnee overnamepunt zit, dus geen gammele contacten.
    Of sfr loopt achter met eea of ik heb niet de juiste login lijkt me.

    In de ontvangen box staat macadres@neufpnp, het wachtwoord kan ik natuurlijk niet lezen maar begrijp dat dit waarschijnlijk sfrpnp is. Ik begrijp dat het bij jou telnummer@sfr de inlog is. Ik heb inmiddels wat variaties geprobeerd maar ik krijg nog geen response. Nu spreek je een pagina terug van een 3e optie nl de ontvangen inloggegevens. Nu heb ik niets ontvangen. Wat bedoel je daar precies mee?

    Nu ging vanochtend ineens de analoge lijn af, een franse dame op zoek naar Julien! Die ken ik dus niet… heel vreemd want als ik zelf mijn afgesloten nummer mobiel bel krijg ik de melding dat de lijn niet actief is. Als ik met de analoge lijn (er is nog een kiestoon) mijn mobiel wil bellen krijg ik de mededeling een telefoonkaart te moeten gebruiken. Hoe die mevrouw nu op mijn lijn terecht is gekomen? Ik kan het niet volgen.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206063
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Heb je geen ADSL verbinding of geen authenticatie?

    Bij mij is ADSL zelfs nooit weggeweest, de lijn is alleen gereset waarna mijn Fritzbox direct weer synchroniseerde. Alleen werd de verbinding niet meer geauthenticeerd omdat de box vanaf dat moment de inloggegevens van Orange aanbood bij SFR. Ik had dus wel direct ADSL, maar geen internet. Aangezien jij in dezelfde situatie zit zou ik verwachten dat ook bij jou het ADSL signaal niet verdwijnt. In principe moet elke box (met de juiste instellingen) dan gewoon z’n ADSL verbinding synchroniseren, ook als hij geen toegang krijgt tot internet. Je oude instellingen zijn uiteraard goed want daarmee had je internet van Orange, dus ook die box moet nog steeds synchroniseren. Te controleren in de webinterface.

    Als je helemaal geen adsl hebt kijk dan even je aansluiting na, wellicht heb je een vergelijkbare situatie als Bosbess met haar lamellen.

    Ik gebruik bijvoorbeeld nog steeds m’n oude adsl filter (want die werkt) waarin ook nog steeds de verloopstekker zit voor de analoge telefoon. Die is nu nutteloos, maar als ik hem er uit trek valt m’n ADSL weg…

    SFR stuurt een sms als de verbinding geactiveerd is. Ik krijg de indruk dat het administratief wat uit de hand loopt, want ik kreeg 4 dagen nadat m’n lijn actief was een mail met een nieuwe periode waarin m’n lijn actief zou worden. Die nieuwe periode was correct, maar dus al verstreken toen de mail werd verstuurd…

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206051
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels wat minder enthousiast over de overstap actie. Woensdagmorgen een sms ontvangen dat we donderdag of vrijdag geactiveerd zouden worden. Woensdagmiddag om 16:00 uur viel de verbinding weg en sindsdien is het wel erg stil geworden en zijn we nog niet terug aangesloten door sfr. Onze telefoonlijn doet het ook niet meer, dat was te verwachten. Bij Orange is alles afgesloten hoewel de mail nog wel werkt. De status van de aanvraag staat stil op de espace client. Maar hopen dat het goed gaat komen. Gelukkig hebben we een ruim dataplan op de mobiel maar ik hoor het eerste gemor al op de achtergrond..! Stuurt sfr een bericht, sms of email, als de verbinding door hun is geactiveerd of moet je dat zelf ontdekken?

    In reactie op: dakpanplaten en dakdoorvoer voor houtkachel #206046
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel, Jos. Ik wist niet van het bestaan, maar ben hier enorm mee geholpen. Nu eerst op zoek naar zo’n dakdoorvoer. Hier in Nederland zijn ze bekend onder de naam Nautracom. Op de website te vinden.
    Groet!!

    In reactie op: dakpanplaten en dakdoorvoer voor houtkachel #206032
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Het gemakkelijkst lijkt mij een standaard dakdoorvoer voor stalen dakplaten.

    Salutations, Jos

    In reactie op: SPANC #206031
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ok bedankt. Ik laat t.z.t. weten hoe e.e.a. is gegaan.
    Cordialement
    Johan

    In reactie op: SPANC #206029
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ook hier treft u de nodige informatie aan

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206002
     Admin
    Sleutelbeheerder

    De Fritzbox heeft ook geen configureerbare firewall, al kun je wel de logging bekijken. Fritzbox staat op het standpunt dat hun instelling goed is en dat de gebruiker er af moet blijven. Overigens blijft die firewall met de door mij gekozen instelling ook gewoon intact, hij beschouwd de SFR box als ‘internet’. Ik was van plan om de door jou geschetste configuratie te gebruiken als mijn NL telefoonnummer niet zou werken achter de NAT en als dat ook niet zou werken de SFR box in bridge mode proberen, als ie dat kan.

    Aangezien mijn Nederlandse nummer achter de NAT tegen mijn verwachting in gewoon volledig functioneel is heb ik besloten om deze configuratie te behouden. Dan blijft de sfr box volledig default ingesteld en doet m’n fritzbox de trucjes.

    De SFR hotspot service is uit mijn WiFi opties verdwenen en vervangen door: “Le service hotspot n’est pas disponible.”
    Vermoedelijk wordt gastgebruik uitgeschakeld in non-dégroupage gebied.

    Volgens de laatste posting in het inmiddels twee pagina’s lange draadje over de ontoegankelijkheid van de opties in de ‘espace client’ is dit probleem generiek en wordt het komende week opgelost. Dan moet het toch erg rustig zijn bij de klantenservice chat van Red als helemaal niemand contact kan opnemen…

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #206001
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Jako, beetje technisch misschien maar wat is je reden om de sfr box’ firewall te gebruiken. Het lijkt me dat de Fritzbox op dat punt meerwaarde heeft. Dus de dmz van de sfr box activeren en vervolgens de wan van de Fritzbox een static IP geven naar de dmz.
    Enig probleem als ik de dhcp van de sfr box uitzet er wel de waarschuwing komt geen tv box te kunnen gebruiken. Voor de zekerheid laat ik die dus maar aan staan hoewel ik geen tv box ga gebruiken. De hotspot heb ik uitgezet, dat FON gebeuren hoef ik ook niet. Het is ook de reden dat 192.168.2.xxx onbruikbaar is.
    Tussen morgen en overmorgen gaat de lijn over. In eerste instantie sluit ik de sfr box aan en laat hem rustig doen wat hij doen moet (mogelijke update etc). Mijn huidige router zet ik vervolgens in wan mode en klik in een lan poort. Zover ik kan testen lijkt dat te werken en hoef ik in mijn thuissituatie het minimale te wijzigen (IP adressen ed).

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205997
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Omdat ik m’n Fritzbox toch moet gebruiken om mijn NL telefoonnummer in de lucht te houden gebruik ik de SFR box alleen voor de dsl verbinding en firewall. De Fritzbox is mijn dhcp server en daar kan ik ook andere dns servers instellen. Dan hoef ik ook mijn ip nummerplan niet om te zetten naar 192.168.1.x , want de SFR box kun je niet in een andere range zetten.

    De sfr box traint inderdaad met een hogere snelheid in dan de behoudende Fritzbox. Waar m’n Fritzbox al met ruim 14 Mbps tevreden was doet de SFR box dat op ruim 18 Mbps, en dat op de stand ‘auto’. Je kunt hem forceren een hogere snelheid te proberen, uiteraard ten koste van de stabiliteit.

    De SFR box kan de kwaliteit van de lijn ook in een grafiekje laten zien:
    sfr

    Je mag dus een verbetering verwachten ten opzichte van je huidige verbinding.

    Pas in de laatste SMS van SFR waarin bevestigd werd dat de lijn was overgezet bevestigde SFR ook m’n telefoonnummer, die ik uiteraard al wist.

    Vanmiddag een zwaar onweer hier, dus de box er uit getrokken. Na de herstart kwam hij weer snel online, alleen de heractivering van de telefoonlijn laat ca. 5 minuten op zich wachten.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205996
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Jako, duidelijk dus een push vanuit SFR om de box te configureren. Voor mij is de inlogcode het macadres enz. Aangezien de communicatie met sfr minimaal is lijkt het me dat mijn telefoonnummer er bij eerste aansluiting wel ingezet zal worden. Voorlopig nog even wachten. Configuratie van de box is vrij simpel, helaas zie ik geen mogelijkheid een dns server in te geven, alleen local dns. Ik weet dat ik dat kan omzeilen door in ieder apparaat afzonderlijk de dns aan te passen of m’n eigen modem blijven gebruiken.
    Wat me nu nog interesseert is je download snelheid, zie je hierin een verschil te de Fritzbox en de sfr box?

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205994
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Wie glasvezel heeft kan bij Red by SFR ook 100Mb/s down en 50 Mb/s up krijgen voor diezelfde €15,-/maand inclusief onbeperkt bellen naar vaste nummers in Europa. Qua prijs ongeëvenaard. Als een goede helpdesk €15,- per maand extra moet kosten, doe dan maar niet. Ook Sosh van Orange is overigens alleen per chat bereikbaar en kost nog steeds het dubbele van Red.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205988
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Orange France = 38€
    Telenet Belgie = 100€

    Ongeveer hetzelfde pakket met dit verschil dat telenet uiteraard een magnitude sneller is…

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205984
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Op het forum van Red by sfr staan inmiddels vijf klachten van mensen met exact hetzelfde probleem met hun ‘espace client’ dat ik heb. Als klant van ‘red’ moet je dat via de chat melden, maar ook die is niet toegankelijk. Hopelijk wordt het door de klantenservice opgepakt nu het aantal meldingen via het forum oploopt.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205937
     Admin
    Sleutelbeheerder

    De sms heb ik zojuist ontvangen, maar ik kan nog steeds niks aanpassen in mijn ‘espace client’. Wel werd ik nu verplicht om m’n wachtwoord te wijzigen zoals je al had aangekondigd.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205903
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Voor het ontvangen van een mail van sfr zal ik toch mijn sfr mailbox moeten kunnen bereiken. Webmail van SFR is voor mij (nog) niet toegankelijk via https://webmail.sfr.fr/. Kun jij wel bij je mail via die pagina?

    Ik kan inmiddels wel mail ophalen en versturen met thunderbird via de sfr mailserver, maar ik zou m’n mailadres willen wijzigen en aliassen toevoegen, als dat mogelijk is bij RED by SFR.

    Een ingepakte box wordt niet stoffig en is normaliter ingepakt in een plastic zakje en dat geheel in een doos. Hoe lang je die ook opslaat, daar komt geen stofje bij hoor. Een box die al enkele jaren draait daarentegen vangt een flinke laag stof, vooral in de rand aan de achterzijde waar ‘de vrouw des huizes’ niet bij kan. Dat is niet zo relevant, als ie maar werkt.

    Ik heb bij Orange geen opzegtermijn of opzegpremie. Opzeggen van internet van Orange moet ik nog wel doen, maar dat moet na activering van m’n lijn. En ik wacht nog immer op de officiële bevestiging.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205893
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Hoewel ik nog steeds geen sms heb ontvangen dat mijn lijn actief is heb ik vanmorgen dan toch maar de box van sfr aangesloten om te zien wat er gebeurt. Na een minuut of zo uiteraard weer die vermaledijde rode led links, en het adsl ledje bleef oranje, niet rood. Pakweg 5 minuten later maar eens gaan kijken en tot mijn verbazing had de box naast de rode led inmiddels ook een groene: adsl synchronisatie en er was dataverkeer. Daarna alle led’s afwisselend rood/oranje knipperend, kennelijk een firmware update en vervolgens herstartte de box, weer rode led etc. Dit proces van resetten, firmware downloaden en installeren bleef zich gedurende 20-30 minuten herhalen waarna het wonder zich voltrok: groene ledjes! Het rode ledje wees kennelijk op een probleem met de firmware van de box die zich liet oplossen door nieuwe firmware naar de box te uploaden.

    Ik had nu adsl en internet, maar nog geen telefoon. Maar pakweg 10 minuten later ging zelfs het telefoonlampje branden en kon ik niet meer analoog bellen. De overgang van telefonie Orange naar SFR ging dus automatisch na het activeren van de box.

    Oftewel: Bosbess had toch gelijk…

    Na het herconfigureren van m’n Fritzbox voor gebruik achter een andere router blijkt zelfs m’n Nederlandse telefoonnummer gewoon bereikbaar achter de nat van de SFR box. Oftewel: alles werkt zoals gewenst en voor een zeer veel lager bedrag. Nu de administratieve afhandeling afwachten.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205874
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess: al je vragen zijn al eerder in dit draadje beantwoord, inclusief een uitgebreide uitleg hoe je een ander modem dan die van SFR kunt gebruiken zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen en hoe het mogelijk is dat je met gebruik van de inloggegevens wel kunt inloggen bij SFR in je espace client en daar toch niet verder komt als je lijn nog niet actief is. Daar heb jij niks van gemerkt omdat je niets hebt geprobeerd aan te passen in je espace client in de week dat je al wel inloggegevens had, maar nog geen actieve lijn.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205815
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb zeker geen telefoonnummer gekregen maar ik ben ook nog niet in de fase dat ik problemen kan hebben. Ik heb ook geen login gekregen en vraag me af of ik die ga krijgen. Ik denk dat de box vanuit de sfr kant geconfigureerd gaat worden op het moment dat ik hem aansluit nadat orange de dsl eraf gehaald heeft. Zo begrijp ik de procedure ook.

    Nu is het bij mij ook wel weer anders, mijn telefoonnummer hoeft niet te worden overgezet en ik heb nog geen idee wat mijn nieuwe nummer gaat worden. Ik kan dus ook niet inloggen met telefoonnummer@sfr enz. Dan maak ik op uit de informatie in de doos dat het blijkbaar mogelijk is een analoge telefoonaansluiting bij een andere aanbieder te hebben dan degene die het internet levert. Dat zou ook kunnen verklaren waarom je zelf de telefoonaansluiting dient op de zeggen als je dat wenst. Dat op elkaar wachten in de vorm van het kip/ei verhaal hoeft dus niet zo te zijn.

    Mogelijk, ik denk maar wat mee, wil sfr eerst zien dat je box aan de lijn hangt en ze het mac adres kunnen verifiëren. Dat is het signaal voor hun om verder te gaan met de volgende stappen. Nu je eigen box eraan hangt komt die stap dus niet en gaat er ook niet komen omdat de box defect lijkt. Het kan zijn dat sfr na enkele dagen je erop gaat attenderen om je box aan sluiten en komt er ook een nummer voor assistentie. Wie weet…!

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205808
     Admin
    Sleutelbeheerder

    We hebben het over de ledje’s rondom de sfr knop (waar bij mij geen sfr op staat) , niet over de minuscule witte wifi, acces of telefoon ledjes.

    Linksboven rood=box defect, dat weet ik inmiddels al een week, maar SFR heeft geen helpdesk waar ik dit door hun veroorzaakte probleem kan aanmelden, want ik ben geen klant. En als je geen klant bent kun je geen problemen hebben en dus ook niet aanmelden. De procedures zijn zo gemaakt dat ze uitgaan van door de klant veroorzaakte fouten, SFR maakt geen fouten.

    Ik heb alleen internet omdat ik zelf van te voren een procedure heb gevonden waarmee ik mijn eigen modem kan laten werken. Zou ik overgeleverd zijn aan het modem van SFR en de helpdesk van SFR, dan had ik al twee dagen niks en geen mogelijkheid om dat te melden.

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205806
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Tot mijn lijn actief is verklaard ben ik geen klant en word ik nergens geholpen. Is er bij jouw box wel een telefoonnummer geleverd om te bellen bij problemen? Ik verwacht dat zelfs de ‘oplossing van Theodora’ voorzien is van een filter waarbij de beller eerst z’n telefoonnummer moet doorgeven/intoetsen om te controleren of de aanvraag wel valide is.

    Gezien de dikke laag stof is mijn box zeker gebruikt, er is zelfs geen moeite gedaan om die schoon te maken. Vermoedelijk een defect retour gestuurde box van een andere klant. Gelukkig had ik een ‘aanvalsplan’ zodat internet in ieder geval werkt.

    Mijn telefoon is nog steeds analoog actief. Ik ruik daar een kip-ei probleem: SFR wacht met activering tot Orange de analoge lijn overzet en Orange wacht met overzetten (kan automatisch) tot SFR de lijn activeert…

    In reactie op: enorme prijsverhoging Orange internet #205805
     Admin
    Sleutelbeheerder

    @Jako, zo heb ik het ook begrepen uit de beschrijving waar men spreekt over led a, b en c. Het gaat dus om ledje c, de status van de box. Alle drie de ledjes draaien bij het opstarten quasi rond, dan staan ze stil en is ledje c rood, na ongeveer een minuut gaat mijn ledje c van rood naar groen en blijft daar ook op.
    Zo te zien lijkt me jouw box niet in orde te zijn. Omdat je de indruk had dat het mogelijk een reeds gebruikt exemplaar is zou het kunnen zijn dat ze de box net zolang naar iemand sturen totdat hij niet meer terugkomt, een tactiek die je wel vaker ziet in webwinkels.

    In mijn ‘espace client’ gebeurt ook niet veel, alle communicatie gaat toch nu toe via de SMS. Ik kan wel mijn bestelling volgen onder het kopje “suivre ma commande”, dan het bestelnummer ingeven en de anti robot verificatie om vervolgens te zien dat ik bij stap 3 ben aangeland, t.v. Levering van de box.

    Van die chat zou ik niet te veel verwachten. De meeste medewerkers volgen een protocol met standaard vragen van uit/aan zetten en stekkertje eruit en erin. Ik zou een paar dagen wachten, het internet werkt en mogelijk de telefoon ook en als het dan zo blijft opteren voor de oplossing van Theodora en een mannetje laten komen, dat is eenvoudiger dan boxen heen en weer gaan sturen.

30 berichten aan het bekijken - 1,231 tot 1,260 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?