Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2013 om 09:07 #196959
Anoniem
InactiefIk heb een handvol volledig gerestaureerde klassieke autos, welke af en toe gebruikt worden (minder dan 1000km/year per auto) en nu nog volledig verzekerd zijn middels een gebruikelijke verzekering maatschappij,die niet de optie heeft voor voiture de collection.
Ben dus op zoek naar een verzekeraar die klassieke autos verzekert en kom er verschillende tegen op het web, maar om een keuze te maken hoor ik graag van mede forumleden wie goede ervaring heeft met een verzekeraar.
Bedankt,
Peter
11 februari 2013 om 12:44 #196960Noë
SleutelbeheerderBonjour Peter,
Ik ben tevreden met deze. Maar tot dusverre heb ik niets te claimen gehad, ik kan dus uitsluitend oordelen over service en tarieven. En daar ben ik tot dusverre goed over te spreken.
Salutations, Jos
11 februari 2013 om 13:01 #196961Anoniem
InactiefBedankt Jos, ziet er inderdaad goed uit
Groeten,
Peter
11 februari 2013 om 13:11 #196962Noë
SleutelbeheerderHa andere Peter, evenals Jos heb ik nog nooit iets te maken gehad met schadeclaims, maar ben al jaren zeer teveden over deze.
Peter.
11 februari 2013 om 18:30 #196963Anoniem
InactiefPeter, ook bedankt,het voordeel van die van Jos is dat die ook mijn tracteur van 1964 kunnen verzekeren alszijnde een klassieker,dus met een verlaagd tarief tov mijn huidige verzekering.
Groeten,
de andere Peter (uit het Mecca van de wijn)11 februari 2013 om 18:42 #196964Noë
SleutelbeheerderHuh, dat is nieuw voor me. M’n Fordje 3000 uit ’66 (sinds 2003 aldaar verzekerd), m’n “brommer” uit ’71, m’n Eend van ’87 zijn zonder enig voorbehoud geaccepteerd, zelfs tot “een vloot” gepromoveerd.
Of neen, niet helemaal : van de brommer wilde Retro ’n expertise.Peter.
P.S. premies respectievelijk 20, 160 en 110 euro per jaar (in 2012, zal in mei aanstaande wel weer wat hoger zijn).
8 maart 2013 om 14:50 #196965Noë
SleutelbeheerderHet nadeel van de eerder genoemde verzekeraars is dat je in fr een eerste auto moet hebben verzekerd. Die heb ik niet, en was met mijn R4 aan een reguliere verzekeraar veroordeeld. Afgelopen jaar werd mijn R4 30 jaar en heb ik hem laten registreren als collection en dit scheeld mij EUR 70,- premie. Ik betaal nu 170,- (W.A.) best veel voor die 1500 KM per jaar, maarja. Het is leuk om ‘incognito’ te rijden.
8 maart 2013 om 15:45 #196966Noë
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Dut op 8/03/2013 14:50
Het nadeel van de eerder genoemde verzekeraars is dat je in fr een eerste auto moet hebben verzekerd (…)Ook dit is nieuw voor mij, Robert, heeft Retro de spelregels veranderd ?
Die 170 euro is nogal wat, voor m’n Eend betaal ik immers 60 euro minder (géén véhicule de colletion en ik rijd er dagelijks mee).
Peter.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.