huis huren

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Wim Bavelaar.

  • Auteur
    Berichten
  • #192656
     Noë
    Sleutelbeheerder

    kan iemand mij vertellen hoe lang je hier in frankrijk een huurcontract kan krijgen bv 10 of 15 jaar voor permanente bewoning?

    #192659
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Huurcontracten (bail d’habitation) zijn standaard voor 3 jaar. De verhuurder mag in die periode niet opzeggen, de huurder met een opzegtermijn van 3 maanden met aangetekende brief. Afwijkingen van duur en opzegperiode zijn mogelijk. Stilzwijgende verlenging voor steeds drie jaar is gebruikelijk. Ik heb nog nooit een contract gezien voor 10 jaar op zo.

    Wim

    #192660
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Meer informatie over het huren van een huis in Frankrijk (garantie, huurverhogingen etc.) op de site onder Wonen.

    Wim

    #192658
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben net met pensioen, zou willen uitproberen of verhuizen naar Frankrijk een goed plan is. Denk aan de Perigort Vert. Wil eerst iets huren voor 4 of 6 maanden. Waar moet ik zoeken. Saskia

    #192657
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die région lijkt me niet verkeerd. In de Tarn en de Haute-Garonne heb je helemaal geen huurbescherming en nog flinke kans om beroofd te worden door je huisbaas. Verder in Fr zal het wel O.K. zijn volgens de sprookjes-achtige verhalen op de site.

    #192661
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Wim van Teeffelen op 10/03/2013 16:59
    Huurcontracten zijn standaard voor 3 jaar. De verhuurder mag in die periode niet opzeggen, de huurder met een opzegtermijn van 3 maanden met aangetekende brief. Afwijkingen van duur en opzegperiode zijn mogelijk. Stilzwijgende verlenging voor steeds drie jaar is gebruikelijk. Ik heb nog nooit een contract gezien voor 10 jaar of zo.

    Wim

    #192662
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    In de Tarn en de Haute-Garonne heb je helemaal geen huurbescherming 😯

    Dat kan ik me niet voorstellen. Vertel eens iets over de achtergrond van deze bewering.

    #192663
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Inderdaad nogal onwaarschijnlijk dat in de genoemde departementen geen huurbescherming zou bestaan. De regelgeving omtrent beëindiging van een huurovereenkomst is landelijk wettelijk geregeld. Het hangt er wel vanaf wat je onder ‘huur’ verstaat. Er is gemeubileerde verhuur, er is ongemeubileerde verhuur, er is verhuur aan studenten, er is verhuur aan armlastige ouderen; voor elke categorie bestaan verschillende regels.

    Wim

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?