Dit onderwerp bevat 6 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2013 om 10:35 #196988NoëSleutelbeheerder
Wij gaan binnenkort verhuizen naar Frankrijk en nu is de planning om de eerste 2 maanden te blijven rijden op nederlands kenteken en daarna gaat de auto terug naar nederland om cadeau te doen aan mijn stiefvader.
Mag dit?21 februari 2013 om 10:39 #196993NoëSleutelbeheerderNiet moeilijk over doen. DOEN.
21 februari 2013 om 10:47 #196994NoëSleutelbeheerderGeen enkel probleem. Je mag tot 6 maanden na emigratie met een NL kenteken blijven rijden in Frankrijk en de meeste verzekeraars hebben in hun polis opgenomen dat niet langer dan drie maanden aangesloten in het buitenland mag worden gereden.
Wim
21 februari 2013 om 16:59 #196989NoëSleutelbeheerderHoho, dat is onder voorwaarde dat je Nederlands ingezetene bent. Bij uitschrijving is je verzekering direct vervallen, tenzij je daar een afspraak over maakt met je verzekeraar. De meesten doen daar niet moeilijk over, sommigen wel.
8 maart 2013 om 14:46 #196992NoëSleutelbeheerderHet enige waar je rekening mee moet houden is dat veel verzekeraars een maximale aaneengesloten periode van 60 dagen in het buitenland accepteren. Overigens controleert niemand of je in 60 dagen niet ´even´ heen en weer bent geweest (…..)
29 september 2013 om 12:37 #196991NoëSleutelbeheerderNu al overschrijven op de nieuwe eigenaar ?
26 november 2013 om 02:02 #196990NoëSleutelbeheerderAls je 6 maanden max met je NL platen mag rijden, dan mogen ze er wel eens voor zorgen dat het krijgen van een conformiteitsverklaring wat minder ingewikkeld wordt! Ik heb een oldtimer camper en in een andere draad heb ik verteld dat de importeur (Mercedes-Benz) wel mijn 150 euro heeft ingepikt maar mij een onbruikbare verklaring heeft gegeven. Nu ben ik overgeleverd aan de FFVE (de oldtimerfederatie hier ter plaatse), in mijn ogen een petjesclub die geen idee heeft van hoe je contact moet hebben met je achterban. Op mails reageren ze niet en de telefoon nemen ze ook niet op. Ga in het voorjaar proberen om dat stuk papier via internet te bestellen want de kar moet hoe dan ook op Franse platen komen. Afgezien van het feit dat ik allang over de 6 maanden heen ben kan ik hem in NL niet geregistreerd laten staan met dank aan het kabinet dat oldtimerbezitters hun hobby niet meer gunt. Met name dieselrijders (ik dus) zijn zwaar de pineut, net als LPG-rijders, dik belasting betalen vanaf 01-10-14, mooi niet dus! Schorsen en hier invoeren, als dat stuk papier wil lukken.
BTW: nooit geweten dat er een tijdslimiet zat aan met je NL platen rondrijden, heb dat nooit ergens gelezen, iets over het hoofd gezien?
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.