Spontane terugkeer Astra 2E Engelse TV zenders

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188293
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Zoals veel liefhebbers van Engelstalige TV uitzendingen van de BBC en anderen ben ik begin 2014 getroffen door de vernieuwing van de Astra 2E satelliet. Door de overgang naar de nauwkeuriger gerichte spotbeams raakte ik vrijwel alle Engelse TV zenders kwijt. De problematiek is destijds besproken in dit onderwerp.

    Merkwaardig genoeg merk ik sinds afgelopen zomer dat ik deze zenders weer veel beter kan ontvangen. In de zomer kijk ik geen TV, dus ik weet niet precies van wanneer deze verbetering dateert. Maar nu krijg ik de Engelse TV zenders in SD kwaliteit weer behoorlijk goed binnen. Er is zelfs enige regenmarge. Aan mijn installatie is niets veranderd.

    Hebben anderen dit ook gemerkt?

    Salutations, Jos

    #188294
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In juli vorig jaar heeft SES de Astra2E satelliet een klein beetje verplaatst van 28.2 oost naar 28.5 oost, de voormalige plek van eutelsat. Astra2G heeft de oude plek van Astra2E ingenomen. Wellicht stond je schotel op de oude eutelsat plek uitgericht (dat waren ook de zwakste zenders) waardoor je nu iets meer signaal hebt. Daarnaast varieert de ontvangststerkte in randgebieden met de seizoenen.

    Ik weet niet hoe groot je huidige schotel is, maar het geeft aan dat betrouwbare ontvangst mogelijk moet zijn met een grotere schotel.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?