Dit onderwerp bevat 12 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2013 om 18:52 #198070Wim BavelaarToeschouwer
Nederlanders die permanent in Frankrijk wonen en er nog een rekening bij de ING in Nederland op nahouden, worden geconfronteerd met verzoeken van de bank om een identificatie. De banken zouden daartoe verplicht zijn. Blijkens ervaringen lopen de manieren waarop deze identificatie bij de ING moet gebeuren nogal uiteen. Er worden bij navraag verschillende antwoorden gegeven, waaronder zelfs enkele foutieve.
Zie bericht op de homepage.
Wim
26 februari 2013 om 22:07 #198073NoëSleutelbeheerderIn december kreeg ik ook een verzoek van de ING om een gewaarmerkte kopie van mijn paspoort op te sturen. Ik heb geen paspoort, wel een Franse id-kaart. Heb daarvan een kopie opgestuurd, maar daarmee neemt men geen genoegen. Daar het hier gaat om een slapende rekening, zal ik deze maar opzeggen.
Qui demande, apprend que ce n’est pas possible..
26 februari 2013 om 22:14 #198074Wim BavelaarToeschouwerIk heb een kopie van het paspoort opgestuurd en een kopie van een aanslag van de plaatselijke belasting. Als men dat bij de voormalige Postcheque- en Girodienst niet accepteert, tant pis.
Wim
26 februari 2013 om 22:20 #198075NoëSleutelbeheerderIk een kopie van paspoort met kopie van “Carte électorale”. Daar staan mijn gegevens incl. adres op. Eens kijken wat dat oplevert….
Steven
27 februari 2013 om 09:26 #198076AnoniemInactiefBeetje dom om alles zomaar op te sturen, let wel, u bent verantwoordelijk als het zoek raakt en uw identiteit wordt gestolen.
27 februari 2013 om 17:31 #198077NoëSleutelbeheerderTja… zo lusten we er NOG wel een paar.
27 februari 2013 om 18:05 #198078NoëSleutelbeheerderJe kunt de documenten versleuteld sturen per email en de code per post. Of dat ook werkt bij deze onpersoonlijke ‘bank’ is helaas onwaarschijnlijk. Daar heb je een contact met een fysiek persoon voor nodig.
27 februari 2013 om 19:04 #198079NoëSleutelbeheerderING kan niet exact zeggen welke groepen rekeninghouders door deze identificatiemaatregel getroffen worden. Doorgaans niemand die na 2007 een rekening bij hun opende. Maar ook velen van ons krijgen er niet mee te maken… Een advies, als je toch een keertje in NL bent, ga dan vrijwillig naar een ING kantoor om je gegevens te up-daten. Dan krijg je zo’n evt oproep niet op een onhandig moment.
27 februari 2013 om 19:25 #198080NoëSleutelbeheerderRekening maar opgezegd en omdat ik ander mobiel nummer het geld overgemaakt naar een vriendin in NL dus geen TAN code nodig. Er is ook altijd wat en zo niet dan komt er wel wat hihi.
28 februari 2013 om 09:38 #198081AnoniemInactiefAlle banken zijn dit verplicht, niet alleen ING.
Ik ben trouwens persoonlijk geholpen door een uiterst vriendelijke dame via de telefoon, prima service, mag ook wel eens gezegd worden.28 februari 2013 om 17:23 #198082NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit exit op 28/02/2013 09:38
Alle banken zijn dit verplicht, niet alleen ING.
Ik ben trouwens persoonlijk geholpen door een uiterst vriendelijke dame via de telefoon, prima service, mag ook wel eens gezegd worden.Zei die aardige dame dat of zit er ook wet-en regelgeving achter?
Of is dit weer de een of andere beleidsregel die door de banken verschillend wordt toegepast?Steven
8 april 2013 om 20:06 #198071NoëSleutelbeheerderNederland op zijn smalst met ING, de oude Postbank, voorop. Al jaren lang klantonvriendelijk, kan het nog erger? Maar kon de hele dag niet inloggen!?
Gek daar hoor je ze niet over.
Hans639 april 2013 om 10:40 #198072NoëSleutelbeheerderNu 7 weken geleden dat ik de informatie heb opgestuurd. Noets gehoord dus zal wel goed zijn? Of te druk met de falende informatica?
Steven
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.