Dit onderwerp bevat 36 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2014 om 13:20 #191138NoëSleutelbeheerder
Jammer. Je laat ons in een inmiddels lange draad (twee draden zelfs, ook nog een vorig jaar) tot in detail uitleggen hoe een en ander in zijn werk gaat, inclusief de te hanteren intermenselijke taktieken, en dan is het ineens, ik doe het toch maar niet.
Succes ermee. Bert
13 juni 2014 om 13:44 #191144NoëSleutelbeheerderIk hou het lekker simpel, gewoon NL kenteken en verzekering. veel goedkoper en geen gezeur. Je kunt veel zeggen van Nederland, dingen regelen doen ze effectief…
Dat betekent als je geen schriftelijke afspraken maakt met je verzekeraar dat je onverzekerd rond rijdt. Een auto is in het buitenland per onmiddellijk niet verzekerd als die daar ‘gewoonlijk wordt gestald’. En als je ‘m telkens mee heen en terug neemt, weet dan dat per verzekeraar de duur van het toegestane buitenlandse verblijf verschilt van 6 weken tot 6 maanden. Even bellen met je verzekeraar is het meest raadzame. En denk niet dat de verzekeraar niet op onderzoek uitgaan als de schade groot is. Dan zal je met bijvoorbeeld brandstofrekeningen moeten bewijzen dat je niet langer dan een bepaalde periode in het buitenland bent geweest. De formele reden voor het onderscheid is dat men zegt het risico van een langdurig verblijf in het buitenland niet te kunnen taxeren.
13 juni 2014 om 14:54 #191141NoëSleutelbeheerderBonjour WvdPutte,
Ik geef het op.
In talloze bijdragen is u inmiddels uitgelegd hoe een en ander te regelen is. Door mij en door anderen. Op de één of andere manier lijkt dat niet aan te komen. U vraagt, u krijgt antwoord, u doet vervolgens iets heel anders en bent dan verongelijkt als dat niet lukt.
Als u niet in staat bent de beschreven stappen te volgen, of een hekel hebt aan de FR bureaucratie, kunt u beter gewoon in FR een auto bij een garage kopen. Die maakt keurig alles voor u in orde en u rijdt met een auto met carte grise, kentekenplaten en de hele santekraam het terrein af.
Zelf een auto importeren in FR is duidelijk niet voor u weggelegd.
Salutations, Jos
13 juni 2014 om 16:55 #191135NoëSleutelbeheerderJammer. Je laat ons in een inmiddels lange draad (twee draden zelfs, ook nog een vorig jaar) tot in detail uitleggen hoe een en ander in zijn werk gaat, inclusief de te hanteren intermenselijke taktieken, en dan is het ineens, ik doe het toch maar niet.
Succes ermee. Bert
Dank U zeer. Ik verplicht niemand ertoe dingen uit te leggen, dat gebeurt neem ik aan geheel vrijwillig. Het is me te veel gedoe, nu, ik houd mijn ouwe vw bus gezellig op nl kenteken en de eventuele mercedes als ik die aanschaf, dat zie ik tzt wel. Met intermenselijke tactiek ben ik bekend. Ik voorkom het in aanraking zijn met instanties liever door gewoon een auto aan te schaffen die hier reeds is.
13 juni 2014 om 16:57 #191136NoëSleutelbeheerderBonjour WvdPutte,
Ik geef het op.
In talloze bijdragen is u inmiddels uitgelegd hoe een en ander te regelen is. Door mij en door anderen. Op de één of andere manier lijkt dat niet aan te komen. U vraagt, u krijgt antwoord, u doet vervolgens iets heel anders en bent dan verongelijkt als dat niet lukt.
Als u niet in staat bent de beschreven stappen te volgen, of een hekel hebt aan de FR bureaucratie, kunt u beter gewoon in FR een auto bij een garage kopen. Die maakt keurig alles voor u in orde en u rijdt met een auto met carte grise, kentekenplaten en de hele santekraam het terrein af.
Zelf een auto importeren in FR is duidelijk niet voor u weggelegd.
Salutations, Jos
U heeft volkomen gelijk.
13 juni 2014 om 17:47 #191149NoëSleutelbeheerderBert, Jos en WvdPutte:
Maar anderen, onder meer dit forumslid, hebben van de discussie geprofiteerd.Christian
14 juni 2014 om 21:14 #191150NoëSleutelbeheerderZeker wel hoor, ik heb er ook veel aan gehad. Zo ben ik erachter gekomen dat het in mijn persoonlijke geval beter is om niet een wagen te importeren hier. Dat is me, zoals gezegd reeds, teveel gedoe. Het is echter niet zo dat ik de gegeven hulp en informatie niet waardeer. Bedankt voor het meedenken, allen.
(ik heb overigens succesvol auto’s in Nederland, Duitsland en de USA geimporteerd, ben hierin dus redelijk handig)
Ik ga het nog wel eens proberen, maar voorlopig heb ik het even gehad met de bureaucratie. Ben daar nooit erg van gecharmeerd geweest, ambtenaren die in een bepaald segment van de markt werken en niet weten hoe iets te doen wat net even anders is. Zoals een amerikaanse Mercedes op kenteken zetten die volgens EG regelgeving allang een Europese goedkeuring heeft want op NL kenteken. En dan die persoon die dat “moeilijke” ding wil bereiken dagenlang van het kastje naar de muur weten te sturen, langs werkelijk alle met voertuigen te maken hebbende instanties in de stad. Wat op zich knap is.
Ach. Fransen. Groeien op met tv die gedubbed is. dan krijg je dat. Protectionistisch en nationalistisch, FN wint met glorie… Is het hier wel zo ok, vraag ik mij nu een beetje af. Maar dat is een heel andere discussie, waar allang een “draad” voor gaande is mag ik aannemen? -
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.