Dit onderwerp bevat 21 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2013 om 18:54 #197777Wim BavelaarToeschouwer
Volgens een bericht op de website van de Nederlandse overheid is het aanvragen van een DigiD voor Nederlanders in het buitenland iets vergemakkelijkt. Tot nu toe was het niet mogelijk voor deze Nederlanders om een DigiD aan te vragen. Slechts AOW-genieters in het buitenland kunnen via de Sociale Verzekeringsbank de code aanvragen. DigiD staat voor Digitale Identiteit en is een persoonlijke combinatie van een gebruikersnaam en een wachtwoord om via internet in contact te komen met Nederlandse overheidsdiensten.
Bericht op de homepage.
Wim
19 mei 2013 om 19:15 #197781NoëSleutelbeheerderHay Wim,
Om gelijk maar even in te haken, aflopen maand zonder enig probleem 2x DigiD geregeld en geen aow’er.
Alles perfect op afstand geregeld dat wat er nodig was.
Dat was vorig jaar andere koek.Groet Albert
19 mei 2013 om 20:12 #197787NoëSleutelbeheerderJe moet dus o.a. beschikken over een bsn, maar het burgerservicenummer wordt niet vermeldt in mijn paspoort wat in Parijs is afgegeven.
20 mei 2013 om 11:43 #197778NoëSleutelbeheerderClosDentelle, Albert
Op welke site heb jij dat voor elkaar gekregen, ben er al enige tijd mee bezig maar mij lukt het niet..
Dank Franca20 mei 2013 om 12:04 #197779NoëSleutelbeheerderHola Franca,
Op deze website: https://digid.nl/aanvragenBsn staat ook op NL creditcard rijbewijs.
Succes Albert
20 mei 2013 om 12:15 #197780NoëSleutelbeheerderHallo Albert
Daar was ik al, maar ik heb een adres in Frankrijk, dus de postcode kan ik niet invullen, dus….
Of moet ik aannemen dat jij nog een adres in Ned hebt…Groet Franca
20 mei 2013 om 15:31 #197785NoëSleutelbeheerderFranca,
inmiddels niet meer alles verkocht en alle aandacht voor LDF.
Voor het vertrek was het aantrekkelijk om alles via dat digid te regelen.Ciao Albert
20 mei 2013 om 16:32 #197786NoëSleutelbeheerderBSN staat (uiteraard) ook niet op Frans rijbewijs en iedereen die wat langer in Frankrijk is heeft een Frans rijbewijs aangezien het NL rijbewijs verloopt.
20 mei 2013 om 17:19 #197797AnoniemInactiefDit krijg ik te zien op de DIGID website als ik mijn BSN (sofi) nummer invul:
Uw adresgegevens in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) zijn niet actueel omdat u geëmigreerd bent. U kunt daarom nu geen DigiD aanvragen.
Tevens vraagt men nog steeds een postcode en address in Nederland!
Dus kan ik nog steeds geen DIGID aanvragen.
Dit is het antwoord van de de DIGID website over het aanvragen als men in het Buitenland woont:
Ik woon in het buitenland, kan ik ook via http://www.digid.nl een DigiD aanvragen?
Helaas kunt u om veiligheidsredenen geen DigiD aanvragen via de website.Bij een aanvraag stuurt DigiD een persoonlijke activeringscode naar het adres waarmee iemand in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) of bij de SVB geregistreerd staat. Het versturen van de activeringscode naar dit adres is onderdeel van de beveiliging van DigiD.
Omdat Nederlanders die in het buitenland wonen niet zijn opgenomen in de GBA, kunnen zij geen DigiD aanvragen via de website van DigiD.
Peter
20 mei 2013 om 21:17 #197784NoëSleutelbeheerder…. even artikel lezen. Kan niet on-line maar bij een aantal gemeentes in nederland aan de balie …..
21 mei 2013 om 11:17 #197795NoëSleutelbeheerderEr is een Wonder geschied… Nu Den Haag en Schiphol nog. Ik ga mijn dure weddenschap na al die jaren toch nog verliezen?
21 mei 2013 om 12:57 #197796AnoniemInactief@Paulsax, Natuurlijk heb ik het artikel gelezen, maar ik reageerde op Albert zijn bericht die laat zien dat het wel mogelijk is via de website.
Niet dus.Peter
22 mei 2013 om 11:58 #197794NoëSleutelbeheerderAls het iemand wel lukt via de website, dan kan het niet anders dan dat hij een nederlands adres invoert (moet bovendien een echt bestaand adres zijn). Alle andere manieren geven een foutmelding.
23 mei 2013 om 16:46 #197792NoëSleutelbeheerder@Pierro: sorry!
Wellicht dat Albert nog even kan reageren inzake de veronderstelling dat hij nog een nederlands adres heeft!….. waarmee het dus wel lukt!23 mei 2013 om 18:16 #197793AnoniemInactiefHeb me trouwens wel succesvol aangemeld voor een Digid via de SVB website, daar ik AOW ontvang en je dan via hun systeem wel een aanvraag kan indienen.
SVB vraagt alleen maar je “woonland”, buiten natuurlijk je naam, leeftijd en sofi (BSN) nummer.
Dus gelukt, maar niet via de Digid website….
Groeten,
Peter23 mei 2013 om 19:55 #197783NoëSleutelbeheerderMaar daar gaat het hier niet over Pierro. Wat jij meldt, kan al heel lang.
23 mei 2013 om 23:26 #197782NoëSleutelbeheerderOla Paul,
Ik had op het moment van aanvraag DigiD een Nederlands adres en heb dit vanuit Frankrijk zonder probleem geregeld (2x). Ik heb DidiD gebruikt om geboorte bewijzen en andere zaken zoals uitschrijven uit gemeentelijk archief en pensioen en ….
Vanaf 1 Mei officieel de status Allochtoon in Frankrijk en alles in Nederland verpatst.
Inburgeren is niet echt nodig in we zijn hier in de regio sinds 20 jaar.
En ben blij hier permanent te zijn en het scheelt een tandenborstel!Groet Albert
Edit, en geen ip vervalsingen zuiver en direct.
24 mei 2013 om 16:39 #197791NoëSleutelbeheerderTja…. dus met nederlands adres: dat is het niet zo heel moeilijk !! Een Ned. adres is nou net datgene wat de meesten hier …… NIET hebben en dat was nou juist het probleem.
10 juni 2013 om 18:19 #197798NoëSleutelbeheerderNa bezoek aan een bank in Nederland ben ik weer wat wijzer, maar komen ook weer meer vragen. Volgens die bank (Rabo) hebben Nederlanders uitsluitend een BSN nummer wanneer zij in enige vorm belastingplichtig zijn in Nederland, alle anderen zien geen BSN nummer in het paspoort omdat zij geen geldig BSN nummer hebben. Feitelijk verandert er dus niets: uitsluitend aow’ers in het buitenland zijn in het bezit van een BSN nummer en kunnen van de nieuwe procedure gebruik maken, maar die hadden de mogelijkheid al. 😕
Wat zou de bank dan willen zien als ik ter plekke een rekening zou willen openen was mijn volgende vraag. Antwoord: een TIN, tax identification number.
Thuisgekomen blijkt echter dat Frankrijk geen TIN nummers verstrekt:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/tin/pdf/fr/TIN_-_country_sheet_FR_fr.pdf😮
10 juni 2013 om 18:34 #197788NoëSleutelbeheerderMij lijkt, Jako, dat die bank van jou maar wat roept.
10 juni 2013 om 18:35 #197789NoëSleutelbeheerderVraag het Obama of de NSA: die weten tegenwoordig alles.
Steven
10 juni 2013 om 19:55 #197790NoëSleutelbeheerderHet is niet ‘mijn bank’, ik had er andere bezigheden en die medewerker is een half uur aan het rondbellen geweest omdat hij de juiste info wilde verstrekken, in ieder geval m.b.t. de eisen om daar een rekening te kunnen openen.
Voor Obama (en Cameron) is elk buitenland illegaal. 😉
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.