Dit onderwerp bevat 33 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2013 om 08:05 #202237NoëSleutelbeheerder
Bedankt voor het meedenken en reageren. Dat van die foto krijg ik nu even niet voor elkaar. Hij lijkt inderdaad op een kubota. Heeft al een verplichte rolbeugel en heeft een 30 pk Deutz motor. Tenminste dat staat allemaal in het boekje.
Het gaat me er meer om raad te krijgen. Is het de moeite waard om te proberen het officieel te regelen of kan ik me de moeite beter besparen en de boel verkopen en/ of inruilen voor een zitmaaier?
Ik heb de sites van de carte grise bekeken. Daaruit begrijp ik dat hij in aanmerking komt voor een carte grise de collection, want ouder dan 30 jaar. Het zal wel lastig zijn om de herkomst te verklaren met bewijzen. Daarnaast lees ik dat er een technische keuring moet komen. Elders lees ik weer dat er in Ldf geen technische keuringen bestaan voor tractoren.
Ingewikkeld.7 september 2013 om 12:25 #202210NoëSleutelbeheerderAls het alleen gaat on het maaien van een ‘kleine’ boomgaard kun je ook denken aan andere mogelijkheden. Ik ben met mijn 1000 vierkante meter boogaardgras zeer tevreden met mijn zelfaangedreven AS maaier. Geen rijbewijs verzekering etc nodig. En je blijft ook nog fit.
http://m.youtube.com/watch?feature=c4-feed-u&v=m0LTNIvAkgc
Hent
10 september 2013 om 23:08 #202208NoëSleutelbeheerderAls je een tractor op kenteken wilt, kun je er beter 1 kopen die het al heeft. Op een oude(re) tractor een kenteken krijgen is vrijwel onmogelijk. Tenzij deze een CE- keur heeft en alle papieren nog aanwezig zijn, dan maak je nog wel een kansje. Of een nieuwe kopen met alle paperassen, maar dan ben je een aardig bedrag kwijt. En dan heb je er nog geen maaier bij.
Of een zitmaaier een goed idee is hangt af van het te maaien terrein. Heb je een engels gazon, dan zal het geen probleem zijn, maar heeft het meer weg van een weiland, met molshopen en andere ongeregeldheden, dan zal die zitmaaier het niet lang maken; dan zou ik toch een minitractor met klepelmaaier kiezen.Of het laten maaien. Is per saldo voordeliger dan zelf een tractor met toebehoren (+verzekering) aan te schaffen. Voor de aanschafprijs kun je vele jaren laten maaien, en je hebt niet de onderhoudskosten en- problemen.
11 september 2013 om 20:22 #202212NoëSleutelbeheerderDank je voor je antwoord en meedenken. Het terrein is redelijk vlak. Niet echt met bergen en dalen/ kuilen. Dus dat zou moeten kunnen.
Ik ga me deze winter eens beraden.Gramoune
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.