ING vraagt om identificatie buitenlandse klanten

Dit onderwerp bevat 12 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198070
     Wim Bavelaar
    Toeschouwer

    Nederlanders die permanent in Frankrijk wonen en er nog een rekening bij de ING in Nederland op nahouden, worden geconfronteerd met verzoeken van de bank om een identificatie. De banken zouden daartoe verplicht zijn. Blijkens ervaringen lopen de manieren waarop deze identificatie bij de ING moet gebeuren nogal uiteen. Er worden bij navraag verschillende antwoorden gegeven, waaronder zelfs enkele foutieve.

    Zie bericht op de homepage.

    Wim

    #198073
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In december kreeg ik ook een verzoek van de ING om een gewaarmerkte kopie van mijn paspoort op te sturen. Ik heb geen paspoort, wel een Franse id-kaart. Heb daarvan een kopie opgestuurd, maar daarmee neemt men geen genoegen. Daar het hier gaat om een slapende rekening, zal ik deze maar opzeggen.

    Qui demande, apprend que ce n’est pas possible..

    #198074
     Wim Bavelaar
    Toeschouwer

    Ik heb een kopie van het paspoort opgestuurd en een kopie van een aanslag van de plaatselijke belasting. Als men dat bij de voormalige Postcheque- en Girodienst niet accepteert, tant pis.

    Wim

    #198075
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik een kopie van paspoort met kopie van “Carte électorale”. Daar staan mijn gegevens incl. adres op. Eens kijken wat dat oplevert….

    Steven

    #198076
     Anoniem
    Inactief

    Beetje dom om alles zomaar op te sturen, let wel, u bent verantwoordelijk als het zoek raakt en uw identiteit wordt gestolen.

    #198077
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja… zo lusten we er NOG wel een paar.

    #198078
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt de documenten versleuteld sturen per email en de code per post. Of dat ook werkt bij deze onpersoonlijke ‘bank’ is helaas onwaarschijnlijk. Daar heb je een contact met een fysiek persoon voor nodig.

    #198079
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ING kan niet exact zeggen welke groepen rekeninghouders door deze identificatiemaatregel getroffen worden. Doorgaans niemand die na 2007 een rekening bij hun opende. Maar ook velen van ons krijgen er niet mee te maken… Een advies, als je toch een keertje in NL bent, ga dan vrijwillig naar een ING kantoor om je gegevens te up-daten. Dan krijg je zo’n evt oproep niet op een onhandig moment.

    #198080
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rekening maar opgezegd en omdat ik ander mobiel nummer het geld overgemaakt naar een vriendin in NL dus geen TAN code nodig. Er is ook altijd wat en zo niet dan komt er wel wat hihi.

    #198081
     Anoniem
    Inactief

    Alle banken zijn dit verplicht, niet alleen ING.
    Ik ben trouwens persoonlijk geholpen door een uiterst vriendelijke dame via de telefoon, prima service, mag ook wel eens gezegd worden.

    #198082
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit exit op 28/02/2013 09:38
    Alle banken zijn dit verplicht, niet alleen ING.
    Ik ben trouwens persoonlijk geholpen door een uiterst vriendelijke dame via de telefoon, prima service, mag ook wel eens gezegd worden.

    Zei die aardige dame dat of zit er ook wet-en regelgeving achter?
    Of is dit weer de een of andere beleidsregel die door de banken verschillend wordt toegepast?

    Steven

    #198071
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nederland op zijn smalst met ING, de oude Postbank, voorop. Al jaren lang klantonvriendelijk, kan het nog erger? Maar kon de hele dag niet inloggen!?
    Gek daar hoor je ze niet over.
    Hans63

    #198072
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nu 7 weken geleden dat ik de informatie heb opgestuurd. Noets gehoord dus zal wel goed zijn? Of te druk met de falende informatica?

    Steven

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?