Electra voorziening in een mur en pierre

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198572
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben een mooie mur en pierre. Aan de binnenkant willen we drie lampjes tegen deze muur ophangen. Tussen de stenen hebben we net genoeg plaats om een kabel, bv een 3-aderige H05VVF-kabel tussen de stenen door te zigzaggen. Zodat de kabel niet in het zicht is.

    Mag dit?

    Alvast bedankt voor het antwoord.

    #198576
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben een mooie mur en pierre. Aan de binnenkant willen we drie lampjes tegen deze muur ophangen. Tussen de stenen hebben we net genoeg plaats om een kabel, bv een 3-aderige H05VVF-kabel tussen de stenen door te zigzaggen. Zodat de kabel niet in het zicht is als later de muur gevoegd wordt.

    Mag dit?

    Alvast bedankt voor het antwoord.

    #198573

    Toevallig kwam dit onderwerp onlangs ter sprake hier op het forum. Lees ook wat er door Promotelec – voorlichtende instantie op elektra gebied – in dit nummer van hun blad “Fil pilote” over wordt gezegd in het artikeltje over canalisations. Volgens de normen mag het niet, maar ik kan me goed voorstellen dat je zo’n muur graag een beetje intact laat. Wanneer de installatie verder voldoet aan een aantal basis veiligheidseisen, aardlekschakelaars, deugdelijke aarding (weerstand van minder dan 100 Ohm), moderne bedrading en op de juiste wijze gezekerd dan ben ik geneigd te zeggen: ik heb ergere dingen gezien hier in Frankrijk. Ik neem aan dat die lampjes op ongeveer 2/3 plafondhoogte worden bevestigd: is er geen mogelijkheid om langs het plafond een enigszins onopvallende stroomvoorziening te verzinnen?

    #198574
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Andere mogelijkheid:
    als achter de muur een ruimte is waar een kabel op de muur niet stoort (bijkeuken, hal of iets dergelijks, of als er een voorzetwand is) dan zou ik op de plaats van de lampen een gat van 20mm of zo door de muur boren (of laten boren) en de kabel erin leggen, liefst met een 16mm plasticbuis model IRL 3321.
    Maar, zoals gezegd, alles hangt van de situatie ter plekke af.

    #198575
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor jullie reacties. We gaan het gewoon doen. De installatie is al zoveel mogelijk vernieuwd volgens de laatste normen, met aardlekschakelaars!
    De muur waar het omgaat is een buitenmuur. Dus er is helaas geen alternatieve oplossing.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?